Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 187 takich materiałów
    RS4 – ten właśnie czerwony egzemplarz jest na sprzedaż z niewiarygodnym przebiegiem 184km (bes tys.)
    Ten właśnie czerwony egzemplarz jest na sprzedaż z niewiarygodnym przebiegiem 184km (bes tys.)
    7 marca 2014, 16:54 przez Wariat_ (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (19)
    Źródło:

    giełda klasyków

    ASTON MARTIN 007 – Szwajcarski milioner Thomas Straumann wystawił na sprzedaż Astona Martina DB5, samochód, który wystąpił w filmach o przygodach Jamesa Bonda "Goldfinger" i "Operacja piorun".

Chce za niego 3,4 mln euro - podał w "Neue Zuercher Zeitung".

Samochód o numerach rejestracyjnych "JB007" został wystawiony na sprzedaż w salonie dealera marki Aston Martin w Surrey w Wielkiej Brytanii. Straumann, współwłaściciel szwajcarskiej firmy o tej nazwie produkującej implanty dentystyczne, kupił samochód Bonda w 2006 roku na aukcji w Phoenix w USA za 2,7 mln dol.


Advertisement
 
Pojazd został całkowicie odrestaurowany w Szwajcarii, łącznie z ostrzami wychodzącymi z kół i atrapami karabinów maszynowych ukrytymi za reflektorami. Ma też agregat do produkcji dymu i wysuwaną kuloodporną płytę kryjącą tylną szybę. Z powodu dodatkowego wyposażenia ważącego 400 kg samochód musiał mieć wzmocnione zawieszenie.

Według gazety restauracja pojazdu zajęła trzy lata - łącznie 3 tys. godz. pracy. Brakuje w nim jednak jednego gadżetu - wyrzucanego fotela, którym kierowca mógłby się katapultować.
    Szwajcarski milioner Thomas Straumann wystawił na sprzedaż Astona Martina DB5, samochód, który wystąpił w filmach o przygodach Jamesa Bonda "Goldfinger" i "Operacja piorun".

    Chce za niego 3,4 mln euro - podał w "Neue Zuercher Zeitung".

    Samochód o numerach rejestracyjnych "JB007" został wystawiony na sprzedaż w salonie dealera marki Aston Martin w Surrey w Wielkiej Brytanii. Straumann, współwłaściciel szwajcarskiej firmy o tej nazwie produkującej implanty dentystyczne, kupił samochód Bonda w 2006 roku na aukcji w Phoenix w USA za 2,7 mln dol.


    Advertisement

    Pojazd został całkowicie odrestaurowany w Szwajcarii, łącznie z ostrzami wychodzącymi z kół i atrapami karabinów maszynowych ukrytymi za reflektorami. Ma też agregat do produkcji dymu i wysuwaną kuloodporną płytę kryjącą tylną szybę. Z powodu dodatkowego wyposażenia ważącego 400 kg samochód musiał mieć wzmocnione zawieszenie.

    Według gazety restauracja pojazdu zajęła trzy lata - łącznie 3 tys. godz. pracy. Brakuje w nim jednak jednego gadżetu - wyrzucanego fotela, którym kierowca mógłby się katapultować.
    26 lutego 2014, 21:04 przez michalrek113 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ratujemy klasyka ! – Wraz z kolegą przygotowujemy Transportera T3 do malowania. Jest trochę rdzy ale dajemy radę
W planach jest przerobienie go na osobówkę i wyjazd na wakacje. 
Rok produkcji: 1987
Silnik: Diesel 1.6 TD
Jeżeli ktoś miałby do niego części na sprzedaż to prosiłbym o kontakt.
Pozdrawiam motomaniaków
    Wraz z kolegą przygotowujemy Transportera T3 do malowania. Jest trochę rdzy ale dajemy radę
    W planach jest przerobienie go na osobówkę i wyjazd na wakacje.
    Rok produkcji: 1987
    Silnik: Diesel 1.6 TD
    Jeżeli ktoś miałby do niego części na sprzedaż to prosiłbym o kontakt.
    Pozdrawiam motomaniaków
    24 lutego 2014, 16:01 przez The_Mechanic (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (14)
    Źródło:

    własne

    Volkswagen Caddy (takie małe marzenie) – siemka, mam 18 lat i będę zdawał na prawo jazdy i pada pytanie. Czy za np 4 lata będą takie Caddy na sprzedaż? Bo bardzo bym chciał takiego kupić i calutkiego od podstaw odrestaurować
    Siemka, mam 18 lat i będę zdawał na prawo jazdy i pada pytanie. Czy za np 4 lata będą takie Caddy na sprzedaż? Bo bardzo bym chciał takiego kupić i calutkiego od podstaw odrestaurować
    18 lutego 2014, 21:32 przez tomekvtec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Fiat 127 – Silnik pali na rys. Na podłodze od dołu konserwacji aż grubo. żal mi go, jak patrze na niego codziennie przez okno, jak stoi pod wiatą kuzyna. Na pewno nikt go nie odrestauruje, bo nie jest na sprzedaż. Kuzyn go dostał od brata swojej mamy za złożenie komputera.
    Silnik pali na rys. Na podłodze od dołu konserwacji aż grubo. żal mi go, jak patrze na niego codziennie przez okno, jak stoi pod wiatą kuzyna. Na pewno nikt go nie odrestauruje, bo nie jest na sprzedaż. Kuzyn go dostał od brata swojej mamy za złożenie komputera.
    15 lutego 2014, 17:15 przez vectraman80 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Peugeot 205 GTi Gutmann – Jedyny egzemplarz na świecie stworzony przez Włochów. Posiada 160KM i nie jest na sprzedaż.
    Jedyny egzemplarz na świecie stworzony przez Włochów. Posiada 160KM i nie jest na sprzedaż.
    8 lutego 2014, 15:52 przez AwesomeMuscule (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nissan Skyline GT-R R34 – Nissan GT-R Paula Walkera z Szybkich i Wściekłych wystawiony za 1 mln euro - zdjęcia
Samochód głównego bohatera czwartej części „Szybkich i Wściekłych” trafił na sprzedaż. Cena robi wrażenie.
 
Niestety, kiedy sławny człowiek niespodziewanie ginie, zainteresowanie jego osobą znacząco wzrasta. Jesteśmy ciekawi jak żył, gdzie spędzał wolny czas i co sprawiało mu frajdę. W przypadku Paula Walkera nie sposób nie wspomnieć o samochodach.
 
W Monachium znalazł się facet, który posiada Nissana Skyline'a GT-R R34 znanego z filmu „Szybcy i Wściekli 4”. Paul Walker jeździł tym samochodem nie tylko na planie zdjęciowym. Niemiecki właściciel postanowił wykorzystać „moment” i sprzedać samochód za okrągły milion euro.
 
Prawdę mówiąc, nie bardzo podoba nam się takie zachowanie, ale sprzedawca jest o tyle uczciwy, że połowę kwoty za sprzedane auto przeznaczy na fundację charytatywną ROWW (Reach Out World Wide) założoną przez Walkera.
    Nissan GT-R Paula Walkera z Szybkich i Wściekłych wystawiony za 1 mln euro - zdjęcia
    Samochód głównego bohatera czwartej części „Szybkich i Wściekłych” trafił na sprzedaż. Cena robi wrażenie.

    Niestety, kiedy sławny człowiek niespodziewanie ginie, zainteresowanie jego osobą znacząco wzrasta. Jesteśmy ciekawi jak żył, gdzie spędzał wolny czas i co sprawiało mu frajdę. W przypadku Paula Walkera nie sposób nie wspomnieć o samochodach.

    W Monachium znalazł się facet, który posiada Nissana Skyline'a GT-R R34 znanego z filmu „Szybcy i Wściekli 4”. Paul Walker jeździł tym samochodem nie tylko na planie zdjęciowym. Niemiecki właściciel postanowił wykorzystać „moment” i sprzedać samochód za okrągły milion euro.

    Prawdę mówiąc, nie bardzo podoba nam się takie zachowanie, ale sprzedawca jest o tyle uczciwy, że połowę kwoty za sprzedane auto przeznaczy na fundację charytatywną ROWW (Reach Out World Wide) założoną przez Walkera.
    6 lutego 2014, 16:02 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    www.topgear.com.pl

    Iveco Strator to jedyny obecnie produkowany w Europie ciężki samochód ciężarowy typu "torpedo", to znaczy z kabiną za silnikiem. Po tym jak Scania w 2005 roku zakończyła produkcję serii T nie było w europie drugiego takiego modelu. W roku 2007 holenderska firma Charles Feijts Groep na targach w Amsterdamie zaprezentowała pierwszego Stratora. Iveco Strator jest podobnym modelem do Iveco Powerstar, którego pierwsza generacja produkowana jest w Australii od końca lat '90. Powerstar jest w dużej mierze oparty na podzespołach australijskich i amerykańskich producentów. Koszty transportu i ceł byłyby tak duże, że sprzedaż w europie nie byłaby opłacalna. Dlatego firma CFG zdecydowała się na modernizację modelu Stralis na wariant torpedo. Tak powstało Iveco Strator. Dzięki zastosowanym materiałom Strator jest jedynie o 200kg. cięższy od swojego bliźniaka. Jednak jego długość (130cm. więcej niż Stralis) wyklucza go z użytkowania w zestawie z typowej długości naczepami, pozostają cysterny, wywrotki oraz naczepy specjalistyczne. Mimo tych ograniczeń Strator zyskał sporą rzeszę fanów w Europie.
    3 lutego 2014, 13:57 przez brojek_88 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Moja A6 – 2,7 Biturbo daje radę. Miała iść za sprzedaż, ale jednak raczej zostaje ze mną
    2,7 Biturbo daje radę. Miała iść za sprzedaż, ale jednak raczej zostaje ze mną
    19 stycznia 2014, 15:45 przez ~zumak | Do ulubionych | Skomentuj (9)
    Historia marki Dodge – Historia marki Dodge
Firma Dodge, należąca od 1928 roku do koncernu Chrysler, została założona pod koniec XIX w. przez dwójkę braci - Johna i Horace\'a Dodge. Początkowo firma zajmowała się produkcją części i silników dla innych producentów, m.in. dla Forda, a od 1914 Dodge rozpoczął produkcję również i własnych pojazdów. Same początki firmy Dodge związane były jeszcze z produkcją rowerów i części do maszyn (firma Dodge Brothers Bicycle & Machine Factory powstała w 1897 r.). Jednak już na przełomie XIX i XX wieku firma rozpoczęła produkcję wysokiej jakości łożysk (wynalazek Horacego Dodge\'a), której głównym odbiorcą była firma Oldsmobile. Ta współpraca nie trwała zbyt długo, gdyż już w 1902 r. bracia Dodge nawiązują współpracę z Henry Fordem (udzielają mu pożyczki i stają się nawet współwłaścicielami Ford Motor Comp.) i od tego zaczynają dostarczać większość części mechanicznych do modelu Ford T. W 1910 r. powstaje niedaleko Detroit fabryka Dodge\'e, w której na początku montowane są Fordy. Firma braci Dodge staje się największym na świecie producentem części do samochodów. Jednak relacje braci i Forda powoli się psują i w końcu Henry Ford odkupuje od nich udziały w swojej firmie.

W 1914 roku Dodge rozpoczyna produkcję własnego samochodu (już jako firma Dodge Brothers). Jest nim \"Old Betsy\". Już rok później roczna produkcja wynosi 45 tys. egzemplarzy. Powstaje też pierwszy lekki samochód ciężarowy. Bardzo dobrym krokiem dla rozwoju firmy staje się współpraca z armią amerykańską, zapoczątkowana w 1916 r. w wojnie w Meksyku. Od tego momentu Dodge dostarcza dla armii USA pojazdy ciężarowe. Po wojnie kontynuowana jest produkcja różnego rodzaju pojazdu użytkowych - ambulansów, dostawczych, pojazdów straży pożarnej, pickupów. W 1920 r. Dodge staje się drugim największym producentem samochodów w Stanach Zjednoczonych, a w 1925 roku przekracza liczbę miliona wyprodukowanych samochodów.

W 1920 roku umierają obaj bracia - w styczniu John, zaś w grudniu Horacy. Firmę przejęły po nich wdowy - Anna i Matylda - ale niezbyt dobrze szło im jej prowadzenie. Dlatego też w 1925 roku sprzedały ją nowojorskiemu konsorcjum bankowemu (Dillon, Read & Co.) za kwotę 146 mln dolarów. Jednak banki tylko przez trzy lata zarządzały firmą, by 31 lipca 1928 roku odsprzedać ją za 170 mln USD Chryslerowi. W ten sposób Chrysler dołączył do \"Wielkiej Trójki\" z Detroit.

W 1930 r. ponownie zmieniono nazwę. Tym razem z Dodge Brothers po prostu na Dodge. Towarzyszyło temu powstanie pierwszego, ośmiocylindrowego silnika firmy. Jeszcze w latach dwudziestych Dodge pojawia się w Europie, otwierając jako pierwszy amerykański producent samochodowy swoją fabrykę na Starym Kontynencie. W 1935 r. Dodge świętuje wyprodukowanie trzymilionowego auta, jednak już wówczas firma zyskuje uznanie jako producent różnego rodzaju pojazdów. Nabycie firmy Graham Brothers sprawia, że Dodge staje się jednym z liderów w produkcji lekkich i średnich pojazdów użytkowych.

Okres wojenny to oczywiście produkcja na potrzeby armii amerykańskiej. Wytwarzane są m.in. pojazdy ciężarowe, dostawcze, ale także elementy do różnego rodzaju sprzętu wojennego (czołgi, samoloty, statki), a nawet silniki do samolotów. W Chicago powstaje ogromna fabryka, w której powstają przede wszystkim silniki do samolotów bombowych. Bazując na pojazdach wojskowych, w 1946 r. powstaje Dodge Power Wagon, pickup z napędem na cztery koła, który wytwarzany był aż do 1969 r. i stał się prekursorem wielu bardziej współczesnych czteronapędowych pickupów (m.in. w 2005 r. pojawił się m.in. na rynku specjalny, uterenowiony Dodge Ram Power Wagon).

Ważnym wydarzeniem w historii Dodge\'a jest wprowadzenie silnika V8 Hemi. W 1953 r. można było zamawiać model Coronet w specjalnej wersji z tą jednostką. Dodge zaczyna zyskiwać miano najbardziej sportowej marki w koncernie Chrysler. Pojawiają się pierwsze sukcesy sportowe - w wyścigach NASCAR (11 zwycięstw w 1956 r.), Indianapolis, w sumie różne modele Dodge z silnikiem V8 ustanowiły 196 różnych rekordów prędkości na dnie jeziora Bonneville. Lata pięćdziesiąte to także zmiana image modeli Dodge\'a. Auta stają się dłuższe, szersze i niższe z dużymi panoramicznymi szybami z tyłu i przodu. Najlepszym przykładem takiego stylu jest Dodge Custom Royal. Ciekawym modelem jest również LaFemme, auto zaprojektowane specjalnie dla kobiet.

W 1961 r. pojawia się pierwszy w historii firmy kompaktowy model - Lancer. Jest on o ok. 300 kg lżejszy i o kilkanaście centymetrów krótszy od dotychczasowych modeli. Wkrótce na tej platformie powstają inne modele koncernu Chrysler, który opanowuje 40% tego segmentu w USA. W kolejnych latach pojawiają się takie kompaktowe Dodge jak Dart (1963-76), Swinger (70-76) oraz Demon (71-72).

W 1966 r. debiutuje jedna z ikon marki Dodge - model Charger, dając tym samym znak do rozpoczęcia ery tzw. \"muscle cars\". Poza Chargerem, w najmocniejszej wersji R/T, w sprzedaży pod koniec lat 60-tych i w pierwszych latach kolejnej dekady pojawiły się Coronet R/T, Super Bee oraz w 1970 r. Challenger. Czas \"muscle cars\" w pierwotnej formie skończył się wraz z kryzysem paliwowym w 1973 r. Wtedy też Dodge rozpoczyna sprzedaż małych samochodów - po nawiązaniu współpracy z Mitsubishi modelu Colt oraz własnego Omni, jednego z pierwszych amerykańskich modeli z napędem na przednią oś.

Niezwykle ważnymi modelami w ostatnich latach były Dodge Caravan, wyprodukowany w 1984 r., oraz Dodge Viper, którego premiera miała miejsce w 1989 r., sportowy model nawiązujący do czasów "muscle cars".
    Historia marki Dodge
    Firma Dodge, należąca od 1928 roku do koncernu Chrysler, została założona pod koniec XIX w. przez dwójkę braci - Johna i Horace\'a Dodge. Początkowo firma zajmowała się produkcją części i silników dla innych producentów, m.in. dla Forda, a od 1914 Dodge rozpoczął produkcję również i własnych pojazdów. Same początki firmy Dodge związane były jeszcze z produkcją rowerów i części do maszyn (firma Dodge Brothers Bicycle & Machine Factory powstała w 1897 r.). Jednak już na przełomie XIX i XX wieku firma rozpoczęła produkcję wysokiej jakości łożysk (wynalazek Horacego Dodge\'a), której głównym odbiorcą była firma Oldsmobile. Ta współpraca nie trwała zbyt długo, gdyż już w 1902 r. bracia Dodge nawiązują współpracę z Henry Fordem (udzielają mu pożyczki i stają się nawet współwłaścicielami Ford Motor Comp.) i od tego zaczynają dostarczać większość części mechanicznych do modelu Ford T. W 1910 r. powstaje niedaleko Detroit fabryka Dodge\'e, w której na początku montowane są Fordy. Firma braci Dodge staje się największym na świecie producentem części do samochodów. Jednak relacje braci i Forda powoli się psują i w końcu Henry Ford odkupuje od nich udziały w swojej firmie.

    W 1914 roku Dodge rozpoczyna produkcję własnego samochodu (już jako firma Dodge Brothers). Jest nim \"Old Betsy\". Już rok później roczna produkcja wynosi 45 tys. egzemplarzy. Powstaje też pierwszy lekki samochód ciężarowy. Bardzo dobrym krokiem dla rozwoju firmy staje się współpraca z armią amerykańską, zapoczątkowana w 1916 r. w wojnie w Meksyku. Od tego momentu Dodge dostarcza dla armii USA pojazdy ciężarowe. Po wojnie kontynuowana jest produkcja różnego rodzaju pojazdu użytkowych - ambulansów, dostawczych, pojazdów straży pożarnej, pickupów. W 1920 r. Dodge staje się drugim największym producentem samochodów w Stanach Zjednoczonych, a w 1925 roku przekracza liczbę miliona wyprodukowanych samochodów.

    W 1920 roku umierają obaj bracia - w styczniu John, zaś w grudniu Horacy. Firmę przejęły po nich wdowy - Anna i Matylda - ale niezbyt dobrze szło im jej prowadzenie. Dlatego też w 1925 roku sprzedały ją nowojorskiemu konsorcjum bankowemu (Dillon, Read & Co.) za kwotę 146 mln dolarów. Jednak banki tylko przez trzy lata zarządzały firmą, by 31 lipca 1928 roku odsprzedać ją za 170 mln USD Chryslerowi. W ten sposób Chrysler dołączył do \"Wielkiej Trójki\" z Detroit.

    W 1930 r. ponownie zmieniono nazwę. Tym razem z Dodge Brothers po prostu na Dodge. Towarzyszyło temu powstanie pierwszego, ośmiocylindrowego silnika firmy. Jeszcze w latach dwudziestych Dodge pojawia się w Europie, otwierając jako pierwszy amerykański producent samochodowy swoją fabrykę na Starym Kontynencie. W 1935 r. Dodge świętuje wyprodukowanie trzymilionowego auta, jednak już wówczas firma zyskuje uznanie jako producent różnego rodzaju pojazdów. Nabycie firmy Graham Brothers sprawia, że Dodge staje się jednym z liderów w produkcji lekkich i średnich pojazdów użytkowych.

    Okres wojenny to oczywiście produkcja na potrzeby armii amerykańskiej. Wytwarzane są m.in. pojazdy ciężarowe, dostawcze, ale także elementy do różnego rodzaju sprzętu wojennego (czołgi, samoloty, statki), a nawet silniki do samolotów. W Chicago powstaje ogromna fabryka, w której powstają przede wszystkim silniki do samolotów bombowych. Bazując na pojazdach wojskowych, w 1946 r. powstaje Dodge Power Wagon, pickup z napędem na cztery koła, który wytwarzany był aż do 1969 r. i stał się prekursorem wielu bardziej współczesnych czteronapędowych pickupów (m.in. w 2005 r. pojawił się m.in. na rynku specjalny, uterenowiony Dodge Ram Power Wagon).

    Ważnym wydarzeniem w historii Dodge\'a jest wprowadzenie silnika V8 Hemi. W 1953 r. można było zamawiać model Coronet w specjalnej wersji z tą jednostką. Dodge zaczyna zyskiwać miano najbardziej sportowej marki w koncernie Chrysler. Pojawiają się pierwsze sukcesy sportowe - w wyścigach NASCAR (11 zwycięstw w 1956 r.), Indianapolis, w sumie różne modele Dodge z silnikiem V8 ustanowiły 196 różnych rekordów prędkości na dnie jeziora Bonneville. Lata pięćdziesiąte to także zmiana image modeli Dodge\'a. Auta stają się dłuższe, szersze i niższe z dużymi panoramicznymi szybami z tyłu i przodu. Najlepszym przykładem takiego stylu jest Dodge Custom Royal. Ciekawym modelem jest również LaFemme, auto zaprojektowane specjalnie dla kobiet.

    W 1961 r. pojawia się pierwszy w historii firmy kompaktowy model - Lancer. Jest on o ok. 300 kg lżejszy i o kilkanaście centymetrów krótszy od dotychczasowych modeli. Wkrótce na tej platformie powstają inne modele koncernu Chrysler, który opanowuje 40% tego segmentu w USA. W kolejnych latach pojawiają się takie kompaktowe Dodge jak Dart (1963-76), Swinger (70-76) oraz Demon (71-72).

    W 1966 r. debiutuje jedna z ikon marki Dodge - model Charger, dając tym samym znak do rozpoczęcia ery tzw. \"muscle cars\". Poza Chargerem, w najmocniejszej wersji R/T, w sprzedaży pod koniec lat 60-tych i w pierwszych latach kolejnej dekady pojawiły się Coronet R/T, Super Bee oraz w 1970 r. Challenger. Czas \"muscle cars\" w pierwotnej formie skończył się wraz z kryzysem paliwowym w 1973 r. Wtedy też Dodge rozpoczyna sprzedaż małych samochodów - po nawiązaniu współpracy z Mitsubishi modelu Colt oraz własnego Omni, jednego z pierwszych amerykańskich modeli z napędem na przednią oś.

    Niezwykle ważnymi modelami w ostatnich latach były Dodge Caravan, wyprodukowany w 1984 r., oraz Dodge Viper, którego premiera miała miejsce w 1989 r., sportowy model nawiązujący do czasów "muscle cars".
    19 stycznia 2014, 9:50 przez AwesomeMuscule (PW) | Do ulubionych | Skomentuj