Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 159 takich materiałów
    Toyota 2000GT – Jeśli ktoś mówi: 'stary supersamochód' to większość ludzi ma przed oczami 250GTO, 911 czy Miure, ja natomiast widzę wtedy tego japońskiego ekscentryka, bardzo ciekawy, lecz prawie całkiem zapomniany model. Ostatnio w motoryzacyjnej części internetu, głośno było o rozbitym 300sl, 'chwilę' później to samo przytrafia się unikatowemu 2000GT. A że wielu dzięki temu smutnemu newsowi dopiero poznała ten samochód, to teraz czas na bardziej szczegółowe dane niż rok produkcji i zdjęcie zmasakrowanej przez drzewo Toyoty:

Toyota 2000GT - dwumiejscowy sportowy samochód osobowy produkowany przez japońską firmę Toyota w latach 1967–1970. Dostępny jako 2-drzwiowe coupé. Do napędu użyto benzynowego silnika R6 o pojemności dwóch litrów zasilanego przez trzy gaźniki. Generował on moc maksymalną 152 KM (112 kW) przy 6600 obr/min oraz moment obrotowy równy 175 Nm przy 5000 obr/min. Napęd przenoszony był na oś tylną za pośrednictwem 5-biegowej manualnej bądź 3-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Prędkość maksymalna samochodu wynosiła 220 km/h, zaś przyspieszenie 0-100 km/h zajmowało 8,4 s. Powstało 337 egzemplarzy modelu


Wymiary

Długość	        4176 mm
Szerokość	1600 mm
Wysokość	1161 mm
Rozstaw osi	2329 mm
Masa własna	1125 kg 


Silnik

R6 2,0 l (1988 cm³), 2 zawory na cylinder, DOHC
Układ zasilania: trzy gaźniki
Średnica cylindra × skok tłoka: 75,00 mm × 75,00 mm
Stopień sprężania: 8,4:1
Moc maksymalna: 152 KM (112 kW) przy 6600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 175 N•m przy 5000 obr/min
Osiągi[edytuj | edytuj kod]
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,4 s
Czas przejazdu pierwszych 400 m: 15,9 s
Prędkość maksymalna: 220 km/h

Jeden z 337 wyprodukowanych egzemplarzy znajduje się w japońskim muzeum motoryzacji, Toyota Automobile Museum Nagoya.
    Jeśli ktoś mówi: 'stary supersamochód' to większość ludzi ma przed oczami 250GTO, 911 czy Miure, ja natomiast widzę wtedy tego japońskiego ekscentryka, bardzo ciekawy, lecz prawie całkiem zapomniany model. Ostatnio w motoryzacyjnej części internetu, głośno było o rozbitym 300sl, 'chwilę' później to samo przytrafia się unikatowemu 2000GT. A że wielu dzięki temu smutnemu newsowi dopiero poznała ten samochód, to teraz czas na bardziej szczegółowe dane niż rok produkcji i zdjęcie zmasakrowanej przez drzewo Toyoty:

    Toyota 2000GT - dwumiejscowy sportowy samochód osobowy produkowany przez japońską firmę Toyota w latach 1967–1970. Dostępny jako 2-drzwiowe coupé. Do napędu użyto benzynowego silnika R6 o pojemności dwóch litrów zasilanego przez trzy gaźniki. Generował on moc maksymalną 152 KM (112 kW) przy 6600 obr/min oraz moment obrotowy równy 175 Nm przy 5000 obr/min. Napęd przenoszony był na oś tylną za pośrednictwem 5-biegowej manualnej bądź 3-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Prędkość maksymalna samochodu wynosiła 220 km/h, zaś przyspieszenie 0-100 km/h zajmowało 8,4 s. Powstało 337 egzemplarzy modelu


    Wymiary

    Długość 4176 mm
    Szerokość 1600 mm
    Wysokość 1161 mm
    Rozstaw osi 2329 mm
    Masa własna 1125 kg


    Silnik

    R6 2,0 l (1988 cm³), 2 zawory na cylinder, DOHC
    Układ zasilania: trzy gaźniki
    Średnica cylindra × skok tłoka: 75,00 mm × 75,00 mm
    Stopień sprężania: 8,4:1
    Moc maksymalna: 152 KM (112 kW) przy 6600 obr/min
    Maksymalny moment obrotowy: 175 N•m przy 5000 obr/min
    Osiągi[edytuj | edytuj kod]
    Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,4 s
    Czas przejazdu pierwszych 400 m: 15,9 s
    Prędkość maksymalna: 220 km/h

    Jeden z 337 wyprodukowanych egzemplarzy znajduje się w japońskim muzeum motoryzacji, Toyota Automobile Museum Nagoya.
    10 czerwca 2014, 14:43 przez Spoon8 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    McLaren MP4-12c – Mój ulubiony, współczesny supersamochód.
    Mój ulubiony, współczesny supersamochód.
    9 czerwca 2014, 1:54 przez Derve (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Ferrari 599XX – Robi się ciepło.

Wyścigowy supersamochód skonstruowany w 2009 roku przez włoską markę Ferrari. Nie ma homologacji drogowej. Opublikowany został na Geneva Motor Show. Na tym modelu powstała konstrukcja pojazdu Ferrari 599 GTO. Bazuje na Ferrari 599 GTB Fiorano. Typ nadwozia to 2-drzwiowe coupé. Do napędu użyto jednostki V12 6,0 l (5999 cm³) DOHC 48v (48 zaworów) (4v/cylinder), generującą moc maksymalną 730 KM. Dzięki spoilerom i dyfuzorom, przy 200 km/h auto dociskane jest z siłą równą masie 280 kg, a 300 km/h siła ta wzrasta do 630 kg. Zamotowano również 19-calowe felgi, na które założono niskoprofilowe opony, poprawiające wygląd samochodu. Prędkość maksymalna wynosi 345 km/h, zaś przyspieszenie 0-100 km/h 3,3 s. Maksymalna Moment obrotowy wynosi 683 Nm. Wersja "XX" jest o 31mm niższa, 122mm dłuższa i 10mm szersza od podstawowego modelu 599. Mimo tego, 599XX waży o prawie pół tony mniej - 1345kg. Osiągi mogą dorównywać modelom Enzo i FXX.
    Robi się ciepło.

    Wyścigowy supersamochód skonstruowany w 2009 roku przez włoską markę Ferrari. Nie ma homologacji drogowej. Opublikowany został na Geneva Motor Show. Na tym modelu powstała konstrukcja pojazdu Ferrari 599 GTO. Bazuje na Ferrari 599 GTB Fiorano. Typ nadwozia to 2-drzwiowe coupé. Do napędu użyto jednostki V12 6,0 l (5999 cm³) DOHC 48v (48 zaworów) (4v/cylinder), generującą moc maksymalną 730 KM. Dzięki spoilerom i dyfuzorom, przy 200 km/h auto dociskane jest z siłą równą masie 280 kg, a 300 km/h siła ta wzrasta do 630 kg. Zamotowano również 19-calowe felgi, na które założono niskoprofilowe opony, poprawiające wygląd samochodu. Prędkość maksymalna wynosi 345 km/h, zaś przyspieszenie 0-100 km/h 3,3 s. Maksymalna Moment obrotowy wynosi 683 Nm. Wersja "XX" jest o 31mm niższa, 122mm dłuższa i 10mm szersza od podstawowego modelu 599. Mimo tego, 599XX waży o prawie pół tony mniej - 1345kg. Osiągi mogą dorównywać modelom Enzo i FXX.
    16 maja 2014, 1:02 przez Ivan303 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Co zrobić gdy supersamochód to mało? – Trzeba pokryć go złotem
    Trzeba pokryć go złotem
    Need for Speed part 6 – Saleen S7
Supersamochód ma zamontowany benzynowy silnik V8 o pojemności 7-litrów, i w zależności od konfiguracji i roku produkcji rozwija moc od 558 KM do 1014 KM (moment obrotowy od 711 Nm do 1020 Nm). Topowa odmiana Twin-Turbo wraz z pakietem Competition potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 2,6 sekundy, zaś prędkość maksymalna dochodzi w tym modelu do nawet 400 km/h.
    Saleen S7
    Supersamochód ma zamontowany benzynowy silnik V8 o pojemności 7-litrów, i w zależności od konfiguracji i roku produkcji rozwija moc od 558 KM do 1014 KM (moment obrotowy od 711 Nm do 1020 Nm). Topowa odmiana Twin-Turbo wraz z pakietem Competition potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 2,6 sekundy, zaś prędkość maksymalna dochodzi w tym modelu do nawet 400 km/h.
    25 kwietnia 2014, 10:35 przez dannyblueheart (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    3 kwietnia 2014, 16:08 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Mazzanti Evantra – Supersamochód z Włoch
- 7l V8
- 701KM
- 3.2s do setki
- max prędkość 350km/h
- waga 1300kg
    Supersamochód z Włoch
    - 7l V8
    - 701KM
    - 3.2s do setki
    - max prędkość 350km/h
    - waga 1300kg
    22 marca 2014, 13:47 przez shaman (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Tak wygląda Ferrari 458 Speciale po zderzeniu ze...Smartem – Niemcy obiegła dzisiaj informacja o pierwszym rozbitym egzemplarzu Ferrari 458 Speciale. Włoski supersamochód na jednym z berlińskich skrzyżowań (ulice: Urania i Kleiststesse) zderzył się z dużo lżejszym Smartem Fortwo, który próbował przejechać na czerwonym świetle. Kolizja, do której doszło z dużą prędkością w przypadku obydwu pojazdów skończyła się poważnymi uszkodzeniami. Mogłoby się to wydawać nieprawdopodobne, ale z kolizji, z nienaruszoną "twarzą" wyszedł nie kto inny jak miejski Smart, który przyjął uderzenie w bok. Siła była na tyle duża, że odepchnęła miniaturowe auto na kilkadziesiąt metrów od miejsca kolizji. Smart kilkukrotnie dachował. Zgodnie z informacjami, dostarczonymi przez lokalne portale informacyjne, silnik V8 o pojemności skokowej 4,5-litra, należący do Ferrari pozostał w nienaruszonym stanie. W wypadku dwie osoby zostały ranne i zostały przewiezione do szpitala. Ich los nie jest nam znany.
    Niemcy obiegła dzisiaj informacja o pierwszym rozbitym egzemplarzu Ferrari 458 Speciale. Włoski supersamochód na jednym z berlińskich skrzyżowań (ulice: Urania i Kleiststesse) zderzył się z dużo lżejszym Smartem Fortwo, który próbował przejechać na czerwonym świetle. Kolizja, do której doszło z dużą prędkością w przypadku obydwu pojazdów skończyła się poważnymi uszkodzeniami. Mogłoby się to wydawać nieprawdopodobne, ale z kolizji, z nienaruszoną "twarzą" wyszedł nie kto inny jak miejski Smart, który przyjął uderzenie w bok. Siła była na tyle duża, że odepchnęła miniaturowe auto na kilkadziesiąt metrów od miejsca kolizji. Smart kilkukrotnie dachował. Zgodnie z informacjami, dostarczonymi przez lokalne portale informacyjne, silnik V8 o pojemności skokowej 4,5-litra, należący do Ferrari pozostał w nienaruszonym stanie. W wypadku dwie osoby zostały ranne i zostały przewiezione do szpitala. Ich los nie jest nam znany.
    6 marca 2014, 19:17 przez vtec69 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Arrinera Hussarya – Polski supersamochód
    Polski supersamochód
    4 marca 2014, 17:58 przez Kordezjusz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    We Włoszech projektanci i konstruktorzy samochodów realizują swoje marzenia. Spójrzmy na Ferrari, Lamborghini, Pagani, Alfa Romeo, Maserati, De Tomaso. Do grupy entuzjastów, którzy stworzyli nie tylko pojazd na czterech kołach dołaczył Luca Mazzanti. Zbudował on bowiem supersamochód zgodnie z własną filozofią. Jest nim Mazzanti Evantra V8. Coupe z 7-litowym motorem ma bardzo charakterystyczne rysy. Auto należy raczej do tych, które może się podobać lub nie. Potężna V-ósemka rozwija aż 701 KM, co pozwala rozpędzić ważącą zaledwie 1300 kg Evantrę do "setki" w 3.2 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi z kolei 350 km/h...
    28 lutego 2014, 12:02 przez xDEMON93x (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)