Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 159 takich materiałów
    Audi R8 V10 Plus – Supersamochód klasy średniej produkowany przez niemiecką markę Audi od 2006 roku. Pierwszy w historii supersamochód Audi został zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu 30 września 2006 roku. Nazwa samochodu pochodzi od sportowego prototypu Le Mans Audi R8, zaprezentowanego podczas targów IAA w roku 2003. Produkcję pojazdu rozpoczęto w 2006 roku. Drugą generację R8 po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowano podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2015 roku. Stylistycznie pojazd nawiązuje zarówno do pierwszej generacji modelu oraz do obecnie produkowanych przez Audi pojazdów. Konstrukcję pojazdu usztywniono i odchudzono. Auto zostało zbudowane na ramie przestrzennej zbudowanej z aluminium i tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknami węglowymi. Wersja Plus napędzana jest 5,2-litrowym V10 generującym moc 602 KM i 342 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu samochód przyspiesza 0-100 km/h w 2,8 sekund i osiągnięcie prędkości maksymalnej 333 km/h.
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez niemiecką markę Audi od 2006 roku. Pierwszy w historii supersamochód Audi został zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu 30 września 2006 roku. Nazwa samochodu pochodzi od sportowego prototypu Le Mans Audi R8, zaprezentowanego podczas targów IAA w roku 2003. Produkcję pojazdu rozpoczęto w 2006 roku. Drugą generację R8 po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowano podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2015 roku. Stylistycznie pojazd nawiązuje zarówno do pierwszej generacji modelu oraz do obecnie produkowanych przez Audi pojazdów. Konstrukcję pojazdu usztywniono i odchudzono. Auto zostało zbudowane na ramie przestrzennej zbudowanej z aluminium i tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknami węglowymi. Wersja Plus napędzana jest 5,2-litrowym V10 generującym moc 602 KM i 342 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu samochód przyspiesza 0-100 km/h w 2,8 sekund i osiągnięcie prędkości maksymalnej 333 km/h.
    Lamborghini Gallardo LP570-4 Squadra Corse – Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoskie Lamborghini w latach 2003-2013. Squadra Corse to  jedna z ostatnich wersji Gallardo. Model LP570-4 Squadra Corse ma być drogowym odpowiednikiem Gallardo Super Trofeo, biorących udział w serii Lamborghini Blancpain Super Trofeo. To najlżejsze drogowe Gallardo - waży 1340 kg. Tylny spoiler i pokrywa silnika są wykonane z kompozytów węglowych. Na nadwoziu pojawia się czarny kolor oraz kolorowe paski. Wnętrze jest obszyte lekkimi materiałami. Premiera odbyła się we wrześniu 2013 roku na salonie we Frankfurcie. Produkcja wersji Squadra Corse ograniczona była tylko do 50 egzemplarzy.
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoskie Lamborghini w latach 2003-2013. Squadra Corse to jedna z ostatnich wersji Gallardo. Model LP570-4 Squadra Corse ma być drogowym odpowiednikiem Gallardo Super Trofeo, biorących udział w serii Lamborghini Blancpain Super Trofeo. To najlżejsze drogowe Gallardo - waży 1340 kg. Tylny spoiler i pokrywa silnika są wykonane z kompozytów węglowych. Na nadwoziu pojawia się czarny kolor oraz kolorowe paski. Wnętrze jest obszyte lekkimi materiałami. Premiera odbyła się we wrześniu 2013 roku na salonie we Frankfurcie. Produkcja wersji Squadra Corse ograniczona była tylko do 50 egzemplarzy.
    2006 Ford GT – Supersamochód klasy wyższej produkowany przez amerykańską markę Ford w latach 2004–2006. Samochód zaprezentowano po raz pierwszy w 2002 roku. Wzorcem dla projektantów modelu GT, był Ford GT40 z lat 60. Ford GT upamiętnia sukcesy wyścigowe GT40, lecz nie jest pierwszą próbą wskrzeszenia legendy. W latach dziewięćdziesiątych Ford zaprezentował prototyp samochodu Ford GT90 z silnikiem V12 z czterema sprężarkami o mocy 720 KM. Tamten model nie doczekał się produkcji nawet w krótkiej serii. Do napędu GT użyto 5,4-litrowego V8 doładowanym kompresorem, które generuje moc 551 KM i 678 Nm momentu obrotowego, który pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 330 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 3,9 sekund. Wnętrze posiada dużo elementów z perforowanego aluminium. Elementy takie jak elektrycznie sterowane szyby, klimatyzacja i zestaw audio znajdują się w wyposażeniu seryjnym. Samochód również posiadał manetki kierunkowskazów z Forda Focusa. Planowano produkcję 4500 egzemplarzy, jednak zakończono ją po wytworzeniu około 4000 sztuk.
    Supersamochód klasy wyższej produkowany przez amerykańską markę Ford w latach 2004–2006. Samochód zaprezentowano po raz pierwszy w 2002 roku. Wzorcem dla projektantów modelu GT, był Ford GT40 z lat 60. Ford GT upamiętnia sukcesy wyścigowe GT40, lecz nie jest pierwszą próbą wskrzeszenia legendy. W latach dziewięćdziesiątych Ford zaprezentował prototyp samochodu Ford GT90 z silnikiem V12 z czterema sprężarkami o mocy 720 KM. Tamten model nie doczekał się produkcji nawet w krótkiej serii. Do napędu GT użyto 5,4-litrowego V8 doładowanym kompresorem, które generuje moc 551 KM i 678 Nm momentu obrotowego, który pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 330 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 3,9 sekund. Wnętrze posiada dużo elementów z perforowanego aluminium. Elementy takie jak elektrycznie sterowane szyby, klimatyzacja i zestaw audio znajdują się w wyposażeniu seryjnym. Samochód również posiadał manetki kierunkowskazów z Forda Focusa. Planowano produkcję 4500 egzemplarzy, jednak zakończono ją po wytworzeniu około 4000 sztuk.
    Lamborghini Huracan Evo – Supersamochód klasy średniej produkowany pod włoską marką Lamborghini od 2014 roku. Na początku krążyły niepotwierdzone informacje, jakoby następca modelu Gallardo będzie się nazywał Cabrera. W grudniu 2013 roku Lamborghini podało nazwę i oznaczenie modelu (LP610-4), a także kod fabryczny LB724. Samochód został stylistycznie utrzymany w kierunku, jaki przedstawia większy i przedstawiony 2 lata wcześniej Aventador. Oficjalna premiera miała miejsce na Geneva Motor Show 4 marca 2014 roku. Na początku 2019 została zaprezentowana zmodernizowana wersja Huracana - Evo. Inżynierowie poprawili efektywność aerodynamiczną, która jest pięciokrotnie wyższa w stosunku do modelu z początku produkcji. Zmiany wizualne to m.in.: nowe obręcze, zderzaki, klapa silnika, zintegrowany spojler, inny dyfuzor. Silnik to V10 o pojemności 5,2 l, które generuje moc 640 KM i moment obrotowy 600 Nm. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 325 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 2,9 sekund.
    Supersamochód klasy średniej produkowany pod włoską marką Lamborghini od 2014 roku. Na początku krążyły niepotwierdzone informacje, jakoby następca modelu Gallardo będzie się nazywał Cabrera. W grudniu 2013 roku Lamborghini podało nazwę i oznaczenie modelu (LP610-4), a także kod fabryczny LB724. Samochód został stylistycznie utrzymany w kierunku, jaki przedstawia większy i przedstawiony 2 lata wcześniej Aventador. Oficjalna premiera miała miejsce na Geneva Motor Show 4 marca 2014 roku. Na początku 2019 została zaprezentowana zmodernizowana wersja Huracana - Evo. Inżynierowie poprawili efektywność aerodynamiczną, która jest pięciokrotnie wyższa w stosunku do modelu z początku produkcji. Zmiany wizualne to m.in.: nowe obręcze, zderzaki, klapa silnika, zintegrowany spojler, inny dyfuzor. Silnik to V10 o pojemności 5,2 l, które generuje moc 640 KM i moment obrotowy 600 Nm. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 325 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 2,9 sekund.
    Ferrari F50 GT – F50 to supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 1995–1997. Samochód został skonstruowany z okazji 50. lecia istnienia marki zaprezentowany podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 1995 roku. Samochód przenieść miał na drogi publiczne możliwie dużo rzeczy z F1. Samochód posiadał 4,7-litrowe V12 generujące moc 520 KM i 470 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna wynosi 325 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 3,7 sekund. F50 GT to wyścigowa wersja modelu przeznaczona do walki w najsilniejszej wówczas klasy samochodów drogowych GT1. Samochód wyposażono w mocniejszy silnik o mocy 750 KM. Prędkość maksymalna F50 GT wynosi ponad 370 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 2,9 sekund. Samochód został także odchudzony i zmodyfikowany do walki z bolidami takimi jak Mercedes CLK-GTR, McLaren F1 GTR czy Porsche 911 GT1. Powstały tylko 3 egzemplarze F50 GT.
    F50 to supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 1995–1997. Samochód został skonstruowany z okazji 50. lecia istnienia marki zaprezentowany podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 1995 roku. Samochód przenieść miał na drogi publiczne możliwie dużo rzeczy z F1. Samochód posiadał 4,7-litrowe V12 generujące moc 520 KM i 470 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna wynosi 325 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 3,7 sekund. F50 GT to wyścigowa wersja modelu przeznaczona do walki w najsilniejszej wówczas klasy samochodów drogowych GT1. Samochód wyposażono w mocniejszy silnik o mocy 750 KM. Prędkość maksymalna F50 GT wynosi ponad 370 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 2,9 sekund. Samochód został także odchudzony i zmodyfikowany do walki z bolidami takimi jak Mercedes CLK-GTR, McLaren F1 GTR czy Porsche 911 GT1. Powstały tylko 3 egzemplarze F50 GT.
    Lamborghini Countach LP5000 QV – Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Lamborghini w latach 1974–1990. Nadwozie samochodu zaprojektował Marcello Gandini z Bertone, który pracował również przy wcześniejszych modelach Lamborghini. Samochód charakteryzował się otwieranymi do góry drzwiami. Zaprezentowany w Genewie żółty egzemplarz miał futurystyczne wnętrze, pozbawione analogowych wskaźników. Silnik, przeniesienie napędu i cała konstrukcja nadwozia były dziełem inżynierów Lamborghini pod kierownictwem Paolo Stanzaniego. Płytę podłogową wykonano ze stali, natomiast układ napędowy zbudowano z magnezu. W 1985 roku ponownie zmieniono konstrukcję silnika. Pojemność zwiększono z 4,8 l do 5,2 l, nowa wersja miała również 4 zawory na cylinder, stąd pochodzi włoska nazwa LP5000 Quattro Valvole lub w skrócie LP5000 QV. Gaźniki zostały przesunięte z boków na górę silnika, aby zapewnić lepsze chłodzenie. W późniejszych wersjach silnika gaźniki zostały zastąpione systemem wtrysku paliwa Bosch K-Jetronic. Silnik z wtryskiem paliwa wytwarza moc 414 KM. Europejskie wersje z gaźnikami wykorzystywały sześć gaźników Weber, które wytwarzały moc 449 KM i moment obrotowy 500 Nm. W tej specyfikacji zbudowano 610 samochodów, z czego 66 posiadało system wtrysku paliwa.
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Lamborghini w latach 1974–1990. Nadwozie samochodu zaprojektował Marcello Gandini z Bertone, który pracował również przy wcześniejszych modelach Lamborghini. Samochód charakteryzował się otwieranymi do góry drzwiami. Zaprezentowany w Genewie żółty egzemplarz miał futurystyczne wnętrze, pozbawione analogowych wskaźników. Silnik, przeniesienie napędu i cała konstrukcja nadwozia były dziełem inżynierów Lamborghini pod kierownictwem Paolo Stanzaniego. Płytę podłogową wykonano ze stali, natomiast układ napędowy zbudowano z magnezu. W 1985 roku ponownie zmieniono konstrukcję silnika. Pojemność zwiększono z 4,8 l do 5,2 l, nowa wersja miała również 4 zawory na cylinder, stąd pochodzi włoska nazwa LP5000 Quattro Valvole lub w skrócie LP5000 QV. Gaźniki zostały przesunięte z boków na górę silnika, aby zapewnić lepsze chłodzenie. W późniejszych wersjach silnika gaźniki zostały zastąpione systemem wtrysku paliwa Bosch K-Jetronic. Silnik z wtryskiem paliwa wytwarza moc 414 KM. Europejskie wersje z gaźnikami wykorzystywały sześć gaźników Weber, które wytwarzały moc 449 KM i moment obrotowy 500 Nm. W tej specyfikacji zbudowano 610 samochodów, z czego 66 posiadało system wtrysku paliwa.
    Mercedes-Benz SLS AMG Black Series – Supersamochód klasy średniej produkowany przez oddział Mercedes-AMG niemieckiej marki Mercedes-Benz w latach 2010–2014, zaprezentowany po raz pierwszy we Frankfurcie w 2009 roku. Samochód został skonstruowany od podstaw i całkowicie niezależnie przez firmę AMG. Silnik pojazdu składany był ręcznie przez jednego pracownika fabryki AMG w Affalterbach. SLS AMG jest pierwszym samochodem z nadwoziem i podwoziem wykonanym w całości z aluminium. Samochód swoją stylistyką nawiązuje do Mercedesa 300 SL Gullwing z lat 50. SLS AMG Black Series do napędu używa 6,2-litrowego V8 osiągającego moc maksymalną 631 KM i moment obrotowy 635 Nm, co pozwala na przyspieszenie 0-100 km/h w 3,6 s. oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 315 km/h. Moc przenoszona jest na koła tylne w układzie transaxle poprzez dwusprzęgłową, 7-biegową półautomatyczną skrzynię biegów DCT. Silnik używany w Black Series jest najmocniejszym wolnossącym silnikiem V8 zastosowanym w samochodzie drogowym.
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez oddział Mercedes-AMG niemieckiej marki Mercedes-Benz w latach 2010–2014, zaprezentowany po raz pierwszy we Frankfurcie w 2009 roku. Samochód został skonstruowany od podstaw i całkowicie niezależnie przez firmę AMG. Silnik pojazdu składany był ręcznie przez jednego pracownika fabryki AMG w Affalterbach. SLS AMG jest pierwszym samochodem z nadwoziem i podwoziem wykonanym w całości z aluminium. Samochód swoją stylistyką nawiązuje do Mercedesa 300 SL Gullwing z lat 50. SLS AMG Black Series do napędu używa 6,2-litrowego V8 osiągającego moc maksymalną 631 KM i moment obrotowy 635 Nm, co pozwala na przyspieszenie 0-100 km/h w 3,6 s. oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 315 km/h. Moc przenoszona jest na koła tylne w układzie transaxle poprzez dwusprzęgłową, 7-biegową półautomatyczną skrzynię biegów DCT. Silnik używany w Black Series jest najmocniejszym wolnossącym silnikiem V8 zastosowanym w samochodzie drogowym.
    Pagani Zonda F – Supersamochód skonstruowany i produkowany w latach 2005-2011 przez włoską firmę Pagani Automobili S.p.A. Zonda F została zaprezentowana na Geneva Motor Show w 2005 roku. Był to najbardziej rozbudowany wariant Zondy, choć miał wiele wspólnego ze swoimi poprzednikami, w tym 7,3-litrowy silnik V12 AMG, który generuje moc maksymalną 594 KM i moment obrotowy 760 Nm. Skrzynia biegów jest w dużej mierze taka sama jak C12 S, ale miała mocniejsze elementy wewnętrzne i mechanizmy różnicowe. Prędkość maksymalna Zondy F wynosi 345 km/h, a osiągnięcie 100 km/h trwa 3,6 sekund. Produkcja była ograniczona do tylko 25 egzemplarzy.
    Supersamochód skonstruowany i produkowany w latach 2005-2011 przez włoską firmę Pagani Automobili S.p.A. Zonda F została zaprezentowana na Geneva Motor Show w 2005 roku. Był to najbardziej rozbudowany wariant Zondy, choć miał wiele wspólnego ze swoimi poprzednikami, w tym 7,3-litrowy silnik V12 AMG, który generuje moc maksymalną 594 KM i moment obrotowy 760 Nm. Skrzynia biegów jest w dużej mierze taka sama jak C12 S, ale miała mocniejsze elementy wewnętrzne i mechanizmy różnicowe. Prędkość maksymalna Zondy F wynosi 345 km/h, a osiągnięcie 100 km/h trwa 3,6 sekund. Produkcja była ograniczona do tylko 25 egzemplarzy.
    Ferrari F430 Scuderia – Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2004–2009, zaprezentowany po raz pierwszy podczas Paris Motor Show w 2004 roku. Podobnie jak jego poprzednik 360 nazwa pochodzi od pojemności silnika, która wynosi 4,3 l. F430 napędzane jest V8, które generuje moc maksymalną 490 KM i moment obrotowy 465 Nm. Oferowane były także wersje: Spider, Scuderia oraz Challenge. F430 Scuderia to następca Ferrari 360 Challenge Stradale, samochód został zaprezentowany na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2007 roku. Na celu ma konkurencję z Porsche 911 GT2 i Lamborghini Gallardo Superleggera. Scuderia jest o 100 kg lżejsza, mocniejsza o 20 KM i ma 5 Nm momentu obrotowego więcej od wersji standardowej. Prędkość maksymalna wynosi 320 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3,6 sekund.
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2004–2009, zaprezentowany po raz pierwszy podczas Paris Motor Show w 2004 roku. Podobnie jak jego poprzednik 360 nazwa pochodzi od pojemności silnika, która wynosi 4,3 l. F430 napędzane jest V8, które generuje moc maksymalną 490 KM i moment obrotowy 465 Nm. Oferowane były także wersje: Spider, Scuderia oraz Challenge. F430 Scuderia to następca Ferrari 360 Challenge Stradale, samochód został zaprezentowany na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2007 roku. Na celu ma konkurencję z Porsche 911 GT2 i Lamborghini Gallardo Superleggera. Scuderia jest o 100 kg lżejsza, mocniejsza o 20 KM i ma 5 Nm momentu obrotowego więcej od wersji standardowej. Prędkość maksymalna wynosi 320 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3,6 sekund.
    Maserati Merak SS – Supersamochód klasy kompaktowej produkowany przez włoską markę Maserati w latach 1974-1982. Nazwa samochodu pochodzi od odległej od Ziemi o 79 lata świetlne gwiazdy - Merak leżącej w gwiazdozbiorze Wielka Niedźwiedzica. Zaprezentowany w 1974 pojazd zyskał określenie la Borina lub malej Bory, gdyż w zasadzie była to skromniejsza odmiana modelu Maserati Bora. Samochód posiada centralnie umieszczony silnik V6 o pojemności 3 l, który wytwarza moc 190 KM. Silnik ten jest rozwinięciem konstrukcji z Citroena SM. Bora z SM dzieli również deskę rozdzielczą oraz hydrauliczne hamulce. W 1976 zaprezentowano mocniejszą odmianę - SS o mocy 220 KM i mniejszej o 152 kg masie, osiągającą prędkość maksymalną 245 km/h.
    Supersamochód klasy kompaktowej produkowany przez włoską markę Maserati w latach 1974-1982. Nazwa samochodu pochodzi od odległej od Ziemi o 79 lata świetlne gwiazdy - Merak leżącej w gwiazdozbiorze Wielka Niedźwiedzica. Zaprezentowany w 1974 pojazd zyskał określenie la Borina lub malej Bory, gdyż w zasadzie była to skromniejsza odmiana modelu Maserati Bora. Samochód posiada centralnie umieszczony silnik V6 o pojemności 3 l, który wytwarza moc 190 KM. Silnik ten jest rozwinięciem konstrukcji z Citroena SM. Bora z SM dzieli również deskę rozdzielczą oraz hydrauliczne hamulce. W 1976 zaprezentowano mocniejszą odmianę - SS o mocy 220 KM i mniejszej o 152 kg masie, osiągającą prędkość maksymalną 245 km/h.