Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 112 takich materiałów
    W tamtych czasach sygnał milicji był o wiele... – głośniejszy i było ich słychać, a teraz? nie wiemy z której strony jedzie raz słychać raz nie
    Głośniejszy i było ich słychać, a teraz? nie wiemy z której strony jedzie raz słychać raz nie
    22 sierpnia 2013, 17:57 przez Dasteri (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Saleen 351 Mustang - produkcja 710-konnego modelu za 83.000 dolarów ru – Saleen 351 Mustang - produkcja 710-konnego modelu za 83.000 dolarów ruszyła
Tuner zdecydował się również na kilka drobiazgów urozmaicających wnętrze Mustanga. Zaglądając do środka widać fotele pokrytą skórą i alcantarą. Dodatkowo Saleen zamontował w modelu 351 podświetlane progi.
Nie od dziś wiemy, że Amerykanie ponad wszystko cenią sobie mocny silnik, tak więc każda modernizacja w ich wykonaniu to dodatkowe konie mechaniczne. W tym wypadku za bazę do tuningu posłużył 5,7 litrowy silnik V8 o mocy maksymalnej 710 KM i momentowi 887 Nm. Wszystko to wędruje oczywiście na tylne koła za pośrednictwem 6-stopniowej manualnej przekładni. Szkoda tylko, że tuner nie pochwalił się osiągami takiego potwora.
Wydaje się to dziwne, ale Saleen zajął się również atrybutami odpowiedzialnymi za prowadzenie samochodu. Podobno zostały wymienione elementy zawieszenia, takie jak choćby sprężyny, czy stabilizatory.
Cena jaką trzeba zapłacić za Saleena 351 Mustang to 82,634 dolarów.
    Saleen 351 Mustang - produkcja 710-konnego modelu za 83.000 dolarów ruszyła
    Tuner zdecydował się również na kilka drobiazgów urozmaicających wnętrze Mustanga. Zaglądając do środka widać fotele pokrytą skórą i alcantarą. Dodatkowo Saleen zamontował w modelu 351 podświetlane progi.
    Nie od dziś wiemy, że Amerykanie ponad wszystko cenią sobie mocny silnik, tak więc każda modernizacja w ich wykonaniu to dodatkowe konie mechaniczne. W tym wypadku za bazę do tuningu posłużył 5,7 litrowy silnik V8 o mocy maksymalnej 710 KM i momentowi 887 Nm. Wszystko to wędruje oczywiście na tylne koła za pośrednictwem 6-stopniowej manualnej przekładni. Szkoda tylko, że tuner nie pochwalił się osiągami takiego potwora.
    Wydaje się to dziwne, ale Saleen zajął się również atrybutami odpowiedzialnymi za prowadzenie samochodu. Podobno zostały wymienione elementy zawieszenia, takie jak choćby sprężyny, czy stabilizatory.
    Cena jaką trzeba zapłacić za Saleena 351 Mustang to 82,634 dolarów.
    8 sierpnia 2013, 0:02 przez Konto usunięte | Do ulubionych | Skomentuj
    Rozbił Ferrari 458 Italia dwie godziny po zakupie – Wiadomość, że ktoś na świecie rozbił kolejne Ferrari 458 Italia, nie powinna już nikogo zaskakiwać. Model ten należy do grupy tych samochodów, które wymagają od kierowcy czegoś więcej, niż tylko prawa jazdy.
Ten wypadek jest jednak szczególnie interesujący ze względu na fakt, że właściciel “uszkodził” swojego włoskiego supercara po dwóch godzinach od zakupu. Wypadek miał miejsce w irlandzkim mieście Lisburn. Kierowca Ferrari najpierw uderzył w SUV-a, a następnie wbił się w przyczepę ciężarówki. Niestety nie wiemy, czy ktoś poważnie ucierpiał w tym incydencie. 458 Italia została jednak poważnie uszkodzona i bardzo wątpliwe, że będzie “reanimowana”.
    Wiadomość, że ktoś na świecie rozbił kolejne Ferrari 458 Italia, nie powinna już nikogo zaskakiwać. Model ten należy do grupy tych samochodów, które wymagają od kierowcy czegoś więcej, niż tylko prawa jazdy.
    Ten wypadek jest jednak szczególnie interesujący ze względu na fakt, że właściciel “uszkodził” swojego włoskiego supercara po dwóch godzinach od zakupu. Wypadek miał miejsce w irlandzkim mieście Lisburn. Kierowca Ferrari najpierw uderzył w SUV-a, a następnie wbił się w przyczepę ciężarówki. Niestety nie wiemy, czy ktoś poważnie ucierpiał w tym incydencie. 458 Italia została jednak poważnie uszkodzona i bardzo wątpliwe, że będzie “reanimowana”.
    3 sierpnia 2013, 20:35 przez Konto usunięte | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    Legendarna Beczka – Mercedes W123 był w swoich latach nowoczesną, luksusową limuzyną. Na liście wyposażenia dodatkowego widniała m.in. półautomatyczna klimatyzacja, poduszka powietrzna dla kierowcy, ABS i automatyczna skrzynia biegów z tempomatem. W roku 1980 W123 był najchętniej kupowanym samochodem na rynku niemieckim. Wiemy, dlaczego "Niemiec płakał jak sprzedawał"
    Mercedes W123 był w swoich latach nowoczesną, luksusową limuzyną. Na liście wyposażenia dodatkowego widniała m.in. półautomatyczna klimatyzacja, poduszka powietrzna dla kierowcy, ABS i automatyczna skrzynia biegów z tempomatem. W roku 1980 W123 był najchętniej kupowanym samochodem na rynku niemieckim. Wiemy, dlaczego "Niemiec płakał jak sprzedawał"
    28 lipca 2013, 12:11 przez orgowit (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nissan GT-R porzucony w Grecji – Zdarza się, że kończące swój żywot samochody są porzucane gdzieś na parkingach, poboczach, lub w jeziorach. Ale jaki szaleniec zostawia na pastwę losu Nissana GT-R? Wiemy tylko tyle, że jest Grekiem. Odnaleziony w zaimprowizowanym garażu GT-R przedstawia obraz nędzy i rozpaczy. Przypomnijmy, że w Polsce ten ceny tego modelu zaczynają się od 483 tys. zł.
    Zdarza się, że kończące swój żywot samochody są porzucane gdzieś na parkingach, poboczach, lub w jeziorach. Ale jaki szaleniec zostawia na pastwę losu Nissana GT-R? Wiemy tylko tyle, że jest Grekiem. Odnaleziony w zaimprowizowanym garażu GT-R przedstawia obraz nędzy i rozpaczy. Przypomnijmy, że w Polsce ten ceny tego modelu zaczynają się od 483 tys. zł.
    27 lipca 2013, 22:36 przez marcineek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (11)
    Nissan GT-R Opal – Nie wiadomo w jaki sposób minerał odnosi się do nowej wersji Nissana GT-R, ale wiemy, że tak zostanie nazwana jego edycja limitowana.
Wiadomo, że nowy kolor Nissana będzie nosił nazwę "Midnight Opal". Nissan twierdzi również, że taki kolor może być widziany wyłącznie na najlepszych supersamochodach. Karoseria błyszczy wtedy jak klejnot a wraz z różnym kątem patrzenia i różnymi warunkami oświetlenia zmienia się postrzegana kolorystyka. 


Wszystkie modele "Opal" wyposażone są w tylny spoiler z włókna węglowego, kute aluminiowe felgi z tytanową powłoką oraz złotą tabliczkę z numerem modelu umieszczoną w komorze silnika

Nie ma żadnych innych zmian jeżeli chodzi o mechanikę, więc samochód nadal napędza silnik 3.8-litra V6 twin-turbo o mocy 545KM.
    Nie wiadomo w jaki sposób minerał odnosi się do nowej wersji Nissana GT-R, ale wiemy, że tak zostanie nazwana jego edycja limitowana.
    Wiadomo, że nowy kolor Nissana będzie nosił nazwę "Midnight Opal". Nissan twierdzi również, że taki kolor może być widziany wyłącznie na najlepszych supersamochodach. Karoseria błyszczy wtedy jak klejnot a wraz z różnym kątem patrzenia i różnymi warunkami oświetlenia zmienia się postrzegana kolorystyka.


    Wszystkie modele "Opal" wyposażone są w tylny spoiler z włókna węglowego, kute aluminiowe felgi z tytanową powłoką oraz złotą tabliczkę z numerem modelu umieszczoną w komorze silnika

    Nie ma żadnych innych zmian jeżeli chodzi o mechanikę, więc samochód nadal napędza silnik 3.8-litra V6 twin-turbo o mocy 545KM.
    18 lipca 2013, 15:05 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Peugeot 205 T16 – 205 T16, czyli samochód - legenda. B-grupowy potwór, który w latach 1985-86 deklasował swoich rywali. Pod maską (a właściwie pod tylną klapą) drzemało 450 koni, co czyniło z 910-kilogramowego Peugeota prawdziwego pogromcę Audi, Lancii i całej reszty stawki WRC. Aby otrzymać rajdową homologację, konieczne było wyprodukowanie 200 sztuk drogowej wersji T16. Powstała więc "ugrzeczniona", 180-konna wersja. Wtajemniczeni twierdzą jednak, że zdjęcie ukazujące 200 sztuk "cywilnych" T16 było sfabrykowane. Jak jest naprawdę - tego nie wiemy. 
 Pewne jest, że Peugeot 205 T16 to zabawka dla naprawdę bogatych chłopców. Ceny tej wersji zaczynają się od 70 tysięcy euro.
    205 T16, czyli samochód - legenda. B-grupowy potwór, który w latach 1985-86 deklasował swoich rywali. Pod maską (a właściwie pod tylną klapą) drzemało 450 koni, co czyniło z 910-kilogramowego Peugeota prawdziwego pogromcę Audi, Lancii i całej reszty stawki WRC. Aby otrzymać rajdową homologację, konieczne było wyprodukowanie 200 sztuk drogowej wersji T16. Powstała więc "ugrzeczniona", 180-konna wersja. Wtajemniczeni twierdzą jednak, że zdjęcie ukazujące 200 sztuk "cywilnych" T16 było sfabrykowane. Jak jest naprawdę - tego nie wiemy.
    Pewne jest, że Peugeot 205 T16 to zabawka dla naprawdę bogatych chłopców. Ceny tej wersji zaczynają się od 70 tysięcy euro.
    4 czerwca 2013, 16:19 przez Nanek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mówią, że zaklepał.. – już wszystkie loty w kosmos i nawet podczas kąpieli nie zdejmuje kasku. My wiemy tylko, że nazywa się Stig
    Już wszystkie loty w kosmos i nawet podczas kąpieli nie zdejmuje kasku. My wiemy tylko, że nazywa się Stig
    31 maja 2013, 16:38 przez Konto usunięte | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    No to już wiemy, skąd one się tam biorą –
    29 kwietnia 2013, 21:56 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Tłumiki i ich rodzaje – Dziś w zasadzie wracamy do samych podstaw motoryzacji, a mianowicie o tak oczywistym elemencie każdego pojazdu spalinowego jakim jest tłumik. Niby zwykły tłumik, ale czy na pewno wiemy jak jest on zbudowany?

Tłumik to część układu wydechowego potrzebna do zredukowania hałasu, tj. wibracji spalin¹ wydobywających się z silnika. W typowych układach samochodowych występują dwa lub trzy tłumiki, a w nowszych dodatkowo katalizator.

Wyróżniamy cztery najpopularniejsze rodzaje tłumików:
 - refleksyjny – tłumienie polega na wielokrotnym odbijaniu się o elementy tłumika fali dźwiękowej. Wielokrotne odbicia zmniejszają energię dźwięku który w końcu zanika(oczywiście nie w całości, tylko część fal wytraca całkowicie swą energię);
 - kombinowany – użycie kilku różnych metod tłumienia w jednej obudowie;
 - interferencyjny – działa on na zasadzie interferencji fal, tj. nakładania się na siebie fal o takiej samej                                           
   częstotliwości;
 - absorpcyjny – zbudowany z perforowanej rury otoczonej dźwiękochłonnym materiałem(np. wata      
   stalowa). Ten rodzaj tłumi tylko wysokie dźwięki.

Katalizator, nie jest to co prawda tłumik, ale wchodzi on w skład układu wydechowego, to element który redukuje szkodliwe składniki spalin. Jego działanie opiera się na reakcjach chemicznych zachodzących między pierwiastkami w spalinach, a pierwiastkami zawartymi w katalizatorze. Aby element ten prawidłowo spełniał swoje zadanie powinien pracować z parze z sondą Lambda².

Dodam jeszcze, że w silnikach dwusuwowych wydech spełnia ważną funkcję. Pierwszym elementem za silnikiem jest tzw. gruszka, czyli komora rozprężna która przez wytwarzane podciśnienie „wysysa” spaliny z komory spalania co podnosi sprawność jednostki.

Na górnym zdjęciu przedstawiony jest przekrój katalizatora, a na dolnym przykład tłumika refleksyjnego


¹- dźwięk to wibracje powietrza.
²- mierzy ona zawartość tlenu w spalinach.
    Dziś w zasadzie wracamy do samych podstaw motoryzacji, a mianowicie o tak oczywistym elemencie każdego pojazdu spalinowego jakim jest tłumik. Niby zwykły tłumik, ale czy na pewno wiemy jak jest on zbudowany?

    Tłumik to część układu wydechowego potrzebna do zredukowania hałasu, tj. wibracji spalin¹ wydobywających się z silnika. W typowych układach samochodowych występują dwa lub trzy tłumiki, a w nowszych dodatkowo katalizator.

    Wyróżniamy cztery najpopularniejsze rodzaje tłumików:
    - refleksyjny – tłumienie polega na wielokrotnym odbijaniu się o elementy tłumika fali dźwiękowej. Wielokrotne odbicia zmniejszają energię dźwięku który w końcu zanika(oczywiście nie w całości, tylko część fal wytraca całkowicie swą energię);
    - kombinowany – użycie kilku różnych metod tłumienia w jednej obudowie;
    - interferencyjny – działa on na zasadzie interferencji fal, tj. nakładania się na siebie fal o takiej samej
    częstotliwości;
    - absorpcyjny – zbudowany z perforowanej rury otoczonej dźwiękochłonnym materiałem(np. wata
    stalowa). Ten rodzaj tłumi tylko wysokie dźwięki.

    Katalizator, nie jest to co prawda tłumik, ale wchodzi on w skład układu wydechowego, to element który redukuje szkodliwe składniki spalin. Jego działanie opiera się na reakcjach chemicznych zachodzących między pierwiastkami w spalinach, a pierwiastkami zawartymi w katalizatorze. Aby element ten prawidłowo spełniał swoje zadanie powinien pracować z parze z sondą Lambda².

    Dodam jeszcze, że w silnikach dwusuwowych wydech spełnia ważną funkcję. Pierwszym elementem za silnikiem jest tzw. gruszka, czyli komora rozprężna która przez wytwarzane podciśnienie „wysysa” spaliny z komory spalania co podnosi sprawność jednostki.

    Na górnym zdjęciu przedstawiony jest przekrój katalizatora, a na dolnym przykład tłumika refleksyjnego


    ¹- dźwięk to wibracje powietrza.
    ²- mierzy ona zawartość tlenu w spalinach.
    12 kwietnia 2013, 21:44 przez Sarge (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)