Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 72 takie materiały
    Pokaz na pikniku kolejowym. Technika dla techniki.
    23 maja 2019, 16:08 przez mniejcej (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jakie paliwo zużywał pierwszy silnik wysokoprężny opatentowany przez Rudolfa Diesla w 1892 r.? – Olej arachidowy. Silnik o zapłonie samoczynnym znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla to silnik cieplny spalinowy tłokowy o spalaniu wewnętrznym skonstruowany w 1892 r. Do zapłonu paliwa nie jest wymagane zewnętrzne źródło energii - następuje zapłon samoczyny. W 1892 r. Rudolf Diesel zdobył patent na swoją konstrukcję.  Warto wspomnieć, że pierwszy silnik wysokoprężny zasilany był olejem arachidowym.
    Olej arachidowy. Silnik o zapłonie samoczynnym znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla to silnik cieplny spalinowy tłokowy o spalaniu wewnętrznym skonstruowany w 1892 r. Do zapłonu paliwa nie jest wymagane zewnętrzne źródło energii - następuje zapłon samoczyny. W 1892 r. Rudolf Diesel zdobył patent na swoją konstrukcję. Warto wspomnieć, że pierwszy silnik wysokoprężny zasilany był olejem arachidowym.
    23 października 2018, 13:20 przez kustosz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    To CWS T-1, auto polskiej konstrukcji produkowane od 1927. Co je wyróżniało? – Jeden rozmiar śrub. Cały samochód można było rozkręcić jednym kluczem nasadowym, bowiem wszystkie nakrętki i śruby miały rozmiar M10. Miało to ułatwić serwisowanie auta wobec braku rozwiniętej sieci warsztatów.
    Jeden rozmiar śrub. Cały samochód można było rozkręcić jednym kluczem nasadowym, bowiem wszystkie nakrętki i śruby miały rozmiar M10. Miało to ułatwić serwisowanie auta wobec braku rozwiniętej sieci warsztatów.
    Volkswagen "garbus" produkowany był w Wolfsburgu od roku 1945 do 1977. Gdzie kontynuowano produkcję aż do roku 2003? – W Meksyku. Łącznie wyprodukowano aż 22 miliony sztuk tego auta, które nazywało się po prostu "Volkswagen" ("auto ludowe"), i aż do lat 60-tych był to jedyny model tego producenta.
    W Meksyku. Łącznie wyprodukowano aż 22 miliony sztuk tego auta, które nazywało się po prostu "Volkswagen" ("auto ludowe"), i aż do lat 60-tych był to jedyny model tego producenta.
    W jakim głównym celu montowane są spojlery "skrzydła" w autach wyścigowych? – Zwiększają docisk auta do podłoża. Skrzydła dociskają osie auta do ziemi. Dzięki większej przyczepności dociśniętego auta możliwe jest szybsze pokonywanie zakrętów. Ceną za stosowanie spojlerów jest zwiększenie oporów powietrza i oporów toczenia, dlatego sztuką jest dobranie optymalnego ich nachylenia dla danego toru i panujących warunków. Od lat trwają dyskusje, czy auto Formuły 1 mogłoby po rozpędzeniu się jechać po trasie odwróconej do góry nogami.
    Zwiększają docisk auta do podłoża. Skrzydła dociskają osie auta do ziemi. Dzięki większej przyczepności dociśniętego auta możliwe jest szybsze pokonywanie zakrętów. Ceną za stosowanie spojlerów jest zwiększenie oporów powietrza i oporów toczenia, dlatego sztuką jest dobranie optymalnego ich nachylenia dla danego toru i panujących warunków. Od lat trwają dyskusje, czy auto Formuły 1 mogłoby po rozpędzeniu się jechać po trasie odwróconej do góry nogami.
    Jaką technikę wykorzystują typowe czujniki parkowania? – Echosondę. Typowe czujniki są ultradźwiękowe. Niekiedy z bliskiej odległości daje się usłyszeć wydawane przez nie trzaski. Istnieją także - mniej popularne - czujniki elektromagnetyczne, których montaż nie wymaga wiercenia otworów w zderzaku. Mają jednak tę istotną wadę, że wykrywają jedynie przedmioty metalowe, a nie np. drzewo czy plastik.
    Echosondę. Typowe czujniki są ultradźwiękowe. Niekiedy z bliskiej odległości daje się usłyszeć wydawane przez nie trzaski. Istnieją także - mniej popularne - czujniki elektromagnetyczne, których montaż nie wymaga wiercenia otworów w zderzaku. Mają jednak tę istotną wadę, że wykrywają jedynie przedmioty metalowe, a nie np. drzewo czy plastik.
    Tata Nano, znana jako najtańszy samochód świata, wyróżnia się oryginalnym dostępem do bagażnika. Co trzeba zrobić, by wyjąć walizkę? – Złożyć tylną kanapę i wyciągnąć przez wnętrze. Nano oferowana jest w trzech wersjach wyposażenia. W najtańszej zrezygnować trzeba m.in. z regulacji fotela pasażera, poliestrowej podsufitki i półki bagażnika.
    Złożyć tylną kanapę i wyciągnąć przez wnętrze. Nano oferowana jest w trzech wersjach wyposażenia. W najtańszej zrezygnować trzeba m.in. z regulacji fotela pasażera, poliestrowej podsufitki i półki bagażnika.
    22 marca 2018, 21:08 przez kustosz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło: /pl/pytania-motoryzacja/
    Radio samochodowe topowej firmy Telefunken montowane w limuzynach Mercedesa typu Adenauer , W187 , V170SD. Toporna technika lat 60 tych . Całość waży około 9 kg . Luksus za sporą kasę w czasach świetności tego sprzętu . Niestety brak UKF-u .
    23 grudnia 2017, 11:28 przez jacki7878 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mega poradnik jak polerować auto łatwo i profi.
    21 grudnia 2017, 17:10 przez 06magda (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Były fizjoterapeuta mistrza świata Nico Rosberga o technice jazdy Robert Kubica i powrocie Polaka do F1 – “Kubica na Węgrzech pojechał trudny program w 40-sto stopniowym upale. Niejeden młody kierowca mógłby się czegoś od niego przy tym nauczyć. Kto to wytrzyma, może pojechać każde Grand Prix.” - mówi były fizjoterapeuta mistrza świata Nico Rosberga
Bolid F1 daje się prowadzić z nadgarstka i ramienia przy użyciu stosunkowo niewielkiego nakładu siły.
“On (Kubica) ma jeszcze mięśnie w prawym ramieniu, tylko ich objętość nie jest już tak duża.” - mówi Daniel Schlösser, obecnie trener kierowcy testowego Force India Nikita Mazepin
“Nico Rosberg miał na przykład zawsze duże naprężenie w nadgarstkach, dlatego musiał mocno trenować swoje przedramienia. Inni kierowcy, z uwagi na inną technikę jazdy, kręcą bardziej luźno kierownicą - Nick Heidfeld tak robił i chyba też Kubica. Oboje nie musieli tak wiele trenować jak inni."
Jak wygląda taka technika jazdy? “Przykładowo zakręt w lewo: zamiast kręcić prawą ręką, można również ciągnąć kierownicę lewą. W zależności od techniki chwytu może się to okazać nawet bardziej efektywne.” - zakończył Schlösser
    “Kubica na Węgrzech pojechał trudny program w 40-sto stopniowym upale. Niejeden młody kierowca mógłby się czegoś od niego przy tym nauczyć. Kto to wytrzyma, może pojechać każde Grand Prix.” - mówi były fizjoterapeuta mistrza świata Nico Rosberga
    Bolid F1 daje się prowadzić z nadgarstka i ramienia przy użyciu stosunkowo niewielkiego nakładu siły.
    “On (Kubica) ma jeszcze mięśnie w prawym ramieniu, tylko ich objętość nie jest już tak duża.” - mówi Daniel Schlösser, obecnie trener kierowcy testowego Force India Nikita Mazepin
    “Nico Rosberg miał na przykład zawsze duże naprężenie w nadgarstkach, dlatego musiał mocno trenować swoje przedramienia. Inni kierowcy, z uwagi na inną technikę jazdy, kręcą bardziej luźno kierownicą - Nick Heidfeld tak robił i chyba też Kubica. Oboje nie musieli tak wiele trenować jak inni."
    Jak wygląda taka technika jazdy? “Przykładowo zakręt w lewo: zamiast kręcić prawą ręką, można również ciągnąć kierownicę lewą. W zależności od techniki chwytu może się to okazać nawet bardziej efektywne.” - zakończył Schlösser
    10 sierpnia 2017, 19:46 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)