Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 112 takich materiałów
    Diesel do elektryfikacji – Rozwój elektrycznych lub hybrydowych napędów w samochodach nie oznacza końca epoki silników wysokoprężnych. Obecnie można powiedzieć, że to one napędzają świat i tak będzie jeszcze przez kolejne dziesięciolecia.
W samochodach osobowych to właśnie silniki Diesla umożliwiają osiąganie ambitnych celów emisyjnych, np. 95 g CO2/km przewidziane na rok 2020 dla flot w Unii Europejskiej. Poza tym przy intensywnej eksploatacji pojazdu ten rodzaj napędu ma tak ważne zalety, jak dobra dynamika jazdy i oszczędne zużycie paliwa. To sprawia, że rośnie jego popularność także poza Europą. Na przykład w Stanach Zjednoczonych, według prognoz Boscha, do roku 2018 w silniki z zapłonem samoczynnym wyposażone będzie już 10 procent samochodów osobowych i lekkich dostawczych. Na amerykańskim rynku dostępnych będzie ok. 60 ich modeli z silnikami Diesla.
Z kolei doświadczenia producentów europejskich dowodzą, że napęd wysokoprężny i hybrydowy wcale się nie wykluczają, co widać na przykładzie modeli Peugeot 3008 HYbrid4 oraz Volvo V60.
Kojarzenie samochodowych diesli z dymiącymi rurami wydechowymi to sięganie pamięcią do lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku, gdyż od tamtych czasów jest już nieaktualne. Nie można już dawno czegoś takiego kupić w salonach. Nowoczesny samochód z napędem wysokoprężnym emituje dziś ok. 96% mniej tlenków azotu i 98% mniej cząstek stałych niż jego poprzednik z lat dziewięćdziesiątych. Osiągnęliśmy ten efekt dzięki rozwojowi układów zasilających z wysokociśnieniowym wtryskiem wielofazowym oraz nieznanych dawniej systemów wtórnego oczyszczania spalin. System Denoxtronic firmy Bosch przystosowuje nawet duże silniki Diesla do spełnienia najbardziej restrykcyjnych norm emisji, np. normy Euro 6. W samochodach osobowych nowoczesne konstrukcje wysokoprężne emitują do 25% mniej dwutlenku węgla niż silniki benzynowe o porównywalnych osiągach i poziomie technicznego zaawansowania. Jeśli zaś chodzi o komfort użytkowania, to trudno odróżnić te dwa rodzaje napędu bez zaglądania pod maskę.

Oczywiście, dążenia konstruktorów do stosowania napędów alternatywnych dotyczą również ciężkich samochodów użytkowych. W pojazdach takich liczne atuty ma dodatkowa elektryfikacja napędu, która w transporcie dalekobieżnym pozwala zaoszczędzić do 6% paliwa, a w dostawczym – nawet do 20%. W tym samym stopniu obniżyłaby się emisja CO2.
    Rozwój elektrycznych lub hybrydowych napędów w samochodach nie oznacza końca epoki silników wysokoprężnych. Obecnie można powiedzieć, że to one napędzają świat i tak będzie jeszcze przez kolejne dziesięciolecia.
    W samochodach osobowych to właśnie silniki Diesla umożliwiają osiąganie ambitnych celów emisyjnych, np. 95 g CO2/km przewidziane na rok 2020 dla flot w Unii Europejskiej. Poza tym przy intensywnej eksploatacji pojazdu ten rodzaj napędu ma tak ważne zalety, jak dobra dynamika jazdy i oszczędne zużycie paliwa. To sprawia, że rośnie jego popularność także poza Europą. Na przykład w Stanach Zjednoczonych, według prognoz Boscha, do roku 2018 w silniki z zapłonem samoczynnym wyposażone będzie już 10 procent samochodów osobowych i lekkich dostawczych. Na amerykańskim rynku dostępnych będzie ok. 60 ich modeli z silnikami Diesla.
    Z kolei doświadczenia producentów europejskich dowodzą, że napęd wysokoprężny i hybrydowy wcale się nie wykluczają, co widać na przykładzie modeli Peugeot 3008 HYbrid4 oraz Volvo V60.
    Kojarzenie samochodowych diesli z dymiącymi rurami wydechowymi to sięganie pamięcią do lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku, gdyż od tamtych czasów jest już nieaktualne. Nie można już dawno czegoś takiego kupić w salonach. Nowoczesny samochód z napędem wysokoprężnym emituje dziś ok. 96% mniej tlenków azotu i 98% mniej cząstek stałych niż jego poprzednik z lat dziewięćdziesiątych. Osiągnęliśmy ten efekt dzięki rozwojowi układów zasilających z wysokociśnieniowym wtryskiem wielofazowym oraz nieznanych dawniej systemów wtórnego oczyszczania spalin. System Denoxtronic firmy Bosch przystosowuje nawet duże silniki Diesla do spełnienia najbardziej restrykcyjnych norm emisji, np. normy Euro 6. W samochodach osobowych nowoczesne konstrukcje wysokoprężne emitują do 25% mniej dwutlenku węgla niż silniki benzynowe o porównywalnych osiągach i poziomie technicznego zaawansowania. Jeśli zaś chodzi o komfort użytkowania, to trudno odróżnić te dwa rodzaje napędu bez zaglądania pod maskę.

    Oczywiście, dążenia konstruktorów do stosowania napędów alternatywnych dotyczą również ciężkich samochodów użytkowych. W pojazdach takich liczne atuty ma dodatkowa elektryfikacja napędu, która w transporcie dalekobieżnym pozwala zaoszczędzić do 6% paliwa, a w dostawczym – nawet do 20%. W tym samym stopniu obniżyłaby się emisja CO2.
    8 stycznia 2014, 17:45 przez rafalb180 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Maluszek taty – To ja około '96 rok
    To ja około '96 rok
    6 stycznia 2014, 14:24 przez RSA (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Laguna 1,8  96' – Nigdy mnie nie zawiodła
    Nigdy mnie nie zawiodła
    30 grudnia 2013, 15:10 przez muby (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Chevrolet Camaro Iroc - Z28 1989 – Zdjęcie znalezione w przestrzeni internetu, ale aż żal było patrzeć jak się tam marnował, więc oto jest

V8
5733 ccm (349,849 c.i)
226 KM (166 kW)/4000 obr.min.
431 Nm/3200 obr/min.

skrzynia:manualna 5-cio biegowa

0-96 km/h - 6,30 s.
209 km/h max.
    Zdjęcie znalezione w przestrzeni internetu, ale aż żal było patrzeć jak się tam marnował, więc oto jest

    V8
    5733 ccm (349,849 c.i)
    226 KM (166 kW)/4000 obr.min.
    431 Nm/3200 obr/min.

    skrzynia:manualna 5-cio biegowa

    0-96 km/h - 6,30 s.
    209 km/h max.
    23 grudnia 2013, 17:48 przez szopen (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Moje byłe Audi 80 – Model 89 z roku 1991. Foto wykonane w roku 1995 albo 96 - nie pamiętam. Silnik 1,8 E DZ 112 koni wtrysk K-Jetronic. 
Na pokładzie:
- el. szyby
- el. lusterka
- central zamek
- komputer pokładowy
- klima
- obrotomierz
- podgrzewane siedzenia
- ABS
- Procorn-ten
- Auto check
- spojler
- Treser czarny.
Brakowało przeciwmgłowych przednich i alusów. Niemniej autko było genialne i żal mi go do dziś... Może jeszcze odszukam starsze Audi, jakie miałem 1,6 z roku 1982.
    Model 89 z roku 1991. Foto wykonane w roku 1995 albo 96 - nie pamiętam. Silnik 1,8 E DZ 112 koni wtrysk K-Jetronic.
    Na pokładzie:
    - el. szyby
    - el. lusterka
    - central zamek
    - komputer pokładowy
    - klima
    - obrotomierz
    - podgrzewane siedzenia
    - ABS
    - Procorn-ten
    - Auto check
    - spojler
    - Treser czarny.
    Brakowało przeciwmgłowych przednich i alusów. Niemniej autko było genialne i żal mi go do dziś... Może jeszcze odszukam starsze Audi, jakie miałem 1,6 z roku 1982.
    20 grudnia 2013, 22:26 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    FSO MARATON 125 – Prototyp motocykla z lat 95/96. Szkoda że się nie udało
    Prototyp motocykla z lat 95/96. Szkoda że się nie udało
    7 listopada 2013, 21:10 przez ramjetsc (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Venturi 400 GT  '94 - '96 –
    4 listopada 2013, 13:43 przez Ronin (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lotus Omega – Projekt Opel Omega A wykupiła firma Lotus i tak oto powstał 370 konny potwór Lotus Omega najszybszy samochód do 96 roku.
    Projekt Opel Omega A wykupiła firma Lotus i tak oto powstał 370 konny potwór Lotus Omega najszybszy samochód do 96 roku.
    18 października 2013, 17:15 przez ~DziubQ | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Nadal twierdzisz, że nie lubisz pojazdów elektrycznych? – Bagger 288- Dzienna wydajność maszyny to 240 tysięcy ton węgla lub 240 tysięcy metrów sześciennych nadkładu, co stanowi równowartość dołu wielkości boiska piłkarskiego o głębokości 30 metrów.Do pracy koparka potrzebuje 16,56 megawatów zewnętrznie dostarczanej energii elektrycznej.W ciągu 1 minuty Baggera można przemieścić od 2 do 10 metrów (co stanowi prędkość 0,1 do 0,6 km/h).Długość koparki to około 240 metrów, a jej wysokość to 96 metrów.
    Bagger 288- Dzienna wydajność maszyny to 240 tysięcy ton węgla lub 240 tysięcy metrów sześciennych nadkładu, co stanowi równowartość dołu wielkości boiska piłkarskiego o głębokości 30 metrów.Do pracy koparka potrzebuje 16,56 megawatów zewnętrznie dostarczanej energii elektrycznej.W ciągu 1 minuty Baggera można przemieścić od 2 do 10 metrów (co stanowi prędkość 0,1 do 0,6 km/h).Długość koparki to około 240 metrów, a jej wysokość to 96 metrów.
    19 września 2013, 16:56 przez Fenek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    OLD & NEW – takie tam porównanie

Spalole 4.4 '00
Aktualne 3.5 '96
    Takie tam porównanie

    Spalole 4.4 '00
    Aktualne 3.5 '96
    25 sierpnia 2013, 22:19 przez matiqq (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (16)
    Źródło:

    własne