Honda 1300 dostępna była w 1969 roku między innymi z wolnossącym silnikiem 1.3L o mocy 115 KM. Jak na końcówkę lat 60, była to wartość wprawiająca niektórych producentów w zdumienie i wręcz niedowierzanie. Ale ci, którym dane było odbyć jazdę tym samochodem, nie mieli złudzeń co do jakości tej jednostki. Silnik jak przystało na Hondę, kręci się do ponad 8000 rpm, do tego posiada np. cztery gaźniki Keihin, suchą miskę olejową, elektryczną pompę paliwa czy też system chłodzenia DDAC, to wszystko pod koniec lat 60 prezentowało się nowatorsko i oczywiście sprawiło, że silnik ten znalazł później zastosowanie do wyścigów. Projekt modelu 1300 zainicjował i nadzorował Soichiro Honda, był to jego ostatni projekt.
Auto na dziś, jest jak duch, widmo. Wielu słyszało o tym samochodzie, tak naprawdę chyba nie wielu widziało ze względu na jego ilość egzemplarzy dostępną w europie... Moim zdaniem jedno z najpiękniejszych Coupe lat 90tych. Mowa o Mazdzie i to nie byle jakiej bo RX7. Linia nadwozia to kwestia gustu, wielu może się ona nie podobać, za to osiągi, w tym pułapie Rx7 wyprzedzała konkurencję, dlaczego? Chyba nie trzeba tłumaczyć, serce tego pięknego auta to wankiel, 1300 pojemności, 239 koni mechanicznych, 294 nm, a to wszystko dzięki dwóm turbosprężarką. Efini bo tak nazywany był samochód w europie, potrafił zawstydzić nie jednego europejskiego rywala. Szybkość tego auta może odzwierciedlić wam jego przyśpieszenie 5.3s do setki dla porównania Audi S5 w dzisiejszych czasach ma 5.1....
Mało znany model, produkowany jedynie przez dwa lata (1972-1974 r.). Ten samochód miał być następcą popularnej i cenionej na przełomie lat 60/70 w Japonii Hondy 1300, ale pojawił się w momencie gdy Honda zaprezentowała również Civica, który stał się hitem w gamie modeli Hondy, przez co wyprodukowano jedynie niecałe 10000 egzemplarzy modelu 145 (sedan i coupe).