Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Profil użytkownika

    AwokadoOo

    Turbowymiatacz
    Zamieszcza materiały od: 2 września 2020 - 21:15
    Ostatnio: 20 maja 2022 - 22:43
    • Materiałów na głównej: 5929 z 5933
    • Punktów za materiały: 15263
    • Komentarzy: 0
    • Punktów za komentarze: 0
     
    1970 Dodge Challenger RT – Samochód sportowy typu pony car klasy średniej produkowany przez amerykańską marką Dodge w latach 1969–1983 i ponownie od 2008 roku. Challenger został zaprezentowany po raz pierwszy w 1969 roku. Został zaprojektowany jako rywal dla Forda Mustanga i Chevroleta Camaro. Chrysler miał w swojej ofercie jeszcze jeden pojazd oparty na płycie podłogowej E-body, był to nieco mniejszy Plymouth Barracuda. Zarówno Challenger jak i Barracuda dostępne były w wielu opcjach wyposażenia, gama jednostek napędowych zawierała prawie wszystkie silniki Chryslera z tamtego okresu. Za stylistykę nadwozia odpowiadał Carl Cameron, zaprojektował on także wcześniej pierwszą generację Dodge Chargera. Przedni grill w Challengerze zaczerpnięty został właśnie z prototypu Chargera z 1966 roku. Wersją nastawioną na sportowe osiągi była R/T (Road/Track). Z podstawowym silnikiem V8 Magnum 383 osiągała ona moc maksymalną 340 KM oraz 304 KM dla egzemplarzy z 1971 roku. Opcjonalnie dostępne były większe jednostki: V8 Magnum 440 7,2 l o mocy 380 KM, V8 440 Six-Pack o mocy 395 KM oraz V8 426 Hemi 7 l o mocy 431 KM.  Rocznik 1970 R/T mógł zostać zamówiony w jeszcze bardziej luksusowej odmianie SE - skórzane obicia foteli, winylowy dach, mniejsza tylna szyba oraz centralna konsola. Powstało około 30,000, w tym 4630 w wersji R/T.
    Samochód sportowy typu pony car klasy średniej produkowany przez amerykańską marką Dodge w latach 1969–1983 i ponownie od 2008 roku. Challenger został zaprezentowany po raz pierwszy w 1969 roku. Został zaprojektowany jako rywal dla Forda Mustanga i Chevroleta Camaro. Chrysler miał w swojej ofercie jeszcze jeden pojazd oparty na płycie podłogowej E-body, był to nieco mniejszy Plymouth Barracuda. Zarówno Challenger jak i Barracuda dostępne były w wielu opcjach wyposażenia, gama jednostek napędowych zawierała prawie wszystkie silniki Chryslera z tamtego okresu. Za stylistykę nadwozia odpowiadał Carl Cameron, zaprojektował on także wcześniej pierwszą generację Dodge Chargera. Przedni grill w Challengerze zaczerpnięty został właśnie z prototypu Chargera z 1966 roku. Wersją nastawioną na sportowe osiągi była R/T (Road/Track). Z podstawowym silnikiem V8 Magnum 383 osiągała ona moc maksymalną 340 KM oraz 304 KM dla egzemplarzy z 1971 roku. Opcjonalnie dostępne były większe jednostki: V8 Magnum 440 7,2 l o mocy 380 KM, V8 440 Six-Pack o mocy 395 KM oraz V8 426 Hemi 7 l o mocy 431 KM. Rocznik 1970 R/T mógł zostać zamówiony w jeszcze bardziej luksusowej odmianie SE - skórzane obicia foteli, winylowy dach, mniejsza tylna szyba oraz centralna konsola. Powstało około 30,000, w tym 4630 w wersji R/T.
    Cadillac CT5-V Blackwing – Samochód osobowy klasy wyższej produkowany pod amerykańską marką Cadillac od 2019 roku. Pierwsze informacje i fotografie nowego modelu CT5 zostały zaprezentowane po raz pierwszy przez Cadillaca w marcu 2019 roku, jako część ofensywy modelowej tego producenta zapoczątkowanej w styczniu przez SUV-a XT6. Cadillac zaprezentował wysokowydajny model CT5-V 30 maja 2019 roku wraz z modelem CT4-V. CT5-V Blackwing został ogłoszony na początku 2021 roku na rok modelowy 2022 jako bardziej wydajna wersja CT5-V i jest uważany za duchowego następcę Cadillaca CTS-V. Posiada 6,2-litrowe V8 turbo, które generuje moc 668 KM i moment obrotowy 893 Nm. Standardowo używana jest 6-biegowa manualna skrzynia biegów, lecz jest dostępny również opcjonalny 10-biegowy automat. Według Cadillaca CT5-V Blackwing osiąga prędkość 60 mph w 3,4 sekundy ze skrzynią automatyczną i osiąga prędkość maksymalną 336 km/h. Po premierze producent ogłosił, że CT5-V Blackwing i CT4-V Blackwing będą ostatnimi modelami V napędzanymi benzyną, jakie wyprodukuje firma.
    Samochód osobowy klasy wyższej produkowany pod amerykańską marką Cadillac od 2019 roku. Pierwsze informacje i fotografie nowego modelu CT5 zostały zaprezentowane po raz pierwszy przez Cadillaca w marcu 2019 roku, jako część ofensywy modelowej tego producenta zapoczątkowanej w styczniu przez SUV-a XT6. Cadillac zaprezentował wysokowydajny model CT5-V 30 maja 2019 roku wraz z modelem CT4-V. CT5-V Blackwing został ogłoszony na początku 2021 roku na rok modelowy 2022 jako bardziej wydajna wersja CT5-V i jest uważany za duchowego następcę Cadillaca CTS-V. Posiada 6,2-litrowe V8 turbo, które generuje moc 668 KM i moment obrotowy 893 Nm. Standardowo używana jest 6-biegowa manualna skrzynia biegów, lecz jest dostępny również opcjonalny 10-biegowy automat. Według Cadillaca CT5-V Blackwing osiąga prędkość 60 mph w 3,4 sekundy ze skrzynią automatyczną i osiąga prędkość maksymalną 336 km/h. Po premierze producent ogłosił, że CT5-V Blackwing i CT4-V Blackwing będą ostatnimi modelami V napędzanymi benzyną, jakie wyprodukuje firma.