Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Profil użytkownika

    kustosz

    Kierowca
    Zamieszcza materiały od: 6 marca 2017 - 14:23
    Ostatnio: 6 września 2019 - 22:23
    • Materiałów na głównej: 20 z 20
    • Punktów za materiały: 124
    • Komentarzy: 0
    • Punktów za komentarze: 0
     
    To piękne sportowe auto De Tomaso miało konkurować z brytyjskim AC Cobra. Jaką nosiło nazwę? – Mangusta. De Tomaso nazwał w roku 1966 auto Mangustą, gdyż w założeniu miało zdetronizować królującą wśród aut sportowych AC Cobrę (mangusty polują na węże). Auto projektu Giugiaro wyglądało świetnie, ale prowadziło się słabo.
    Mangusta. De Tomaso nazwał w roku 1966 auto Mangustą, gdyż w założeniu miało zdetronizować królującą wśród aut sportowych AC Cobrę (mangusty polują na węże). Auto projektu Giugiaro wyglądało świetnie, ale prowadziło się słabo.
    Jakiego kształtu jest tłok w silniku Wankla ? – Trójkątny. W tym silniku tłok jest w kształcie zbliżonym do trójkąta (trójkąt Reuleaux o lekko wypukłych bokach)
    Trójkątny. W tym silniku tłok jest w kształcie zbliżonym do trójkąta (trójkąt Reuleaux o lekko wypukłych bokach)
    Subaru Brat (Brunby, Shifter)   Na rynek amerykański trafił z modyfikacją wymuszoną przez przepisy celne. Co to było? – Dodatkowe siedzenia w przestrzeni bagażowej. Z uwagi na przepisy celne, na rynek amerykański samochód wyposażony był w dwa dodatkowe siedzenia w przestrzeni bagażowej ("na pace").  Wycofano się z tego rozwiązania w 1985 roku.  Ciekawostka:  Ronald Reagan posiadał taki model Subaru.
    Dodatkowe siedzenia w przestrzeni bagażowej. Z uwagi na przepisy celne, na rynek amerykański samochód wyposażony był w dwa dodatkowe siedzenia w przestrzeni bagażowej ("na pace"). Wycofano się z tego rozwiązania w 1985 roku. Ciekawostka: Ronald Reagan posiadał taki model Subaru.
    Jakie paliwo zużywał pierwszy silnik wysokoprężny opatentowany przez Rudolfa Diesla w 1892 r.? – Olej arachidowy. Silnik o zapłonie samoczynnym znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla to silnik cieplny spalinowy tłokowy o spalaniu wewnętrznym skonstruowany w 1892 r. Do zapłonu paliwa nie jest wymagane zewnętrzne źródło energii - następuje zapłon samoczyny. W 1892 r. Rudolf Diesel zdobył patent na swoją konstrukcję.  Warto wspomnieć, że pierwszy silnik wysokoprężny zasilany był olejem arachidowym.
    Olej arachidowy. Silnik o zapłonie samoczynnym znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla to silnik cieplny spalinowy tłokowy o spalaniu wewnętrznym skonstruowany w 1892 r. Do zapłonu paliwa nie jest wymagane zewnętrzne źródło energii - następuje zapłon samoczyny. W 1892 r. Rudolf Diesel zdobył patent na swoją konstrukcję. Warto wspomnieć, że pierwszy silnik wysokoprężny zasilany był olejem arachidowym.
    23 października 2018, 13:20 przez kustosz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    To CWS T-1, auto polskiej konstrukcji produkowane od 1927. Co je wyróżniało? – Jeden rozmiar śrub. Cały samochód można było rozkręcić jednym kluczem nasadowym, bowiem wszystkie nakrętki i śruby miały rozmiar M10. Miało to ułatwić serwisowanie auta wobec braku rozwiniętej sieci warsztatów.
    Jeden rozmiar śrub. Cały samochód można było rozkręcić jednym kluczem nasadowym, bowiem wszystkie nakrętki i śruby miały rozmiar M10. Miało to ułatwić serwisowanie auta wobec braku rozwiniętej sieci warsztatów.
    Który z japońskich producentów wytwarza najwięcej motocykli? – Honda została największym producentem motocykli w Japonii, gdy tylko uruchomiła produkcję w roku 1955 - i pozostała nim do dziś. Hondy były także pierwszymi japońskimi motocyklami eksportowanymi do USA, już od roku 1960.
    Honda została największym producentem motocykli w Japonii, gdy tylko uruchomiła produkcję w roku 1955 - i pozostała nim do dziś. Hondy były także pierwszymi japońskimi motocyklami eksportowanymi do USA, już od roku 1960.
    Co produkowała firma Peugeot na początku swej działalności? – Rowery. Peugeot powstała jsko firma produkująca rowery w 1888 roku. Samochody zaczęła  produkować niedługo później, w roku 1892.
    Rowery. Peugeot powstała jsko firma produkująca rowery w 1888 roku. Samochody zaczęła produkować niedługo później, w roku 1892.
    Co oznaczają cztery koła w logo Audi? – Firmy wchodzące w skład marki.  4 pierścienie są  oficjalnym logo Audi od 1985 roku. Wcześniej oznaczały one 4 firmy wchodzące w skład spółki Auto Union. Były to: Audi, Horch, DKW i Wandereemerget.
    Firmy wchodzące w skład marki. 4 pierścienie są oficjalnym logo Audi od 1985 roku. Wcześniej oznaczały one 4 firmy wchodzące w skład spółki Auto Union. Były to: Audi, Horch, DKW i Wandereemerget.
    Volkswagen "garbus" produkowany był w Wolfsburgu od roku 1945 do 1977. Gdzie kontynuowano produkcję aż do roku 2003? – W Meksyku. Łącznie wyprodukowano aż 22 miliony sztuk tego auta, które nazywało się po prostu "Volkswagen" ("auto ludowe"), i aż do lat 60-tych był to jedyny model tego producenta.
    W Meksyku. Łącznie wyprodukowano aż 22 miliony sztuk tego auta, które nazywało się po prostu "Volkswagen" ("auto ludowe"), i aż do lat 60-tych był to jedyny model tego producenta.
    Która armia używała głównie silników diesla w czołgach podczas II wojny światowej? – Sowieci. Większość armii korzystało w swoich czołgach z lekkich i wydajnych silników benzynowych, często zaadoptowanych z przemysłu lotniczego. Sowieci zdecydowali się na masową produkcję silników diesla, które w ówczesnych czasach były mało wydajne; musiały być więc bardzo duże (nie było wtedy jeszcze turbosprężarek). ZSRR dysponowało jednak potężnymi hutami aluminium i mogło sobie pozwolić na budowę wielkich aluminiowych (więc lekkich mimo swych rozmiarów) bloków. Użycie silników diesla miało wiele zalet, m.in. pozwalało uniknąć pożarów uszkodzonych czołgów.
    Sowieci. Większość armii korzystało w swoich czołgach z lekkich i wydajnych silników benzynowych, często zaadoptowanych z przemysłu lotniczego. Sowieci zdecydowali się na masową produkcję silników diesla, które w ówczesnych czasach były mało wydajne; musiały być więc bardzo duże (nie było wtedy jeszcze turbosprężarek). ZSRR dysponowało jednak potężnymi hutami aluminium i mogło sobie pozwolić na budowę wielkich aluminiowych (więc lekkich mimo swych rozmiarów) bloków. Użycie silników diesla miało wiele zalet, m.in. pozwalało uniknąć pożarów uszkodzonych czołgów.