Samochód w najlepszej wersji posiada wolnossący silnik 1.3L o mocy 115 KM, co w 1969 roku było ciekawym osiągnięciem, jak na taką pojemność i seryjny model. Do tego cztery gaźniki Keihin, smarowanie przy suchej komorze korbowej, elektryczna pompa paliwa, ciekawy system chłodzenia DDAC oraz oczywiście wysokoobrotowa charakterystyka. Wiadome było, że silnik ten szybko znajdzie zastosowanie w wyścigach i tak też się stało. Doświadczenia zdobyte przy budowie 1300, Honda wykorzystała przy tworzeniu modeli Civic oraz Accord.
Espace F1 - silnik z bolidu Williamsa 3,5 litra V10 prosto od Renault. masa 1300 kg. Moc 820 KM przy 14000 obr/min. 0 - 100 km/h w 2,9 s od 0 - 200 6s. 200 km/h! Vmax 312 km/h
We Włoszech projektanci i konstruktorzy samochodów realizują swoje marzenia. Spójrzmy na Ferrari, Lamborghini, Pagani, Alfa Romeo, Maserati, De Tomaso. Do grupy entuzjastów, którzy stworzyli nie tylko pojazd na czterech kołach dołaczył Luca Mazzanti. Zbudował on bowiem supersamochód zgodnie z własną filozofią. Jest nim Mazzanti Evantra V8. Coupe z 7-litowym motorem ma bardzo charakterystyczne rysy. Auto należy raczej do tych, które może się podobać lub nie. Potężna V-ósemka rozwija aż 701 KM, co pozwala rozpędzić ważącą zaledwie 1300 kg Evantrę do "setki" w 3.2 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi z kolei 350 km/h...