Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 112 takich materiałów
    Rafał Pasierbek-bardzo utalentowany stunter, mistrz świata w free style, jednym słowem wielki człowiek. Przykre jest to,że tak wybitne osoby są tak "omijane" przez nasze,polskie media. Mamy nadzieje, że jeszcze Rafał nie raz usłyszymy o Twoich wielkich wyczynach w tym pięknym sporcie, jakim jest stunt, bo wiemy ile radości Ci to daje. Pozdro dla Rafała, od myślę wszystkich użytkowników motokiller.pl i oczywiście ode mnie.
    19 listopada 2013, 20:32 przez TheDiamondcraft (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Film użytkownika StuntBums.

    Co to jest quattro każdy wie. Ale czy wiemy jak to działa? Myślę, że jest tu bardzo fajnie to pokazane.
    19 listopada 2013, 22:49 przez motomaniak660 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    15 listopada 2013, 20:04 przez cinkal (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Apel do użytkowników – Jak wiemy na Motokiller.pl wiele osób zamieszcza zdjęcia swoich samochodów, motocykli itp. Tutaj moja prośba, nie hejtujcie tych materiałów tylko dlatego że wam się nie podoba. Właściciel na pewno kocha swój dwu, bądź jednoślad. Czy będzie to Mercedes, Ferrari, czy nawet Daewoo Matiz, i tak wkłada w niego dużo pracy i jest z niego dumny. Uwzględnijmy również, że nie każdy "śpi na pieniądzach" i niektórzy mogą na swój samochód zbierać długimi miesiącami , a nawet latami.  Proszę was, uszanujcie to wszystko.
    Jak wiemy na Motokiller.pl wiele osób zamieszcza zdjęcia swoich samochodów, motocykli itp. Tutaj moja prośba, nie hejtujcie tych materiałów tylko dlatego że wam się nie podoba. Właściciel na pewno kocha swój dwu, bądź jednoślad. Czy będzie to Mercedes, Ferrari, czy nawet Daewoo Matiz, i tak wkłada w niego dużo pracy i jest z niego dumny. Uwzględnijmy również, że nie każdy "śpi na pieniądzach" i niektórzy mogą na swój samochód zbierać długimi miesiącami , a nawet latami. Proszę was, uszanujcie to wszystko.
    14 listopada 2013, 21:46 przez duszek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (9)
    Wiedza – o to jest moc i moment obrotowy
Spis treści artykułu:
Co to jest moment obrotowy?
Co to jest moc silnika?
Praktyczne znaczenie mocy i momentu obrotowego
Moment obrotowy w silniku diesla i benzynowym
Motoryzacja nieodzownie związana jest z silnikami spalinowymi napędzającymi samochody. Po latach doświadczeń, jako najbardziej odpowiednie, rynek zdominowały czterosuwowe tłokowe silniki spalinowe. Podstawowe cechy działania silnika są powszechnie znane i dzięki popularności motoryzacji większość kierowców je zna. Powszechna wiedza o silnikach sprawia, że wybierając samochód, prawie każdy zwraca uwagę na pojemność skokową i moc silnika oraz zużycie paliwa. Bardziej dociekliwi zainteresują się również wartością maksymalnego momentu obrotowego oraz jego przebiegiem. Moment obrotowy jest podstawowym parametrem, który charakteryzuje osiągi silnika spalinowego. Konstruując silniki dąży się do tego aby uzyskać jak najwyższy moment obrotowy w jak najszerszym zakresie prędkości obrotowej silnika. Natomiast moc silnika wynika z połączenia tych dwóch parametrów: momentu obrotowego i prędkości obrotowej. Na hamowniach silnikowych, w trakcie badań silników, mierzony jest moment obrotowy oraz prędkość obrotowa, natomiast moc jest obliczana z tych dwóch parametrów.
Co to jest moment obrotowy?
Moment obrotowy to z punktu widzenia fizyki to samo co siła, z tą różnicą, że jest to siła w ruchu obrotowym. Rysunek 1 przedstawia czym w rzeczywistości jest moment obrotowy. Na ramieniu o długości 1 metra, który połączony jest z wałem korbowym silnika, znajduje się ciężarek o masie 10 kg. Aby wał silnika mógł wykonywać ruch obrotowy musi osiągnąć moment obrotowy wynoszący 98.1 Nm (niutonometra). Wynika to z prostych obliczeń, które przedstawione są poniżej.

Masę ciężarka w kilogramach zamieniamy na ciężar (siłę) wyrażony w niutonach (N). W tym celu musimy ją pomnożyć razy wartość przyspieszenia ziemskiego „g”, które wynosi 9.81 metra na sekundę do kwadratu (m/s²).
10 kg × 9.81 m/s² = 98.1 kg × m/s²

Według zasad fizyki jeden kilogram razy metr na sekundę do kwadratu wynosi dokładnie 1 niuton (N), czyli: 
98.1 kg × m/s² = 98.1 N

Teraz, gdy wiemy jaka siła działa na ramię, wystarczy pomnożyć ją razy długość ramienia (która, w naszym przypadku, wynosi 1 metr): 
98.1 N × 1 m = 98.1 N × m

A niuton razy metr to nic innego jak niutonometr (Nm), czyli: 
98.1 N × m = 98.1 Nm

W pewnym przybliżeniu można powiedzieć, że jeżeli silnik dysponuje maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 200 Nm przy 2500 obr/min, to udźwignie on na metrowym ramieniu około 20 kg.

Co to jest moc silnika?
Jak wspomniano wcześniej moc silnika wynika z momentu obrotowego oraz prędkości obrotowej silnika. Innymi słowy, moc oznacza ile energii możemy uzyskać w jednostce czasu. Czyli im większy moment obrotowy przy wysokich obrotach, tym większą moc silnika uzyskamy. Matematycznie moc to iloczyn momentu obrotowego i mocy silnika. Jednak aby obliczenia były poprawne należy wykonać je w prawidłowych jednostkach. Prędkość obrotowa wyrażona musi być w radianach na sekundę, natomiast niutonometry są prawidłową jednostką momentu obrotowego. W celu uproszczenia obliczeń, zamiast zamieniać jednostki, lepiej wprowadzić stałą wartość, która wynika ze zmiany jednostek. We wszystkich obliczeniach jest taka sama i wynosi 9549.3. Jednostką mocy są kilowaty (kW). W dalszej części artykułu opisany jest sposób zmiany jednostki mocy na bardziej popularne konie mechaniczne.Do wykonania przykładowych obliczeń posłuży charakterystyka silnika 3.0 TDI z Audi Q7. Silnik ten osiąga maksymalny moment obrotowy 500 Nm pomiędzy 1500 i 3000 obr/min oraz moc maksymalną 176 kW przy 4000 obr/min. Obliczenia mocy wykonano dla kilku prędkości obrotowych, według wzoru:

wzór ogólny

Przykładowe obliczenia: 
Prędkość obrotowa 1500 obr/min, moment obrotowy 500 Nm 
obliczenia dla podanych parametrów

Ten sam moment obrotowy, prędkość obrotowa silnika zwiększona do 3000 obr/min

obliczenia dla podanych parametrów

Punk mocy maksymalnej, czyli prędkość obrotowa 4000 obr/min i moment obrotowy 420 Nm

obliczenia dla podanych parametrów:

-foto2
    O to jest moc i moment obrotowy
    Spis treści artykułu:
    Co to jest moment obrotowy?
    Co to jest moc silnika?
    Praktyczne znaczenie mocy i momentu obrotowego
    Moment obrotowy w silniku diesla i benzynowym
    Motoryzacja nieodzownie związana jest z silnikami spalinowymi napędzającymi samochody. Po latach doświadczeń, jako najbardziej odpowiednie, rynek zdominowały czterosuwowe tłokowe silniki spalinowe. Podstawowe cechy działania silnika są powszechnie znane i dzięki popularności motoryzacji większość kierowców je zna. Powszechna wiedza o silnikach sprawia, że wybierając samochód, prawie każdy zwraca uwagę na pojemność skokową i moc silnika oraz zużycie paliwa. Bardziej dociekliwi zainteresują się również wartością maksymalnego momentu obrotowego oraz jego przebiegiem. Moment obrotowy jest podstawowym parametrem, który charakteryzuje osiągi silnika spalinowego. Konstruując silniki dąży się do tego aby uzyskać jak najwyższy moment obrotowy w jak najszerszym zakresie prędkości obrotowej silnika. Natomiast moc silnika wynika z połączenia tych dwóch parametrów: momentu obrotowego i prędkości obrotowej. Na hamowniach silnikowych, w trakcie badań silników, mierzony jest moment obrotowy oraz prędkość obrotowa, natomiast moc jest obliczana z tych dwóch parametrów.
    Co to jest moment obrotowy?
    Moment obrotowy to z punktu widzenia fizyki to samo co siła, z tą różnicą, że jest to siła w ruchu obrotowym. Rysunek 1 przedstawia czym w rzeczywistości jest moment obrotowy. Na ramieniu o długości 1 metra, który połączony jest z wałem korbowym silnika, znajduje się ciężarek o masie 10 kg. Aby wał silnika mógł wykonywać ruch obrotowy musi osiągnąć moment obrotowy wynoszący 98.1 Nm (niutonometra). Wynika to z prostych obliczeń, które przedstawione są poniżej.

    Masę ciężarka w kilogramach zamieniamy na ciężar (siłę) wyrażony w niutonach (N). W tym celu musimy ją pomnożyć razy wartość przyspieszenia ziemskiego „g”, które wynosi 9.81 metra na sekundę do kwadratu (m/s²).
    10 kg × 9.81 m/s² = 98.1 kg × m/s²

    Według zasad fizyki jeden kilogram razy metr na sekundę do kwadratu wynosi dokładnie 1 niuton (N), czyli:
    98.1 kg × m/s² = 98.1 N

    Teraz, gdy wiemy jaka siła działa na ramię, wystarczy pomnożyć ją razy długość ramienia (która, w naszym przypadku, wynosi 1 metr):
    98.1 N × 1 m = 98.1 N × m

    A niuton razy metr to nic innego jak niutonometr (Nm), czyli:
    98.1 N × m = 98.1 Nm

    W pewnym przybliżeniu można powiedzieć, że jeżeli silnik dysponuje maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 200 Nm przy 2500 obr/min, to udźwignie on na metrowym ramieniu około 20 kg.

    Co to jest moc silnika?
    Jak wspomniano wcześniej moc silnika wynika z momentu obrotowego oraz prędkości obrotowej silnika. Innymi słowy, moc oznacza ile energii możemy uzyskać w jednostce czasu. Czyli im większy moment obrotowy przy wysokich obrotach, tym większą moc silnika uzyskamy. Matematycznie moc to iloczyn momentu obrotowego i mocy silnika. Jednak aby obliczenia były poprawne należy wykonać je w prawidłowych jednostkach. Prędkość obrotowa wyrażona musi być w radianach na sekundę, natomiast niutonometry są prawidłową jednostką momentu obrotowego. W celu uproszczenia obliczeń, zamiast zamieniać jednostki, lepiej wprowadzić stałą wartość, która wynika ze zmiany jednostek. We wszystkich obliczeniach jest taka sama i wynosi 9549.3. Jednostką mocy są kilowaty (kW). W dalszej części artykułu opisany jest sposób zmiany jednostki mocy na bardziej popularne konie mechaniczne.Do wykonania przykładowych obliczeń posłuży charakterystyka silnika 3.0 TDI z Audi Q7. Silnik ten osiąga maksymalny moment obrotowy 500 Nm pomiędzy 1500 i 3000 obr/min oraz moc maksymalną 176 kW przy 4000 obr/min. Obliczenia mocy wykonano dla kilku prędkości obrotowych, według wzoru:

    wzór ogólny

    Przykładowe obliczenia:
    Prędkość obrotowa 1500 obr/min, moment obrotowy 500 Nm
    obliczenia dla podanych parametrów

    Ten sam moment obrotowy, prędkość obrotowa silnika zwiększona do 3000 obr/min

    obliczenia dla podanych parametrów

    Punk mocy maksymalnej, czyli prędkość obrotowa 4000 obr/min i moment obrotowy 420 Nm

    obliczenia dla podanych parametrów:

    -foto2
    8 listopada 2013, 1:25 przez motomaniac (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Pomocy z W124 – Witam. Otóż kilka dni temu mój tato zakupił klasyka Mercedesa W124 230 CE i otóż mamy problem gdyż nie wiemy od czego jest ten przełącznik z żaróweczką oraz gdzie go można znaleźć do kupna gdyż jest pęknięty i nie działa
Proszę o pomoc i za każdą wskazówkę Serdecznie dziękuje
    Witam. Otóż kilka dni temu mój tato zakupił klasyka Mercedesa W124 230 CE i otóż mamy problem gdyż nie wiemy od czego jest ten przełącznik z żaróweczką oraz gdzie go można znaleźć do kupna gdyż jest pęknięty i nie działa
    Proszę o pomoc i za każdą wskazówkę Serdecznie dziękuje
    1 listopada 2013, 22:52 przez kubszo99 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    Źródło:

    Własne

    Turbo - to rodzaj gumy do żucia, produkowany przez turecką firmę Kent. Wewnątrz każdej gumy (pierwszej serii) znajdował się obrazek z wizerunkiem modelu samochodu lub motocykla. Każdy obrazek oprócz fotografii zawierał również podstawowe parametry przedstawianego pojazdu.

    Systematyka i numeracja - pierwsza seria "Turbo":

    # 1-50
    # 51-120 (w sprzedaży w Polsce w latach 1989-1991)
    # 121-190 (w sprzedaży w Polsce w latach 1991-1992)
    # 191-260
    # 261-330

    Po pierwszej serii gumy "Turbo" powstały kolejne z nowymi obrazkami ("Turbo Classic", "Turbo Sport", "Turbo Super"). Ostatnia z serii - "Turbo Super" nadal dostępna jest w sprzedaży, ale jak wszyscy wiemy to już nie ten sam klimat, co za dawnych lat

    Ciekawostki

    Pod koniec lat 80. XX wieku krążyła miejska legenda, według której gumy Turbo miałyby być rakotwórcze.
    5 października 2013, 12:48 przez patryko (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Drift studiem – Wszyscy wiemy, ze Jezza lubi dużo koni koni mechanicznych więc do ich "studia" na Top Gear Live zamontował silnik V8 i kręcił bączki. W wywiadzie przed rozpoczęciem spektaklu trojka z TG przyznała, ze nie są oni uzdolnieni i ludzie kochają ich za głupotę. Nikt z polskich redaktorów motoryzacyjnych nie wpadł by na równie szalony pomysł.
    Wszyscy wiemy, ze Jezza lubi dużo koni koni mechanicznych więc do ich "studia" na Top Gear Live zamontował silnik V8 i kręcił bączki. W wywiadzie przed rozpoczęciem spektaklu trojka z TG przyznała, ze nie są oni uzdolnieni i ludzie kochają ich za głupotę. Nikt z polskich redaktorów motoryzacyjnych nie wpadł by na równie szalony pomysł.
    24 września 2013, 16:12 przez wystero (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    DRIFT tylko DRIFT – Ale i tak wszyscy wiemy że każdy sport, obojętnie czy samochodowy czy motocyklowy, zawsze będzie lepszy od piłki nożnej. Wystarczy popatrzeć na sukcesy naszych rodaków
    Ale i tak wszyscy wiemy że każdy sport, obojętnie czy samochodowy czy motocyklowy, zawsze będzie lepszy od piłki nożnej. Wystarczy popatrzeć na sukcesy naszych rodaków
    5 września 2013, 17:48 przez I_love_JDM (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    No i wiemy teraz jak się czuje! –
    23 sierpnia 2013, 23:26 przez marcineek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)