Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 117 takich materiałów
    Bentley Flying Spur – Samochód osobowy klasy aut luksusowych produkowany pod brytyjską marką Bentley od 2005 roku. Od 2019 roku produkowana jest najnowsza trzecia generacja modelu. W styczniu 2005 roku Bentley zdecydował się poszerzyć swoją ofertę o mniejszą od produkowanego wówczas Arnage, limuzynę segmentu F konkurującą z podobnymi modelami BMW czy Mercedesa. Na bazie modelu Continental GT zbudowano 4-drzwiową limuzynę z dodatkowym członem Flying Spur. Odróżniała się ona dłuższym nadwoziem, wyżej poprowadzoną linią dachu i bardziej luksusowym charakterm. W 2013 roku podczas Międzynarodowych Targów Samochodowych w Genewie zaprezentowano drugą generację modelu, w ramach której pojazd przeszedł gruntowne zmiany. Zmieniła się nazwa, z której usunięto człon Continental, która miała podkreślić zmianę charakteru pojazdu na bardziej indywidualny i niezależny względem innych modeli w gamie. W czerwcu 2019 roku Bentley zaprezentował trzecią generację modelu Flying Spur. W porównaniu do poprzednika, stała się ona wyraźnie szersza, dłuższa i wyższa, a za pomocą większego rozstawu osi – ma oferować więcej miejsca dla pasażerów tylnej kanapy. Jednocześnie, udało się zredukować masę całkowitą i samochód jest teraz wyraźnie lżejszy. Pod kątem stylistycznym, Flying Spur zyskał masywniejsze proporcje. Przód wyróżnia się dalej podwójnymi reflektorami, ale środkowe z nich są teraz wyraźnie większe i dominujące. Pojawił się też większy, chromowany grill oraz wyraźniejsze przetłoczenia na nadwoziu. Tablica rejestracyjna z tyłu ponownie zamiast na klapie bagażnika, znalazła się na zderzaku. Samochód napędzany jest przez silnik W12 konstrukcji Volkswagena o mocy 626 KM i 900 Nm momentu obrotowego. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 3,8 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 333 km/h.
    Samochód osobowy klasy aut luksusowych produkowany pod brytyjską marką Bentley od 2005 roku. Od 2019 roku produkowana jest najnowsza trzecia generacja modelu. W styczniu 2005 roku Bentley zdecydował się poszerzyć swoją ofertę o mniejszą od produkowanego wówczas Arnage, limuzynę segmentu F konkurującą z podobnymi modelami BMW czy Mercedesa. Na bazie modelu Continental GT zbudowano 4-drzwiową limuzynę z dodatkowym członem Flying Spur. Odróżniała się ona dłuższym nadwoziem, wyżej poprowadzoną linią dachu i bardziej luksusowym charakterm. W 2013 roku podczas Międzynarodowych Targów Samochodowych w Genewie zaprezentowano drugą generację modelu, w ramach której pojazd przeszedł gruntowne zmiany. Zmieniła się nazwa, z której usunięto człon Continental, która miała podkreślić zmianę charakteru pojazdu na bardziej indywidualny i niezależny względem innych modeli w gamie. W czerwcu 2019 roku Bentley zaprezentował trzecią generację modelu Flying Spur. W porównaniu do poprzednika, stała się ona wyraźnie szersza, dłuższa i wyższa, a za pomocą większego rozstawu osi – ma oferować więcej miejsca dla pasażerów tylnej kanapy. Jednocześnie, udało się zredukować masę całkowitą i samochód jest teraz wyraźnie lżejszy. Pod kątem stylistycznym, Flying Spur zyskał masywniejsze proporcje. Przód wyróżnia się dalej podwójnymi reflektorami, ale środkowe z nich są teraz wyraźnie większe i dominujące. Pojawił się też większy, chromowany grill oraz wyraźniejsze przetłoczenia na nadwoziu. Tablica rejestracyjna z tyłu ponownie zamiast na klapie bagażnika, znalazła się na zderzaku. Samochód napędzany jest przez silnik W12 konstrukcji Volkswagena o mocy 626 KM i 900 Nm momentu obrotowego. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 3,8 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 333 km/h.
    1970 Chevrolet Nova SS – Samochód osobowy klasy średniej produkowany przez amerykańską markę Chevrolet w latach 1967–1979. Nova została zaprezentowana po raz pierwszy w 1967 roku. Prezentując ten model Chevrolet zdecydował się zastosować nazwę Nova dla następcy Chevy II, wobec którego Nova było dotychczas jedną z wersji wyposażeniowych. Samochód powstał na platformie X-body koncernu General Motors, na bazie której skonstruowane zostały także bliźniacze konstrukcje Buicka, Oldsmobile i Pontiaca. Pierwsza generacja Chevroleta Novy wyróżniała się masywnie zarysowanymi przednimi błotnikami z wysuniętymi krawędziami, a także obłymi nadkolami tylnymi, które współgrały z łagodnie opadającą linią bagażnika. Wraz z debiutem Novy, Chevrolet opracował także sportową odmianę Nova SS. Pod kątem wizualnym wyróżniała się ona dodatkowymi spojlerami, sportowym ogumieniem i zmodyfikowanymi zderzakami, za to pod kątem technicznym pojawił się silnik V8 przedziałach mocy od 350 do 375 KM. Pierwsza generacja Novy była również produkowana i sprzedawana w Argentynie pod nazwą Chevrolet Chevy Malibu w latach 1968–1978. Argentyńska wersja odróżniała się od północnoamerykańskiej detalami w wyglądzie zewnętrznym i różnicami w gamie silników.
    Samochód osobowy klasy średniej produkowany przez amerykańską markę Chevrolet w latach 1967–1979. Nova została zaprezentowana po raz pierwszy w 1967 roku. Prezentując ten model Chevrolet zdecydował się zastosować nazwę Nova dla następcy Chevy II, wobec którego Nova było dotychczas jedną z wersji wyposażeniowych. Samochód powstał na platformie X-body koncernu General Motors, na bazie której skonstruowane zostały także bliźniacze konstrukcje Buicka, Oldsmobile i Pontiaca. Pierwsza generacja Chevroleta Novy wyróżniała się masywnie zarysowanymi przednimi błotnikami z wysuniętymi krawędziami, a także obłymi nadkolami tylnymi, które współgrały z łagodnie opadającą linią bagażnika. Wraz z debiutem Novy, Chevrolet opracował także sportową odmianę Nova SS. Pod kątem wizualnym wyróżniała się ona dodatkowymi spojlerami, sportowym ogumieniem i zmodyfikowanymi zderzakami, za to pod kątem technicznym pojawił się silnik V8 przedziałach mocy od 350 do 375 KM. Pierwsza generacja Novy była również produkowana i sprzedawana w Argentynie pod nazwą Chevrolet Chevy Malibu w latach 1968–1978. Argentyńska wersja odróżniała się od północnoamerykańskiej detalami w wyglądzie zewnętrznym i różnicami w gamie silników.
    Jeep Grand Cherokee Trailhawk – Samochód osobowy typu SUV klasy średniej, a następnie klasy wyższej produkowany pod amerykańską marką Jeep od 1992 roku. W 1992 roku Jeep przedstawił nowy, średniej wielkości model SUVa plasujący się w ofercie powyżej kompaktowego Cherokee. W lutym 2009 roku została zaprezentowana czwarta generacja Grand Cherokee. Samochód otrzymał kod fabryczny WK2 i powstał na zmodernizowanej platformie poprzednika, będąc ostatnim modelem Jeepa opracowanym jeszcze za czasów partnerstwa z Mercedesem. Samochód zyskał bardziej zaokrąglony kształt nadwozia, z wyżej poprowadzoną linią szyb i masywniejszym przodem. Pojawiła się tam atrapa chłodnicy, bardziej prostokątne reflektory, a także chromowana listwa znajdująca się między tylnymi lampami. W 2013 roku podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowano wersję po obszernej restylizacji. Auto otrzymało zmodyfikowany pas przedni ze światłami do jazdy dziennej wykonanymi w technologii LED, zmieniony przedni zderzak i nowy wzór atrapy chłodnicy. Zmienił się też kształt tylnych lamp, z kolei we wnętrzu auta zmieniono kierownicę, drążek zmiany biegów, panel klimatyzacji, centralny wyświetlacz z systemem multimedialnym i nawigacją oraz zastosowano cyfrową tablicę zegarów. W 2017 zaprezentowana została bardziej uterenowiona odmiana Trailhawk. Odmiana bazująca na wersji Limited otrzymała m.in. opony o bardziej terenowym profilu, zderzaki o dużej nielakierowanej powierzchni, pneumatyczne zawieszenie Quadra Lift o dodatkowo zwiększonym prześwicie, mechanizm różnicowy o regulowanym poślizgu, matową kalkomanię na masce, która ma zapobiegać olśnieniu kierowcy przez słońce. Dzięki zmianom zwiększyły się także parametry terenowe w postaci kątów: natarcia, zejścia i rampowego. Najsilniejszym silnikiem dostępnym w wersji Trailhawk jest 5,7-litrowe Hemi V8 generujące moc 360 KM i moment obrotowy 529 Nm.
    Samochód osobowy typu SUV klasy średniej, a następnie klasy wyższej produkowany pod amerykańską marką Jeep od 1992 roku. W 1992 roku Jeep przedstawił nowy, średniej wielkości model SUVa plasujący się w ofercie powyżej kompaktowego Cherokee. W lutym 2009 roku została zaprezentowana czwarta generacja Grand Cherokee. Samochód otrzymał kod fabryczny WK2 i powstał na zmodernizowanej platformie poprzednika, będąc ostatnim modelem Jeepa opracowanym jeszcze za czasów partnerstwa z Mercedesem. Samochód zyskał bardziej zaokrąglony kształt nadwozia, z wyżej poprowadzoną linią szyb i masywniejszym przodem. Pojawiła się tam atrapa chłodnicy, bardziej prostokątne reflektory, a także chromowana listwa znajdująca się między tylnymi lampami. W 2013 roku podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowano wersję po obszernej restylizacji. Auto otrzymało zmodyfikowany pas przedni ze światłami do jazdy dziennej wykonanymi w technologii LED, zmieniony przedni zderzak i nowy wzór atrapy chłodnicy. Zmienił się też kształt tylnych lamp, z kolei we wnętrzu auta zmieniono kierownicę, drążek zmiany biegów, panel klimatyzacji, centralny wyświetlacz z systemem multimedialnym i nawigacją oraz zastosowano cyfrową tablicę zegarów. W 2017 zaprezentowana została bardziej uterenowiona odmiana Trailhawk. Odmiana bazująca na wersji Limited otrzymała m.in. opony o bardziej terenowym profilu, zderzaki o dużej nielakierowanej powierzchni, pneumatyczne zawieszenie Quadra Lift o dodatkowo zwiększonym prześwicie, mechanizm różnicowy o regulowanym poślizgu, matową kalkomanię na masce, która ma zapobiegać olśnieniu kierowcy przez słońce. Dzięki zmianom zwiększyły się także parametry terenowe w postaci kątów: natarcia, zejścia i rampowego. Najsilniejszym silnikiem dostępnym w wersji Trailhawk jest 5,7-litrowe Hemi V8 generujące moc 360 KM i moment obrotowy 529 Nm.
    Warszawa – Produkcyjna wersja Warszawy pick-up z roku 1958. Zmieniony został kształt dachu wraz z oknem przednim z pojedynczą szybą panoramiczną. Rozwiązanie to pojawiło się najpierw w samochodach wersji pick-up, a w wersjach osobowych Warszaw zaczęto je stosować dopiero w modelu 203/204 (223/224). Linia tyłu skrzyni ładunkowej przebiegała prostopadle do jezdni (fot. Archiwum FSO)

    Produkcyjna wersja Warszawy pick-up z roku 1958. Zmieniony został kształt dachu wraz z oknem przednim z pojedynczą szybą panoramiczną. Rozwiązanie to pojawiło się najpierw w samochodach wersji pick-up, a w wersjach osobowych Warszaw zaczęto je stosować dopiero w modelu 203/204 (223/224). Linia tyłu skrzyni ładunkowej przebiegała prostopadle do jezdni (fot. Archiwum FSO)

    Nagranie ku przestrodze z niebezpiecznego zdarzenia z 15 maja 2022 r., do którego doszło na przejeździe kolejowo-drogowym w miejscowości Wojnowice w województwie wielkopolskim.

    Kierowca zignorował czerwone światła i zamknięte rogatki na przejeździe na szlaku Buk - Opalenica (linia kolejowa nr 3 Warszawa Zachodnia - Kunowice). Wjechał pod pociąg i został ranny.
    19 czerwca 2022, 21:48 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Aston Martin DBS GT Zagato – Aston Martin DBS został zaprezentowany po raz pierwszy w 2007 roku. Producent  zdecydował się w 2007 roku przywrócić do użytku nazwę DBS, którą dotychczas stosował model z lat 1967-1972. Po raz pierwszy szerokiej widowni DBS został pokazany w 2006 roku w filmie Casino Royale, a także w 2008 roku w filmie Quantum of Solace. Jesienią 2019 roku Aston Martin przedstawił nowy specjalnie limitowany model DBS GT Zagato, zgodnie z nazwą zbudowany w ścisłej współpracy z włoskim studiem projektowym Zagato. Za bazę posłużył seryjnie produkowany model DBS Superleggera, w stosunku do którego limitowany model zyskał unikalny projekt nadwozia. Charakterystycznymi cechami wizualnymi stała się nisko opadająca linia dachu, więsze reflektory, a także znacznie większy, typowe dla modeli Aston Martina, trapezoidalny wlot powietrza dominujący pas przedni. Samochód powstał jako inspiracja i nowożytna interpretacja klasycznego modelu DB4 GT Zagato z lat 60, nawiązując do niego sylwetką i kształtami nadwozia. DBS GT Zagato napędzane jest przez 5,2-litrowe V12 Twin-turbo współdzielone z pokrewnym modelem DBS Superleggera, wyróżniając się jednak zwiększoną mocą 760 KM. Przenosząca moc na tylną oś jednostka współpracująca z 8-biegową automatyczną przekładnią rozpędza się maksymalnie do 340 km/h, osiągając 100 km/h w 3,4 sekundy.
    Aston Martin DBS został zaprezentowany po raz pierwszy w 2007 roku. Producent zdecydował się w 2007 roku przywrócić do użytku nazwę DBS, którą dotychczas stosował model z lat 1967-1972. Po raz pierwszy szerokiej widowni DBS został pokazany w 2006 roku w filmie Casino Royale, a także w 2008 roku w filmie Quantum of Solace. Jesienią 2019 roku Aston Martin przedstawił nowy specjalnie limitowany model DBS GT Zagato, zgodnie z nazwą zbudowany w ścisłej współpracy z włoskim studiem projektowym Zagato. Za bazę posłużył seryjnie produkowany model DBS Superleggera, w stosunku do którego limitowany model zyskał unikalny projekt nadwozia. Charakterystycznymi cechami wizualnymi stała się nisko opadająca linia dachu, więsze reflektory, a także znacznie większy, typowe dla modeli Aston Martina, trapezoidalny wlot powietrza dominujący pas przedni. Samochód powstał jako inspiracja i nowożytna interpretacja klasycznego modelu DB4 GT Zagato z lat 60, nawiązując do niego sylwetką i kształtami nadwozia. DBS GT Zagato napędzane jest przez 5,2-litrowe V12 Twin-turbo współdzielone z pokrewnym modelem DBS Superleggera, wyróżniając się jednak zwiększoną mocą 760 KM. Przenosząca moc na tylną oś jednostka współpracująca z 8-biegową automatyczną przekładnią rozpędza się maksymalnie do 340 km/h, osiągając 100 km/h w 3,4 sekundy.
    Nissan Juke-R – Samochód osobowy typu crosover klasy aut miejskich produkowany przez japoński koncern Nissan od 2010 roku. Samochód jest typowym SUVem z szerokimi oponami, podwyższonym zawieszeniem i masywną postawą. Górna część pojazdu nawiązuje do samochodu sportowego poprzez wysoko poprowadzoną krawędź okien o kształcie szyby kasku motocyklowego oraz opadającą linią dachu tak jak w modelach coupe. W marcu 2014 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie Nissan zaprezentował model Juke po liftingu. W samochodzie zmieniono m.in. pas przedni pojazdu, w którym umieszczono reflektory ksenonowe, światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, nową atrapę chłodnicy oraz zderzak, oraz tylne reflektory i zderzak. Juke-R to limitowana seria Juke, która napędzana jest pochodzącym z Nissana GT-R silnikiem VR o pojemności 3,8 l, który wytwarza moc 545 KM. Nissan planował produkcję 17 lub 23 egzemplarzy, lecz wyprodukowano tylko 5 Juke-R.
    Samochód osobowy typu crosover klasy aut miejskich produkowany przez japoński koncern Nissan od 2010 roku. Samochód jest typowym SUVem z szerokimi oponami, podwyższonym zawieszeniem i masywną postawą. Górna część pojazdu nawiązuje do samochodu sportowego poprzez wysoko poprowadzoną krawędź okien o kształcie szyby kasku motocyklowego oraz opadającą linią dachu tak jak w modelach coupe. W marcu 2014 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie Nissan zaprezentował model Juke po liftingu. W samochodzie zmieniono m.in. pas przedni pojazdu, w którym umieszczono reflektory ksenonowe, światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, nową atrapę chłodnicy oraz zderzak, oraz tylne reflektory i zderzak. Juke-R to limitowana seria Juke, która napędzana jest pochodzącym z Nissana GT-R silnikiem VR o pojemności 3,8 l, który wytwarza moc 545 KM. Nissan planował produkcję 17 lub 23 egzemplarzy, lecz wyprodukowano tylko 5 Juke-R.
    Do zdarzenia doszło w sobotę po godzinie 22:00. Policjanci ruchu drogowego patrolując ulice miasta Parczewa zauważyli jak kierujący Audi na ich widok zatrzymał się na środku ulicy Plac Wolności, a następnie z impetem oraz piskiem opon ruszył w kierunku ulicy Strażackiej. Policjanci natychmiast podjęli interwencję. Przy użyciu sygnałów świetlnych i dźwiękowych próbowali zatrzymać kierowcę. Ten jednak nie reagował na wydawane polecenia i kontynuował ucieczkę. W trakcie swojej brawurowej jazdy naruszał liczne przepisy ruchu drogowego i stwarzał również zagrożenie dla innych kierujących oraz pieszych. Mężczyzna wyprzedzał inne pojazdy na przejściu dla pieszych, nie sygnalizował żadnych manewrów skrętu, nie stosował się do znaków poziomych i pionowych w tym znaku P-4 linia podwójna ciągła, zmuszał inne pojazdy do zmiany pasa lub zjazdu na chodnik w celu uniknięcia kolizji.

    Policjanci o całym zdarzeniu poinformowali dyżurnego jednostki. Na miejsce skierowano kolejny radiowóz w celu ustawienia blokady na ulicy 11 Listopada. Kiedy kierujący audi zauważył pojazd, chciał go ominąć, stracił panowanie nad audi, po czym zjechał na chodnik i uderzył w słup oświetleniowy zatrzymując się nieopodal na miejskiej ławce. Następnie o własnych siłach opuścił rozbity pojazd i kontynuował ucieczkę pieszo. Na ulicy Nowej został zatrzymany.

    Dziś 19-latek został przesłuchany. Usłyszał zarzuty niezatrzymania się do kontroli i ucieczkę oraz kierowanie pojazdem w pod działaniem środków odurzających. Grozi mu teraz kara do 5 lat pozbawienia wolności.
    Dodatkowo zostanie ukarany za 18 wykroczeń w ruchu drogowym na łączną kwotę 10 tysięcy złotych oraz otrzyma zakaz prowadzenia wszelkich pojazdów mechanicznych na okres 24 miesięcy.

    Źródło: KPP Parczew
    24 maja 2022, 19:04 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ford Ranger Raptor – Samochód osobowy typu pickup klasy średniej produkowany przez amerykańską markę Ford od 1982 roku. Od 2022 roku produkowana jest szósta, najnowsza generacja Rangera. Piątą generację modelu zaprezentowano po raz pierwszy w 2010 roku. Nowa generacja Rangera po raz pierwszy w historii tego modelu powstała jako model globalny, opracowany na nowej platformie koncernu Forda pod przewodnictwem australijskiego zespołu konstruktorów w centralni z Melbourne. Po raz kolejny, ale i ostatni w procesie konstrukcyjnym Forda Rangera brała udział także Mazda, która równolegle przedstawiła kolejną generację bliźniaczego BT-50. Pod kątem wizualnym Ford Ranger nowej generacji odszedł od formuły poprzedników, zyskując znacznie masywniejszą sylwetkę charakteryzującą się wyżej poprowadzoną, zadartą ku górze linią okien, wyraźnie zarysowanymi nadkolami czy bogato zarysowanymi przetłoczeniami. Pas przedni zdominowała duża, chromowana atrapa chłodnicy, z kolei deska rozdzielcza utrzymana została w futurystycznym wzornictwie bliskim osobowym modelom Forda z przełomu pierwszej i drugiej dekady XXI wieku. W lutym 2018 roku, wzorem większego modelu F-150, Ford zdecydował się poszerzyć ofertę dostępnych wariantów Rangera o sportowo-wyczynową odmianę Ford Ranger Raptor. Pod kątem wizualnym samochód wyróżnił się większym prześwitem, oponami o grubszym, off-roadowym profilu, a także masywniejszymi nadkolami, zmodyfikowanymi zderzakami oraz charakterystyczną atrapą chłodnicy z dużym napisem Ford zamiast loga producenta. Do napędu użyto dwulitrowego wysokoprężnego silnika EcoBlue Twin-trubo, która generuje moc 213 KM i moment obrotowy 500 Nm. Ponadto, układ napędowy tworzy 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów. W sierpniu 2018 roku miała miejsce oficjalna premiera na rynku europejskim, a sprzedaż ruszyła tam pod koniec tego samego roku.
    Samochód osobowy typu pickup klasy średniej produkowany przez amerykańską markę Ford od 1982 roku. Od 2022 roku produkowana jest szósta, najnowsza generacja Rangera. Piątą generację modelu zaprezentowano po raz pierwszy w 2010 roku. Nowa generacja Rangera po raz pierwszy w historii tego modelu powstała jako model globalny, opracowany na nowej platformie koncernu Forda pod przewodnictwem australijskiego zespołu konstruktorów w centralni z Melbourne. Po raz kolejny, ale i ostatni w procesie konstrukcyjnym Forda Rangera brała udział także Mazda, która równolegle przedstawiła kolejną generację bliźniaczego BT-50. Pod kątem wizualnym Ford Ranger nowej generacji odszedł od formuły poprzedników, zyskując znacznie masywniejszą sylwetkę charakteryzującą się wyżej poprowadzoną, zadartą ku górze linią okien, wyraźnie zarysowanymi nadkolami czy bogato zarysowanymi przetłoczeniami. Pas przedni zdominowała duża, chromowana atrapa chłodnicy, z kolei deska rozdzielcza utrzymana została w futurystycznym wzornictwie bliskim osobowym modelom Forda z przełomu pierwszej i drugiej dekady XXI wieku. W lutym 2018 roku, wzorem większego modelu F-150, Ford zdecydował się poszerzyć ofertę dostępnych wariantów Rangera o sportowo-wyczynową odmianę Ford Ranger Raptor. Pod kątem wizualnym samochód wyróżnił się większym prześwitem, oponami o grubszym, off-roadowym profilu, a także masywniejszymi nadkolami, zmodyfikowanymi zderzakami oraz charakterystyczną atrapą chłodnicy z dużym napisem Ford zamiast loga producenta. Do napędu użyto dwulitrowego wysokoprężnego silnika EcoBlue Twin-trubo, która generuje moc 213 KM i moment obrotowy 500 Nm. Ponadto, układ napędowy tworzy 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów. W sierpniu 2018 roku miała miejsce oficjalna premiera na rynku europejskim, a sprzedaż ruszyła tam pod koniec tego samego roku.
    Jeep Grand Cherokee Trackhawk – Samochód osobowy typu SUV klasy średniej, a następnie klasy wyższej produkowany pod amerykańską marką Jeep od 1992 roku. Czwarta generacja Grand Cherokee została zaprezentowana po raz pierwszy w 2009 roku. W lutym 2009 roku Jeep przedstawił nową, czwartą generację Grand Cherokee. Samochód otrzymał kod fabryczny WK2 i powstał na zmodernizowanej platformie poprzednika, będąc ostatnim modelem Jeepa opracowanym jeszcze za czasów partnerstwa z Mercedesem. Samochód zyskał bardziej zaokrąglony kształt nadwozia, z wyżej poprowadzoną linią szyb i masywniejszym przodem. Pojawiła się tam atrapa chłodnicy, bardziej prostokątne reflektory, a także chromowana listwa znajdująca się między tylnymi lampami. Również w 2017 roku zadebiutowała najmocniejsza odmiana modelu Grand Cherokee – Trackhawk. Wyposażony został on w silnik Hellcat o pojemności 6,2 l i mocy 707 KM. Silnik został doładowany kompresorem i posiada maksymalny moment obrotowy na poziomie 875 Nm. Do 100 km/h Trackhawk przyspiesza w 3,7 sekund i osiąga prędkość maksymalną 290 km/h. Skrzynią pozostał 8-biegowy automat, który jednak otrzymał dodatkowy tryb. Odpowiednie hamowanie ma zapewnić natomiast układ od Brembo z sześciotłoczkowymi zaciskami z przodu i czterotłoczkowymi z tyłu.
    Samochód osobowy typu SUV klasy średniej, a następnie klasy wyższej produkowany pod amerykańską marką Jeep od 1992 roku. Czwarta generacja Grand Cherokee została zaprezentowana po raz pierwszy w 2009 roku. W lutym 2009 roku Jeep przedstawił nową, czwartą generację Grand Cherokee. Samochód otrzymał kod fabryczny WK2 i powstał na zmodernizowanej platformie poprzednika, będąc ostatnim modelem Jeepa opracowanym jeszcze za czasów partnerstwa z Mercedesem. Samochód zyskał bardziej zaokrąglony kształt nadwozia, z wyżej poprowadzoną linią szyb i masywniejszym przodem. Pojawiła się tam atrapa chłodnicy, bardziej prostokątne reflektory, a także chromowana listwa znajdująca się między tylnymi lampami. Również w 2017 roku zadebiutowała najmocniejsza odmiana modelu Grand Cherokee – Trackhawk. Wyposażony został on w silnik Hellcat o pojemności 6,2 l i mocy 707 KM. Silnik został doładowany kompresorem i posiada maksymalny moment obrotowy na poziomie 875 Nm. Do 100 km/h Trackhawk przyspiesza w 3,7 sekund i osiąga prędkość maksymalną 290 km/h. Skrzynią pozostał 8-biegowy automat, który jednak otrzymał dodatkowy tryb. Odpowiednie hamowanie ma zapewnić natomiast układ od Brembo z sześciotłoczkowymi zaciskami z przodu i czterotłoczkowymi z tyłu.