Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 187 takich materiałów
    Maserati 250F – Przedniosilnikowy samochód Formuły 1, zaprojektowany przez Gioacchino Colombo oraz Valerio Colottiego. Uczestniczył w wyścigach w latach 1954–1960. Przyczynił się do zdobycia dwóch tytułów przez Juana Manuela Fangio, w 1954 i 1957. Początkowym zamiarem Maserati była wyłączna sprzedaż modeli klientom, którym włoska firma obiecała ponadto pełne wsparcie. Jednakże Maserati było jedyną marką oferującą konkurencyjne 2,5-litrowe samochody dla klientów, co wywołało ogromne zainteresowanie, do tego stopnia, że w debiucie modelu prywatni kierowcy korzystali z samochodów Formuły 2, ponieważ Maserati nie zdążyło dostarczyć właściwych na czas. Samochód, oznaczony jako 250F został najpierw przygotowany dla Juana Manuela Fangio i jego młodego protegowanego, Onofre Marimóna. W tym czasie jednak start w Formule 1 zaczął rozważać Mercedes-Benz. Silniki wszystkich czołowych samochodów nie były doładowane. Maserati wybrało konfigurację sześciocylindrową, opartą na silniku A6SSG. Początkowo silnik generował moc 220 KM, ale w 1957 moc wynosiła już 270 KM. Nadwozie samochodu zostało opracowane przez Medardo Fantuzziego i było oparte na przestrzennej ramie rurowej ze stali, która była wyposażona w hamulce bębnowe na wszystkich kołach z bębnami o średnicy 13,4 cala. Z  tyłu eleganckiej i funkcjonalnej aluminiowej karoserii umieszczono zbiornik paliwa o pojemności 200 litrów. Samochód ważył tylko 630 kg. 250F brało udział w 46 wyścigach i wygrało 8. Po sezonie 1960 250F zostało wyparte przez nowocześniejsze samochody z silnikami z tyłu i zostały wycofane z wyścigów w Formule 1.
    Przedniosilnikowy samochód Formuły 1, zaprojektowany przez Gioacchino Colombo oraz Valerio Colottiego. Uczestniczył w wyścigach w latach 1954–1960. Przyczynił się do zdobycia dwóch tytułów przez Juana Manuela Fangio, w 1954 i 1957. Początkowym zamiarem Maserati była wyłączna sprzedaż modeli klientom, którym włoska firma obiecała ponadto pełne wsparcie. Jednakże Maserati było jedyną marką oferującą konkurencyjne 2,5-litrowe samochody dla klientów, co wywołało ogromne zainteresowanie, do tego stopnia, że w debiucie modelu prywatni kierowcy korzystali z samochodów Formuły 2, ponieważ Maserati nie zdążyło dostarczyć właściwych na czas. Samochód, oznaczony jako 250F został najpierw przygotowany dla Juana Manuela Fangio i jego młodego protegowanego, Onofre Marimóna. W tym czasie jednak start w Formule 1 zaczął rozważać Mercedes-Benz. Silniki wszystkich czołowych samochodów nie były doładowane. Maserati wybrało konfigurację sześciocylindrową, opartą na silniku A6SSG. Początkowo silnik generował moc 220 KM, ale w 1957 moc wynosiła już 270 KM. Nadwozie samochodu zostało opracowane przez Medardo Fantuzziego i było oparte na przestrzennej ramie rurowej ze stali, która była wyposażona w hamulce bębnowe na wszystkich kołach z bębnami o średnicy 13,4 cala. Z tyłu eleganckiej i funkcjonalnej aluminiowej karoserii umieszczono zbiornik paliwa o pojemności 200 litrów. Samochód ważył tylko 630 kg. 250F brało udział w 46 wyścigach i wygrało 8. Po sezonie 1960 250F zostało wyparte przez nowocześniejsze samochody z silnikami z tyłu i zostały wycofane z wyścigów w Formule 1.
    27 kwietnia 2022, 23:07 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Subaru SVX – SVX zaprezentowane zostało w czerwcu 1991 roku w USA oraz we wrześniu tego samego roku w Japonii pod nazwą Alcyone SVX. Samochód ten był następcą modelu XT z 1985 roku, a jest on 2-drzwiowym, 4-osobowym coupe wystylizowanym przez Giugiaro. SVX sprzedawany był głównie w Japonii i USA, lecz Subaru oferowało go także w Europie. Samochód wyposażony był w jednostkę napędową typu bokser o nazwie EG33, która była kontynuatorem modelu silnikowego o nazwie ER używanego w poprzednim modelu Subaru XT. Był to ówcześnie najmocniejszy silnik Subaru tamtych lat, także jeśli chodzi o wielkość - pojemność skokowa była największa. Z powodu osiągniętej mocy znacznie ponad 200 KM i sporemu momentowi ponad 300 Nm, nie zdecydowano się wprowadzać turbodoładowania, ani takiego wariantu jako opcji. Silnik 3,3 l EG33 był jedynym możliwym wyborem przy zakupie modelu SVX. W roku modelowym 1994 i aż do zakończenia produkcji w grudniu 1996 roku SVX był wyposażony w elektronicznie regulowaną prędkość maksymalną 230 km/h. Modele z pierwszych lat produkcji (91-93) pozwalały osiągnąć maksymalną prędkość 248 km/h, dzięki bardzo długiemu 4 biegowi. Łączna sprzedaż Subaru SVX wyniosła 25000 egzemplarzy, z czego najwięcej sprzedano na rynku USA - 14257 egzemplarzy, 8265 w Japonii, a w Europie 2478.
    SVX zaprezentowane zostało w czerwcu 1991 roku w USA oraz we wrześniu tego samego roku w Japonii pod nazwą Alcyone SVX. Samochód ten był następcą modelu XT z 1985 roku, a jest on 2-drzwiowym, 4-osobowym coupe wystylizowanym przez Giugiaro. SVX sprzedawany był głównie w Japonii i USA, lecz Subaru oferowało go także w Europie. Samochód wyposażony był w jednostkę napędową typu bokser o nazwie EG33, która była kontynuatorem modelu silnikowego o nazwie ER używanego w poprzednim modelu Subaru XT. Był to ówcześnie najmocniejszy silnik Subaru tamtych lat, także jeśli chodzi o wielkość - pojemność skokowa była największa. Z powodu osiągniętej mocy znacznie ponad 200 KM i sporemu momentowi ponad 300 Nm, nie zdecydowano się wprowadzać turbodoładowania, ani takiego wariantu jako opcji. Silnik 3,3 l EG33 był jedynym możliwym wyborem przy zakupie modelu SVX. W roku modelowym 1994 i aż do zakończenia produkcji w grudniu 1996 roku SVX był wyposażony w elektronicznie regulowaną prędkość maksymalną 230 km/h. Modele z pierwszych lat produkcji (91-93) pozwalały osiągnąć maksymalną prędkość 248 km/h, dzięki bardzo długiemu 4 biegowi. Łączna sprzedaż Subaru SVX wyniosła 25000 egzemplarzy, z czego najwięcej sprzedano na rynku USA - 14257 egzemplarzy, 8265 w Japonii, a w Europie 2478.
    21 kwietnia 2022, 21:58 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mitsubishi FTO – Sportowe coupe produkowane przez japońską firmę Mitsubishi w latach 1994-2000. Samochód dostępny był jedynie jako 2-drzwiowe przednionapędowe coupe. Samochód miał być sprzedawany wyłącznie na rynku japońskim, lecz dzięki popularności za oceanem zdecydowano się jednak na limitowaną sprzedaż modelu w innych rejonach świata. Nazwa FTO to akronim od "Fresh Touring Origination", nawiązuje ona do modelu Galant FTO coupe z roku 1971. Do napędu użyto silników R4 o pojemności 1,8 l i mocy 127 KM, V6 o pojemności 2 l i mocy 172 KM. Model Mitsubishi FTO V6 GPX samochód posiadał silnik V6 o pojemności 2 l, który generował moc 200 KM i moment obrotowy 199 Nm. Pozwalało to na osiągnięcie prędkości maksymalnej 225 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 7,5 sekundy. Samochód zdobył w latach 1994-95 tytuł "Car of the Year Japan".
    Sportowe coupe produkowane przez japońską firmę Mitsubishi w latach 1994-2000. Samochód dostępny był jedynie jako 2-drzwiowe przednionapędowe coupe. Samochód miał być sprzedawany wyłącznie na rynku japońskim, lecz dzięki popularności za oceanem zdecydowano się jednak na limitowaną sprzedaż modelu w innych rejonach świata. Nazwa FTO to akronim od "Fresh Touring Origination", nawiązuje ona do modelu Galant FTO coupe z roku 1971. Do napędu użyto silników R4 o pojemności 1,8 l i mocy 127 KM, V6 o pojemności 2 l i mocy 172 KM. Model Mitsubishi FTO V6 GPX samochód posiadał silnik V6 o pojemności 2 l, który generował moc 200 KM i moment obrotowy 199 Nm. Pozwalało to na osiągnięcie prędkości maksymalnej 225 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 7,5 sekundy. Samochód zdobył w latach 1994-95 tytuł "Car of the Year Japan".
    Alpine A610 – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez francuską markę Alpine w latach 1991-1995. Wprowadzony na rynek w 1991 roku model A610 zewnętrznie bardzo przypominał poprzednika - GTA, różniąc się od niego głównie chowanymi przednimi reflektorami. Choć zachowano firmową koncepcję konstrukcyjną, wprowadzono do niej liczne zmiany. Powiększony do 3 l silnik V6 rozwijał moc 250 KM. Samochód osiągał prędkość maksymalną 265 km/h i 100 km/h w 5,9 sekund. Mimo korzystnej ceny, sprzedaż auta nie uzyskała zadowalających rezultatów i jego produkcję zakończono w 1995 roku, a firma Alpine zajęła się wytwarzaniem poszycia nadwozia dla niektórych modeli Renault.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez francuską markę Alpine w latach 1991-1995. Wprowadzony na rynek w 1991 roku model A610 zewnętrznie bardzo przypominał poprzednika - GTA, różniąc się od niego głównie chowanymi przednimi reflektorami. Choć zachowano firmową koncepcję konstrukcyjną, wprowadzono do niej liczne zmiany. Powiększony do 3 l silnik V6 rozwijał moc 250 KM. Samochód osiągał prędkość maksymalną 265 km/h i 100 km/h w 5,9 sekund. Mimo korzystnej ceny, sprzedaż auta nie uzyskała zadowalających rezultatów i jego produkcję zakończono w 1995 roku, a firma Alpine zajęła się wytwarzaniem poszycia nadwozia dla niektórych modeli Renault.
    10 kwietnia 2022, 19:03 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Renault 8 Gordini – Produkowany przez francuską markę Renault w latach 1962-1976. Produkcja jak i sprzedaż została zakończona we Francji w roku 1971. Na terenie Bułgarii produkcję zakończono rok wcześniej, w Hiszpanii dopiero w roku 1976. R8 (model R1130) został wypuszczony w lipcu 1962 roku, opierał się na poprzedniku, Renault Dauphine. Samochód wyróżniał się wśród swoich konkurentów zastosowaniem hamulców tarczowych na obydwu osiach, był to pierwszy samochód klasy kompaktowej z takim rozwiązaniem. Model 8 napędzany był również przez całkiem nowy silnik o pojemności 0,9 l, który wytwarzał moc 43 KM. W roku 1964 wypuszczono na rynek mocniejszą wersję, 8 Major (model R1132), napędzana była silnikiem o pojemności 1,1 l generującym moc 50 KM. Również w tym roku zaprezentowano jeszcze mocniejszą wersję, 8 R1134 Gordini. Posiadała ona zmodyfikowany silnik o tej samej pojemności rozwijający moc 90 koni mechanicznych. Zastosowano w nim również pięciobiegową manualną skrzynię biegów o bliskich przełożeniach. Gordini dostępny był tylko w kolorze niebieskim, z dwoma naklejonymi białymi pasami. W roku 1967 8 Gordini (model R1135) został poddany lekkiej modernizacji, z przodu pojawiły się dodatkowe dwie lampy, zastosowano silnik o pojemności zwiększonej do 1,3 l co zwiększyło jego moc do 104 KM. Po tej modernizacji samochód osiągał prędkość maksymalną 174 km/h.
    Produkowany przez francuską markę Renault w latach 1962-1976. Produkcja jak i sprzedaż została zakończona we Francji w roku 1971. Na terenie Bułgarii produkcję zakończono rok wcześniej, w Hiszpanii dopiero w roku 1976. R8 (model R1130) został wypuszczony w lipcu 1962 roku, opierał się na poprzedniku, Renault Dauphine. Samochód wyróżniał się wśród swoich konkurentów zastosowaniem hamulców tarczowych na obydwu osiach, był to pierwszy samochód klasy kompaktowej z takim rozwiązaniem. Model 8 napędzany był również przez całkiem nowy silnik o pojemności 0,9 l, który wytwarzał moc 43 KM. W roku 1964 wypuszczono na rynek mocniejszą wersję, 8 Major (model R1132), napędzana była silnikiem o pojemności 1,1 l generującym moc 50 KM. Również w tym roku zaprezentowano jeszcze mocniejszą wersję, 8 R1134 Gordini. Posiadała ona zmodyfikowany silnik o tej samej pojemności rozwijający moc 90 koni mechanicznych. Zastosowano w nim również pięciobiegową manualną skrzynię biegów o bliskich przełożeniach. Gordini dostępny był tylko w kolorze niebieskim, z dwoma naklejonymi białymi pasami. W roku 1967 8 Gordini (model R1135) został poddany lekkiej modernizacji, z przodu pojawiły się dodatkowe dwie lampy, zastosowano silnik o pojemności zwiększonej do 1,3 l co zwiększyło jego moc do 104 KM. Po tej modernizacji samochód osiągał prędkość maksymalną 174 km/h.
    4 kwietnia 2022, 20:24 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Maserati MC12 – Hipersamochód produkowany przez Maserati w latach 2004-2005 z myślą o udziale włoskiej marki w serii FIA GT. Produkcję rozpoczęto w 2004, wówczas powstało 30 egzemplarzy, z czego 25 trafiło na sprzedaż. W 2005 powstało kolejne 25 egzemplarzy, cena jednego wynosiła 600,000 euro. Maserati opracowało MC12 na podwoziu Ferrari Enzo, z pierwowzoru zapożyczono także silnik oraz skrzynię biegów. Do napędu samochodu użyto sześciolitrowego V12 stosowanego w Ferrari Enzo, dającego moc maksymalną 632 KM. Według danych Maserati samochód jest w stanie osiągnąć 100 km/h w 3,8 sekundy oraz prędkość maksymalną 330 km/h. W 2005 roku dzięki MC12 Maserati wygrało puchar konstruktorów FIA GT zdobywając 239 punktów, wynik ten był prawie dwa razy większy od znajdującego się na drugim miejscu Ferrari z 125 punktami.
    Hipersamochód produkowany przez Maserati w latach 2004-2005 z myślą o udziale włoskiej marki w serii FIA GT. Produkcję rozpoczęto w 2004, wówczas powstało 30 egzemplarzy, z czego 25 trafiło na sprzedaż. W 2005 powstało kolejne 25 egzemplarzy, cena jednego wynosiła 600,000 euro. Maserati opracowało MC12 na podwoziu Ferrari Enzo, z pierwowzoru zapożyczono także silnik oraz skrzynię biegów. Do napędu samochodu użyto sześciolitrowego V12 stosowanego w Ferrari Enzo, dającego moc maksymalną 632 KM. Według danych Maserati samochód jest w stanie osiągnąć 100 km/h w 3,8 sekundy oraz prędkość maksymalną 330 km/h. W 2005 roku dzięki MC12 Maserati wygrało puchar konstruktorów FIA GT zdobywając 239 punktów, wynik ten był prawie dwa razy większy od znajdującego się na drugim miejscu Ferrari z 125 punktami.
    Kredyt samochodowy: wszystko, co musisz wiedzieć przed zakupem auta na raty – Zakup samochodu – zarówno nowego, jak i używanego – to spory wydatek. Jeśli nie chcesz przez wiele miesięcy odkładać na auto, kredyt samochodowy może okazać się świetną opcją. Poznaj wady i zalety takiego rozwiązania.
Podstawowe informacje na temat kredytu samochodowego, z którymi musisz się zapoznać
Kredyt na samochód działa na bardzo podobnych zasadach, jak większość pożyczek udzielanych przez banki i inne instytucje. Otrzymujemy pewną kwotę, którą przez określony czas musimy spłacić, najczęściej w miesięcznych ratach, powiększoną o odpowiedni procent. Ostateczny wydatek będzie zatem wyższy niż w przypadku kupna samochodu za gotówkę, jednak będziemy mogli jeździć wymarzonym autem znacznie wcześniej.
Zabezpieczeniem takiego kredytu, czyli przedmiotem, którego będziemy zmuszeni się pozbyć w razie niewywiązania się z obowiązku zwrotu funduszy, jest najczęściej sam kupowany samochód. Jest to przede wszystkim ochrona dla banku i gwarancja, że kredytodawca odzyska pożyczone pieniądze. Takie zabezpieczenie może przyjąć różne formy. Zastaw rejestrowy oznacza, że konsekwencją niespłacenia kredytu jest przejęcie samochodu przez bank, który ma w tym przypadku priorytet w kwestii roszczeń do pojazdu. Przewłaszczenie działa w podobny sposób, jednak bank jest od początku współwłaścicielem auta, a całość udziałów przechodzi na kierowcę dopiero po spłaceniu całej kwoty. Depozyt karty pojazdu to metoda, która uniemożliwia kierowcy sprzedaż auta przed wypełnieniem zobowiązań. Cesja praw z polisy AC spowoduje z kolei przekazanie odszkodowania z ubezpieczenia przy sytuacjach takich jak kradzież czy zniszczenie pojazdu.
Zalety kredytu samochodowego – szybko i bezpiecznie zrealizuj marzenia o aucie
Niewątpliwą zaletą kredytu samochodowego jest rozłożenie płatności za samochód w czasie. Mimo dodanego oprocentowania regularny, miesięczny wydatek jest mniej obciążający dla osobistego budżetu niż jednorazowa zapłata sporej sumy. Zastanawiając się nad kredytem, musimy wziąć pod uwagę również dodatkowe koszty – opłaty, prowizje, podatki i marże. Aby ułatwić proces uzyskiwania pożyczki i porównywanie ofert, wszystkie z tych zobowiązań mieszczą się w tzw. RRSO – rzeczywistej rocznej stopie oprocentowania.
Na kredyt możemy kupić zarówno nowe samochody, jak i auta używane. W drugim przypadku zazwyczaj spotkamy się z pewnymi ograniczeniami, które będą dotyczyć między innymi wieku pojazdu. Jest to spowodowane faktem, że samochód z drugiej ręki jest z perspektywy banku słabszym zabezpieczeniem niż auto z salonu. Przed zaciągnięciem kredytu konieczna będzie weryfikacja naszej wiarygodności i sytuacji finansowej.
Uzyskaj kredyt na używany samochód w 15 minut
Choć kredyt na auto z rynku wtórnego może być w pewnym stopniu cięższy do uzyskania niż w przypadku nowych samochodów, nie oznacza to, że nie będziemy w stanie sfinansować zakupu takiego pojazdu. Warto w tym przypadku skorzystać ze wsparcia serwisów, które mają nawiązaną współpracę z bankami i innymi kredytodawcami, dzięki czemu mogą liczyć na preferencyjne warunki. Dobrym wyborem może być na przykład Carvago. Za pośrednictwem tej platformy możesz w wygodny sposób uzyskać kredyt na używane auto bez ukrytych opłat, a cały proces zajmie zaledwie kilkanaście minut. Przed zakupem możesz także zamówić usługę dokładnej analizy stanu technicznego pojazdu, której wyniki otrzymasz w formie szczegółowego raportu. Serwis Carvago skupia się na maksymalnej wygodzie dla użytkowników – auto może być dostarczone prosto pod Twój adres.

    Zakup samochodu – zarówno nowego, jak i używanego – to spory wydatek. Jeśli nie chcesz przez wiele miesięcy odkładać na auto, kredyt samochodowy może okazać się świetną opcją. Poznaj wady i zalety takiego rozwiązania.

    Podstawowe informacje na temat kredytu samochodowego, z którymi musisz się zapoznać

    Kredyt na samochód działa na bardzo podobnych zasadach, jak większość pożyczek udzielanych przez banki i inne instytucje. Otrzymujemy pewną kwotę, którą przez określony czas musimy spłacić, najczęściej w miesięcznych ratach, powiększoną o odpowiedni procent. Ostateczny wydatek będzie zatem wyższy niż w przypadku kupna samochodu za gotówkę, jednak będziemy mogli jeździć wymarzonym autem znacznie wcześniej.

    Zabezpieczeniem takiego kredytu, czyli przedmiotem, którego będziemy zmuszeni się pozbyć w razie niewywiązania się z obowiązku zwrotu funduszy, jest najczęściej sam kupowany samochód. Jest to przede wszystkim ochrona dla banku i gwarancja, że kredytodawca odzyska pożyczone pieniądze. Takie zabezpieczenie może przyjąć różne formy. Zastaw rejestrowy oznacza, że konsekwencją niespłacenia kredytu jest przejęcie samochodu przez bank, który ma w tym przypadku priorytet w kwestii roszczeń do pojazdu. Przewłaszczenie działa w podobny sposób, jednak bank jest od początku współwłaścicielem auta, a całość udziałów przechodzi na kierowcę dopiero po spłaceniu całej kwoty. Depozyt karty pojazdu to metoda, która uniemożliwia kierowcy sprzedaż auta przed wypełnieniem zobowiązań. Cesja praw z polisy AC spowoduje z kolei przekazanie odszkodowania z ubezpieczenia przy sytuacjach takich jak kradzież czy zniszczenie pojazdu.

    Zalety kredytu samochodowego – szybko i bezpiecznie zrealizuj marzenia o aucie

    Niewątpliwą zaletą kredytu samochodowego jest rozłożenie płatności za samochód w czasie. Mimo dodanego oprocentowania regularny, miesięczny wydatek jest mniej obciążający dla osobistego budżetu niż jednorazowa zapłata sporej sumy. Zastanawiając się nad kredytem, musimy wziąć pod uwagę również dodatkowe koszty – opłaty, prowizje, podatki i marże. Aby ułatwić proces uzyskiwania pożyczki i porównywanie ofert, wszystkie z tych zobowiązań mieszczą się w tzw. RRSO – rzeczywistej rocznej stopie oprocentowania.

    Na kredyt możemy kupić zarówno nowe samochody, jak i auta używane. W drugim przypadku zazwyczaj spotkamy się z pewnymi ograniczeniami, które będą dotyczyć między innymi wieku pojazdu. Jest to spowodowane faktem, że samochód z drugiej ręki jest z perspektywy banku słabszym zabezpieczeniem niż auto z salonu. Przed zaciągnięciem kredytu konieczna będzie weryfikacja naszej wiarygodności i sytuacji finansowej.

    Uzyskaj kredyt na używany samochód w 15 minut

    Choć kredyt na auto z rynku wtórnego może być w pewnym stopniu cięższy do uzyskania niż w przypadku nowych samochodów, nie oznacza to, że nie będziemy w stanie sfinansować zakupu takiego pojazdu. Warto w tym przypadku skorzystać ze wsparcia serwisów, które mają nawiązaną współpracę z bankami i innymi kredytodawcami, dzięki czemu mogą liczyć na preferencyjne warunki. Dobrym wyborem może być na przykład Carvago. Za pośrednictwem tej platformy możesz w wygodny sposób uzyskać kredyt na używane auto bez ukrytych opłat, a cały proces zajmie zaledwie kilkanaście minut. Przed zakupem możesz także zamówić usługę dokładnej analizy stanu technicznego pojazdu, której wyniki otrzymasz w formie szczegółowego raportu. Serwis Carvago skupia się na maksymalnej wygodzie dla użytkowników – auto może być dostarczone prosto pod Twój adres.

    23 marca 2022, 20:35 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    21 stycznia 2022, 18:11 przez ~Kacpi96 | Do ulubionych | Skomentuj
    Przed Wami GLE 63s Coupe w edycji Brabus700! Pakiet wizualny Brabusowy, dźwięk wydechu robi naprawdę mocne wrażenie! Auto jest na sprzedaż!
    13 grudnia 2021, 17:09 przez ~eldommen | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Hi_5

    11 listopada 2021, 18:21 przez robson333 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Youtube