Szukaj
Znalazłem 164 takie materiały
Kupiłem go pół roku temu, na stalowej feldze z chińskimi lampami, z czerwonymi plastikami w środku, ogólnie był w kiepskim stanie. Fiat kosztował mnie tysiąc złotych, a ponad trzy razy tyle w niego wsadziłem, a zrobiłem w nim:
-LPG BRC w tym silniku (55KM) może i nie jest demonem prędkości ale pali 7-8l gazu na 100km
- wymieniłem rozrząd
- wymieniłem lampy i kierunkowskazy na orginał
- wsadziłem żarówki Bosma Blue Laser
- dołożyłem halogeny
- zmieniłem wszystkie plastiki w środku na oryginalne
- kupiłem alufelgi
- zrobiłem poprawki lakiernicze
- wymieniłem wszystkie płyny i uszczelniłem silnik
- zamontowałem kilka innych przydatnych pierdół takie jak : porządne radio, głośniki 240w na półkę, siłowniki przedniej maski etc...
Wielu z was powie po co ładować w Fiata tyle kasy... może i macie racje ale mam do Kropka jakiś specjalny sentyment i będę go dofinansowywał i starał się żeby trzymał się jak najlepiej i dbał o niego wizualnie jak i mechanicznie mimo, że to Fiat i ma tylko 55KM + LPG to robię nim tygodniowo ponad 1000 km i nigdy mnie nie zawiódł.
Odważne słowa prowadzącego program Alexa Kerstena, mogłyby sprawiać wrażenie wypowiedzianych na wyrost. Warto jednak zapoznać się z niniejszym materiałem, który powinien dość trafnie i niepodważalnie uargumentować powyższe stwierdzenie. Niesamowity, gardłowy ryk z ostrym prychnięciem po każdym odpuszczeniu pedału gazu, serwowany jest spod ostrych, lecz wyrafinowanych oraz pełnych charakteru linii nadwozia.
Dla mnie jest to godny następca legendarnego E-Type.
A jakie jest Twoje zdanie? Podziel się nim w komentarzu!
Nic specjalnego dopóki nie odpali silnika i nie doda gazu, bo pod maską tego miejskiego samochodu siedzi LS2 6.2L Twin Supercharged co na hamowni daje 1160KM ! Dlatego właściciel sam nazwał go Super Sleeper - w tym momencie wersja SS jest jak najbardziej na miejscu.
Silnik bardziej przypomina jednostki startujące w rajdach, niż te znane z dróg publicznych, bowiem jego maksymalna moc osiągana jest przy 7200 obr./min. Moment obrotowy wynoszący 450 Nm dostępny jest już od 2800 obr./min i utrzymywany do 6000 obr./min. Jednostka napędowa współpracuje z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów, a moc przekazywana jest na wszystkie 4 koła z wykorzystaniem znanego napędu 4MOTION.
Ważną informacją jest to, że w warunkach dobrej przyczepności większość mocy przekazywana jest na przednią oś. Wg producenta takie rozwiązanie zapewnia niespotykaną dotąd oszczędność paliwa przy tak mocnym silniku. Co ciekawe, dzięki zastosowaniu sprzęgła Haldex 5, tylna oś jest dołączana jest jeszcze przed rozpoczęciem uślizgu kół przednich, wystarczy mocniej docisnąć pedał gazu.
Dzięki swojej niewielkiej masie wynoszącej 1420 kilogramów oraz potężnej mocy osiągi samochodu są niesamowite. Auto przyspiesza do 100 km/h w czasie zaledwie 3,9 sekundy, a prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie wynosi 280 km/h. Aby kierowca mógł poradzić sobie z tak mocnym silnikiem, zawieszenie w porównaniu z cywilną odmianą musiało zostać zmodyfikowane. Z przodu zastosowano sprężyny z wahaczem dolnym, z tyłu zastosowano układ wielowahaczowy. Całość jednak znajduje się na tej samej wysokości co 300-konny Golf R, który w porównaniu do standardowej wersji został obniżony o 2 cm. Ponadto auto osadzono na 19 calowych felgach ozutych w opony o rozmiarze 235/35 R19.
Silnik: 899 ccm
Moc: 40 KM
Rok: 1996
Modyfikacje i naprawy wykonane w moim przydomowym garażu,
w ciągu ostatnich 2 lat eksploatacji:
WNĘTRZE:
Podłokietniki przednich foteli, pokrowce ROCO szyte na miarę, prędkościomierz
zmieniony z cc sporting z obrotomierzem, półka na tunelu środkowym, skórzane obszycia
drążka zmiany biegów i hamulca ręcznego, kratki nawiewów pomalowane pod kolor auta,
podświetlanie drzwi podłączone pod oświetlenie wewnętrznego lusterka (zapala się po
otwarciu drzwi), światło w bagażniku, filcowe obicia drzwi. Wnętrze wygłuszone.
ZEWNĄTRZ:
Przód reflektory malowane na wzór sportinga, żarówki OSRAM +90 % światła do tego białe
postojówki ledowe, białe kierunkowskazy z przodu, halogeny przeciwmgielne.
Spryskiwacze na ramionach wycieraczki, znaczek fiata pomalowany na
czarno,przyciemniane szyby tylne, centralny zamek, alarm, podgrzewane
lusterka,podłączone pod ogrzewanie szyby tylnej, lampy tył zmienione na lampy ze
sportinga. Alufelgi ze sportinga, zaciski i bębny malowane na srebrny kolor.
Spód i progi zabezpieczone podkładem oraz Bitgumem.
AUDIO
radio SONY XPLOD, 3 drożne głośniki tył SONY XS o mocy szczytowej 420W,
na przodzie MAGNATY 120W.
SILNIK
Nowa uszczelka pod głowicą wymienione uszczelniacze zaworowe, świece, kable cewki,
termostat, uszczelka pod pokrywą zaworów, uszczelka pod miską oleju, filtry oleju,
powietrza paliwa w tym gazu, przedmuchany układ chłodzenia
pod ciśnieniem, nowe płyny ustrojowe.
UKŁAD NAPĘDOWY
Wymienione:
simeringi na wale oraz uszczelniacz skrzyni biegów, uszczelniacze półosi,
nowe sprzęgło LUK-a.
UKŁAD WYDECHOWY
Katalizator zastąpiony puszką z rurką przelotową, tłumik końcowy z fiata 125p dający
miły, nie za głośny pomruk.
UKŁAD HAMULCOWY
Wymienione:
tarcze hamulcowe przód + klocki i cylinderki z uszczelkami , z tyłu tarcze kotwiczne,
bębny i szczęki hamulcowe, korektory siły hamowania, pompa hamulcowa, nowa linka
hamulca ręcznego.
ZAWIESZENIE
Wymienione:
amortyzatory przód, poduszki amortyzatorów, amortyzatory tył, nowe tuleje metalowo
gumowe.
POZDRO
Seryjnie auto posiadało 150KM i 210Nm, Audiczka przeszła szereg zmian takich jak:
-hybrydowe turbo K03s wirnik 4x4,
-cały 3" aluminiowy dolot owinięty bandażem termoizolacyjnym,
-świece dedykowane NGK
-Instalacja gazowa, wtryski ciekłego gazu HANA ~80km/cylinder
-zawór upustowy BOV polskiej firmy ProPerfekt wspawany w dolot (usunięty zawód DV i cała reszta dziurek zaślepiona),
-Wtryski, intercooler, pompa paliwa z S3 BAM,
-Układ wydechowy DP 3" reszta przelot kwasówka z końcowym tłumikiem supersprint,
-Rozpórka kielichów, przednich sanek i tylnego zawieszenia
-Zawieszenie całość S3 8l + sprężyny eibach prokit -35m
-W miejsce wszystkich gum wrzucone tuleje poliuretanowe
-Wygłuszenie całego wnętrza, drzwi, bagażnika + zrobienie audio, głośniki niskotonowe hertz P+T, wysokotonowe powerbass P+T, subwoofer w miejscu seryjnego w skrzyni zamkniętej i głośnikiem JBL, do tego kondensator 1.5F kable 50mm2 beztlenowa miedź,
wzmacniacz Crunch
-Felgi 18" Deitz
-Ostatnie strojenie, usunięcie drugiej sondy lambda by CTR-tuning zabrze
Część modyfikacji była zrobiona w chwili zakupu, część wykonana przeze mnie. Kontynuuje nieskończony projekt poprzedniego właściciela, planów w głowie jest mnóstwo, więc spodziewajcie się sporych zmian.
Szerokości Motomaniacy!