Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 159 takich materiałów
    Nissan R390 GT1 – Supersamochód typu one-off produkowany przez japońską firmę Nissan w latach 1997-1998. Został zbudowany do wyścigów zgodnie z zasadami stylu Grand Touring, co wymagało zbudowania wersji drogowej. Powstał tylko jeden R390 w wersji drogowej, który jest przechowywany w zakładzie Nissana w Zama. Twierdzono, że w wersji drogowej samochód jest w stanie osiągnąć prędkość maksymalną 354 km/h, jednak nigdy nie zostało to udowodnione. Pojazd jest napędzany tym samym 3,5-litrowym silnikiem VRH35L V8 Twin-turbo, co wersja wyścigowa, który generuje moc 558 KM. ała ta moc jest przekazywana na tylne koła za pośrednictwem sześciobiegowej sekwencyjnej manualnej skrzyni biegów. R390 potrafi przyspieszyć do 60 mili na godzinę w 3,9 sekundy.
    Supersamochód typu one-off produkowany przez japońską firmę Nissan w latach 1997-1998. Został zbudowany do wyścigów zgodnie z zasadami stylu Grand Touring, co wymagało zbudowania wersji drogowej. Powstał tylko jeden R390 w wersji drogowej, który jest przechowywany w zakładzie Nissana w Zama. Twierdzono, że w wersji drogowej samochód jest w stanie osiągnąć prędkość maksymalną 354 km/h, jednak nigdy nie zostało to udowodnione. Pojazd jest napędzany tym samym 3,5-litrowym silnikiem VRH35L V8 Twin-turbo, co wersja wyścigowa, który generuje moc 558 KM. ała ta moc jest przekazywana na tylne koła za pośrednictwem sześciobiegowej sekwencyjnej manualnej skrzyni biegów. R390 potrafi przyspieszyć do 60 mili na godzinę w 3,9 sekundy.
    9 kwietnia 2022, 21:07 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lamborghini Diablo GTR – Supersamochód produkowany przez włoskie Lamborghini w latach 1991-2000. Firma Lamborghini wprowadziła model Diablo w zastępstwie dla starzejącego się modelu Countach. Auto trafiło do sprzedaży 21 stycznia 1990. Diablo w 1990 był mianowany tytułem najszybszego samochodu świata, gdy samochód osiągnął prędkość 329 km/h. Odebrał go swojemu największemu rywalowi Ferrari F40 i dzierżył go od 1990 do 1991. Ciekawostką jest to, że zdołał poprawić rekord tylko o 1 km/h. W 1991 tytuł ten odebrało Bugatti EB110. GT to limitowana seria Diablo. Posiadała zmodernizowany silnik V12 o pojemności 6 l oraz mocy 575 KM. Samochód osiągał prędkość maksymalną 338 km/h oraz 100 km/h w 3,4 sekundy. Powiększono hamulce oraz zastosowano lepsze, mocniejsze zawieszenie. Wprowadzono również szereg zmian mechanicznych. Auto charakteryzowało się agresywniejszymi kształtami oraz szerszymi oponami w porównaniu z Diablo SV. Powstały tylko 83 sztuki, oficjalnie wszystkie zostały sprzedane w Europie. W skład modeli GT wchodziły najmocniejsze i najrzadsze wersje. GT1 wyprodukowana tylko w 1 sztuce, gdyż nie było chętnych na taki drogi pojazd poza tym posiadał on wyścigowy układ wydechowy, bardziej ucywilizowane GT2 również sprzedany w 1 egzemplarzu. Wersja GTR była najbardziej ucywilizowaną wersją z rodziny GT 1/GT2.
    Supersamochód produkowany przez włoskie Lamborghini w latach 1991-2000. Firma Lamborghini wprowadziła model Diablo w zastępstwie dla starzejącego się modelu Countach. Auto trafiło do sprzedaży 21 stycznia 1990. Diablo w 1990 był mianowany tytułem najszybszego samochodu świata, gdy samochód osiągnął prędkość 329 km/h. Odebrał go swojemu największemu rywalowi Ferrari F40 i dzierżył go od 1990 do 1991. Ciekawostką jest to, że zdołał poprawić rekord tylko o 1 km/h. W 1991 tytuł ten odebrało Bugatti EB110. GT to limitowana seria Diablo. Posiadała zmodernizowany silnik V12 o pojemności 6 l oraz mocy 575 KM. Samochód osiągał prędkość maksymalną 338 km/h oraz 100 km/h w 3,4 sekundy. Powiększono hamulce oraz zastosowano lepsze, mocniejsze zawieszenie. Wprowadzono również szereg zmian mechanicznych. Auto charakteryzowało się agresywniejszymi kształtami oraz szerszymi oponami w porównaniu z Diablo SV. Powstały tylko 83 sztuki, oficjalnie wszystkie zostały sprzedane w Europie. W skład modeli GT wchodziły najmocniejsze i najrzadsze wersje. GT1 wyprodukowana tylko w 1 sztuce, gdyż nie było chętnych na taki drogi pojazd poza tym posiadał on wyścigowy układ wydechowy, bardziej ucywilizowane GT2 również sprzedany w 1 egzemplarzu. Wersja GTR była najbardziej ucywilizowaną wersją z rodziny GT 1/GT2.
    Ferrari 288 GTO – Supersamochód produkowany przez włoską firmę Ferrari w latach 1984-1985, zaprezentowany podczas Geneva Motor Show w 1984 roku. Auto zostało stworzone pierwotnie z myślą o startach w grupie B rajdowych mistrzostw świata, jednakże nigdy w tejże grupie nie wystartowało. Likwidacja grupy B w związku z wypadkiem Toivonena spowodowała zatrzymanie produkcji 288, przez co powstało jedynie 277 sztuk tego samochodu.  288 GTO stylizowany przez Pininfarinę we współpracy z ekspertami Ferrari od aerodynamiki. Samochód posiada silnik V8 o pojemności 2,8 l, na co wskazuje nazwa. Silnik wytwarza moc 400 KM i pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 305 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 4,8 sekundy. W 1985 powstawała wersja Evoluzione – silnik generował moc 650 KM, pojazd przy masie własnej 940 kg miał osiągać prędkość 370 km/h.
    Supersamochód produkowany przez włoską firmę Ferrari w latach 1984-1985, zaprezentowany podczas Geneva Motor Show w 1984 roku. Auto zostało stworzone pierwotnie z myślą o startach w grupie B rajdowych mistrzostw świata, jednakże nigdy w tejże grupie nie wystartowało. Likwidacja grupy B w związku z wypadkiem Toivonena spowodowała zatrzymanie produkcji 288, przez co powstało jedynie 277 sztuk tego samochodu. 288 GTO stylizowany przez Pininfarinę we współpracy z ekspertami Ferrari od aerodynamiki. Samochód posiada silnik V8 o pojemności 2,8 l, na co wskazuje nazwa. Silnik wytwarza moc 400 KM i pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 305 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 4,8 sekundy. W 1985 powstawała wersja Evoluzione – silnik generował moc 650 KM, pojazd przy masie własnej 940 kg miał osiągać prędkość 370 km/h.
    8 kwietnia 2022, 20:22 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Pagani Zonda C12-S – Supersamochód produkowany przez firmę Pagani Automobili Sp.A w latach 2002–2004, dostępny jako 2-drzwiowe coupe. Następca modelu Pagani Zonda C12. Do napędu użyto siedmiolitrowego V12, generującą moc maksymalną 557 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 750 Nm. Prędkość maksymalna C12-S jest nieznana, zaś przyspieszenie do 100 km/h trwa 3,7 sekundy. Moc przenoszona była na tylną oś poprzez 6-biegową manualną skrzynię biegów. Samochód został zastąpiony przez model Pagani Zonda F.
    Supersamochód produkowany przez firmę Pagani Automobili Sp.A w latach 2002–2004, dostępny jako 2-drzwiowe coupe. Następca modelu Pagani Zonda C12. Do napędu użyto siedmiolitrowego V12, generującą moc maksymalną 557 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 750 Nm. Prędkość maksymalna C12-S jest nieznana, zaś przyspieszenie do 100 km/h trwa 3,7 sekundy. Moc przenoszona była na tylną oś poprzez 6-biegową manualną skrzynię biegów. Samochód został zastąpiony przez model Pagani Zonda F.
    8 kwietnia 2022, 21:18 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lamborghini Sesto Elemento – Supersamochód klasy średniej produkowany przez Lamborghini w latach 2010-2012. Jesienią 2010 roku podczas targów motoryzacyjnych Paris Motor Show Lamborghini przedstawiło model Sesto Elemento, zwiastujący nowy kierunek stylistyczny produktów włoskiej firmy planowanych na drugą dekadę XXI wieku. Nazwa modelu jest odniesieniem do węgla, który ma liczbę atomową sześć - dzięki użyciu włókna węglowego zredukowano masę samochodu do niecałej tony. Zarówno nadwozie, jak i podwozie wykonane zostały w formie pojedynczego komponentu typu monocoque - pozwoliło to uzyskanie zoptymalizowanej sztywności. Jednocześnie, samochód zyskał awangardową stylizację, bogatą w liczne przetłoczenia, ostre linie, wloty powietrza i przebiegające pod niewielkim kątem przecięcia. No napędu Lamborghini Sesto Elemento wykorzystane zostało centralnie umieszczone benzynowe V10 o mocy 570 KM i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm. Silnik ten pozwala rozpędzić się do 100 km/h w 2,5 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 350 km/h.
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez Lamborghini w latach 2010-2012. Jesienią 2010 roku podczas targów motoryzacyjnych Paris Motor Show Lamborghini przedstawiło model Sesto Elemento, zwiastujący nowy kierunek stylistyczny produktów włoskiej firmy planowanych na drugą dekadę XXI wieku. Nazwa modelu jest odniesieniem do węgla, który ma liczbę atomową sześć - dzięki użyciu włókna węglowego zredukowano masę samochodu do niecałej tony. Zarówno nadwozie, jak i podwozie wykonane zostały w formie pojedynczego komponentu typu monocoque - pozwoliło to uzyskanie zoptymalizowanej sztywności. Jednocześnie, samochód zyskał awangardową stylizację, bogatą w liczne przetłoczenia, ostre linie, wloty powietrza i przebiegające pod niewielkim kątem przecięcia. No napędu Lamborghini Sesto Elemento wykorzystane zostało centralnie umieszczone benzynowe V10 o mocy 570 KM i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm. Silnik ten pozwala rozpędzić się do 100 km/h w 2,5 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 350 km/h.
    Ford GT40 – Supersamochód klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Ford w latach 1964-1968. Na początku lat 60. w wyścigach dominowały samochody Ferrari. Właściciel Ford Motor Company Henry Ford II postanowił zaistnieć w samochodach sportowych. W tym celu starał się wykupić Ferrari za 16 milionów dolarów. Enzo Ferrari najpierw wyraził zgodę, jednak w trakcie finalizacji transakcji wycofał się. Ford postanowił pokonać Ferrari na torze wyścigowym. Dotarły do niego projekty prototypu o nazwie Lola GT Erica Broadleya z firmy Lola Racing Cars. Główny konstruktor firmy Lola Eric Broadley rozpoczął prace nad nowym wozem pod kierunkiem Johna Wyera, byłego szefa Aston Martina. Już kilka miesięcy później opływowe coupe zamieniło się w Forda GT40. Jego nazwa pochodzi od „Grand Touring” i 40 cali wysokości, stąd GT i 40. Wybudowano go, żeby przełamać hegemonię Ferrari w wyścigach samochodowych. Pierwsze prototypy GT40 były napędzane silnikiem V8 o pojemności 4,3 l, jednak modele produkcyjne miały już pojemność 4,7 l silniki pochodziły z Forda Mustanga i generowały moc 310 KM. Osiągały one prędkość maksymalną 257 km/h i przyspieszały do 100 km/h w 5,3 sekundy. Pięć modeli prototypowych było roadsterami, wliczając to Forda X-1. Wykorzystane zostały skrzynie biegów: Hewland LG500 a w ostatnich modelach automatyczne skrzynie biegów. Ford GT40 był czterokrotnym zwycięzcą wyścigu Le Mans w latach 1966-1969.
    Supersamochód klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Ford w latach 1964-1968. Na początku lat 60. w wyścigach dominowały samochody Ferrari. Właściciel Ford Motor Company Henry Ford II postanowił zaistnieć w samochodach sportowych. W tym celu starał się wykupić Ferrari za 16 milionów dolarów. Enzo Ferrari najpierw wyraził zgodę, jednak w trakcie finalizacji transakcji wycofał się. Ford postanowił pokonać Ferrari na torze wyścigowym. Dotarły do niego projekty prototypu o nazwie Lola GT Erica Broadleya z firmy Lola Racing Cars. Główny konstruktor firmy Lola Eric Broadley rozpoczął prace nad nowym wozem pod kierunkiem Johna Wyera, byłego szefa Aston Martina. Już kilka miesięcy później opływowe coupe zamieniło się w Forda GT40. Jego nazwa pochodzi od „Grand Touring” i 40 cali wysokości, stąd GT i 40. Wybudowano go, żeby przełamać hegemonię Ferrari w wyścigach samochodowych. Pierwsze prototypy GT40 były napędzane silnikiem V8 o pojemności 4,3 l, jednak modele produkcyjne miały już pojemność 4,7 l silniki pochodziły z Forda Mustanga i generowały moc 310 KM. Osiągały one prędkość maksymalną 257 km/h i przyspieszały do 100 km/h w 5,3 sekundy. Pięć modeli prototypowych było roadsterami, wliczając to Forda X-1. Wykorzystane zostały skrzynie biegów: Hewland LG500 a w ostatnich modelach automatyczne skrzynie biegów. Ford GT40 był czterokrotnym zwycięzcą wyścigu Le Mans w latach 1966-1969.
    7 kwietnia 2022, 20:42 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    McLaren 650S – Supersamochód klasy średniej produkowany pod brytyjską marką McLaren w latach 2014-2017. Został zaprezentowany jako nowy model, ale w rzeczywistości jest głęboko zmodernizowanym McLarenem 12C, odróżniając się od niego ok. 25% nowych części. 650S został zaprezentowany w lutym 2014 podczas Geneva Motor Show. Nadwozie samochodu, podobnie jak w przypadku McLarena 12C, jest wykonane z kompozytów włókien węglowych. Napędzany jest silnikiem V8 McLaren M838T Twin-Turbo o pojemności 3,8 l o mocy maksymalnej 650 KM. Moc jest przekazywana na tylne koła za pośrednictwem siedmiostopniowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów. 650S osiąga prędkość maksymalną 333 km/h oraz w 3 sekundy osiąga prędkość 100 km/h.
    Supersamochód klasy średniej produkowany pod brytyjską marką McLaren w latach 2014-2017. Został zaprezentowany jako nowy model, ale w rzeczywistości jest głęboko zmodernizowanym McLarenem 12C, odróżniając się od niego ok. 25% nowych części. 650S został zaprezentowany w lutym 2014 podczas Geneva Motor Show. Nadwozie samochodu, podobnie jak w przypadku McLarena 12C, jest wykonane z kompozytów włókien węglowych. Napędzany jest silnikiem V8 McLaren M838T Twin-Turbo o pojemności 3,8 l o mocy maksymalnej 650 KM. Moc jest przekazywana na tylne koła za pośrednictwem siedmiostopniowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów. 650S osiąga prędkość maksymalną 333 km/h oraz w 3 sekundy osiąga prędkość 100 km/h.
    6 kwietnia 2022, 21:24 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Porsche Carrera GT – Supersamochód niemieckiej marki Porsche produkowany w latach 2004–2007. Pojazd zaprezentowano po raz pierwszy podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2000 roku pod nazwą 980. Podwozie było nową konstrukcją, natomiast nadwozie pochodziło z drogowej wersji 911 GT 1 Evo. Prototyp posiadał wolnossący silnik widlasty w układzie V10 o kącie rozwarcia cylindrów wynoszącym 68 stopni, pojemności 5.5 l i mocy 567 KM. Bolid osiągał prędkość 354 km/h i rozpędzał się do 100 km/h w 3,8 s. Dwa lata później nastąpiła druga prezentacja Carrery GT, tym razem w wersji produkcyjnej. Przekonstruowano m.in. silnik. Był to nadal motor V10, ale o zwiększonej pojemności do 5,7 l. Zwiększyła się także moc auta do 612 KM osiąganych. Samochód osiąga prędkość maksymalną 330 km/h, a osiągnięcie 100 km/h trwa 3,9 sekundy. Planowano wyprodukować 1500 egzemplarzy. Ostatecznie wyprodukowano 1270 sztuk tego modelu, z czego 604 eksportowano do odbiorców w Stanach Zjednoczonych.
    Supersamochód niemieckiej marki Porsche produkowany w latach 2004–2007. Pojazd zaprezentowano po raz pierwszy podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2000 roku pod nazwą 980. Podwozie było nową konstrukcją, natomiast nadwozie pochodziło z drogowej wersji 911 GT 1 Evo. Prototyp posiadał wolnossący silnik widlasty w układzie V10 o kącie rozwarcia cylindrów wynoszącym 68 stopni, pojemności 5.5 l i mocy 567 KM. Bolid osiągał prędkość 354 km/h i rozpędzał się do 100 km/h w 3,8 s. Dwa lata później nastąpiła druga prezentacja Carrery GT, tym razem w wersji produkcyjnej. Przekonstruowano m.in. silnik. Był to nadal motor V10, ale o zwiększonej pojemności do 5,7 l. Zwiększyła się także moc auta do 612 KM osiąganych. Samochód osiąga prędkość maksymalną 330 km/h, a osiągnięcie 100 km/h trwa 3,9 sekundy. Planowano wyprodukować 1500 egzemplarzy. Ostatecznie wyprodukowano 1270 sztuk tego modelu, z czego 604 eksportowano do odbiorców w Stanach Zjednoczonych.
    5 kwietnia 2022, 20:39 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Maserati Bora – Supersamochód produkowany przez włoską markę Maserati w latach 1971-1978. Bora to pierwsze w historii Maserati 2-osobowe coupe z centralnym silnikiem, jego nazwa nawiązuje rodzaju wiatry wiejącego znad wschodniego wybrzeża Adriatyku. Prototyp zaprojektowany przez Giorgetto Giugiaro był gotowy latem 1969, natomiast wersja produkcyjna została zaprezentowana w 1971 na salonie samochodowym w Genewie, a pierwsze auta trafiły do klientów przed końcem roku. Podwozie samonośne połączono z ramą pomocniczą wspierającą silnik i skrzynie biegów. Zawieszenie było w pełni niezależne. Szeroko wykorzystywano hydraulikę Citroena: wentylowane hamulce, sprzęgło, wspomaganie kierownicy, regulacja kolumny kierowniczej oraz fotela, podnoszone światła. Początkowo samochód napędzany był silnikiem V8 o pojemności 4,7 l, który wytwarzał moc 310 KM. Od 1974 pojemności silników wynosiła 4,9 l. Samochody z tym silnikiem sprzedawane na rynku amerykańskim miały moc 300 KM, a sprzedawane na rynku europejskim miały moc 330 KM. Prędkość maksymalna osiągana przez Borę to 280 km/h, a osiągnięcie 100 km/h zajmowało 6,5 sekundy.
    Supersamochód produkowany przez włoską markę Maserati w latach 1971-1978. Bora to pierwsze w historii Maserati 2-osobowe coupe z centralnym silnikiem, jego nazwa nawiązuje rodzaju wiatry wiejącego znad wschodniego wybrzeża Adriatyku. Prototyp zaprojektowany przez Giorgetto Giugiaro był gotowy latem 1969, natomiast wersja produkcyjna została zaprezentowana w 1971 na salonie samochodowym w Genewie, a pierwsze auta trafiły do klientów przed końcem roku. Podwozie samonośne połączono z ramą pomocniczą wspierającą silnik i skrzynie biegów. Zawieszenie było w pełni niezależne. Szeroko wykorzystywano hydraulikę Citroena: wentylowane hamulce, sprzęgło, wspomaganie kierownicy, regulacja kolumny kierowniczej oraz fotela, podnoszone światła. Początkowo samochód napędzany był silnikiem V8 o pojemności 4,7 l, który wytwarzał moc 310 KM. Od 1974 pojemności silników wynosiła 4,9 l. Samochody z tym silnikiem sprzedawane na rynku amerykańskim miały moc 300 KM, a sprzedawane na rynku europejskim miały moc 330 KM. Prędkość maksymalna osiągana przez Borę to 280 km/h, a osiągnięcie 100 km/h zajmowało 6,5 sekundy.
    Maserati MC20 – Supersamochód klasy średniej, który produkowany pod włoską marką Maserati od 2020 roku. MC20 został zaprezentowany pod koniec września 2020 roku w Modenie. Samochód został opracowany w Maserati Innovation Lab a zbudowany w zakładzie Viale Ciro Menotti w Modenie. Nazwa "MC20" oznacza Maserati Corse 2020 i stanowi hołd powrotu marki Maserati do wyścigów.

Nowy model Maserati to ewolucja MC12 - samochodu, który w 2004 roku oznaczał powrót Maserati do wyścigów po 37 latach przerwy.

MC20 posiada 3-litrowy silnik Nettuno 90° twin-turbo V6 pozwalają generować moc 630 KM i 730 Nm momentu. To z kolei pozwala na rozpędzenie auta ważącego 1468 kg do 100 km/h w czasie 2,9 s, a do 200 km/h w czasie 8,8 s. Pojazd osiąga maksymalną prędkość ponad do 325 km/h.

Samochód posiada napęd na tył i skrzynię biegów, która ma 2 sprzęgła i 8 przełożeń.
    Supersamochód klasy średniej, który produkowany pod włoską marką Maserati od 2020 roku. MC20 został zaprezentowany pod koniec września 2020 roku w Modenie. Samochód został opracowany w Maserati Innovation Lab a zbudowany w zakładzie Viale Ciro Menotti w Modenie. Nazwa "MC20" oznacza Maserati Corse 2020 i stanowi hołd powrotu marki Maserati do wyścigów.

    Nowy model Maserati to ewolucja MC12 - samochodu, który w 2004 roku oznaczał powrót Maserati do wyścigów po 37 latach przerwy.

    MC20 posiada 3-litrowy silnik Nettuno 90° twin-turbo V6 pozwalają generować moc 630 KM i 730 Nm momentu. To z kolei pozwala na rozpędzenie auta ważącego 1468 kg do 100 km/h w czasie 2,9 s, a do 200 km/h w czasie 8,8 s. Pojazd osiąga maksymalną prędkość ponad do 325 km/h.

    Samochód posiada napęd na tył i skrzynię biegów, która ma 2 sprzęgła i 8 przełożeń.