Mangusta. De Tomaso nazwał w roku 1966 auto Mangustą, gdyż w założeniu miało zdetronizować królującą wśród aut sportowych AC Cobrę (mangusty polują na węże). Auto projektu Giugiaro wyglądało świetnie, ale prowadziło się słabo.
Olej arachidowy. Silnik o zapłonie samoczynnym znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla to silnik cieplny spalinowy tłokowy o spalaniu wewnętrznym skonstruowany w 1892 r. Do zapłonu paliwa nie jest wymagane zewnętrzne źródło energii - następuje zapłon samoczyny. W 1892 r. Rudolf Diesel zdobył patent na swoją konstrukcję. Warto wspomnieć, że pierwszy silnik wysokoprężny zasilany był olejem arachidowym.
Jeden rozmiar śrub. Cały samochód można było rozkręcić jednym kluczem nasadowym, bowiem wszystkie nakrętki i śruby miały rozmiar M10. Miało to ułatwić serwisowanie auta wobec braku rozwiniętej sieci warsztatów.
W Meksyku. Łącznie wyprodukowano aż 22 miliony sztuk tego auta, które nazywało się po prostu "Volkswagen" ("auto ludowe"), i aż do lat 60-tych był to jedyny model tego producenta.
Zwiększają docisk auta do podłoża. Skrzydła dociskają osie auta do ziemi. Dzięki większej przyczepności dociśniętego auta możliwe jest szybsze pokonywanie zakrętów. Ceną za stosowanie spojlerów jest zwiększenie oporów powietrza i oporów toczenia, dlatego sztuką jest dobranie optymalnego ich nachylenia dla danego toru i panujących warunków. Od lat trwają dyskusje, czy auto Formuły 1 mogłoby po rozpędzeniu się jechać po trasie odwróconej do góry nogami.
Echosondę. Typowe czujniki są ultradźwiękowe. Niekiedy z bliskiej odległości daje się usłyszeć wydawane przez nie trzaski. Istnieją także - mniej popularne - czujniki elektromagnetyczne, których montaż nie wymaga wiercenia otworów w zderzaku. Mają jednak tę istotną wadę, że wykrywają jedynie przedmioty metalowe, a nie np. drzewo czy plastik.
Złożyć tylną kanapę i wyciągnąć przez wnętrze. Nano oferowana jest w trzech wersjach wyposażenia. W najtańszej zrezygnować trzeba m.in. z regulacji fotela pasażera, poliestrowej podsufitki i półki bagażnika.
Radio samochodowe topowej firmy Telefunken montowane w limuzynach Mercedesa typu Adenauer , W187 , V170SD. Toporna technika lat 60 tych . Całość waży około 9 kg . Luksus za sporą kasę w czasach świetności tego sprzętu . Niestety brak UKF-u .