Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 187 takich materiałów
    Zgodnie z niedawną decyzją Parlamentu Europejskiego, zaczynając od roku 2035, na terenie Unii Europejskiej najprawdopodobniej nie kupimy już żadnego nowego auta z napędem spalinowym. W niektórych krajach zakaz ten zacznie obowiązywać jeszcze wcześniej - Niemcy i Holandia chcą zakończyć sprzedaż aut napędzanych benzyną lub dieslem już w 2030 roku. Niewykluczone jest więc, że w przeciągu kilkunastu, góra kilkudziesięciu lat samochody z silnikiem spalinowym będą już przestarzałą technologią, do której będziemy mogli wracać jedynie melancholijnymi wspomnieniami. Jednak jak to zwykło bywać z większością nowych i nieco kontrowersyjnych technologii nie trudno jest znaleźć przeciwników takich legislacji - i to nie tylko wśród pasjonatów motoryzacji bądź zarządów i pracowników koncernów paliwowych, czy też firm produkujących komponenty do silników spalinowych. Czy zatem auta elektryczne rzeczywiście mają szansę uratować naszą planetę, czy służą jedynie ratowaniu przemysłu motoryzacyjnego?
    15 lipca 2022, 18:18 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Bentley Mulsanne – Samochód osobowy klasy dużych aut luksusowych produkowany pod brytyjską marką Bentley w latach 2009–2020. Po zakończeniu produkcji modelu Arnage, Bentley opracował od podstaw zupełnie nowego następcę, dla którego przywrócił nazwę Mulsanne stosowaną już wcześniej w latach 1980-1992. Premiera Mulsanne odbyła się w sierpniu 2009 roku, a sprzedaż rozpoczęła się latem 2010 roku. Samochód wyposażono w benzynowy silnik V8 o pojemności 6,75 l, który generuje moc 512 KM i moment obrotowy 1020 Nm. Dzięki zastosowaniu dwóch turbosprężarek daje on dużą moc i moment obrotowy przy stosunkowo niskich obrotach, które maksymalnie sięgają około 5000 obr./min. Silnik wyposażony został w układ, który przy spokojnej jeździe wyłącza 4 z 8 cylindrów silnika, zmniejszając zużycie paliwa. Mulsanne posiada 8-biegową automatyczną skrzynię biegów. W połowie stycznia 2020 roku Bentley ogłosił zakończenie produkcji Mulsanne po niespełna 10 latach rynkowej obecności, prezentując z tej okazji specjalny pożegnalny model. Koniec produkcji Mulsanne oznacza również zniknięcie z rynku 6,75-litrowego silnika V8.
    Samochód osobowy klasy dużych aut luksusowych produkowany pod brytyjską marką Bentley w latach 2009–2020. Po zakończeniu produkcji modelu Arnage, Bentley opracował od podstaw zupełnie nowego następcę, dla którego przywrócił nazwę Mulsanne stosowaną już wcześniej w latach 1980-1992. Premiera Mulsanne odbyła się w sierpniu 2009 roku, a sprzedaż rozpoczęła się latem 2010 roku. Samochód wyposażono w benzynowy silnik V8 o pojemności 6,75 l, który generuje moc 512 KM i moment obrotowy 1020 Nm. Dzięki zastosowaniu dwóch turbosprężarek daje on dużą moc i moment obrotowy przy stosunkowo niskich obrotach, które maksymalnie sięgają około 5000 obr./min. Silnik wyposażony został w układ, który przy spokojnej jeździe wyłącza 4 z 8 cylindrów silnika, zmniejszając zużycie paliwa. Mulsanne posiada 8-biegową automatyczną skrzynię biegów. W połowie stycznia 2020 roku Bentley ogłosił zakończenie produkcji Mulsanne po niespełna 10 latach rynkowej obecności, prezentując z tej okazji specjalny pożegnalny model. Koniec produkcji Mulsanne oznacza również zniknięcie z rynku 6,75-litrowego silnika V8.
    Nissan 370Z Nismo – Samochód sportowy produkowany przez japońską markę Nissan w latach 2009-2020. Został zapowiedziany 29 października 2008 roku, zaś jego premierowa prezentacja miała miejsce na 2008 Greater Los Angeles Auto Show. 370Z to szósta generacja rodziny modeli Z Nissana, którą zapoczątkował w latach 70. Datsun 240Z. Nissan 370Z jest dwudrzwiowym samochodem sportowym, w którym silnik umieszczony z przodu przekazuje napęd na koła tylne. Na targach motoryzacyjnych w lutym 2013 roku w Chicago odbyła się premiera Nissana 370Z Nismo. W tym samym roku w Europie zostaje rozpoczęta oficjalna sprzedaż tego modelu. Uznaje się to za początek programu wprowadzania na rynek europejski usportowionych wersji standardowych samochodów Nissana. 370Z Nismo napędzany jest silnikiem V6 o pojemności 3,7 l, który generuje moc 350 KM i moment obrotowy 374 Nm. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 288 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 5 sekund.
    Samochód sportowy produkowany przez japońską markę Nissan w latach 2009-2020. Został zapowiedziany 29 października 2008 roku, zaś jego premierowa prezentacja miała miejsce na 2008 Greater Los Angeles Auto Show. 370Z to szósta generacja rodziny modeli Z Nissana, którą zapoczątkował w latach 70. Datsun 240Z. Nissan 370Z jest dwudrzwiowym samochodem sportowym, w którym silnik umieszczony z przodu przekazuje napęd na koła tylne. Na targach motoryzacyjnych w lutym 2013 roku w Chicago odbyła się premiera Nissana 370Z Nismo. W tym samym roku w Europie zostaje rozpoczęta oficjalna sprzedaż tego modelu. Uznaje się to za początek programu wprowadzania na rynek europejski usportowionych wersji standardowych samochodów Nissana. 370Z Nismo napędzany jest silnikiem V6 o pojemności 3,7 l, który generuje moc 350 KM i moment obrotowy 374 Nm. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 288 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 5 sekund.
    19 czerwca 2022, 23:02 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    W tym filmie Robert prezentuje samochód BMW M3 CS. Wyprodukowano jedynie 1200 sztuk tego modelu a ten konkretny egzemplarz należy do IsAmU i jest na sprzedaż.
    22 maja 2022, 11:04 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Bentley Mulsanne Speed – Samochód osobowy klasy dużych aut luksusowych produkowany przez brytyjską markę Bentley w latach 2009–2020. Po zakończeniu produkcji modelu Arnage, Bentley opracował od podstaw zupełnie nowego następcę, dla którego przywrócił nazwę Mulsanne stosowaną już wcześniej w latach 1980-1992. Premiera modelu miała miejsce w sierpniu 2009 roku, a sprzedaż ruszyła rok później, latem 2010 roku. We wrześniu 2014 roku Bentley zaprezentował usportowioną wersję o nazwie Mulsanne Speed. Samochód wyróżnia się m.in. specjalnymi, polerowanymi felgami ze stopów lekkich w rozmiarze 21 cali, ciemnymi kratownicami wlotów powietrza i innym wykończeniem wnętrza. Samochód napędzany jest przez silnik V8 o pojemności 6,75 l, który generuje moc 537 KM i moment obrotowy 1100 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 305 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 4,9 sekund. W połowie stycznia 2020 roku Bentley ogłosił zakończenie produkcji Mulsanne po niespełna 10 latach rynkowej obecności, prezentując z tej okazji specjalny pożegnalny model. Koniec produkcji Mulsanne oznacza również zniknięcie z rynku 6,75-litrowego silnika V8.
    Samochód osobowy klasy dużych aut luksusowych produkowany przez brytyjską markę Bentley w latach 2009–2020. Po zakończeniu produkcji modelu Arnage, Bentley opracował od podstaw zupełnie nowego następcę, dla którego przywrócił nazwę Mulsanne stosowaną już wcześniej w latach 1980-1992. Premiera modelu miała miejsce w sierpniu 2009 roku, a sprzedaż ruszyła rok później, latem 2010 roku. We wrześniu 2014 roku Bentley zaprezentował usportowioną wersję o nazwie Mulsanne Speed. Samochód wyróżnia się m.in. specjalnymi, polerowanymi felgami ze stopów lekkich w rozmiarze 21 cali, ciemnymi kratownicami wlotów powietrza i innym wykończeniem wnętrza. Samochód napędzany jest przez silnik V8 o pojemności 6,75 l, który generuje moc 537 KM i moment obrotowy 1100 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 305 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 4,9 sekund. W połowie stycznia 2020 roku Bentley ogłosił zakończenie produkcji Mulsanne po niespełna 10 latach rynkowej obecności, prezentując z tej okazji specjalny pożegnalny model. Koniec produkcji Mulsanne oznacza również zniknięcie z rynku 6,75-litrowego silnika V8.
    Ford Ranger Raptor – Samochód osobowy typu pickup klasy średniej produkowany przez amerykańską markę Ford od 1982 roku. Od 2022 roku produkowana jest szósta, najnowsza generacja Rangera. Piątą generację modelu zaprezentowano po raz pierwszy w 2010 roku. Nowa generacja Rangera po raz pierwszy w historii tego modelu powstała jako model globalny, opracowany na nowej platformie koncernu Forda pod przewodnictwem australijskiego zespołu konstruktorów w centralni z Melbourne. Po raz kolejny, ale i ostatni w procesie konstrukcyjnym Forda Rangera brała udział także Mazda, która równolegle przedstawiła kolejną generację bliźniaczego BT-50. Pod kątem wizualnym Ford Ranger nowej generacji odszedł od formuły poprzedników, zyskując znacznie masywniejszą sylwetkę charakteryzującą się wyżej poprowadzoną, zadartą ku górze linią okien, wyraźnie zarysowanymi nadkolami czy bogato zarysowanymi przetłoczeniami. Pas przedni zdominowała duża, chromowana atrapa chłodnicy, z kolei deska rozdzielcza utrzymana została w futurystycznym wzornictwie bliskim osobowym modelom Forda z przełomu pierwszej i drugiej dekady XXI wieku. W lutym 2018 roku, wzorem większego modelu F-150, Ford zdecydował się poszerzyć ofertę dostępnych wariantów Rangera o sportowo-wyczynową odmianę Ford Ranger Raptor. Pod kątem wizualnym samochód wyróżnił się większym prześwitem, oponami o grubszym, off-roadowym profilu, a także masywniejszymi nadkolami, zmodyfikowanymi zderzakami oraz charakterystyczną atrapą chłodnicy z dużym napisem Ford zamiast loga producenta. Do napędu użyto dwulitrowego wysokoprężnego silnika EcoBlue Twin-trubo, która generuje moc 213 KM i moment obrotowy 500 Nm. Ponadto, układ napędowy tworzy 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów. W sierpniu 2018 roku miała miejsce oficjalna premiera na rynku europejskim, a sprzedaż ruszyła tam pod koniec tego samego roku.
    Samochód osobowy typu pickup klasy średniej produkowany przez amerykańską markę Ford od 1982 roku. Od 2022 roku produkowana jest szósta, najnowsza generacja Rangera. Piątą generację modelu zaprezentowano po raz pierwszy w 2010 roku. Nowa generacja Rangera po raz pierwszy w historii tego modelu powstała jako model globalny, opracowany na nowej platformie koncernu Forda pod przewodnictwem australijskiego zespołu konstruktorów w centralni z Melbourne. Po raz kolejny, ale i ostatni w procesie konstrukcyjnym Forda Rangera brała udział także Mazda, która równolegle przedstawiła kolejną generację bliźniaczego BT-50. Pod kątem wizualnym Ford Ranger nowej generacji odszedł od formuły poprzedników, zyskując znacznie masywniejszą sylwetkę charakteryzującą się wyżej poprowadzoną, zadartą ku górze linią okien, wyraźnie zarysowanymi nadkolami czy bogato zarysowanymi przetłoczeniami. Pas przedni zdominowała duża, chromowana atrapa chłodnicy, z kolei deska rozdzielcza utrzymana została w futurystycznym wzornictwie bliskim osobowym modelom Forda z przełomu pierwszej i drugiej dekady XXI wieku. W lutym 2018 roku, wzorem większego modelu F-150, Ford zdecydował się poszerzyć ofertę dostępnych wariantów Rangera o sportowo-wyczynową odmianę Ford Ranger Raptor. Pod kątem wizualnym samochód wyróżnił się większym prześwitem, oponami o grubszym, off-roadowym profilu, a także masywniejszymi nadkolami, zmodyfikowanymi zderzakami oraz charakterystyczną atrapą chłodnicy z dużym napisem Ford zamiast loga producenta. Do napędu użyto dwulitrowego wysokoprężnego silnika EcoBlue Twin-trubo, która generuje moc 213 KM i moment obrotowy 500 Nm. Ponadto, układ napędowy tworzy 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów. W sierpniu 2018 roku miała miejsce oficjalna premiera na rynku europejskim, a sprzedaż ruszyła tam pod koniec tego samego roku.
    Nissan 370Z Nismo – Samochód sportowy produkowany przez japońską firmę Nissan w latach 2009-2020. Został zapowiedziany 29 października 2008 roku, zaś jego premierowa prezentacja miała miejsce na 2008 Greater Los Angeles Auto Show. 370Z jest szóstą generacją modeli Z Nissana. Silnik w 370Z został umieszczony z przodu przekazuje napęd na koła tylne. W lutym 2013 roku na targach motoryzacyjnych w Chicago odbyła się premiera wersji Nismo. W tym samym roku w Europie zostaje rozpoczęta oficjalna sprzedaż tego modelu. Uznaje się to za początek programu wprowadzania na rynek europejski usportowionych wersji standardowych samochodów Nissana. Do zmian wprowadzonych w wersji Nismo należą: obniżenie zawieszenia o 10 mm, pakiet aerodynamiczny oraz nowa mapa silnika. Do napędu 370Z Nismo użyto trzylitrowego V8, które wytwarza moc 350 KM i moment obrotowy 374 Nm, dzięki czemu samochód osiąga prędkość 100 km/h w 5,2 sekundy. W sierpniu 2014 roku samochód przeszedł face-lifting. Zmieniła się przednia i tylna część nadwozia. We wnętrzu nowe są skorupowe fotele Recaro i tapicerka wykonana ze skóry i Alcantary. Modyfikacji poddano również nastawy tylnego zawieszenia.
    Samochód sportowy produkowany przez japońską firmę Nissan w latach 2009-2020. Został zapowiedziany 29 października 2008 roku, zaś jego premierowa prezentacja miała miejsce na 2008 Greater Los Angeles Auto Show. 370Z jest szóstą generacją modeli Z Nissana. Silnik w 370Z został umieszczony z przodu przekazuje napęd na koła tylne. W lutym 2013 roku na targach motoryzacyjnych w Chicago odbyła się premiera wersji Nismo. W tym samym roku w Europie zostaje rozpoczęta oficjalna sprzedaż tego modelu. Uznaje się to za początek programu wprowadzania na rynek europejski usportowionych wersji standardowych samochodów Nissana. Do zmian wprowadzonych w wersji Nismo należą: obniżenie zawieszenia o 10 mm, pakiet aerodynamiczny oraz nowa mapa silnika. Do napędu 370Z Nismo użyto trzylitrowego V8, które wytwarza moc 350 KM i moment obrotowy 374 Nm, dzięki czemu samochód osiąga prędkość 100 km/h w 5,2 sekundy. W sierpniu 2014 roku samochód przeszedł face-lifting. Zmieniła się przednia i tylna część nadwozia. We wnętrzu nowe są skorupowe fotele Recaro i tapicerka wykonana ze skóry i Alcantary. Modyfikacji poddano również nastawy tylnego zawieszenia.
    Hummer H1 – Samochód terenowy klasy wyższej produkowany pod amerykańską marką Hummer w latach 1992–2006 oraz ponownie przez amerykańską firmę VLF jako HUMVEE C-Series od 2017. HMMWV zwany też Humvee opracowano dla armii Stanów Zjednoczonych w 1979 roku. Seryjna produkcja rozpoczęła się w 1985 roku. Dla potrzeb marketingowych producent auta, firma AM General Corporation stworzyła markę Hummer. Prawa do sprzedaży samochodów tej marki ma koncern General Motors. Sprzedaż luksusowych cywilnych wersji Humvee, znanych już jako Hummer, rozpoczęła się w 1992 roku. Wersja cywilna, oferowana w trzech wersjach nadwozia: Wagon, Hard Top i Soft Top, różni się od wersji wojskowej, przede wszystkim wnętrzem, które jest dostosowane do codziennej eksploatacji. Dodano pasy bezpieczeństwa, zagłówki, oświetlenie z halogenowymi żarówkami. Istnieje możliwość dokupienia wyposażenia dodatkowego takiego jak klimatyzacja, skórzane siedzenia, radio satelitarne, podłokietniki, przegrodę części bagażowej, czy chromowane detale nadwozia. Auto charakteryzuje się stałym napędem na 4 koła, oparciem konstrukcji na stalowej ramie, niezależnym zawieszeniem wszystkich kół, dużą zdolnością do pokonywania przeszkód terenowych. Opcjonalnie montowany jest system elektronicznej regulacji ciśnienia w oponach. Najsilniejszą dostępną wersja jest H1 Alpha, która używa silnika V8 Duramax o pojemności 6,6 l, który wytwarza moc maksymalną 305 KM, , połączonego z pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów Allison 1000.
    Samochód terenowy klasy wyższej produkowany pod amerykańską marką Hummer w latach 1992–2006 oraz ponownie przez amerykańską firmę VLF jako HUMVEE C-Series od 2017. HMMWV zwany też Humvee opracowano dla armii Stanów Zjednoczonych w 1979 roku. Seryjna produkcja rozpoczęła się w 1985 roku. Dla potrzeb marketingowych producent auta, firma AM General Corporation stworzyła markę Hummer. Prawa do sprzedaży samochodów tej marki ma koncern General Motors. Sprzedaż luksusowych cywilnych wersji Humvee, znanych już jako Hummer, rozpoczęła się w 1992 roku. Wersja cywilna, oferowana w trzech wersjach nadwozia: Wagon, Hard Top i Soft Top, różni się od wersji wojskowej, przede wszystkim wnętrzem, które jest dostosowane do codziennej eksploatacji. Dodano pasy bezpieczeństwa, zagłówki, oświetlenie z halogenowymi żarówkami. Istnieje możliwość dokupienia wyposażenia dodatkowego takiego jak klimatyzacja, skórzane siedzenia, radio satelitarne, podłokietniki, przegrodę części bagażowej, czy chromowane detale nadwozia. Auto charakteryzuje się stałym napędem na 4 koła, oparciem konstrukcji na stalowej ramie, niezależnym zawieszeniem wszystkich kół, dużą zdolnością do pokonywania przeszkód terenowych. Opcjonalnie montowany jest system elektronicznej regulacji ciśnienia w oponach. Najsilniejszą dostępną wersja jest H1 Alpha, która używa silnika V8 Duramax o pojemności 6,6 l, który wytwarza moc maksymalną 305 KM, , połączonego z pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów Allison 1000.
    Nissan Silvia S15 – Sportowe coupe produkowane w latach 1964-1968, a później w latach 1974-2002 przez japońską firmę Nissan, oparte na platformie Nissan S. W 1999 roku w Japonii na sprzedaż trafiła nowa wersja Silvii - S15, samochód zawiera agresywną stylistykę wewnątrz i na zewnątrz, aktualizując poprzedni styl Silvii  zgodnie z nowoczesnymi trendami w projektowaniu samochodów. Wymiary nadwozia zostały zmniejszone w stosunku do poprzedniej generacji tak, aby odpowiadało klasie kompaktów rządu japońskiego, co miało wpływ na sprzedaż poprzedniego modelu. Silvia S15 wyposażona jest w dwulitrowy silnik SR20DET I4, który dzięki modernizacji turbosprężarki z łożyskami kulkowymi, a także ulepszonemu systemu zarządzania silnikiem wytwarza moc 247 KM i moment obrotowy 275 Nm. Bez turbo moc wynosi 165 KM. W sierpniu 2002 roku Nissan zaprzestał produkcji platformy S, a ostatnim samochodem zbudowanym na tej płycie była Silvia S15. Produkcja Silvii zakończyła się w 2002 roku w wyniku starań Nissana o zmniejszenie liczby dostępnych platform.
    Sportowe coupe produkowane w latach 1964-1968, a później w latach 1974-2002 przez japońską firmę Nissan, oparte na platformie Nissan S. W 1999 roku w Japonii na sprzedaż trafiła nowa wersja Silvii - S15, samochód zawiera agresywną stylistykę wewnątrz i na zewnątrz, aktualizując poprzedni styl Silvii zgodnie z nowoczesnymi trendami w projektowaniu samochodów. Wymiary nadwozia zostały zmniejszone w stosunku do poprzedniej generacji tak, aby odpowiadało klasie kompaktów rządu japońskiego, co miało wpływ na sprzedaż poprzedniego modelu. Silvia S15 wyposażona jest w dwulitrowy silnik SR20DET I4, który dzięki modernizacji turbosprężarki z łożyskami kulkowymi, a także ulepszonemu systemu zarządzania silnikiem wytwarza moc 247 KM i moment obrotowy 275 Nm. Bez turbo moc wynosi 165 KM. W sierpniu 2002 roku Nissan zaprzestał produkcji platformy S, a ostatnim samochodem zbudowanym na tej płycie była Silvia S15. Produkcja Silvii zakończyła się w 2002 roku w wyniku starań Nissana o zmniejszenie liczby dostępnych platform.
    Toyota Celica GT-Four ST205 – Sportowy samochód osobowy produkowany przez japońską firmę Toyota w latach 1970-2005, dostępny jako liftback i coupe, w niewielkiej liczbie egzemplarzy powstawała też wersja kabriolet. Sprzedaż pierwszej generacji rozpoczęła się na japońskim rynku pod koniec 1970 roku. Zaprojektowana została jako bardziej przystępna alternatywa dla droższej Toyoty 2000GT. Szósta generacja zadebiutowała w lutym 1994 roku. Celica GT-Four ST205 została wprowadzona na rynek japoński w lutym 1994 roku, a na rynek australijski, europejski i brytyjski w połowie tego samego roku. Wersja ta miała być mocniejszą Celicą. GT-Four napędzana jest dwulitrowym silnikiem 3S-GTE I4 turbo o mocy 242 KM dla modelu eksportowego i 255 KM dla modelu na rynek japoński. Ostateczna wersja GT-Four zawierała ulepszenia, takie jak całkowicie aluminiowa maska ​​silnika, aby zmniejszyć masę, czterokanałowy ABS i ulepszona turbosprężarka CT20B. Łącznie powstało 2500 egzemplarzy, aby spełnić wymagania homologacyjne FIA uczestnictwa w Grupie A Rajdowych Mistrzostw Świata.
    Sportowy samochód osobowy produkowany przez japońską firmę Toyota w latach 1970-2005, dostępny jako liftback i coupe, w niewielkiej liczbie egzemplarzy powstawała też wersja kabriolet. Sprzedaż pierwszej generacji rozpoczęła się na japońskim rynku pod koniec 1970 roku. Zaprojektowana została jako bardziej przystępna alternatywa dla droższej Toyoty 2000GT. Szósta generacja zadebiutowała w lutym 1994 roku. Celica GT-Four ST205 została wprowadzona na rynek japoński w lutym 1994 roku, a na rynek australijski, europejski i brytyjski w połowie tego samego roku. Wersja ta miała być mocniejszą Celicą. GT-Four napędzana jest dwulitrowym silnikiem 3S-GTE I4 turbo o mocy 242 KM dla modelu eksportowego i 255 KM dla modelu na rynek japoński. Ostateczna wersja GT-Four zawierała ulepszenia, takie jak całkowicie aluminiowa maska ​​silnika, aby zmniejszyć masę, czterokanałowy ABS i ulepszona turbosprężarka CT20B. Łącznie powstało 2500 egzemplarzy, aby spełnić wymagania homologacyjne FIA uczestnictwa w Grupie A Rajdowych Mistrzostw Świata.