Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 137 takich materiałów
    Jaguar XJR-S – Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Jaguar w latach 1975–1996. Zastąpił on model E-Type we wrześniu 1975 roku i był oparty na nadwoziu limuzyny XJ. Został on opracowany jako XK-F, mimo że miał zupełnie inny charakter niż jego poprzednik. Nie miał tego samego sportowego stylu, jednak był udanym grand tourerem i był bardziej aerodynamiczny niż E-Type. Od 1988 roku, specjalna wersja XJR-S z silnikiem V12 o pojemności 5,3 l została wyprodukowana przez JaguarSport, oddzielnej spółki należącej pół na pół do Jaguara i TWR. Samochód ten miał charakterystyczny body kit, specjalne felgi aluminiowe i zawieszenie oraz zwiększenie sterowności. Pierwsze 100 z tych samochodów były określane jako "celebracja Le Mans" w celu upamiętnienia zwycięstwa Jaguara 1988 w Le Mans. W latach 1988 i 1989 łącznie 350 XJR-S zostało wyprodukowanych z silnikiem 5,3 l. Po wrześniu 1989 r. Zmiana ta została wprowadzona do specjalnego silnika sześciolitrowego silnika z systemem zarządzania mocą 314 KM później 329 KM, który znacznie różnił się od standardowego silnika stosowanego w późniejszych modelach XJS 6 l. XJR-S pozostawał na linii produkcyjnej do 1993 roku, a łącznie powstało 1130 egzemplarzy.
    Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Jaguar w latach 1975–1996. Zastąpił on model E-Type we wrześniu 1975 roku i był oparty na nadwoziu limuzyny XJ. Został on opracowany jako XK-F, mimo że miał zupełnie inny charakter niż jego poprzednik. Nie miał tego samego sportowego stylu, jednak był udanym grand tourerem i był bardziej aerodynamiczny niż E-Type. Od 1988 roku, specjalna wersja XJR-S z silnikiem V12 o pojemności 5,3 l została wyprodukowana przez JaguarSport, oddzielnej spółki należącej pół na pół do Jaguara i TWR. Samochód ten miał charakterystyczny body kit, specjalne felgi aluminiowe i zawieszenie oraz zwiększenie sterowności. Pierwsze 100 z tych samochodów były określane jako "celebracja Le Mans" w celu upamiętnienia zwycięstwa Jaguara 1988 w Le Mans. W latach 1988 i 1989 łącznie 350 XJR-S zostało wyprodukowanych z silnikiem 5,3 l. Po wrześniu 1989 r. Zmiana ta została wprowadzona do specjalnego silnika sześciolitrowego silnika z systemem zarządzania mocą 314 KM później 329 KM, który znacznie różnił się od standardowego silnika stosowanego w późniejszych modelach XJS 6 l. XJR-S pozostawał na linii produkcyjnej do 1993 roku, a łącznie powstało 1130 egzemplarzy.
    18 kwietnia 2022, 19:32 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Shelby Series 1 – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany pod amerykańską marką Shelby w latach 1998-2005. W lipcu 1994 roku Carroll Shelby rozpoczął pracę nad pierwszym w historii samochodem sportowym skonstruowanym od podstaw jako jego samodzielna konstrukcja, nie będąca pochodną wersją pojazdu innego producenta. W efekcie powstał 2-miejscowy roadster Shelby Series 1, który został zaprezentowany w 1998 roku. Samochód utrzymano w koncepcji podobnej do historycznego modelu Shelby Cobra - pojazd zachował sylwetkę z podłużną maską, krótkim zwisem tylnym, nisko osadzoną kabiną pasażerską, a także muskularnie zarysowanymi nadkolami. Ponadto, pojazd zyskał owalne reflektory oraz podwójne tylne lampy złożone z małych okrągłych kloszy. Shelby Series 1 posiadał czterolitrowy silnik L47 Aurora V8 o mocy 320 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 273 km/h i 60 mili na godzinę w 4,4 sekundy. Shelby Series 1 wytwarzany był do 2005 roku w zakładach Shelby American w nowej siedzibie firmy w Las Vegas w stanie Nevada. Pojazd był konstrukcją małoseryjną i limitowaną - łącznie powstało 249 egzemplarzy.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany pod amerykańską marką Shelby w latach 1998-2005. W lipcu 1994 roku Carroll Shelby rozpoczął pracę nad pierwszym w historii samochodem sportowym skonstruowanym od podstaw jako jego samodzielna konstrukcja, nie będąca pochodną wersją pojazdu innego producenta. W efekcie powstał 2-miejscowy roadster Shelby Series 1, który został zaprezentowany w 1998 roku. Samochód utrzymano w koncepcji podobnej do historycznego modelu Shelby Cobra - pojazd zachował sylwetkę z podłużną maską, krótkim zwisem tylnym, nisko osadzoną kabiną pasażerską, a także muskularnie zarysowanymi nadkolami. Ponadto, pojazd zyskał owalne reflektory oraz podwójne tylne lampy złożone z małych okrągłych kloszy. Shelby Series 1 posiadał czterolitrowy silnik L47 Aurora V8 o mocy 320 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 273 km/h i 60 mili na godzinę w 4,4 sekundy. Shelby Series 1 wytwarzany był do 2005 roku w zakładach Shelby American w nowej siedzibie firmy w Las Vegas w stanie Nevada. Pojazd był konstrukcją małoseryjną i limitowaną - łącznie powstało 249 egzemplarzy.
    7 kwietnia 2022, 21:38 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mercedes-Benz 300SL Gullwing – Pierwsza generacja Mercedesa SL została po raz pierwszy zaprezentowana w lutym 1954 roku. Samochód zyskał kod fabryczny W198 dla wersji coupe i W121 dla odmiany roadster. Samochód był lepiej znany pod nazwą 300 SL Gullwing. Pojazd miał premierę w lutym 1954 roku podczas salonu motoryzacyjnego International Motor Sports Show w Nowym Jorku. Pierwowzorem 300 SL był wprowadzony dwa lata wcześniej sportowy wóz 300 S, z którego przejęto nowoczesny silnik wyposażony we wtrysk paliwa oraz przestrzenną ramę o skomplikowanej konstrukcji, którą spawano z rurek o niewielkiej średnicy. Mimo nie najlepszej sytuacji finansowej, w 1954 roku Mercedes postanowił wprowadzić do produkcji seryjną wersję tego samochodu. Mercedes-Benz 300 SL początkowo był uznawany za auto sportowe. Brał udział w wyścigach na torze w Le Mans, Norymberdze i Carrera Panamericana Mexico. Samochód wyposażony jest w podnoszone do góry drzwi oraz płaską karoserię z podkreślonymi wcięciami. Drzwi o niezwykłej w latach 50. konstrukcji, otwierające się do góry razem z fragmentami dachu, kształtem przypominające nieco skrzydło, zapewniły mu po angielsku potoczną nazwę Gullwing, która przylgnęła historycznie do tego modelu. Powodem zastosowania takiego rozwiązania nie były wcale względy natury estetycznej, choć bez wątpienia nadały samochodowi w tym zakresie niepowtarzalny i do dziś ciekawy charakter. Gullwing posiadał sześciocylindrowy silnik M186 o pojemności 3 litry. Silnik wytwarzał moc 220 KM, co pozwalało na osiągnięcie prędkości maksymalnej 260 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmowało 8,8 sekund. W czasach swojej świetności nowy Gullwing kosztował 29000 marek niemieckich, co już wtedy było kwotą zawrotną, był też jednym z najdroższych samochodów na rynku amerykańskim, kosztując tam 7400 dolarów. Łącznie powstało 3258 egzemplarzy.
    Pierwsza generacja Mercedesa SL została po raz pierwszy zaprezentowana w lutym 1954 roku. Samochód zyskał kod fabryczny W198 dla wersji coupe i W121 dla odmiany roadster. Samochód był lepiej znany pod nazwą 300 SL Gullwing. Pojazd miał premierę w lutym 1954 roku podczas salonu motoryzacyjnego International Motor Sports Show w Nowym Jorku. Pierwowzorem 300 SL był wprowadzony dwa lata wcześniej sportowy wóz 300 S, z którego przejęto nowoczesny silnik wyposażony we wtrysk paliwa oraz przestrzenną ramę o skomplikowanej konstrukcji, którą spawano z rurek o niewielkiej średnicy. Mimo nie najlepszej sytuacji finansowej, w 1954 roku Mercedes postanowił wprowadzić do produkcji seryjną wersję tego samochodu. Mercedes-Benz 300 SL początkowo był uznawany za auto sportowe. Brał udział w wyścigach na torze w Le Mans, Norymberdze i Carrera Panamericana Mexico. Samochód wyposażony jest w podnoszone do góry drzwi oraz płaską karoserię z podkreślonymi wcięciami. Drzwi o niezwykłej w latach 50. konstrukcji, otwierające się do góry razem z fragmentami dachu, kształtem przypominające nieco skrzydło, zapewniły mu po angielsku potoczną nazwę Gullwing, która przylgnęła historycznie do tego modelu. Powodem zastosowania takiego rozwiązania nie były wcale względy natury estetycznej, choć bez wątpienia nadały samochodowi w tym zakresie niepowtarzalny i do dziś ciekawy charakter. Gullwing posiadał sześciocylindrowy silnik M186 o pojemności 3 litry. Silnik wytwarzał moc 220 KM, co pozwalało na osiągnięcie prędkości maksymalnej 260 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmowało 8,8 sekund. W czasach swojej świetności nowy Gullwing kosztował 29000 marek niemieckich, co już wtedy było kwotą zawrotną, był też jednym z najdroższych samochodów na rynku amerykańskim, kosztując tam 7400 dolarów. Łącznie powstało 3258 egzemplarzy.
    BMW 328 – Sportowy samochód osobowy produkowany przez niemiecką firmę BMW w latach 1936–1939. 328 był następcą modelu 319/1. Dostępny jako 2-drzwiowy roadster. Do napędu użyto silnika OHV R6 o pojemności dwóch litrów i mocy 80 KM. W wersji wyścigowej w silniku zastosowano głowicę cylindrów ze stopów aluminium i wałek rozrządu umieszczony z boku głowicy, dzięki takim modyfikacjom osiągano nawet 130 KM. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów. Samochód osiąga prędkość maksymalną 155 km/h i 100 km/h w 6,9 sekundy. Wyprodukowano łącznie 464 egzemplarze modelu BMW 328.
    Sportowy samochód osobowy produkowany przez niemiecką firmę BMW w latach 1936–1939. 328 był następcą modelu 319/1. Dostępny jako 2-drzwiowy roadster. Do napędu użyto silnika OHV R6 o pojemności dwóch litrów i mocy 80 KM. W wersji wyścigowej w silniku zastosowano głowicę cylindrów ze stopów aluminium i wałek rozrządu umieszczony z boku głowicy, dzięki takim modyfikacjom osiągano nawet 130 KM. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów. Samochód osiąga prędkość maksymalną 155 km/h i 100 km/h w 6,9 sekundy. Wyprodukowano łącznie 464 egzemplarze modelu BMW 328.
    5 kwietnia 2022, 20:32 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Citroen 2CV – Samochód osobowy, produkowany przez firmę Citroen w latach 1949–1990. Było to auto klasy popularnej, maksymalnie uproszczone, by obniżyć jego cenę, tanie w produkcji i utrzymaniu. Kierowca i pasażerowie nie mogli liczyć na niemal żadne wyposażenie umilające podróż. Mimo tego 2CV stał się jednym z najbardziej kultowych samochodów na świecie. Generalny dyrektor firmy, Pierre Boulanger, w 1936 roku postawił przed konstruktorami zadanie zbudowania popularnego samochodu. Sprecyzował zadanie: samochód miał mieć miejsce dla 4 osób i dla 50 kg bagażu, miał być ekonomiczny i zapewniać komfort jazdy, prędkość 50 km/h. Prace konstrukcyjne zostały zakończone w 1938 r., a do maja 1939 r. zbudowano 250 prototypowych samochodów. Do prezentacji jednak nie doszło – przeszkodził wybuch wojny. Przez cały okres okupacji konstruktorzy prowadzili prace nad udoskonaleniem prototypowego pojazdu. Wiedzieli, że po wojnie będzie zapotrzebowanie na tani, popularny samochód. Prototypowy samochód z 1939 r. miał już koncepcję konstrukcyjną późniejszego seryjnego 2CV. Dotyczy to zwłaszcza nadwozia. Wóz miał taką samą linię nadwozia, ten sam kształt okien i również składany płócienny dach. 2CV zaprezentowano na Salonie paryskim 6 października 1948 r. i od tego momentu zyskał on miano najbrzydszego samochodu świata. Nazywano go również „brzydkim kaczątkiem”. Wersja powojenna różniła się dość mocno od przedwojennego prototypu – miała dwa reflektory, dwie wycieraczki przedniej szyby, rozrusznik elektryczny, kierunkowskazy oraz inną maskę silnika. Poziom produkcji modelu podstawowego i odmian stopniowo rósł. Szczyt osiągnął w latach 70. Przykładowo w 1974 roku powstało łącznie 368 232 sztuk. Oprócz fabryki we Francji model 2CV montowano, a następnie produkowano w Mangualde w Portugalii w latach 1961-1990 w liczbie do 50 tysięcy sztuk rocznie. W końcowym okresie powstawał tylko w tym zakładzie. Przez 41 lat produkcji powstało 3,868,634 egzemplarzy.
    Samochód osobowy, produkowany przez firmę Citroen w latach 1949–1990. Było to auto klasy popularnej, maksymalnie uproszczone, by obniżyć jego cenę, tanie w produkcji i utrzymaniu. Kierowca i pasażerowie nie mogli liczyć na niemal żadne wyposażenie umilające podróż. Mimo tego 2CV stał się jednym z najbardziej kultowych samochodów na świecie. Generalny dyrektor firmy, Pierre Boulanger, w 1936 roku postawił przed konstruktorami zadanie zbudowania popularnego samochodu. Sprecyzował zadanie: samochód miał mieć miejsce dla 4 osób i dla 50 kg bagażu, miał być ekonomiczny i zapewniać komfort jazdy, prędkość 50 km/h. Prace konstrukcyjne zostały zakończone w 1938 r., a do maja 1939 r. zbudowano 250 prototypowych samochodów. Do prezentacji jednak nie doszło – przeszkodził wybuch wojny. Przez cały okres okupacji konstruktorzy prowadzili prace nad udoskonaleniem prototypowego pojazdu. Wiedzieli, że po wojnie będzie zapotrzebowanie na tani, popularny samochód. Prototypowy samochód z 1939 r. miał już koncepcję konstrukcyjną późniejszego seryjnego 2CV. Dotyczy to zwłaszcza nadwozia. Wóz miał taką samą linię nadwozia, ten sam kształt okien i również składany płócienny dach. 2CV zaprezentowano na Salonie paryskim 6 października 1948 r. i od tego momentu zyskał on miano najbrzydszego samochodu świata. Nazywano go również „brzydkim kaczątkiem”. Wersja powojenna różniła się dość mocno od przedwojennego prototypu – miała dwa reflektory, dwie wycieraczki przedniej szyby, rozrusznik elektryczny, kierunkowskazy oraz inną maskę silnika. Poziom produkcji modelu podstawowego i odmian stopniowo rósł. Szczyt osiągnął w latach 70. Przykładowo w 1974 roku powstało łącznie 368 232 sztuk. Oprócz fabryki we Francji model 2CV montowano, a następnie produkowano w Mangualde w Portugalii w latach 1961-1990 w liczbie do 50 tysięcy sztuk rocznie. W końcowym okresie powstawał tylko w tym zakładzie. Przez 41 lat produkcji powstało 3,868,634 egzemplarzy.
    4 kwietnia 2022, 20:55 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Renault Clio V6 – Sportowy model Renault zbudowany na bazie Clio II, produkowany w latach 2001-2005 w fabryce Alpine. Pojazd jest mocno zmodernizowaną seryjną odmianą drugiej generacji auta klasy miejskiej, modelu Clio. Prace nad samochodem rozpoczęto w 1998 roku, a jego pierwsza prezentacja miała miejsce podczas wyścigu w Hiszpanii w kwietniu 1999 roku. W 1998 roku podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu zaprezentowano jeden z prototypów pojazdu z silnikiem 3.0 o mocy 285 KM. Do napędu pojazdu użyto widlastego sześciocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 2,9 l, który wytwarzał moc 226 KM i został umieszczony centralnie. W 2003 roku wraz z seryjną wersją pojazdu, model V6 przeszedł face lifting. Zmieniono m.in. pas przedni i tylny pojazdu. Zastosowano m.in. nowe reflektory oraz wnętrze. Przy okazji zmieniono układ zawieszenia, a z pomocą konstruktorów Porsche zwiększono moc silnika do 255 KM, a produkcję pojazdu przeniesiono do Francji. Ze zwiększoną mocą silnika Clio V6 osiąga prędkość maksymalną 250 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 5,8 sekundy. Łącznie wyprodukowano 2935 egzemplarze.
    Sportowy model Renault zbudowany na bazie Clio II, produkowany w latach 2001-2005 w fabryce Alpine. Pojazd jest mocno zmodernizowaną seryjną odmianą drugiej generacji auta klasy miejskiej, modelu Clio. Prace nad samochodem rozpoczęto w 1998 roku, a jego pierwsza prezentacja miała miejsce podczas wyścigu w Hiszpanii w kwietniu 1999 roku. W 1998 roku podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu zaprezentowano jeden z prototypów pojazdu z silnikiem 3.0 o mocy 285 KM. Do napędu pojazdu użyto widlastego sześciocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 2,9 l, który wytwarzał moc 226 KM i został umieszczony centralnie. W 2003 roku wraz z seryjną wersją pojazdu, model V6 przeszedł face lifting. Zmieniono m.in. pas przedni i tylny pojazdu. Zastosowano m.in. nowe reflektory oraz wnętrze. Przy okazji zmieniono układ zawieszenia, a z pomocą konstruktorów Porsche zwiększono moc silnika do 255 KM, a produkcję pojazdu przeniesiono do Francji. Ze zwiększoną mocą silnika Clio V6 osiąga prędkość maksymalną 250 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 5,8 sekundy. Łącznie wyprodukowano 2935 egzemplarze.
    4 kwietnia 2022, 20:12 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Alfa Romeo 156 GTA – Samochód osobowy klasy średniej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 1997-2006. Samochód po raz pierwszy zaprezentowano w październiku 1997 roku podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie jako następca modelu 155. Został zaprojektowany przez centrum projektowe Centro Stile Alfa Romeo kierowane przez Waltera de'Silvę. W lutym 2002 roku na rynek wprowadzono usportowioną wersję GTA wyposażoną w sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,2 litra sprzężony z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów lub zautomatyzowaną skrzynią Selespeed. Silnik w wersji GTA miał moc 250 KM, co pozwalało na osiągnięcie prędkości maksymalnej 250 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 6,3 sekundy. Z zewnątrz wyróżniała się ona obniżonym zawieszeniem, przyciemnionymi wkładami przednich reflektorów oraz dedykowanym bodykitem. We wnętrzu zastosowano fotele z lepszym trzymaniem bocznym. W październiku 2005 roku zaprzestano produkcji wersji GTA ze względu na słaby popyt i zbliżanie się premiery następcy. Łącznie wyprodukowano 2973 sedanów i 1678 sportwagonów.
    Samochód osobowy klasy średniej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 1997-2006. Samochód po raz pierwszy zaprezentowano w październiku 1997 roku podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie jako następca modelu 155. Został zaprojektowany przez centrum projektowe Centro Stile Alfa Romeo kierowane przez Waltera de'Silvę. W lutym 2002 roku na rynek wprowadzono usportowioną wersję GTA wyposażoną w sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,2 litra sprzężony z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów lub zautomatyzowaną skrzynią Selespeed. Silnik w wersji GTA miał moc 250 KM, co pozwalało na osiągnięcie prędkości maksymalnej 250 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 6,3 sekundy. Z zewnątrz wyróżniała się ona obniżonym zawieszeniem, przyciemnionymi wkładami przednich reflektorów oraz dedykowanym bodykitem. We wnętrzu zastosowano fotele z lepszym trzymaniem bocznym. W październiku 2005 roku zaprzestano produkcji wersji GTA ze względu na słaby popyt i zbliżanie się premiery następcy. Łącznie wyprodukowano 2973 sedanów i 1678 sportwagonów.
    Bugatti Chiron – Drugi produkcyjny model w historii reaktywowanego w 1998 roku przez Volkswagena Bugatti został oficjalnie zaprezentowany 1 marca 2016 roku tuż przed prezentacją przed publiczością na Geneva Motor Show. Proces rozwojowy obejmował skonstruowanie 30 prototypów, które przejechały łącznie 500 tysięcy kilometrów i zużyły 200 kompletów ogumienia. Bugatti Chiron zastępił produkowanego dotąd przez dekadę Veyrona, zyskując w stosunku do niego dłuższe, wyższe i szersze nadwozie, a także większą o 133 kilogramów masę. Samochód otrzymał nazwę na cześć Louisa Chirona – utytułowanego monakijskiego kierowcy Bugatti podczas 24-godzinnego wyścigu w Le Mans.

Silnik W16 o pojemności 8 litrów i mocy 1479 KM rozpędza samochód do 100 km/h w czasie 2,5 sekundy, z kolei 200 km/h osiąga po 6,5 sekundach przy mocy przenoszonej na 4 koła. Chrion w podstawowym wariancie jest w stanie rozpędzić się maksymalnie do elektronicznie ograniczonych 420 km/h, posiadając przy tym techniczne możliwości do osiągnięcia 463 km/h - ogranicza to jednak m.in. fabryczne ogumienie.
    Drugi produkcyjny model w historii reaktywowanego w 1998 roku przez Volkswagena Bugatti został oficjalnie zaprezentowany 1 marca 2016 roku tuż przed prezentacją przed publiczością na Geneva Motor Show. Proces rozwojowy obejmował skonstruowanie 30 prototypów, które przejechały łącznie 500 tysięcy kilometrów i zużyły 200 kompletów ogumienia. Bugatti Chiron zastępił produkowanego dotąd przez dekadę Veyrona, zyskując w stosunku do niego dłuższe, wyższe i szersze nadwozie, a także większą o 133 kilogramów masę. Samochód otrzymał nazwę na cześć Louisa Chirona – utytułowanego monakijskiego kierowcy Bugatti podczas 24-godzinnego wyścigu w Le Mans.

    Silnik W16 o pojemności 8 litrów i mocy 1479 KM rozpędza samochód do 100 km/h w czasie 2,5 sekundy, z kolei 200 km/h osiąga po 6,5 sekundach przy mocy przenoszonej na 4 koła. Chrion w podstawowym wariancie jest w stanie rozpędzić się maksymalnie do elektronicznie ograniczonych 420 km/h, posiadając przy tym techniczne możliwości do osiągnięcia 463 km/h - ogranicza to jednak m.in. fabryczne ogumienie.
    2 kwietnia 2022, 2:25 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Audi 50 – Produkowany przez niemiecki koncern Volkswagen pod marką Audi w latach 1974-1978. Pierwsza prezentacja pojazdu dla dziennikarzy miała miejsce we wrześniu 1974 roku w Sardynii. Nieco później, auto oficjalnie zaprezentowane zostało podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu, jako przodek zaprezentowanego rok później bliźniaczego modelu Volkswagen Polo. Do napędu pojazdu użyto trzech silników benzynowych o pojemnościach 0.9, 1.1 i 1.3 l i mocach odpowiednio 40, 50 i 60 KM. Pojazd produkowany był jednocześnie do 1978 roku wraz z Volkswagenem Polo I, który wytwarzano w szerszej ofercie silnikowej oraz wyposażeniowej. Z powodu niskich kosztów zakupu modelu Polo, Audi 50 wycofane zostało z produkcji. Łącznie wyprodukowano 180,812 egzemplarzy.
    Produkowany przez niemiecki koncern Volkswagen pod marką Audi w latach 1974-1978. Pierwsza prezentacja pojazdu dla dziennikarzy miała miejsce we wrześniu 1974 roku w Sardynii. Nieco później, auto oficjalnie zaprezentowane zostało podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu, jako przodek zaprezentowanego rok później bliźniaczego modelu Volkswagen Polo. Do napędu pojazdu użyto trzech silników benzynowych o pojemnościach 0.9, 1.1 i 1.3 l i mocach odpowiednio 40, 50 i 60 KM. Pojazd produkowany był jednocześnie do 1978 roku wraz z Volkswagenem Polo I, który wytwarzano w szerszej ofercie silnikowej oraz wyposażeniowej. Z powodu niskich kosztów zakupu modelu Polo, Audi 50 wycofane zostało z produkcji. Łącznie wyprodukowano 180,812 egzemplarzy.
    29 marca 2022, 20:59 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Skoda 110 R Coupe – Škoda 110R była samochodem silnikiem umieszczonym z tyłu i napędem na tylne koła. Samochód ten był produkowany przez czechosłowacką firmę AZNP w Kvasinach w latach 1970-1980. W ciągu tych dziesięciu lat wyprodukowano łącznie 56 902 coupé.
110R Coupé zastąpił sportową Škodę 1000 MBX/1100 MBX. Był napędzany ulepszoną wersją czterocylindrowego silnika Škody 720 typu OHV o pojemności 1,1 litra (1107 cm3) osiągającym moc 52 KM. Z czterobiegową manualną skrzynią biegów, 110R mógł osiągnąć prędkość maksymalną 145 km/h i przyspieszyć do 100 km/h w 18,5 sekundy.
Skoda 110R jest uważana za jedno z najpiękniejszych aut produkowanych za żelazną kurtyną.

    Škoda 110R była samochodem silnikiem umieszczonym z tyłu i napędem na tylne koła. Samochód ten był produkowany przez czechosłowacką firmę AZNP w Kvasinach w latach 1970-1980. W ciągu tych dziesięciu lat wyprodukowano łącznie 56 902 coupé.

    110R Coupé zastąpił sportową Škodę 1000 MBX/1100 MBX. Był napędzany ulepszoną wersją czterocylindrowego silnika Škody 720 typu OHV o pojemności 1,1 litra (1107 cm3) osiągającym moc 52 KM. Z czterobiegową manualną skrzynią biegów, 110R mógł osiągnąć prędkość maksymalną 145 km/h i przyspieszyć do 100 km/h w 18,5 sekundy.

    Skoda 110R jest uważana za jedno z najpiękniejszych aut produkowanych za żelazną kurtyną.