Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 129 takich materiałów
    11 sierpnia 2020, 23:33 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ruch na tym skrzyżowaniu jest kierowany. Jak pasy do jazdy na wprost mają zielone, pasy do skrętu w lewo i w prawo mają czerwone. W lewo skręcać można dopiero jak do jazdy na wprost zapali się czerwone, więc kierowca Opla (starszy pan) wyjechał na czerwonym i prawdopodobnie nie miał świadomości, że złamał przepisy, bo jak zatrąbiłem, to pukał się w czoło. Do hejterów - hamowałem od razu jak zobaczyłem Opla, do tej pory zasłaniał mi go słupek A. I najpierw hamowałem, potem trąbiłem. Nie było hamowania klaksonem.
    14 kwietnia 2020, 23:30 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Michelin Primacy 4 – popularne opony letnie klasy premium – Choć opony Michelin Primacy 4 nie należą do najtańszych, jakie oferuje dzisiejszy rynek, ten typ ogumienia cieszy się dużą popularnością wśród polskich kierowców. Szeroka oferta francuskiego producenta opon stale się rozwija, a od lata 2018 mamy do dyspozycji wspomniany model. W tym krótkim tekście postaramy się przyjrzeć najważniejszym cechom tych opon letnich.


Koncern Michelin i jego pozycja na rynku

	Jest to marka, o której słyszał prawdopodobnie nieraz każdy kierowca. Słynny „ludzik Michelin”, noszący imię Bibendum – jest jedną z najlepiej globalnie rozpoznawalnych postaci, pochodzących z reklam. Powodzenie i popularność tej marki opon, z siedzibą generalną we Francji, swoje źródło ma nie tylko w sprawnym marketingu, lecz przede wszystkim w fakcie, że od 130 lat ta firma dostarcza milionom kierowców na całym świecie innowacyjnych rozwiązań z branży oponiarskiej. Jest to drugi pod względem wielkości światowy dostawca ogumienia. Produkty Michelin są pozycjonowane w kategorii ogumienia premium. Obecnie jej udział w krajowym rynku sprzedaży opon szacuje się na 25%.


Krótka droga hamowania na mokrym

	Opony letnie Michelin Primacy 4 to rozwiązanie, które warto brać pod uwagę podczas poszukiwania nowego ogumienia na ciepłe miesiące roku. Zaletą tego modelu, którą szczególnie podkreśla producent, jest krótka droga hamowania na mokrej nawierzchni – nawet do 5 metrów mniej, niż na oponach konkurencyjnych dostawców. Na unijnej etykiecie, informującej o osiągach konkretnego modelu ogumienia, przy hamowaniu na mokrej nawierzchni znajduje się litera A.


Technologia EverGrip

	Omawiane opony letnie zawdzięczają tak wysokie osiągi przede wszystkim nowoczesnej mieszance gumowej oraz technologii EverGrip – zwiększającej przyczepność. Co jeszcze istotne, w tym modelu zdecydowano się na poszerzenie głównych rowków bieżnika o dwa milimetry w stosunku do poprzedniego modelu - Primacy 3. Skutkuje to sprawniejszym odprowadzaniem wody w razie ulewnych opadów, bez wpływu na właściwości jezdne i sprawność kierowania pojazdem.



	Optymalne właściwości mieszanki gumowej, wykorzystanej do produkcji opon Michelin Primacy 4 to także bardzo niski poziom hałasu, jaki emituje ten model podczas jazdy. Zwiększa to znacznie komfort prowadzenia i podróży.


Niski poziom ścieralności

	Warto wiedzieć, że model opon letnich Michelin Primacy 4 to także niski poziom ścieralności – nawet przy stosunkowo dynamicznym stylu jazdy. Będzie to szczególnie istotne dla posiadaczy droższych aut, którzy często odbywają nimi dłuższe trasy. Niska ścieralność to naturalnie dłuższy czas użytkowania danego ogumienia. Ma to bezpośrednie przełożenie na finanse – pozwala wygenerować oszczędności kierowcom, gdyż nie ma potrzeby tak częstego inwestowania w nowy komplet ogumienia. Oprócz tego, opony Michelin Primacy 4 zostały wyposażone w wygodny wskaźnik zużycia, dzięki któremu wymienimy je w odpowiednim momencie.


Troska o ekologię

	Jednym z filarów filozofii tej marki opon jest możliwie wysoki poziom troski o dobro środowiska naturalnego. Ma to przełożenie zarówno na same procesy produkcyjne, jak również profil proponowanych klientom rozwiązań. Starania o to, by opony Michelin służyły po zakupie jak najdłużej – to jeden z przejawów takiego, ekologicznego, podejścia do produkcji opon. W ofercie francuskiego giganta znajdziemy nawet model opon wyprodukowany specjalnie dla miłośników ekologii - Michelin Energy Saver+.



	Jak widać, opony letnie Michelin Primacy 4 (dostępne na stronie Sklep Opon) to co najmniej warta rozważenia opcja podczas podejmowania decyzji o zakupie nowego kompletu gum dla naszego samochodu. Ten model jest powszechnie uważany nie tylko za bardzo bezpieczny, wydajny i cichy. To także sposób na świadomy wybór marki, która dba o ekologię.

    Choć opony Michelin Primacy 4 nie należą do najtańszych, jakie oferuje dzisiejszy rynek, ten typ ogumienia cieszy się dużą popularnością wśród polskich kierowców. Szeroka oferta francuskiego producenta opon stale się rozwija, a od lata 2018 mamy do dyspozycji wspomniany model. W tym krótkim tekście postaramy się przyjrzeć najważniejszym cechom tych opon letnich.

    Koncern Michelin i jego pozycja na rynku

    Jest to marka, o której słyszał prawdopodobnie nieraz każdy kierowca. Słynny „ludzik Michelin”, noszący imię Bibendum – jest jedną z najlepiej globalnie rozpoznawalnych postaci, pochodzących z reklam. Powodzenie i popularność tej marki opon, z siedzibą generalną we Francji, swoje źródło ma nie tylko w sprawnym marketingu, lecz przede wszystkim w fakcie, że od 130 lat ta firma dostarcza milionom kierowców na całym świecie innowacyjnych rozwiązań z branży oponiarskiej. Jest to drugi pod względem wielkości światowy dostawca ogumienia. Produkty Michelin są pozycjonowane w kategorii ogumienia premium. Obecnie jej udział w krajowym rynku sprzedaży opon szacuje się na 25%.

    Krótka droga hamowania na mokrym

    Opony letnie Michelin Primacy 4 to rozwiązanie, które warto brać pod uwagę podczas poszukiwania nowego ogumienia na ciepłe miesiące roku. Zaletą tego modelu, którą szczególnie podkreśla producent, jest krótka droga hamowania na mokrej nawierzchni – nawet do 5 metrów mniej, niż na oponach konkurencyjnych dostawców. Na unijnej etykiecie, informującej o osiągach konkretnego modelu ogumienia, przy hamowaniu na mokrej nawierzchni znajduje się litera A.

    Technologia EverGrip

    Omawiane opony letnie zawdzięczają tak wysokie osiągi przede wszystkim nowoczesnej mieszance gumowej oraz technologii EverGrip – zwiększającej przyczepność. Co jeszcze istotne, w tym modelu zdecydowano się na poszerzenie głównych rowków bieżnika o dwa milimetry w stosunku do poprzedniego modelu - Primacy 3. Skutkuje to sprawniejszym odprowadzaniem wody w razie ulewnych opadów, bez wpływu na właściwości jezdne i sprawność kierowania pojazdem.

    Optymalne właściwości mieszanki gumowej, wykorzystanej do produkcji opon Michelin Primacy 4 to także bardzo niski poziom hałasu, jaki emituje ten model podczas jazdy. Zwiększa to znacznie komfort prowadzenia i podróży.

    Niski poziom ścieralności

    Warto wiedzieć, że model opon letnich Michelin Primacy 4 to także niski poziom ścieralności – nawet przy stosunkowo dynamicznym stylu jazdy. Będzie to szczególnie istotne dla posiadaczy droższych aut, którzy często odbywają nimi dłuższe trasy. Niska ścieralność to naturalnie dłuższy czas użytkowania danego ogumienia. Ma to bezpośrednie przełożenie na finanse – pozwala wygenerować oszczędności kierowcom, gdyż nie ma potrzeby tak częstego inwestowania w nowy komplet ogumienia. Oprócz tego, opony Michelin Primacy 4 zostały wyposażone w wygodny wskaźnik zużycia, dzięki któremu wymienimy je w odpowiednim momencie.

    Troska o ekologię

    Jednym z filarów filozofii tej marki opon jest możliwie wysoki poziom troski o dobro środowiska naturalnego. Ma to przełożenie zarówno na same procesy produkcyjne, jak również profil proponowanych klientom rozwiązań. Starania o to, by opony Michelin służyły po zakupie jak najdłużej – to jeden z przejawów takiego, ekologicznego, podejścia do produkcji opon. W ofercie francuskiego giganta znajdziemy nawet model opon wyprodukowany specjalnie dla miłośników ekologii - Michelin Energy Saver+.

    Jak widać, opony letnie Michelin Primacy 4 (dostępne na stronie Sklep Opon) to co najmniej warta rozważenia opcja podczas podejmowania decyzji o zakupie nowego kompletu gum dla naszego samochodu. Ten model jest powszechnie uważany nie tylko za bardzo bezpieczny, wydajny i cichy. To także sposób na świadomy wybór marki, która dba o ekologię.

    1 kwietnia 2020, 22:28 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Użytkownicy ReDrive GPS stosują go głównie na torach w celu analizy swoich przejazdów oraz eliminacji błędów z jazdy. Dzięki dokładnemu systemowi pomiaru prędkości, położenia i przewyższenia wyciągają wnioski pomagające doskonalić umiejętności.

    Redrive GPS sprawdza się doskonale do analizy własnej jazdy (VMAX, przyśpieszenia, hamowania). Możesz też rywalizować ze znajomymi, kto szybciej pokona konkretny odcinek na torze!
    1 listopada 2019, 19:42 przez redrive (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło: https://redrive.it/
    Zobacz test drogi hamowania przed i po wymianie płynu hamulcowego!
    3 października 2019, 8:13 przez K2Auto (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Po pierwszej w nocy, S7, jadę na tempomacie (125 - 128 km/h), zbliżam się do auta, nie chce hamować, więc spojrzenie w lusterka, z tyłu auto daleko, dlatego kierunek, wbijam na lewy pas i w lusterkach widzę, że auto za mną jedzie sporo szybciej, niż mi się wydawało, co było trudno ocenić w nocy. Dlatego podejmuję decyzję, by przyspieszyć i w miarę żwawo wyprzedzić auto, które i tak wyprzedzić miałem. Dzięki czemu nie zmuszałem do hamowania pojazdu jadącego za mną, pojechał on swoim tempem dziękując mi po drodze. Można bez zajeżdżania, hamowania, mrugania i trąbienia? Można! Bądźmy dla siebie uprzejmi.
    8 września 2019, 21:47 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    1 lutego 2019, 22:05 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Sprawdziliśmy jaki wpływ na drogę hamowania samochodu ma płyn hamulcowy. Zobaczcie jaki odcinek drogi jest potrzebny, aby zatrzymać auto z prędkości 70 km/h. Test wykonaliśmy na przepracowanym oraz nowym płynie hamulcowym. Wyniki zaskoczyły nawet nas. Wiedzieliśmy, że droga hamowania się skróci ale, że o .... sprawdźcie film.

    Płyn hamulcowy starzeje się i wraz z czasem traci swoje właściwości. Jest cieczą higroskopijną, czyli wchłania wilgoć w otoczenia. Na skutek tego jest temperatura wrzenia obniża się, a wrzący płyn hamulcowy z zawartością wody powoduje powstanie w układzie korków parowych, które obniżają skuteczność hamowania.

    Dlatego konieczne jest regularne wymienianie płynu hamulcowego (co 2 lata) na płyn wysokiej jakości, choćby K2 DOT4 posiadający Certyfikat Zgodności Instytutu Transportu Samochodowego Warszawa.

    K2 DOT4 to w pełni syntetyczny najwyższej jakości płyn hamulcowy stosowany w układach hamulcowych i sprzęgłowych samochodów bardzo mocno obciążonych. Spełnia wymagania normy obowiązującej w Polsce PN-C-40005:2002, a także norm amerykańskich FMVSS 116 DOT4, SAE J 1703 oraz posiada Certyfikat Zgodności ITS Warszawa. Jest neutralny dla uszczelnień i stopów metali stosowanych w układzie hamulcowym oraz chroni go przed korozją. Przeznaczony do wymiany we wszystkich typach samochodów gdzie instrukcja obsługi nakazuje stosowanie płynu DOT4 lub DOT3.
    17 października 2018, 10:31 przez K2Auto (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Sprawnie mu to poszło, ale ruch trochę zblokował. Nie jechałem szybko (koło 130 km/h) więc dramatycznego hamowania nie było. Wystarczyło odjęcie gazu przy dojściu do ciężarówek. Za mną w połowie manewru (przy wyprzedzaniu pierwszej z ciężarówek NTK Transport) pojawił się niecierpliwy kierowca w Volvo, który siadł mi na tyłku i zaczął migać światłami. Po co migał? Nie wiem. Przecież nie przeskoczę tej ciężarówki. Niektórzy to jednak nie myślą.
    26 sierpnia 2018, 18:28 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Sprawdzamy waszą wytrzymałość :D Wzięliśmy w obroty kolejny raz MAXI Tuning, który dostarczył w każdym calu. Gość specjalny - Goły, którego powinniście kojarzyć z innych filmików ;)

    Zapraszamy do subskrybowania kanału, obserwowania na bieżąco, wbijajcie na fejsa, komentujcie. Na fejsie możecie nabyć wlepy, piszcie na PW :)

    W następnym tygodniu wrzucimy filmik z hamowania DailyDrifta.
    25 sierpnia 2018, 2:01 przez Yojimbo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    facebook.com/niechcemisiegarage