Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 145 takich materiałów
    Toyota Starlet P6 – Druga generacja Starlet, produkowana w latach 1978-1984. Kolejne generacje jak wiadomo mają napęd na przód, natomiast P6 posiada jeszcze RWD. Najlepsza wersja na rynku japońskim, to 1300 S, posiadająca silnik 1.3L o mocy 72 KM i 5-biegową skrzynię manualną. Ta generacja Starlet znana jest również z innej strony. Mam na myśli wyścigi. Samochód ten, w wyścigowej specyfikacji posiadał silnik 1.3L o mocy 180 KM. Niewiele?? Być może dzisiaj, ale nie na początku lat 70! Dodatkowo, posiadał DOHC oraz był wolnossący! Jednostka o której mowa, to kultowy 3K-R (137e), produkowany przez Toyotę w limitowanych ilościach, wyłącznie na potrzeby wyścigów. Na rynku wtórnym, ceny za ten silnik potrafią obecnie dochodzić do 50 tys. dolarów (ponad 150 tys. zł). Egzemplarz tego silnika znajduje się też w Toyota Megaweb Museum w Japonii. Można znaleźć nieoficjalne informacje, że koszt wyprodukowania jednego silnika 3K-R w latach 70, wynosił 100 tys. dolarów (ponad 315 tys. zł), a powstało ich podobno tylko 20-25 sztuk. Tak jeżdżą wyścigowe Starlet: http://youtu.be/_Q_0o3O5ZU4?t=50s Zawody z samochodami (Toyota Starlet & Nissan Sunny) mającymi korzenie w specyfikacjach z lat 70/80 odbywają się do dzisiaj: http://youtu.be/hDMgQTsO2mc
    Druga generacja Starlet, produkowana w latach 1978-1984. Kolejne generacje jak wiadomo mają napęd na przód, natomiast P6 posiada jeszcze RWD. Najlepsza wersja na rynku japońskim, to 1300 S, posiadająca silnik 1.3L o mocy 72 KM i 5-biegową skrzynię manualną. Ta generacja Starlet znana jest również z innej strony. Mam na myśli wyścigi. Samochód ten, w wyścigowej specyfikacji posiadał silnik 1.3L o mocy 180 KM. Niewiele?? Być może dzisiaj, ale nie na początku lat 70! Dodatkowo, posiadał DOHC oraz był wolnossący! Jednostka o której mowa, to kultowy 3K-R (137e), produkowany przez Toyotę w limitowanych ilościach, wyłącznie na potrzeby wyścigów. Na rynku wtórnym, ceny za ten silnik potrafią obecnie dochodzić do 50 tys. dolarów (ponad 150 tys. zł). Egzemplarz tego silnika znajduje się też w Toyota Megaweb Museum w Japonii. Można znaleźć nieoficjalne informacje, że koszt wyprodukowania jednego silnika 3K-R w latach 70, wynosił 100 tys. dolarów (ponad 315 tys. zł), a powstało ich podobno tylko 20-25 sztuk. Tak jeżdżą wyścigowe Starlet: http://youtu.be/_Q_0o3O5ZU4?t=50s Zawody z samochodami (Toyota Starlet & Nissan Sunny) mającymi korzenie w specyfikacjach z lat 70/80 odbywają się do dzisiaj: http://youtu.be/hDMgQTsO2mc
    7 sierpnia 2013, 15:19 przez staryjaponiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Alfa Romeo – Giulia GT 1300 Junior
śilnik 1290 cm³ o mocy 103 KM 
V max= 173 km/h
    Giulia GT 1300 Junior
    śilnik 1290 cm³ o mocy 103 KM
    V max= 173 km/h
    7 sierpnia 2013, 15:47 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Suzuki GSX-R 1300 Hyabusa –
    28 lipca 2013, 12:56 przez PiereLuigi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Vector W2 Twin Turbo – Vector W2 - supersamochód z 1978 roku. Samochód firmy Vector Aeromotive Corporation to drugie auto tego producenta. Prototyp miał swoją premierę w 1973 roku. Model prototypowy przejechał 100 000 mil (160 000 km) to rekord wśród prototypów. Właściciel Wiegert ocenił cenę sprzedaży auta na 150.000 dolarów amerykańskich, ale samochód nie został sprzedany. Auto charakteryzowało się bardzo agresywnym kształtem, w postaci klina, wnętrze posiadało klimatyzację, zestaw komputerów pokładowych sprawdzających stan silnika, ciśnienia, temperatur cieczy i wysokiej klasy radio odbiornik firmy Blaupunkt. Fotele pochodziły z firmy Recaro z bardzo dobrym podparciem lędźwiowym. W aucie zastosowano wyrafinowaną budowę klatkową i w produkcji użyto wysokiej klasy materiałów aluminiowych w tym pierwsze części z karbonu. Mimo znacznej szerokości (auto było jednym z najszerszych aut) na rynku i kolosalnych rozmiarów opon szczególnie na tylnej osi, masa własna nie przekraczała 1300 kg. Prędkość maksymalna nie została nigdy określona w sposób niezależny, ale poproszono Geralda Wiegerta ten, jednak odmówił, kilka razy, nowych (niezależnych) pomiarów prędkości. W czasopismo motoryzacyjne Auto Becker z Dusseldorfu zorganizowało test porównawczy na lotnisku w Kolonii z innymi autami Ferrari 512 BB, De Tomaso Pantera i Lamborghini Countachem, w którym auto osiągnęło prędkość maksymalną 322 km/h, a nie jak zapewniał producent 389 km/h.

Dane Techniczne:

Marka i model:	Vector W2
Premiera: 	1973
Lata produkcji: 	1976-1989
Silnik: 	Chevrolet Small-Block V8, dostrojony przez firmę Donovan 70° (8-cylindrowy w układzie widlastym)
Turbodoładowanie: 	TAK - Podwójne doładowanie firmy AiResearch
Liczba zaworów.: 	16v (2 zawory na cylinder)
Pojemność skok.: 	5730 cm³
Układ zasilania: 	wtrysk bezpośredni
Moc kW (KM): 	441 kW (600 KM) przy 5700 1/min
Max. moment obrotowy: 	800 Nm przy 4800 1/min
Stopień sprężania: 	8,1:1
Przełożenia / skrzynia biegów: 	3-biegowa automatyczna, napęd na tylną oś
Układ hamulcowy: 	Stalowe, wentylowane z przodu i z tyłu, zaciski 4-tłoczkowe, z tyłu 2-tłoczkowe
Średnica tarcz – (Przód: Ø 309 mm / Tył: Ø 309 mm)
Karoseria / Nadwozie: 	Konstrukcja stalowa, aluminium, kompozyty.
Rozstaw osi: 	2616 mm
Opony: 	Felgi - aluminiowe (przód: Goodyear GS-E - 225 x 55 / VR15 / tył: Goodyear GS-E - 345 x 35 / VR15)
Miary D x S x W (mm): 	4368 x 1930 x 1080 mm
Zbiornik paliwa: 	113 l
Masa własna: 	1262 kg
Prędkość maksymalna (km/h): 	322 km/h
Przyśpieszenie
0 – 100 km/h: 	4,5 s
Droga hamowania
   ze 100km 	b/d
Zużycie paliwa
   na 100km 	b/d

Ciekawostki:

Vector W2 uznawany był jako najszybsze auto świata, chociaż jego prędkości nigdy nie zmierzyły niezależne źródła.
Auto wystepowało również w kilku filmach i reklamach.
W Polsce auto znane przede wszystkim dzięki produkcji tureckich gum Turbo, w których zawsze z gumą do żucia dołączana była jedna naklejka. Obecnie naklejki mają status kolekcjonerski. W Polsce obrazki z gumami produkowane były w seriach, które wychodziły od 1989 do roku 1991 jako I seria, i jako II seria od 2003 do 2007.
W Stanach Zjednoczonych auto było przedmiotem wielu spraw sądowych o przywłaszczenie marki Vector, które wykorzystała w swoich reklamach firma "Vantage" (producent ekskluzywnych wyrobów nikotynowych) i firma "Goodyear" (światowy producent opon)
Producent twierdził, że auto może być wyposażone w silnik o mocach 450-600 a nawet istnieje zmodyfikowanie jednostki do 1500 KM kosztem większej zawodności. Jednak żaden model nie przekroczył nigdy 600 KM.
    Vector W2 - supersamochód z 1978 roku. Samochód firmy Vector Aeromotive Corporation to drugie auto tego producenta. Prototyp miał swoją premierę w 1973 roku. Model prototypowy przejechał 100 000 mil (160 000 km) to rekord wśród prototypów. Właściciel Wiegert ocenił cenę sprzedaży auta na 150.000 dolarów amerykańskich, ale samochód nie został sprzedany. Auto charakteryzowało się bardzo agresywnym kształtem, w postaci klina, wnętrze posiadało klimatyzację, zestaw komputerów pokładowych sprawdzających stan silnika, ciśnienia, temperatur cieczy i wysokiej klasy radio odbiornik firmy Blaupunkt. Fotele pochodziły z firmy Recaro z bardzo dobrym podparciem lędźwiowym. W aucie zastosowano wyrafinowaną budowę klatkową i w produkcji użyto wysokiej klasy materiałów aluminiowych w tym pierwsze części z karbonu. Mimo znacznej szerokości (auto było jednym z najszerszych aut) na rynku i kolosalnych rozmiarów opon szczególnie na tylnej osi, masa własna nie przekraczała 1300 kg. Prędkość maksymalna nie została nigdy określona w sposób niezależny, ale poproszono Geralda Wiegerta ten, jednak odmówił, kilka razy, nowych (niezależnych) pomiarów prędkości. W czasopismo motoryzacyjne Auto Becker z Dusseldorfu zorganizowało test porównawczy na lotnisku w Kolonii z innymi autami Ferrari 512 BB, De Tomaso Pantera i Lamborghini Countachem, w którym auto osiągnęło prędkość maksymalną 322 km/h, a nie jak zapewniał producent 389 km/h.

    Dane Techniczne:

    Marka i model: Vector W2
    Premiera: 1973
    Lata produkcji: 1976-1989
    Silnik: Chevrolet Small-Block V8, dostrojony przez firmę Donovan 70° (8-cylindrowy w układzie widlastym)
    Turbodoładowanie: TAK - Podwójne doładowanie firmy AiResearch
    Liczba zaworów.: 16v (2 zawory na cylinder)
    Pojemność skok.: 5730 cm³
    Układ zasilania: wtrysk bezpośredni
    Moc kW (KM): 441 kW (600 KM) przy 5700 1/min
    Max. moment obrotowy: 800 Nm przy 4800 1/min
    Stopień sprężania: 8,1:1
    Przełożenia / skrzynia biegów: 3-biegowa automatyczna, napęd na tylną oś
    Układ hamulcowy: Stalowe, wentylowane z przodu i z tyłu, zaciski 4-tłoczkowe, z tyłu 2-tłoczkowe
    Średnica tarcz – (Przód: Ø 309 mm / Tył: Ø 309 mm)
    Karoseria / Nadwozie: Konstrukcja stalowa, aluminium, kompozyty.
    Rozstaw osi: 2616 mm
    Opony: Felgi - aluminiowe (przód: Goodyear GS-E - 225 x 55 / VR15 / tył: Goodyear GS-E - 345 x 35 / VR15)
    Miary D x S x W (mm): 4368 x 1930 x 1080 mm
    Zbiornik paliwa: 113 l
    Masa własna: 1262 kg
    Prędkość maksymalna (km/h): 322 km/h
    Przyśpieszenie
    0 – 100 km/h: 4,5 s
    Droga hamowania
    ze 100km b/d
    Zużycie paliwa
    na 100km b/d

    Ciekawostki:

    Vector W2 uznawany był jako najszybsze auto świata, chociaż jego prędkości nigdy nie zmierzyły niezależne źródła.
    Auto wystepowało również w kilku filmach i reklamach.
    W Polsce auto znane przede wszystkim dzięki produkcji tureckich gum Turbo, w których zawsze z gumą do żucia dołączana była jedna naklejka. Obecnie naklejki mają status kolekcjonerski. W Polsce obrazki z gumami produkowane były w seriach, które wychodziły od 1989 do roku 1991 jako I seria, i jako II seria od 2003 do 2007.
    W Stanach Zjednoczonych auto było przedmiotem wielu spraw sądowych o przywłaszczenie marki Vector, które wykorzystała w swoich reklamach firma "Vantage" (producent ekskluzywnych wyrobów nikotynowych) i firma "Goodyear" (światowy producent opon)
    Producent twierdził, że auto może być wyposażone w silnik o mocach 450-600 a nawet istnieje zmodyfikowanie jednostki do 1500 KM kosztem większej zawodności. Jednak żaden model nie przekroczył nigdy 600 KM.
    26 lipca 2013, 8:59 przez Dasteri (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Projekt współczesnej Syreny Sport – Syreny Sport będzie ważyła 1300 kilogramów, zaś pod maską pojawi się silnik prosto z Nissana 370Z - jednostka V6 o pojemności 3,7-litra o mocy 330 KM. Po zastosowaniu turbosprężarki motor jest w stanie wyciągnąć z siebie nawet 450 KM. Takie parametry pozwalają przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy i osiągnąć nawet 290 km/h.

Szansa na nowy Polski samochód.
    Syreny Sport będzie ważyła 1300 kilogramów, zaś pod maską pojawi się silnik prosto z Nissana 370Z - jednostka V6 o pojemności 3,7-litra o mocy 330 KM. Po zastosowaniu turbosprężarki motor jest w stanie wyciągnąć z siebie nawet 450 KM. Takie parametry pozwalają przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy i osiągnąć nawet 290 km/h.

    Szansa na nowy Polski samochód.
    23 lipca 2013, 15:15 przez Fenix (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (10)
    Pojazd wprost z piekła. napędzany silnikiem Chevroleta 7.0L V8 Twin turbo.
    1750 koni w aucie o wadze 1300 kg...
    8 lipca 2013, 16:40 przez robert18mar (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    2 lipca 2013, 21:36 przez maxioo3 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Renault Alpine A110 1300 Group 4 '1971 –
    12 czerwca 2013, 14:23 przez PiereLuigi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Dacia 1300 – Nie widziałem tu jeszcze takiej, więc wstawiam zdjęcie i krótki opis. 


Rumuński samochód produkowany przez firmę Dacia w latach 1969-1979. Pojazd ten stanowił licencyjną wersję samochodu Renault 12. W początkowym okresie Dacia 1300 powstawała z części dostarczanych przez Renault. W roku 1970 do produkcji wprowadzona została wersja kombi, a w 1972 roku opracowana już przez rumuńskich inżynierów Pick-Up. Na rynkach Europy Zachodniej model ten w wersji sedan i kombi sprzedawany był pod nazwą Dacia Denem, a pick-up jako Dacia Shifter. W 1975 roku zaprezentowano, a w 1976 podjęto produkcję Dacii 1301, która odpowiadała francuskiemu Renault 12 w wersji TS. W 1978 roku zaczęto wytwarzać wersję 1400 z silnikiem zapożyczonym z Renault 18 TL/GTL. Modele 1301 i 1400 oferowano wyłącznie w wersji sedan. W 1973 r.
    Nie widziałem tu jeszcze takiej, więc wstawiam zdjęcie i krótki opis.


    Rumuński samochód produkowany przez firmę Dacia w latach 1969-1979. Pojazd ten stanowił licencyjną wersję samochodu Renault 12. W początkowym okresie Dacia 1300 powstawała z części dostarczanych przez Renault. W roku 1970 do produkcji wprowadzona została wersja kombi, a w 1972 roku opracowana już przez rumuńskich inżynierów Pick-Up. Na rynkach Europy Zachodniej model ten w wersji sedan i kombi sprzedawany był pod nazwą Dacia Denem, a pick-up jako Dacia Shifter. W 1975 roku zaprezentowano, a w 1976 podjęto produkcję Dacii 1301, która odpowiadała francuskiemu Renault 12 w wersji TS. W 1978 roku zaczęto wytwarzać wersję 1400 z silnikiem zapożyczonym z Renault 18 TL/GTL. Modele 1301 i 1400 oferowano wyłącznie w wersji sedan. W 1973 r.