Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 159 takich materiałów
    4 stycznia 2024, 22:16 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Aston Martin Vulcan – Supersamochód klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Aston Martin w latach 2015-2016. Vulcan został zaprezentowany pod koniec lutego 2015 roku, tuż przed rozpoczęciem marcowego Geneva Motor Show. Za bazę techniczną do skonstruowania samochodu został wykorzystany limitowany model Aston Martin One-77, który dzieli z Vulcanem m.in. płytę podłogową i przez to rozstaw osi równy 2791 mm. Jednocześnie, dzięki lekkim komponentom wykorzystanym do budowy nadwozia samochód jest wyraźnie lżejszy od pierwowzoru. Samochód zaprojektowany został przez zespół stylistów dowodzonych przez Marka Reichmana, wyróżniając się odejściem od dotychczas stosowanej estetyki Astona Martina. Vulcan w momencie debiutu był najmocniejszym samochodem wówczas skonstruowanym przez Astona Martina - napędzany był przez silnik V12 o pojemności 7 litrów, który wytwarza moc maksymalną 820 KM oraz moment obrotowy 780 Nm. Moc ta przenoszona jest na tylną oś przy pomocy 6-biegowej sekwencyjnej przekładni biegów Xtrac. Vulcan osiąga prędkość maksymalną 360 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3 sekundy. Powstały tylko 24 egzemplarze Vulcana.
    Supersamochód klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Aston Martin w latach 2015-2016. Vulcan został zaprezentowany pod koniec lutego 2015 roku, tuż przed rozpoczęciem marcowego Geneva Motor Show. Za bazę techniczną do skonstruowania samochodu został wykorzystany limitowany model Aston Martin One-77, który dzieli z Vulcanem m.in. płytę podłogową i przez to rozstaw osi równy 2791 mm. Jednocześnie, dzięki lekkim komponentom wykorzystanym do budowy nadwozia samochód jest wyraźnie lżejszy od pierwowzoru. Samochód zaprojektowany został przez zespół stylistów dowodzonych przez Marka Reichmana, wyróżniając się odejściem od dotychczas stosowanej estetyki Astona Martina. Vulcan w momencie debiutu był najmocniejszym samochodem wówczas skonstruowanym przez Astona Martina - napędzany był przez silnik V12 o pojemności 7 litrów, który wytwarza moc maksymalną 820 KM oraz moment obrotowy 780 Nm. Moc ta przenoszona jest na tylną oś przy pomocy 6-biegowej sekwencyjnej przekładni biegów Xtrac. Vulcan osiąga prędkość maksymalną 360 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3 sekundy. Powstały tylko 24 egzemplarze Vulcana.
    Lexus LFA – Supersamochód  produkowany przez koncern Toyota od grudnia 2010 do 18 grudnia 2012 pod marką Lexus. Prace nad modelem rozpoczęły się w 2000 roku projektem pod nazwą P280. Celem projektu było pokazanie przez Toyotę poprzez swoją luksusową markę Lexus możliwości konstrukcyjnych. Pierwszy prototyp pokazano w czerwcu 2003 roku. Od października 2004 roku regularnie testowano prototypy na niemieckim torze wyścigowym Nurburgring. 5 sierpnia 2009 roku Prezes Toyoty Akido Toyoda potwierdził plany produkcyjne Lexusa LFA. 21 października 2009 roku podczas salonu prasowego targów motoryzacyjnych w Tokio po raz pierwszy odbyła się premiera produkcyjnej odmiany LFA. Tego samego dnia ujawniono również, że LFA będzie serią limitowaną i powstanie tylko 500 egzemplarzy. Produkcję modelu rozpoczęto w grudniu 2010 roku  specjalnie przygotowanej fabryce w Motomachi, która wyróżniła 170 pracowników do starannej, powolnej produkcji LFA. Samochód napędzany jest przez silnik V10 o pojemności 4,8 l, który wytwarza moc maksymalną 560 KM oraz moment obrotowy 480 Nm co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 325 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 3,7 sekundy.
    Supersamochód produkowany przez koncern Toyota od grudnia 2010 do 18 grudnia 2012 pod marką Lexus. Prace nad modelem rozpoczęły się w 2000 roku projektem pod nazwą P280. Celem projektu było pokazanie przez Toyotę poprzez swoją luksusową markę Lexus możliwości konstrukcyjnych. Pierwszy prototyp pokazano w czerwcu 2003 roku. Od października 2004 roku regularnie testowano prototypy na niemieckim torze wyścigowym Nurburgring. 5 sierpnia 2009 roku Prezes Toyoty Akido Toyoda potwierdził plany produkcyjne Lexusa LFA. 21 października 2009 roku podczas salonu prasowego targów motoryzacyjnych w Tokio po raz pierwszy odbyła się premiera produkcyjnej odmiany LFA. Tego samego dnia ujawniono również, że LFA będzie serią limitowaną i powstanie tylko 500 egzemplarzy. Produkcję modelu rozpoczęto w grudniu 2010 roku specjalnie przygotowanej fabryce w Motomachi, która wyróżniła 170 pracowników do starannej, powolnej produkcji LFA. Samochód napędzany jest przez silnik V10 o pojemności 4,8 l, który wytwarza moc maksymalną 560 KM oraz moment obrotowy 480 Nm co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 325 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 3,7 sekundy.
    5 września 2022, 22:51 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari 458 Italia – Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2009–2015. Samochód został zaprezentowany po raz pierwszy w dniu 15 września 2009 roku na Frankfurt Motor Show, stworzony został jako następca Ferrari F430. 458 Italia zostało zaprojektowane przez Pininfarinę. Do napędu samochodu został użyty 4,5-litrowy silnik V8, do którego odwołuje się nazwa 458. Silnik ten wytwarza moc 570 KM i moment obrotowy 540 Nm. 458 Italia osiąga prędkość maksymalną 340 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3,5 sekundy. W 2011 roku samochód zdobył tytuł "World Performance Car of the Year".
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2009–2015. Samochód został zaprezentowany po raz pierwszy w dniu 15 września 2009 roku na Frankfurt Motor Show, stworzony został jako następca Ferrari F430. 458 Italia zostało zaprojektowane przez Pininfarinę. Do napędu samochodu został użyty 4,5-litrowy silnik V8, do którego odwołuje się nazwa 458. Silnik ten wytwarza moc 570 KM i moment obrotowy 540 Nm. 458 Italia osiąga prędkość maksymalną 340 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3,5 sekundy. W 2011 roku samochód zdobył tytuł "World Performance Car of the Year".
    4 września 2022, 20:20 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    McLaren Senna GTR – Supersamochód klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę McLaren od 2018 roku. Jest to wyczynowy supersamochód zbudowany jako alternatywa dla mniejszych modeli 570S i 720S o bardziej drogowym charakterze. Po raz pierwszy samochód został zaprezentowany od koniec 2017 roku. Nazwa wyścigowego modelu to hołd McLarena dla utytułowanego brazylijskiego kierowcy wyścigowego Ayrtona Senny. Samochód napędzany jest przez silnik V8 o pojemności 4 l, który generuje 800 KM i moment obrotowy 800 Nm. W marcu 2018 roku McLaren przedstawił specjalną wersję Senny przenzaczoną do poruszania się w warunkach torowych. Odmiana GTR powstała jako hołd dla zwycięstw McLarena w wyścigach LeMans w 1995 roku, powstając w ściśle limitowanej serii 5 egzemplarzy odróżniających się od siebie innym malowaniem nadwozia odnoszącym się do barw każdego z wyścigowych bolidów sprzed ćwierć wieku. Dzięki modyfikacjom w układzie napędowym i lżejszemu nadwoziu o 188 kilogramów Senna GTR rozwija o 14 KM większą moc.
    Supersamochód klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę McLaren od 2018 roku. Jest to wyczynowy supersamochód zbudowany jako alternatywa dla mniejszych modeli 570S i 720S o bardziej drogowym charakterze. Po raz pierwszy samochód został zaprezentowany od koniec 2017 roku. Nazwa wyścigowego modelu to hołd McLarena dla utytułowanego brazylijskiego kierowcy wyścigowego Ayrtona Senny. Samochód napędzany jest przez silnik V8 o pojemności 4 l, który generuje 800 KM i moment obrotowy 800 Nm. W marcu 2018 roku McLaren przedstawił specjalną wersję Senny przenzaczoną do poruszania się w warunkach torowych. Odmiana GTR powstała jako hołd dla zwycięstw McLarena w wyścigach LeMans w 1995 roku, powstając w ściśle limitowanej serii 5 egzemplarzy odróżniających się od siebie innym malowaniem nadwozia odnoszącym się do barw każdego z wyścigowych bolidów sprzed ćwierć wieku. Dzięki modyfikacjom w układzie napędowym i lżejszemu nadwoziu o 188 kilogramów Senna GTR rozwija o 14 KM większą moc.
    2 września 2022, 21:27 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mercedes-Benz SLS AMG Black Series – Supersamochód klasy średniej produkowany przez oddział Mercedes-AMG niemieckiej marki Mercedes-Benz w latach 2010-2014. SLS AMG został zaprezentowany po raz pierwszy we Frankfurcie w 2009 roku. Podczas salonu samochodowego w Genewie w 2012 roku zaprezentowano wersję roadster pojazdu. Przy okazji auto otrzymało delikatny lifting. Zmieniono m.in. nazwę wersji coupe na SLS AMG GT, zastosowano ciemniejsze przednie i tylne reflektory, osłonę chłodnicy, lusterka zewnętrzne. SLS AMG jest pierwszym samochodem z nadwoziem i podwoziem wykonanym w całości z aluminium. Stylistyka samochodu nawiązuje do produkowanego w latach 50. Mercedesa 300 SL Gullwing. Wersja Black Series napędzany jest najmocniejszym wolnossącym silnikiem V8 zastosowanym w samochodzie drogowym. 6,2-litrowe V8 wytwarza moc 631 KM oraz moment obrotowy 635 Nm. SLS AMG Black Series osiąga prędkość maksymalną 315 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekund. Moc przenoszona jest na koła tylne w układzie transaxle poprzez dwusprzęgłową, 7-biegową półautomatyczną skrzynię biegów DCT.
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez oddział Mercedes-AMG niemieckiej marki Mercedes-Benz w latach 2010-2014. SLS AMG został zaprezentowany po raz pierwszy we Frankfurcie w 2009 roku. Podczas salonu samochodowego w Genewie w 2012 roku zaprezentowano wersję roadster pojazdu. Przy okazji auto otrzymało delikatny lifting. Zmieniono m.in. nazwę wersji coupe na SLS AMG GT, zastosowano ciemniejsze przednie i tylne reflektory, osłonę chłodnicy, lusterka zewnętrzne. SLS AMG jest pierwszym samochodem z nadwoziem i podwoziem wykonanym w całości z aluminium. Stylistyka samochodu nawiązuje do produkowanego w latach 50. Mercedesa 300 SL Gullwing. Wersja Black Series napędzany jest najmocniejszym wolnossącym silnikiem V8 zastosowanym w samochodzie drogowym. 6,2-litrowe V8 wytwarza moc 631 KM oraz moment obrotowy 635 Nm. SLS AMG Black Series osiąga prędkość maksymalną 315 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekund. Moc przenoszona jest na koła tylne w układzie transaxle poprzez dwusprzęgłową, 7-biegową półautomatyczną skrzynię biegów DCT.
    Lamborghini Aventador LP750-4 SV – Supersamochód klasy wyższej produkowany przez włoską markę Lamborghini od 2011 roku. Aventador został zaprezentowany publicznie 28 lutego 2011 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, pięć miesięcy po pierwszej prezentacji w Sant’Agata Bolognese. Samochód stworzono jako następcę dla produkowanego przez dziesięć lat modelu Murcielago i zarazem nowy sztandarowy samochód Lamborghini na rok 2011. Podobnie jak w przypadku wcześniejszych modeli Lamborghini, nazwa nawiązuje do rytualnych walk byków – korridy. Samochód dzieli nazwę z wielokrotnie zwyciężającym hiszpańskim bykiem. W marcu 2015 roku podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie została zaprezentowana wersja LP750-4 SV. Od wersji LP700-4 różni się mocą silnika, która wynosi 750 KM. Poprzez zastosowanie włókien węglowych udało się zredukować masę o 50 kg do 1575 kg. Zmianie uległa również stylistyka nadwozia - zmieniony został przedni splitter, zmodyfikowano dyfuzor, zamontowano spoiler, węglowo-ceramiczne hamulce oraz lżejsze felgi. Wszystkie zmiany skróciły czas przyspieszenia 0–100 km/h z 2,9 sekundy w wersji LP700-4 do 2,8 sekundy. Prędkość maksymalna wciąż utrzymana jest na poziomie 350 km/h, lecz siła docisku wzrosła o 180%.
    Supersamochód klasy wyższej produkowany przez włoską markę Lamborghini od 2011 roku. Aventador został zaprezentowany publicznie 28 lutego 2011 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, pięć miesięcy po pierwszej prezentacji w Sant’Agata Bolognese. Samochód stworzono jako następcę dla produkowanego przez dziesięć lat modelu Murcielago i zarazem nowy sztandarowy samochód Lamborghini na rok 2011. Podobnie jak w przypadku wcześniejszych modeli Lamborghini, nazwa nawiązuje do rytualnych walk byków – korridy. Samochód dzieli nazwę z wielokrotnie zwyciężającym hiszpańskim bykiem. W marcu 2015 roku podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie została zaprezentowana wersja LP750-4 SV. Od wersji LP700-4 różni się mocą silnika, która wynosi 750 KM. Poprzez zastosowanie włókien węglowych udało się zredukować masę o 50 kg do 1575 kg. Zmianie uległa również stylistyka nadwozia - zmieniony został przedni splitter, zmodyfikowano dyfuzor, zamontowano spoiler, węglowo-ceramiczne hamulce oraz lżejsze felgi. Wszystkie zmiany skróciły czas przyspieszenia 0–100 km/h z 2,9 sekundy w wersji LP700-4 do 2,8 sekundy. Prędkość maksymalna wciąż utrzymana jest na poziomie 350 km/h, lecz siła docisku wzrosła o 180%.
    Pagani Huayra Roadster – Supersamochód produkowany przez włoską markę Pagani od 2011 roku. Samochód został zaprezentowany po raz pierwszy podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie w 2011 roku. Pojazd został skonstruowany w oparciu o swojego poprzednika, model Zonda. Karoserię wykonano z materiału o nazwie Carbotanium. Do napędu został użyty 6-litrowy silnik V12 twin-turbo produkowany przez niemiecką firmę Mercedes-AMG. Położony centralnie silnik wytwarza moc maksymalną 730 KM i moment obrotowy 1000 Nm. Huayra osiąga prędkość maksymalną 378 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,3 sekundy. W 2017 roku na salonie samochodowym w Genewie zaprezentowano wersje Roadster, odkrytą odmianę standardowego modelu odchudzoną o 70 kg oraz wzmocnioną o 34 KM.
    Supersamochód produkowany przez włoską markę Pagani od 2011 roku. Samochód został zaprezentowany po raz pierwszy podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie w 2011 roku. Pojazd został skonstruowany w oparciu o swojego poprzednika, model Zonda. Karoserię wykonano z materiału o nazwie Carbotanium. Do napędu został użyty 6-litrowy silnik V12 twin-turbo produkowany przez niemiecką firmę Mercedes-AMG. Położony centralnie silnik wytwarza moc maksymalną 730 KM i moment obrotowy 1000 Nm. Huayra osiąga prędkość maksymalną 378 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,3 sekundy. W 2017 roku na salonie samochodowym w Genewie zaprezentowano wersje Roadster, odkrytą odmianę standardowego modelu odchudzoną o 70 kg oraz wzmocnioną o 34 KM.
    29 sierpnia 2022, 21:46 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mercedes-Benz SLR McLaren 722 – Supersamochód klasy średniej produkowany we współpracy Mercedesa i McLarena w latach 2003-2009. Pierwszy prototyp samochodu zaprezentowano w Detroit w 1999 roku za to wersję produkcyjną zaprezentowano 17 listopada 2003 podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. W 2007 roku rozpoczęto produkcję wersji roadster. Do współpracy między Mercedesem, a McLarenem doszło, ponieważ obie firmy ściśle współpracowały wówczas ze sobą w Formule 1, a McLaren był także w 40% własnością ówczesnej firmy Daimler AG. Produkcja SLR odbywała się ręcznie w centrum technologicznym McLarena w Woking w Anglii w wersji coupe oraz roadster. Inspiracją podczas projektowania samochodu był Mercedes 300 SLR. Nadwozie wykonano z włókna węglowego. Przy projektowaniu nadwozia korzystano z technologii jakie wykorzystuje się w F1. SLR wyposażono w ukryty spojler, który podnosi się przy prędkości 95 km/h zwiększając przyczepność i stabilność auta. Wersja 722 Edition wyposażona jest w 5,4-litrowy silnik V8, który wytwarza moc 650 KM i moment obrotowy 820 Nm. W tej wersji samochód osiąga prędkość maksymalną 337 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekund.
    Supersamochód klasy średniej produkowany we współpracy Mercedesa i McLarena w latach 2003-2009. Pierwszy prototyp samochodu zaprezentowano w Detroit w 1999 roku za to wersję produkcyjną zaprezentowano 17 listopada 2003 podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. W 2007 roku rozpoczęto produkcję wersji roadster. Do współpracy między Mercedesem, a McLarenem doszło, ponieważ obie firmy ściśle współpracowały wówczas ze sobą w Formule 1, a McLaren był także w 40% własnością ówczesnej firmy Daimler AG. Produkcja SLR odbywała się ręcznie w centrum technologicznym McLarena w Woking w Anglii w wersji coupe oraz roadster. Inspiracją podczas projektowania samochodu był Mercedes 300 SLR. Nadwozie wykonano z włókna węglowego. Przy projektowaniu nadwozia korzystano z technologii jakie wykorzystuje się w F1. SLR wyposażono w ukryty spojler, który podnosi się przy prędkości 95 km/h zwiększając przyczepność i stabilność auta. Wersja 722 Edition wyposażona jest w 5,4-litrowy silnik V8, który wytwarza moc 650 KM i moment obrotowy 820 Nm. W tej wersji samochód osiąga prędkość maksymalną 337 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekund.