Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 129 takich materiałów
    Moto info – Francuski koncern Peugeot Citroën zaprezentował w tym tygodniu samochód, który jest hybrydą wykorzystującą jako jeden z napędów powietrze. Co więcej, Francuzi twierdzą, że model ten powinien pojawić się na rynku już w 2016 roku.

Oczywiście główny silnik nowej hybrydy nadal ma być spalinowy (do tego benzynowy, a nie diesel), lecz zamiast baterii - tak jak w innych hybrydach - będzie ona posiadała zbiornik ze sprężonym powietrzem, który będzie podłączony do silnika pneumatycznego.

Podczas zwykłej jazdy po prostej drodze samochód będzie używał tylko i wyłącznie silnika spalinowego, jednak gdy będziemy chcieli gwałtownie przyspieszyć lub wjechać pod górkę uruchomiona zostanie energia tkwiąca w sprężonym powietrzu, która zostanie wykorzystana poprzez epicentryczną skrzynię biegów, podobną do tej jaką znajdziemy w Toyocie Prius.

Z kolei w trakcie jazdy miejskiej przy prędkościach do 70 km/h wykorzystywane do napędu może być samo powietrze co ma mieć dodatkowy efekt ekologiczny w zadymionych centrach miast.

Powietrze ma być przez samochód pobierane i kompresowane podczas hamowania.

W małym samochodzie miejskim Hybrid Air ma to się przełożyć na zużycie paliwa na poziomie 2 litrów na 100 kilometrów.
    Francuski koncern Peugeot Citroën zaprezentował w tym tygodniu samochód, który jest hybrydą wykorzystującą jako jeden z napędów powietrze. Co więcej, Francuzi twierdzą, że model ten powinien pojawić się na rynku już w 2016 roku.

    Oczywiście główny silnik nowej hybrydy nadal ma być spalinowy (do tego benzynowy, a nie diesel), lecz zamiast baterii - tak jak w innych hybrydach - będzie ona posiadała zbiornik ze sprężonym powietrzem, który będzie podłączony do silnika pneumatycznego.

    Podczas zwykłej jazdy po prostej drodze samochód będzie używał tylko i wyłącznie silnika spalinowego, jednak gdy będziemy chcieli gwałtownie przyspieszyć lub wjechać pod górkę uruchomiona zostanie energia tkwiąca w sprężonym powietrzu, która zostanie wykorzystana poprzez epicentryczną skrzynię biegów, podobną do tej jaką znajdziemy w Toyocie Prius.

    Z kolei w trakcie jazdy miejskiej przy prędkościach do 70 km/h wykorzystywane do napędu może być samo powietrze co ma mieć dodatkowy efekt ekologiczny w zadymionych centrach miast.

    Powietrze ma być przez samochód pobierane i kompresowane podczas hamowania.

    W małym samochodzie miejskim Hybrid Air ma to się przełożyć na zużycie paliwa na poziomie 2 litrów na 100 kilometrów.
    25 stycznia 2013, 14:25 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Polonez 1.6 16V 152KM / 141Nm – kilka słów na temat Poldolota 

Silnik 1.6 16v 

3 ewolucja - silnik nie występujący w takim setupie w przyrodzie - dół silnika z lancii delty HF turbo i głowica 16v z tipo 2.0.
Przerobione \"garbate\" tłoki z 8v pod 16 zaworów, wałki niecałe 300 stopni by rewar,porting głowicy, pełny remont z tulejowaniem bloku.
Standardowo mocniejsza pompa oleju, natrysk na denka tłoka, lżejsze koło zamachowe, większe sprzęgło niż w typowym 1.6 dohc.
Silnik ma wyważone i odchudzone korby, sworznie, lekko tłoki, nowe panewki i wiele dorobionych rzeczy aby przełożyć FWD do RWD.
Zmieniona trnasmisja - koła pasowe na pasek wielorowkowy,dorobiony obieg wody, regulowane kółka rozrządu.
Przepustnica fi60 z lancii delty 1.8 VVT oraz wtryski 215cc z omegi mv6 (mam jeszcze 240 z c20xe)
Podstawka i chłodnica oleju z kadeta GSI.

Wydech - Customowy \"baran\" bazujący nieco na kolektorze bisimoto z hondy,wykonany z rur nierdzewnych o średnicy fi 38 wewnątrz, reszta wydechu fi55 po zewnątrz, jeden tłumik ultera.Zamontowana szerokopasmowa sonda lambda z kontrollerem.

W bagażniku zamocowany surgetank.
WnętrzeSportowa kierownica z nabą, fotele kubełkowe,pasy szelkowe, deska z trucka i okrągłe zegary z shift lightem.
ZawieszeniePrzód - sprężyny cięte Truck, amortyzatory gazowe monroe, stabilizator z poldrovera, zmodyfikowana belka pod silnikiem dla negatywu, szeroki zawias z Caro mr93, przekłądnia kierownicza z Plusa z wyjściem na wspomaganie :)
Tył - sklepane 3 piórowe resory, troszke lepsze amortyzatory, szeroki dyfer z krótszym przełożeniem głównym 4.3,
stabilizator z Poloneza Kombi.
Hamulce - pompa lucas , przód wentylowane z Tipo o średnicy tarczy 257 ,hydrauliczny ręczny, regulowany korektor siły hamowania Wilwooda.
Wspomaganie na przekładni z plusa spięte z elektrohydrauliczną pompą z Opla Astry II
    Kilka słów na temat Poldolota

    Silnik 1.6 16v

    3 ewolucja - silnik nie występujący w takim setupie w przyrodzie - dół silnika z lancii delty HF turbo i głowica 16v z tipo 2.0.
    Przerobione \"garbate\" tłoki z 8v pod 16 zaworów, wałki niecałe 300 stopni by rewar,porting głowicy, pełny remont z tulejowaniem bloku.
    Standardowo mocniejsza pompa oleju, natrysk na denka tłoka, lżejsze koło zamachowe, większe sprzęgło niż w typowym 1.6 dohc.
    Silnik ma wyważone i odchudzone korby, sworznie, lekko tłoki, nowe panewki i wiele dorobionych rzeczy aby przełożyć FWD do RWD.
    Zmieniona trnasmisja - koła pasowe na pasek wielorowkowy,dorobiony obieg wody, regulowane kółka rozrządu.
    Przepustnica fi60 z lancii delty 1.8 VVT oraz wtryski 215cc z omegi mv6 (mam jeszcze 240 z c20xe)
    Podstawka i chłodnica oleju z kadeta GSI.

    Wydech - Customowy \"baran\" bazujący nieco na kolektorze bisimoto z hondy,wykonany z rur nierdzewnych o średnicy fi 38 wewnątrz, reszta wydechu fi55 po zewnątrz, jeden tłumik ultera.Zamontowana szerokopasmowa sonda lambda z kontrollerem.

    W bagażniku zamocowany surgetank.
    WnętrzeSportowa kierownica z nabą, fotele kubełkowe,pasy szelkowe, deska z trucka i okrągłe zegary z shift lightem.
    ZawieszeniePrzód - sprężyny cięte Truck, amortyzatory gazowe monroe, stabilizator z poldrovera, zmodyfikowana belka pod silnikiem dla negatywu, szeroki zawias z Caro mr93, przekłądnia kierownicza z Plusa z wyjściem na wspomaganie :)
    Tył - sklepane 3 piórowe resory, troszke lepsze amortyzatory, szeroki dyfer z krótszym przełożeniem głównym 4.3,
    stabilizator z Poloneza Kombi.
    Hamulce - pompa lucas , przód wentylowane z Tipo o średnicy tarczy 257 ,hydrauliczny ręczny, regulowany korektor siły hamowania Wilwooda.
    Wspomaganie na przekładni z plusa spięte z elektrohydrauliczną pompą z Opla Astry II
    29 grudnia 2012, 22:39 przez crs50sm (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Ninja ZX-6R model 2013 – Wykorzystanie mocnego silnika w połączeniu ze stabilnym podwoziem daje kolejną nowość ze stajni Kawasaki na sezon 2013 – Ninja ZX-6R. Nowy model oferuje lepsze osiągi i wrażenia z jazdy w ekstremalnie różnych warunkach; zarówno podczas jazdy sportowej jak również w ruchu miejskim.Zwiększona pojemność do 636ccm zapewnia większe osiągi w całym zakresie obrotów oraz lepsze użytkowanie na ulicach miast. Dodatkowo praca nowego zawieszenia jest w całości wykorzystywana na krętych drogach – nowy model jest źródłem jazdy pełnej podekscytowania począwszy od krętych górskich dróg, poprzez podróżowanie na drogach szybkiego ruchu i na ruchu miejskim kończąc.
Najbardziej zaawansowany technologicznie z kiedykolwiek produkowanych motocykl typu „Supersport” z rodziny Kawasaki, jest wręcz naszpikowany najnowszymi technologiami. Zastosowane rozwiązania powodują że każdy kierowca będzie zadowolony ze sportowych osiągów jakimi nowy Ninja ZX-6R może się pochwalić w sezonie 2013. Funkcje takie jak 3-stopniowy system kontroli trakcji KTRC (Kawasaki Traction Control), możliwość wyboru trybu mocy pracy silnika oraz system hamulcowy KIBS (Kawasaki Inteligent anti-lock Braking System) pochodzą bezpośrednio z flagowych modeli Kawasaki. Po raz pierwszy zastosowano nową technologię przedniego zawieszenia oraz sprzęgła co zwiększa przyjemność z jazdy nowym Ninja ZX-6R.

Najważniejsze cechy:
Jeszcze lepsze osiągi!
- Przewaga 37ccm – dłuższy skok silnika spowodował zwiększenie pojemności z 599ccm do 636ccm,
- Więcej mocy oraz wyższy moment obrotowy w całym zakresie obrotów,
- Doskonałe przyspieszenie,
- potężny moment obrotowy w środkowym zakresie obrotów oraz łatwy w kontrolowaniu silnik znacząco podnoszą komfort użytkowania.Wyposażony w najnowsze technologie:

- przednie zawieszenie nowej generacji SFF-BP (Separate Function Fork – Big Piston) łączy technologię SFF firmy SHOWA oraz rozwiązanie typu „Big Piston”. Takie rozwiązanie zapewnia doskonałe prowadzenie zarówno na torze jak i w ruchu miejskim,
- rozwiązania pochodzące z wyścigów takich jak; technologia sprzęgła: F.C.C. – sprzęgło anty-hopingowe (Back-torque limiting function),
- Praca sprzęgła jest lekka ale zapewnia sportowe doznania,
- Zwiększony docisk sprzęgła, bez zwiększania jego masy,
- 3-stopniowy system kontroli trakcji KTRC (Kawasaki Traction Control) + możliwość wyboru trybu pracy mocy silnika = 8 możliwości konfiguracji pracy mocy silnika i pozostałych podzespołów tworząc diametralnie różne charakterystyki pracy dla różnych typów jazd,
- ABS najwyższej klasy – KIBS (Kawasaki Inteligent anti-lock Braking System) – wysoka precyzja w zarządzaniu ciśnieniem w systemie hamulcowym.

Korzyści z jazdy sportowej:
- minimalne poczucie niepewności w prowadzeniu podczas maksymalnie trudnych jazdy,
- pomaga tłumić drgania tylnego koła podczas gwałtownego hamowania,
- uwzględnia nową technologię sprzęgła podczas redukcji biegów.
Styl „Ninja”
- ostatni styl linii Ninja: kształtem wydaje się płynąć od przodu do tyłu.
Pozostałe elementy nawiązują do Ninja ZX-10R w celu podkreślenia przynależności do linii Ninja.
Pełne dane techniczne wraz ze szczegółową prezentacją modelu Ninja ZX-6R zostaną przedstawione przez Kawasaki podczas targów INTERMOT w dniu 2.10.2012.
    Wykorzystanie mocnego silnika w połączeniu ze stabilnym podwoziem daje kolejną nowość ze stajni Kawasaki na sezon 2013 – Ninja ZX-6R. Nowy model oferuje lepsze osiągi i wrażenia z jazdy w ekstremalnie różnych warunkach; zarówno podczas jazdy sportowej jak również w ruchu miejskim.Zwiększona pojemność do 636ccm zapewnia większe osiągi w całym zakresie obrotów oraz lepsze użytkowanie na ulicach miast. Dodatkowo praca nowego zawieszenia jest w całości wykorzystywana na krętych drogach – nowy model jest źródłem jazdy pełnej podekscytowania począwszy od krętych górskich dróg, poprzez podróżowanie na drogach szybkiego ruchu i na ruchu miejskim kończąc.
    Najbardziej zaawansowany technologicznie z kiedykolwiek produkowanych motocykl typu „Supersport” z rodziny Kawasaki, jest wręcz naszpikowany najnowszymi technologiami. Zastosowane rozwiązania powodują że każdy kierowca będzie zadowolony ze sportowych osiągów jakimi nowy Ninja ZX-6R może się pochwalić w sezonie 2013. Funkcje takie jak 3-stopniowy system kontroli trakcji KTRC (Kawasaki Traction Control), możliwość wyboru trybu mocy pracy silnika oraz system hamulcowy KIBS (Kawasaki Inteligent anti-lock Braking System) pochodzą bezpośrednio z flagowych modeli Kawasaki. Po raz pierwszy zastosowano nową technologię przedniego zawieszenia oraz sprzęgła co zwiększa przyjemność z jazdy nowym Ninja ZX-6R.

    Najważniejsze cechy:
    Jeszcze lepsze osiągi!
    - Przewaga 37ccm – dłuższy skok silnika spowodował zwiększenie pojemności z 599ccm do 636ccm,
    - Więcej mocy oraz wyższy moment obrotowy w całym zakresie obrotów,
    - Doskonałe przyspieszenie,
    - potężny moment obrotowy w środkowym zakresie obrotów oraz łatwy w kontrolowaniu silnik znacząco podnoszą komfort użytkowania.Wyposażony w najnowsze technologie:

    - przednie zawieszenie nowej generacji SFF-BP (Separate Function Fork – Big Piston) łączy technologię SFF firmy SHOWA oraz rozwiązanie typu „Big Piston”. Takie rozwiązanie zapewnia doskonałe prowadzenie zarówno na torze jak i w ruchu miejskim,
    - rozwiązania pochodzące z wyścigów takich jak; technologia sprzęgła: F.C.C. – sprzęgło anty-hopingowe (Back-torque limiting function),
    - Praca sprzęgła jest lekka ale zapewnia sportowe doznania,
    - Zwiększony docisk sprzęgła, bez zwiększania jego masy,
    - 3-stopniowy system kontroli trakcji KTRC (Kawasaki Traction Control) + możliwość wyboru trybu pracy mocy silnika = 8 możliwości konfiguracji pracy mocy silnika i pozostałych podzespołów tworząc diametralnie różne charakterystyki pracy dla różnych typów jazd,
    - ABS najwyższej klasy – KIBS (Kawasaki Inteligent anti-lock Braking System) – wysoka precyzja w zarządzaniu ciśnieniem w systemie hamulcowym.

    Korzyści z jazdy sportowej:
    - minimalne poczucie niepewności w prowadzeniu podczas maksymalnie trudnych jazdy,
    - pomaga tłumić drgania tylnego koła podczas gwałtownego hamowania,
    - uwzględnia nową technologię sprzęgła podczas redukcji biegów.
    Styl „Ninja”
    - ostatni styl linii Ninja: kształtem wydaje się płynąć od przodu do tyłu.
    Pozostałe elementy nawiązują do Ninja ZX-10R w celu podkreślenia przynależności do linii Ninja.
    Pełne dane techniczne wraz ze szczegółową prezentacją modelu Ninja ZX-6R zostaną przedstawione przez Kawasaki podczas targów INTERMOT w dniu 2.10.2012.
    15 września 2012, 16:20 przez ws50 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    motormania.com.pl

    Kto powiedział, że sześć kół to przesada? – Covini C6W

Oczywistą rzeczą jest, że to rozwiązanie zwiększa skuteczność hamowania oraz powoduje lepszą kontrolę nad samochodem. Covini zapewnia, że jest to znaczny wpływ na wygodę podczas podróży autem, który będzie wyposażony w silnik 4,2 litra od Audi. Moc takiej jednostki to 433 KM, a moment obrotowy wynosi aż 470 Nm przy sześciostopniowej ręcznej skrzyni. Maksymalną prędkość szacuje się na niespełna 300 km/h.
    Covini C6W

    Oczywistą rzeczą jest, że to rozwiązanie zwiększa skuteczność hamowania oraz powoduje lepszą kontrolę nad samochodem. Covini zapewnia, że jest to znaczny wpływ na wygodę podczas podróży autem, który będzie wyposażony w silnik 4,2 litra od Audi. Moc takiej jednostki to 433 KM, a moment obrotowy wynosi aż 470 Nm przy sześciostopniowej ręcznej skrzyni. Maksymalną prędkość szacuje się na niespełna 300 km/h.
    24 lipca 2012, 14:30 przez MyszaQ (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    URSUS C-385 – Pierwszy traktor z serii ciężkich ciągników Ursusa
Silnik:
typ Z-7501, wysokoprężny, chłodzony cieczą,
moc znamionowa 55,8 kW (76 KM),
max. moment obrotowy 260 Nm przy 1500 obr./min,
liczba cylindrów: 4,
pojemność: 4562 cm³.

Układ napędowy:
sprzęgło cierne suche, jednotarczowe,
skrzynia przekładniowa niesynchronizowana z reduktorem i dwustopniowym wzmacniaczem momentu,
całkowita liczba biegów przód/tył: 16/8,
mechanizm różnicowy blokowany mechanicznie.

Układy jezdne:
oś przednia nienapędzana sztywna lub resorowana,
mechanizm kierowniczy śrubowo-kulkowy wspomagany hydraulicznie,
hamulec zasadniczy tarczowy, hydrauliczny,
prędkość jazdy: 2,37 - 24,68 km/h, przy ogumieniu tylnym 16,9-34,
układ pneumatyczny hamowania przyczep.

Układy agregowania
pompa hydrauliczna o wydajności 31 l/min
regulacja podnośnika: siłowa, pozycyjna, mieszana, ciśnieniowa
TUZ kat. II wg ISO
udźwig na końcach ramion 1700 kg
WOM tylny zależny i niezależny 540 i 1000 obr/min
masa ciągnika suchego z kabiną, bez obciążników 3525 kg
klasa 1,4
    Pierwszy traktor z serii ciężkich ciągników Ursusa
    Silnik:
    typ Z-7501, wysokoprężny, chłodzony cieczą,
    moc znamionowa 55,8 kW (76 KM),
    max. moment obrotowy 260 Nm przy 1500 obr./min,
    liczba cylindrów: 4,
    pojemność: 4562 cm³.

    Układ napędowy:
    sprzęgło cierne suche, jednotarczowe,
    skrzynia przekładniowa niesynchronizowana z reduktorem i dwustopniowym wzmacniaczem momentu,
    całkowita liczba biegów przód/tył: 16/8,
    mechanizm różnicowy blokowany mechanicznie.

    Układy jezdne:
    oś przednia nienapędzana sztywna lub resorowana,
    mechanizm kierowniczy śrubowo-kulkowy wspomagany hydraulicznie,
    hamulec zasadniczy tarczowy, hydrauliczny,
    prędkość jazdy: 2,37 - 24,68 km/h, przy ogumieniu tylnym 16,9-34,
    układ pneumatyczny hamowania przyczep.

    Układy agregowania
    pompa hydrauliczna o wydajności 31 l/min
    regulacja podnośnika: siłowa, pozycyjna, mieszana, ciśnieniowa
    TUZ kat. II wg ISO
    udźwig na końcach ramion 1700 kg
    WOM tylny zależny i niezależny 540 i 1000 obr/min
    masa ciągnika suchego z kabiną, bez obciążników 3525 kg
    klasa 1,4
    26 czerwca 2012, 18:46 przez oram_pole (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Škoda 136 Rapid – oto moja perełka, a dokładnie stan w dniu zakupu. skoda 136 rapid. z ważniejszych danych technicznych: silnik rzędowy, umieszczony z tyłu, napęd na tylną oś. pojemność 1289 cm³, 62KM przy 5000obr/min, maksymalny moment obrotowy: 100 N•m przy 3000 obr/min, 5 biegowa skrzynia biegów. ciekawostką tego modelu jest dwuobwodowy układ hamulcowy z czterotłoczkowymi zaciskami z przodu, co powoduje, że rapidka ma bardzo dobre heble, ze 100km/h droga hamowania to tylko 36m, niejedno współczesne auto nie jest w stanie zatrzymać się na tak krótkim dystansie. rapidka zadebiutowała w 1981 roku i była produkowana w latach 1981-1984 jako skoda garde, 1984-1989 jako skoda 130 rapid a w latach 1987-1990 jako skoda 135/136 rapid. moja to ostatni i najmocniejszy model 136, których wyprodukowano jedynie 9708 egzemplarzy. obecnie jest w fazie odrestaurowywania. oczywiście będzie zachowany oryginał.
    Oto moja perełka, a dokładnie stan w dniu zakupu. skoda 136 rapid. z ważniejszych danych technicznych: silnik rzędowy, umieszczony z tyłu, napęd na tylną oś. pojemność 1289 cm³, 62KM przy 5000obr/min, maksymalny moment obrotowy: 100 N•m przy 3000 obr/min, 5 biegowa skrzynia biegów. ciekawostką tego modelu jest dwuobwodowy układ hamulcowy z czterotłoczkowymi zaciskami z przodu, co powoduje, że rapidka ma bardzo dobre heble, ze 100km/h droga hamowania to tylko 36m, niejedno współczesne auto nie jest w stanie zatrzymać się na tak krótkim dystansie. rapidka zadebiutowała w 1981 roku i była produkowana w latach 1981-1984 jako skoda garde, 1984-1989 jako skoda 130 rapid a w latach 1987-1990 jako skoda 135/136 rapid. moja to ostatni i najmocniejszy model 136, których wyprodukowano jedynie 9708 egzemplarzy. obecnie jest w fazie odrestaurowywania. oczywiście będzie zachowany oryginał.
    5 maja 2012, 19:58 przez orwo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Źródło:

    sam se szczeliłem

    Abarth 500 R3T  (Konkurs ) – Samochód rajdowy Abarth 500 homologowany jest w klasie R3T. Cena samochodu gotowego do startu wynosi 48 000 euro.  Samochód wyposażony jest w benzynowy turbodoładowany silnik 1.4, osiągający moc 180KM, sekwencyjną 6-biegową skrzynię biegów, samoblokujący mechanizm różnicowy, dwutarczowe sprzęgło, regulowane wyczynowe zawieszenie, hamulce tarczowe – przednie o średnicy 300 mm, tylne o średnicy 251 mm z rozdzielaczem siły hamowania, hydrauliczny hamulec ręczny oraz felgi OZ 7″ x 17″ i opony w rozmiarze 200/50-R17. Oczywiście nie zabrakło elementów poprawiających bezpieczeństwo, wymaganych i homologowanych przez FIA m.in. klatka bezpieczeństwa zintegrowana z nadwoziem, kubełkowe fotele, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa.
    Samochód rajdowy Abarth 500 homologowany jest w klasie R3T. Cena samochodu gotowego do startu wynosi 48 000 euro. Samochód wyposażony jest w benzynowy turbodoładowany silnik 1.4, osiągający moc 180KM, sekwencyjną 6-biegową skrzynię biegów, samoblokujący mechanizm różnicowy, dwutarczowe sprzęgło, regulowane wyczynowe zawieszenie, hamulce tarczowe – przednie o średnicy 300 mm, tylne o średnicy 251 mm z rozdzielaczem siły hamowania, hydrauliczny hamulec ręczny oraz felgi OZ 7″ x 17″ i opony w rozmiarze 200/50-R17. Oczywiście nie zabrakło elementów poprawiających bezpieczeństwo, wymaganych i homologowanych przez FIA m.in. klatka bezpieczeństwa zintegrowana z nadwoziem, kubełkowe fotele, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa.
    25 kwietnia 2012, 14:39 przez kacperz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Skuter BMW Contept E KONKURS – Podczas 64 Salonu Samochodowego we Frankfurcie BMW zaprezentowało swoje "dziecko" z rodziny jednośladów w pełni elektryczny Skuter BMW Contept E. 
Technologia wysokiego napięcia BMW (powyżej 60 woltów) o wysokich standardach bezpie­czeństwa umożliwia pojazdom napędzanym elektrycznie na osiągnięcie przyspieszenia porówny­walnego z maxi skuterami wyposażonymi w silniki spalinowe. Duża pojemność akumulatora, inteli­gentny system zarządzania jego stanem oraz wydajny układ odzyskiwania energii z hamowania zapewniają  realistyczny zasięg 100 kilometrów w warun­kach codziennej eksploatacji. Co więcej, celem inżynierów BMW Motorrad jest uzyskanie mocy ciągłej oraz maksymal­nej prędkości, która umożliwi bezpieczne wykonywanie manewrów wyprzedzania na obwodnicach miast podczas jazdy z pasażerem.
BMW Concept E został naszpikowany najnowocześniejszymi rozwiązaniami technicznymi. Snop światła padającego z przedniej lampy pochodzi z LED-ów, rolę lusterek bocznych przejęły kamery i dwa ciekłokrystaliczne wyświetlacze na kokpicie. Trzeci informuje o prędkości, obrotach silnika i poziomie akumulatorów. Wyposażenie skutera obejmuje także podgrzewane manetki, nawigację, system audio, bezstopniową przekładnię CVT oraz ABS.

Pytanie tylko, ile będziemy musieli zapłacić za luksus jazdy skuterem Concept E ? Cena nie jest jeszcze znana.
    Podczas 64 Salonu Samochodowego we Frankfurcie BMW zaprezentowało swoje "dziecko" z rodziny jednośladów w pełni elektryczny Skuter BMW Contept E.
    Technologia wysokiego napięcia BMW (powyżej 60 woltów) o wysokich standardach bezpie­czeństwa umożliwia pojazdom napędzanym elektrycznie na osiągnięcie przyspieszenia porówny­walnego z maxi skuterami wyposażonymi w silniki spalinowe. Duża pojemność akumulatora, inteli­gentny system zarządzania jego stanem oraz wydajny układ odzyskiwania energii z hamowania zapewniają realistyczny zasięg 100 kilometrów w warun­kach codziennej eksploatacji. Co więcej, celem inżynierów BMW Motorrad jest uzyskanie mocy ciągłej oraz maksymal­nej prędkości, która umożliwi bezpieczne wykonywanie manewrów wyprzedzania na obwodnicach miast podczas jazdy z pasażerem.
    BMW Concept E został naszpikowany najnowocześniejszymi rozwiązaniami technicznymi. Snop światła padającego z przedniej lampy pochodzi z LED-ów, rolę lusterek bocznych przejęły kamery i dwa ciekłokrystaliczne wyświetlacze na kokpicie. Trzeci informuje o prędkości, obrotach silnika i poziomie akumulatorów. Wyposażenie skutera obejmuje także podgrzewane manetki, nawigację, system audio, bezstopniową przekładnię CVT oraz ABS.

    Pytanie tylko, ile będziemy musieli zapłacić za luksus jazdy skuterem Concept E ? Cena nie jest jeszcze znana.
    2 kwietnia 2012, 10:45 przez GILU94 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Kilka dni temu pisałem o działaniu sytemu HANS stosowanego obecnie przez wszystkich zawodowych kierowców wyścigowych. Jednak wynalazek ten sprawdza się nie tylko w chwili wypadku, ale także podczas gwałtownego hamowania np. z 300 km/h do 60 km/h, w F1 jest czymś normalnym. Miejsce pasażera zajęła w nim kobieta głodna torowych emocji. Niestety obsługa zajmująca się przygotowaniem samochodu, kierowcy i pasażera do wyjazdu bardziej niż na pasażerce skupiła się na ustawieniu balansu bieli w kamerze zapominając o dokładnym zapięciu pasów. Efekt zobaczycie na filmie.
    3 lutego 2012, 16:16 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj