Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Lamborghini Countach LP5000 QV

    Lamborghini Countach LP5000 QV – Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Lamborghini w latach 1974–1990. Nadwozie samochodu zaprojektował Marcello Gandini z Bertone, który pracował również przy wcześniejszych modelach Lamborghini. Samochód charakteryzował się otwieranymi do góry drzwiami. Zaprezentowany w Genewie żółty egzemplarz miał futurystyczne wnętrze, pozbawione analogowych wskaźników. Silnik, przeniesienie napędu i cała konstrukcja nadwozia były dziełem inżynierów Lamborghini pod kierownictwem Paolo Stanzaniego. Płytę podłogową wykonano ze stali, natomiast układ napędowy zbudowano z magnezu. W 1985 roku ponownie zmieniono konstrukcję silnika. Pojemność zwiększono z 4,8 l do 5,2 l, nowa wersja miała również 4 zawory na cylinder, stąd pochodzi włoska nazwa LP5000 Quattro Valvole lub w skrócie LP5000 QV. Gaźniki zostały przesunięte z boków na górę silnika, aby zapewnić lepsze chłodzenie. W późniejszych wersjach silnika gaźniki zostały zastąpione systemem wtrysku paliwa Bosch K-Jetronic. Silnik z wtryskiem paliwa wytwarza moc 414 KM. Europejskie wersje z gaźnikami wykorzystywały sześć gaźników Weber, które wytwarzały moc 449 KM i moment obrotowy 500 Nm. W tej specyfikacji zbudowano 610 samochodów, z czego 66 posiadało system wtrysku paliwa.
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Lamborghini w latach 1974–1990. Nadwozie samochodu zaprojektował Marcello Gandini z Bertone, który pracował również przy wcześniejszych modelach Lamborghini. Samochód charakteryzował się otwieranymi do góry drzwiami. Zaprezentowany w Genewie żółty egzemplarz miał futurystyczne wnętrze, pozbawione analogowych wskaźników. Silnik, przeniesienie napędu i cała konstrukcja nadwozia były dziełem inżynierów Lamborghini pod kierownictwem Paolo Stanzaniego. Płytę podłogową wykonano ze stali, natomiast układ napędowy zbudowano z magnezu. W 1985 roku ponownie zmieniono konstrukcję silnika. Pojemność zwiększono z 4,8 l do 5,2 l, nowa wersja miała również 4 zawory na cylinder, stąd pochodzi włoska nazwa LP5000 Quattro Valvole lub w skrócie LP5000 QV. Gaźniki zostały przesunięte z boków na górę silnika, aby zapewnić lepsze chłodzenie. W późniejszych wersjach silnika gaźniki zostały zastąpione systemem wtrysku paliwa Bosch K-Jetronic. Silnik z wtryskiem paliwa wytwarza moc 414 KM. Europejskie wersje z gaźnikami wykorzystywały sześć gaźników Weber, które wytwarzały moc 449 KM i moment obrotowy 500 Nm. W tej specyfikacji zbudowano 610 samochodów, z czego 66 posiadało system wtrysku paliwa.
    Zobacz następny

    Komentarze

    Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…