Szukaj
Znalazłem 112 takich materiałów
Tuner zdecydował się również na kilka drobiazgów urozmaicających wnętrze Mustanga. Zaglądając do środka widać fotele pokrytą skórą i alcantarą. Dodatkowo Saleen zamontował w modelu 351 podświetlane progi.
Nie od dziś wiemy, że Amerykanie ponad wszystko cenią sobie mocny silnik, tak więc każda modernizacja w ich wykonaniu to dodatkowe konie mechaniczne. W tym wypadku za bazę do tuningu posłużył 5,7 litrowy silnik V8 o mocy maksymalnej 710 KM i momentowi 887 Nm. Wszystko to wędruje oczywiście na tylne koła za pośrednictwem 6-stopniowej manualnej przekładni. Szkoda tylko, że tuner nie pochwalił się osiągami takiego potwora.
Wydaje się to dziwne, ale Saleen zajął się również atrybutami odpowiedzialnymi za prowadzenie samochodu. Podobno zostały wymienione elementy zawieszenia, takie jak choćby sprężyny, czy stabilizatory.
Cena jaką trzeba zapłacić za Saleena 351 Mustang to 82,634 dolarów.
Ten wypadek jest jednak szczególnie interesujący ze względu na fakt, że właściciel “uszkodził” swojego włoskiego supercara po dwóch godzinach od zakupu. Wypadek miał miejsce w irlandzkim mieście Lisburn. Kierowca Ferrari najpierw uderzył w SUV-a, a następnie wbił się w przyczepę ciężarówki. Niestety nie wiemy, czy ktoś poważnie ucierpiał w tym incydencie. 458 Italia została jednak poważnie uszkodzona i bardzo wątpliwe, że będzie “reanimowana”.
Wiadomo, że nowy kolor Nissana będzie nosił nazwę "Midnight Opal". Nissan twierdzi również, że taki kolor może być widziany wyłącznie na najlepszych supersamochodach. Karoseria błyszczy wtedy jak klejnot a wraz z różnym kątem patrzenia i różnymi warunkami oświetlenia zmienia się postrzegana kolorystyka.
Wszystkie modele "Opal" wyposażone są w tylny spoiler z włókna węglowego, kute aluminiowe felgi z tytanową powłoką oraz złotą tabliczkę z numerem modelu umieszczoną w komorze silnika
Nie ma żadnych innych zmian jeżeli chodzi o mechanikę, więc samochód nadal napędza silnik 3.8-litra V6 twin-turbo o mocy 545KM.
Pewne jest, że Peugeot 205 T16 to zabawka dla naprawdę bogatych chłopców. Ceny tej wersji zaczynają się od 70 tysięcy euro.
Tłumik to część układu wydechowego potrzebna do zredukowania hałasu, tj. wibracji spalin¹ wydobywających się z silnika. W typowych układach samochodowych występują dwa lub trzy tłumiki, a w nowszych dodatkowo katalizator.
Wyróżniamy cztery najpopularniejsze rodzaje tłumików:
- refleksyjny – tłumienie polega na wielokrotnym odbijaniu się o elementy tłumika fali dźwiękowej. Wielokrotne odbicia zmniejszają energię dźwięku który w końcu zanika(oczywiście nie w całości, tylko część fal wytraca całkowicie swą energię);
- kombinowany – użycie kilku różnych metod tłumienia w jednej obudowie;
- interferencyjny – działa on na zasadzie interferencji fal, tj. nakładania się na siebie fal o takiej samej
częstotliwości;
- absorpcyjny – zbudowany z perforowanej rury otoczonej dźwiękochłonnym materiałem(np. wata
stalowa). Ten rodzaj tłumi tylko wysokie dźwięki.
Katalizator, nie jest to co prawda tłumik, ale wchodzi on w skład układu wydechowego, to element który redukuje szkodliwe składniki spalin. Jego działanie opiera się na reakcjach chemicznych zachodzących między pierwiastkami w spalinach, a pierwiastkami zawartymi w katalizatorze. Aby element ten prawidłowo spełniał swoje zadanie powinien pracować z parze z sondą Lambda².
Dodam jeszcze, że w silnikach dwusuwowych wydech spełnia ważną funkcję. Pierwszym elementem za silnikiem jest tzw. gruszka, czyli komora rozprężna która przez wytwarzane podciśnienie „wysysa” spaliny z komory spalania co podnosi sprawność jednostki.
Na górnym zdjęciu przedstawiony jest przekrój katalizatora, a na dolnym przykład tłumika refleksyjnego
¹- dźwięk to wibracje powietrza.
²- mierzy ona zawartość tlenu w spalinach.