Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 159 takich materiałów
    Jaguar XJR-15 – Supersamochód skonstruowany i wyprodukowany przez brytyjską firmę Jaguar we współpracy z TWR. Nadwozie zaprojektował Peter Stevens - stylista McLarena F1. Docelowo XJR-15 jako samochód supersportowy miał zrobić to samo na drodze co dokonał jego protoplasta Jaguar XJR-9LM na torze. Jaguar chciał tym modelem wejść na rynek, dominujących od lat Ferrari i Lamborghini. W roku 1984 po prezentacji Ferrari 288 GTO zaczęto równocześnie prowadzić pracę nad XJR-15 i XJ220. XJR-15 miał być przekształceniem XJR-9 w model drogowy. XJR-15 posiadał sześciolitrowe V12 o mocy 450 KM i momencie obrotowym 570 Nm zaprojektowane przez firmę TWR. Samochód osiągał prędkość maksymalną 307 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 3,1 s. W chwili swojego debiutu na rynku cena wynosiła ponad 960,000 $. Był wówczas najdroższym samochodem do czasu pojawienia się McLarena F1. W sumie wyprodukowano tylko 50 egzemplarzy.
    Supersamochód skonstruowany i wyprodukowany przez brytyjską firmę Jaguar we współpracy z TWR. Nadwozie zaprojektował Peter Stevens - stylista McLarena F1. Docelowo XJR-15 jako samochód supersportowy miał zrobić to samo na drodze co dokonał jego protoplasta Jaguar XJR-9LM na torze. Jaguar chciał tym modelem wejść na rynek, dominujących od lat Ferrari i Lamborghini. W roku 1984 po prezentacji Ferrari 288 GTO zaczęto równocześnie prowadzić pracę nad XJR-15 i XJ220. XJR-15 miał być przekształceniem XJR-9 w model drogowy. XJR-15 posiadał sześciolitrowe V12 o mocy 450 KM i momencie obrotowym 570 Nm zaprojektowane przez firmę TWR. Samochód osiągał prędkość maksymalną 307 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 3,1 s. W chwili swojego debiutu na rynku cena wynosiła ponad 960,000 $. Był wówczas najdroższym samochodem do czasu pojawienia się McLarena F1. W sumie wyprodukowano tylko 50 egzemplarzy.
    Porsche 959 – Supersamochód klasy kompaktowej produkowany przez niemiecką firmę Porsche w latach 1986-1989. Premiera 959 miała miejsce we wrześniu 1985 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie. W chwili swojego debiutu Porsche 959 było najszybszym seryjnie produkowanym samochodem na świecie osiągając prędkość maksymalną 317 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 3,7 sekund. W samochodzie jak na lata produkcji, zastosowano szereg nowatorskich rozwiązań technicznych: nadwozie z kevlaru i aluminium, zaawansowany napęd na wszystkie koła czy silnik wyposażony w system doładowania - na niższych obrotach mniejsza z turbosprężarek wspomagała pracę trzech cylindrów, a przy wyższych druga turbina ładowała wszystkie sześć cylindrów, dzięki temu silnik B6 o pojemności tylko 2,8 l, który pochodzi z Porsche 956 generuje moc maksymalną 450KM oraz moment obrotowy 500 Nm. Powstała wersja 959 S, która miała bardziej skąpe wyposażenie, jednak dzięki lżejszemu nadwoziu charakteryzowała się lepszymi osiągami.
    Supersamochód klasy kompaktowej produkowany przez niemiecką firmę Porsche w latach 1986-1989. Premiera 959 miała miejsce we wrześniu 1985 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie. W chwili swojego debiutu Porsche 959 było najszybszym seryjnie produkowanym samochodem na świecie osiągając prędkość maksymalną 317 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 3,7 sekund. W samochodzie jak na lata produkcji, zastosowano szereg nowatorskich rozwiązań technicznych: nadwozie z kevlaru i aluminium, zaawansowany napęd na wszystkie koła czy silnik wyposażony w system doładowania - na niższych obrotach mniejsza z turbosprężarek wspomagała pracę trzech cylindrów, a przy wyższych druga turbina ładowała wszystkie sześć cylindrów, dzięki temu silnik B6 o pojemności tylko 2,8 l, który pochodzi z Porsche 956 generuje moc maksymalną 450KM oraz moment obrotowy 500 Nm. Powstała wersja 959 S, która miała bardziej skąpe wyposażenie, jednak dzięki lżejszemu nadwoziu charakteryzowała się lepszymi osiągami.
    30 kwietnia 2022, 22:21 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    McLaren MP4-12C Spider – Supersamochód klasy średniej produkowany pod brytyjską marką McLaren w latach 2011–2012 oraz jako McLaren 12C w latach 2012–2014. Został zaprezentowany po raz pierwszy we wrześniu 2009 roku, inaugurując powrót na rynek przedsiębiorstwa McLaren po zawieszeniu trwającym od zakończenia produkcji modelu F1 w 1998 roku. MP4-12C miał napęd na tylną oś i centralnie umiejscowiony silnik V8 z podwójnym doładowaniem o pojemności 3,8 l, który wytwarza moc 600 KM i moment obrotowy 600 Nm. Silnik skonstruowała sama firma McLaren, ponieważ żaden z istniejących silników innych producentów nie spełniał obecnych wymogów żądanych przez konstruktorów. W połowie 2012 roku oferta nadwoziowa MP4-12C została poszerzona - oprócz 2-drzwiowego coupe do sprzedaży trafił także model Spider ze składanym, miękkim dachem. W tym samym czasie zdecydowano się zmienić nazwę, skracając ją po prostu do McLaren 12C. W lutym 2014 roku zaprezentowano następcę, którym był McLaren 650S. Dwa miesiące później w kwietniu zakończono produkcję MP4-12C.
    Supersamochód klasy średniej produkowany pod brytyjską marką McLaren w latach 2011–2012 oraz jako McLaren 12C w latach 2012–2014. Został zaprezentowany po raz pierwszy we wrześniu 2009 roku, inaugurując powrót na rynek przedsiębiorstwa McLaren po zawieszeniu trwającym od zakończenia produkcji modelu F1 w 1998 roku. MP4-12C miał napęd na tylną oś i centralnie umiejscowiony silnik V8 z podwójnym doładowaniem o pojemności 3,8 l, który wytwarza moc 600 KM i moment obrotowy 600 Nm. Silnik skonstruowała sama firma McLaren, ponieważ żaden z istniejących silników innych producentów nie spełniał obecnych wymogów żądanych przez konstruktorów. W połowie 2012 roku oferta nadwoziowa MP4-12C została poszerzona - oprócz 2-drzwiowego coupe do sprzedaży trafił także model Spider ze składanym, miękkim dachem. W tym samym czasie zdecydowano się zmienić nazwę, skracając ją po prostu do McLaren 12C. W lutym 2014 roku zaprezentowano następcę, którym był McLaren 650S. Dwa miesiące później w kwietniu zakończono produkcję MP4-12C.
    29 kwietnia 2022, 23:49 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lamborghini Reventon – Supersamochód klasy wyższej produkowany przez włoską markę Lamborghini w latach 2008-2009. Reventon powstał na bazie modelu Murcielago LP-640. Jego premiera miała miejsce na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie.  Samochód, zbudowany z laminatów wzmacnianych włóknem węglowym. Wnętrze samochodu wykonano przy użyciu alcantary, włókna węglowego, stopów lekkich i skóry. Deska rozdzielcza obejmuje trzy ciekłokrystaliczne monitory TFT z dwoma różnymi trybami wyświetlania. Instrumenty są zamieszczone w strukturze ze stałego bloku aluminium, pokrytej dodatkowo przez oprawę z włókna węglowego. Stylistyka auta nawiązuje bezpośrednio do najszybszych myśliwców na świecie m.in. F-22. Dominują ostre i kanciaste linie. Z tyłu pokrywa silnika została wykonana z laminowanego szkła. Z przodu siedem świateł wykonanych w technologii LED oskrzydla biksenonowe reflektory. Reventon napędzany jest wolnossącym V12 o pojemności 6,5 l, które generuje moc 652 KM i moment obrotowy 660 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 340 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,4 sekundy. Powstało tylko 20 egzemplarzy przeznaczonych dla prywatnych klientów.
    Supersamochód klasy wyższej produkowany przez włoską markę Lamborghini w latach 2008-2009. Reventon powstał na bazie modelu Murcielago LP-640. Jego premiera miała miejsce na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie. Samochód, zbudowany z laminatów wzmacnianych włóknem węglowym. Wnętrze samochodu wykonano przy użyciu alcantary, włókna węglowego, stopów lekkich i skóry. Deska rozdzielcza obejmuje trzy ciekłokrystaliczne monitory TFT z dwoma różnymi trybami wyświetlania. Instrumenty są zamieszczone w strukturze ze stałego bloku aluminium, pokrytej dodatkowo przez oprawę z włókna węglowego. Stylistyka auta nawiązuje bezpośrednio do najszybszych myśliwców na świecie m.in. F-22. Dominują ostre i kanciaste linie. Z tyłu pokrywa silnika została wykonana z laminowanego szkła. Z przodu siedem świateł wykonanych w technologii LED oskrzydla biksenonowe reflektory. Reventon napędzany jest wolnossącym V12 o pojemności 6,5 l, które generuje moc 652 KM i moment obrotowy 660 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 340 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,4 sekundy. Powstało tylko 20 egzemplarzy przeznaczonych dla prywatnych klientów.
    Ferrari 360 Modena – Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 1999-2005. 360 zostało zaprojektowane przez Pininfarinę i po raz pierwszy zaprezentowane podczas Geneva Motor Show w 1999 roku, jednocześnie zastępując Ferrari F355. Samochód był najlepiej sprzedającym się Ferrari. Podczas pięciu lat w sumie wyprodukowano ponad 16 tysięcy egzemplarzy. Podobnie jak w przypadku kilku innych Ferrari, oznaczenie odnosi się do pojemność silnika wynoszącej 3,6 l. Samochód można kupić w wersji Modena - coupe produkowane w latach 1999-2005, Spider - roadster produkowany w latach 2000-2005 oraz Challenge Stradale produkowane w latach 2004-2005. Do napędu 360 Modena użyto V8 o pojemności 3,6 l, które wytwarza moc maksymalną 400 KM i moment obrotowy 373 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 298 km/h, a osiągnięcie 100 km/h zajmuje 4,3 sekundy.
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 1999-2005. 360 zostało zaprojektowane przez Pininfarinę i po raz pierwszy zaprezentowane podczas Geneva Motor Show w 1999 roku, jednocześnie zastępując Ferrari F355. Samochód był najlepiej sprzedającym się Ferrari. Podczas pięciu lat w sumie wyprodukowano ponad 16 tysięcy egzemplarzy. Podobnie jak w przypadku kilku innych Ferrari, oznaczenie odnosi się do pojemność silnika wynoszącej 3,6 l. Samochód można kupić w wersji Modena - coupe produkowane w latach 1999-2005, Spider - roadster produkowany w latach 2000-2005 oraz Challenge Stradale produkowane w latach 2004-2005. Do napędu 360 Modena użyto V8 o pojemności 3,6 l, które wytwarza moc maksymalną 400 KM i moment obrotowy 373 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 298 km/h, a osiągnięcie 100 km/h zajmuje 4,3 sekundy.
    27 kwietnia 2022, 20:41 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Zenvo ST1 – Supersamochód produkowany przez duńską firmę Zenvo w latach 2009-2016, dostępny jako 2-drzwiowe coupe. Prototyp został ukończony w grudniu 2008, testy przed wdrożeniem do produkcji rozpoczęto w roku 2009. Samochód napędzany jest pochodzącym z Cheroleta Corvette Z06 siedmiolitrowym V8 wspomaganym przez turbosprężarkę oraz sprężarkę mechaniczną. Silnik osiąga moc maksymalną 1102 KM i moment obrotowy 1430 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 375 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 3 sekundy. Moc przenoszona jest na oś tylną poprzez 6-biegową ręczną skrzynię biegów. Produkcja ST1 limitowana była tylko do 15 egzemplarzy.
    Supersamochód produkowany przez duńską firmę Zenvo w latach 2009-2016, dostępny jako 2-drzwiowe coupe. Prototyp został ukończony w grudniu 2008, testy przed wdrożeniem do produkcji rozpoczęto w roku 2009. Samochód napędzany jest pochodzącym z Cheroleta Corvette Z06 siedmiolitrowym V8 wspomaganym przez turbosprężarkę oraz sprężarkę mechaniczną. Silnik osiąga moc maksymalną 1102 KM i moment obrotowy 1430 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 375 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 3 sekundy. Moc przenoszona jest na oś tylną poprzez 6-biegową ręczną skrzynię biegów. Produkcja ST1 limitowana była tylko do 15 egzemplarzy.
    26 kwietnia 2022, 21:14 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    McLaren Senna LM – Supersamochód klasy wyższej produkowany przez brytyjską marką McLaren od 2018 roku. Senna to wyczynowy supersamochód zbudowany jako alternatywa dla mniejszych modeli 570S i 720S o bardziej drogowym charakterze. Samochód po raz pierwszy zaprezentowano zaprezentowano pod koniec 2017 roku. Nazwa wyścigowego modelu to hołd McLarena dla utytułowanego brazylijskiego kierowcy wyścigowego Ayrtona Senny zmarłego podczas wyścigu na torze Imola w 1994 roku. We wrześniu 2020 roku McLaren zaprezentował ściśle limitowaną wersję Senny w postaci modelu LM o charakterze cywilno-drogowym. Samochód wyróżnił się jednolitą, pomarańczową barwą nadwozia, którą nawiązało do klasycznego McLarena F1 LM z lat 90. Do napędu użyto silnika V8 twin-turbo o pojemności 4 l, który wytwarzał moc maksymalną 814 KM, tyle samo ile Senna GTR. Senna LM powstał w ograniczonej serii 5 sztuk.
    Supersamochód klasy wyższej produkowany przez brytyjską marką McLaren od 2018 roku. Senna to wyczynowy supersamochód zbudowany jako alternatywa dla mniejszych modeli 570S i 720S o bardziej drogowym charakterze. Samochód po raz pierwszy zaprezentowano zaprezentowano pod koniec 2017 roku. Nazwa wyścigowego modelu to hołd McLarena dla utytułowanego brazylijskiego kierowcy wyścigowego Ayrtona Senny zmarłego podczas wyścigu na torze Imola w 1994 roku. We wrześniu 2020 roku McLaren zaprezentował ściśle limitowaną wersję Senny w postaci modelu LM o charakterze cywilno-drogowym. Samochód wyróżnił się jednolitą, pomarańczową barwą nadwozia, którą nawiązało do klasycznego McLarena F1 LM z lat 90. Do napędu użyto silnika V8 twin-turbo o pojemności 4 l, który wytwarzał moc maksymalną 814 KM, tyle samo ile Senna GTR. Senna LM powstał w ograniczonej serii 5 sztuk.
    25 kwietnia 2022, 23:12 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Aston Martin One-77 – Supersamochód klasy średniej produkowany pod brytyjską marką Aston Martin w latach 2009–2012. One-77 techniczną premierę miał w marcu 2009 roku na salonie w Genewie. Z kolei karoserię tego samochodu ujawniono w kwietniu 2009 roku na włoskiej wystawie Concorso d'Eleganza Villa d'Este. Silnik użyty w samochodzie to dobrze znane V12 z innych modeli Astona, lecz we współpracy z firmą Cosworth silnik ten został specjalnie dla tego modelu wzmocniony. V12 o pojemności 7,3 l wytwarza moc maksymalną 760 KM i moment obrotowy 750 Nm. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 3,5 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 355,5 km/h. Zostało wyprodukowanych 77 egzemplarzy, jeden egzemplarz kosztuje 1,700,000 funtów brytyjskich. Był to najdroższy samochód marki przed rozpoczęciem produkcji Astona Martina Valkyrie w 2019 roku.
    Supersamochód klasy średniej produkowany pod brytyjską marką Aston Martin w latach 2009–2012. One-77 techniczną premierę miał w marcu 2009 roku na salonie w Genewie. Z kolei karoserię tego samochodu ujawniono w kwietniu 2009 roku na włoskiej wystawie Concorso d'Eleganza Villa d'Este. Silnik użyty w samochodzie to dobrze znane V12 z innych modeli Astona, lecz we współpracy z firmą Cosworth silnik ten został specjalnie dla tego modelu wzmocniony. V12 o pojemności 7,3 l wytwarza moc maksymalną 760 KM i moment obrotowy 750 Nm. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 3,5 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 355,5 km/h. Zostało wyprodukowanych 77 egzemplarzy, jeden egzemplarz kosztuje 1,700,000 funtów brytyjskich. Był to najdroższy samochód marki przed rozpoczęciem produkcji Astona Martina Valkyrie w 2019 roku.
    Lexus LFA – Supersamochód marki Lexus produkowany przez koncern Toyota od grudnia 2010 do 18 grudnia 2012 roku zaprezentowany w wersji produkcyjnej podczas salonu motoryzacyjnego w Tokio w 2009 roku wyprodukowany w liczbie 500 egzemplarzy. Prace nad modelem rozpoczęły się w 2000 roku projektem pod nazwą P280. Celem projektu było pokazanie przez Toyotę poprzez swoją luksusową markę Lexus możliwości konstrukcyjnych. Pierwszy prototyp pokazano w czerwcu 2003 roku. Od października 2004 roku regularnie testowano prototypy na niemieckim torze wyścigowym Nurburgring. W styczniu 2005 roku podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowano pierwszą koncepcyjną wersję auta. Koncept miał długość 4400 mm, co oznaczało, że był 50 mm krótszy od Porsche 911 Turbo. Rozstaw osi konceptu mierzył 2580 mm, 1200 mm wysokości oraz 1859 mm szerokości. W koncepcie zamontowano szklany dach, kamery boczne zamontowane w lusterkach zewnętrznych. Tył pojazdu wyróżniał potrójnych wydech umieszczony w formie trójkąta. W styczniu 2008 roku w Detroit pokazano wersję roadster o tej samej nazwie. Następnie premierę swoją Lexus LFA Roadster miał podczas targów w Genewie. Auto mierzyło 4460 mm długości, 1890 mm szerokości oraz 2600 mm rozstawu osi. 5 sierpnia 2009 roku Prezes Toyoty Akido Toyoda potwierdził plany produkcyjne Lexusa LFA. 21 października 2009 roku podczas salonu prasowego targów motoryzacyjnych w Tokio po raz pierwszy odbyła się premiera produkcyjnej odmiany LFA. Tego samego dnia ujawniono także, że auto będzie serią limitowaną dostępną jedynie w liczbie 500 egzemplarzy. Produkcja ruszyła w grudniu 2010 roku w specjalnie przygotowanej fabryce w Motomachi, która wyróżniła 170 pracowników do starannej, powolnej produkcji LFA. Ostatni egzemplarz zjechał z taśm montażowych 18 grudnia 2012 roku. LFA napędzany jest 4,8-litrowym V10, które wytwarza moc 560 KM i moment obrotowy 480 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 325 km/h, a przyspieszenie do prędkości 100 km/h trwa 3,7 s.
    Supersamochód marki Lexus produkowany przez koncern Toyota od grudnia 2010 do 18 grudnia 2012 roku zaprezentowany w wersji produkcyjnej podczas salonu motoryzacyjnego w Tokio w 2009 roku wyprodukowany w liczbie 500 egzemplarzy. Prace nad modelem rozpoczęły się w 2000 roku projektem pod nazwą P280. Celem projektu było pokazanie przez Toyotę poprzez swoją luksusową markę Lexus możliwości konstrukcyjnych. Pierwszy prototyp pokazano w czerwcu 2003 roku. Od października 2004 roku regularnie testowano prototypy na niemieckim torze wyścigowym Nurburgring. W styczniu 2005 roku podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowano pierwszą koncepcyjną wersję auta. Koncept miał długość 4400 mm, co oznaczało, że był 50 mm krótszy od Porsche 911 Turbo. Rozstaw osi konceptu mierzył 2580 mm, 1200 mm wysokości oraz 1859 mm szerokości. W koncepcie zamontowano szklany dach, kamery boczne zamontowane w lusterkach zewnętrznych. Tył pojazdu wyróżniał potrójnych wydech umieszczony w formie trójkąta. W styczniu 2008 roku w Detroit pokazano wersję roadster o tej samej nazwie. Następnie premierę swoją Lexus LFA Roadster miał podczas targów w Genewie. Auto mierzyło 4460 mm długości, 1890 mm szerokości oraz 2600 mm rozstawu osi. 5 sierpnia 2009 roku Prezes Toyoty Akido Toyoda potwierdził plany produkcyjne Lexusa LFA. 21 października 2009 roku podczas salonu prasowego targów motoryzacyjnych w Tokio po raz pierwszy odbyła się premiera produkcyjnej odmiany LFA. Tego samego dnia ujawniono także, że auto będzie serią limitowaną dostępną jedynie w liczbie 500 egzemplarzy. Produkcja ruszyła w grudniu 2010 roku w specjalnie przygotowanej fabryce w Motomachi, która wyróżniła 170 pracowników do starannej, powolnej produkcji LFA. Ostatni egzemplarz zjechał z taśm montażowych 18 grudnia 2012 roku. LFA napędzany jest 4,8-litrowym V10, które wytwarza moc 560 KM i moment obrotowy 480 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 325 km/h, a przyspieszenie do prędkości 100 km/h trwa 3,7 s.
    21 kwietnia 2022, 22:06 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari 488 GTB – Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską marką Ferrari w latach 2015-2019. Samochód zaprezentowany podczas Geneva Motor Show w 2015 roku. Model ten jest następcą Ferrari 458 Italia. Nazwa odnosi się do pojemności każdego z cylindrów - 488 cm³ oraz do modelu Ferrari 308 GTB. Silnik 488 to czterosuwowa jednostka V8 o kącie rozwarcia 90° i pojemności 3,9 l. Silnik generuje moc maksymalną 670 KM i moment obrotowy 760 Nm. Jednostka ta produkuje 171 KM oraz 195 Nm z litra pojemności, co jest rekordem dla silników Ferrari. Jedyną dostępną skrzynią biegów dla modelu 488 jest półautomatyczna, dwusprzęgłowa, 7-biegowa jednostka oparta o technologie F1, wyprodukowana przez firmę Getrag. Przyspieszenie 0-100 km/h w 488 GTB trwa 3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 330 km/h. W 488 wykorzystano ulepszone węglowo-ceramiczne tarcze z Ferrari LaFerrari. Pozwalają one szybciej osiągnąć optymalną temperaturę pracy. Średnica tarcz to 398 mm z przodu oraz 360 mm z tyłu. Zostały one wyprodukowane przez firmę Brembo.
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską marką Ferrari w latach 2015-2019. Samochód zaprezentowany podczas Geneva Motor Show w 2015 roku. Model ten jest następcą Ferrari 458 Italia. Nazwa odnosi się do pojemności każdego z cylindrów - 488 cm³ oraz do modelu Ferrari 308 GTB. Silnik 488 to czterosuwowa jednostka V8 o kącie rozwarcia 90° i pojemności 3,9 l. Silnik generuje moc maksymalną 670 KM i moment obrotowy 760 Nm. Jednostka ta produkuje 171 KM oraz 195 Nm z litra pojemności, co jest rekordem dla silników Ferrari. Jedyną dostępną skrzynią biegów dla modelu 488 jest półautomatyczna, dwusprzęgłowa, 7-biegowa jednostka oparta o technologie F1, wyprodukowana przez firmę Getrag. Przyspieszenie 0-100 km/h w 488 GTB trwa 3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 330 km/h. W 488 wykorzystano ulepszone węglowo-ceramiczne tarcze z Ferrari LaFerrari. Pozwalają one szybciej osiągnąć optymalną temperaturę pracy. Średnica tarcz to 398 mm z przodu oraz 360 mm z tyłu. Zostały one wyprodukowane przez firmę Brembo.
    19 kwietnia 2022, 22:57 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj