Szukaj
Znalazłem 112 takich materiałów
Jednym z powodów stworzenia tańszego modelu samochodu jest budowa przez Tesla nowej fabryki baterii (Tesla Gigafactory), co ma znacząco ograniczyć koszty produkcji samochodów elektrycznych. Elon Musk zapewnia, że fabryka będzie w 2020 roku produkowała tyle baterii litowo-jonowych, ile obecnie wytwarzają wszystkie fabryki baterii na świecie.
Na podstawie zdjęć w internecie można z dużym prawdopodobieństwem zgadywać, że to Ferrari ma nadwozie typu Targa.
Dział Projektów Specjalnych Ferrari jest otwarty tylko dla najbardziej lojalnych klientów włoskiej marki i do tej pory stworzyły sześć innych samochodów, które znamy:
-SP1 oparty na F430
-P540 Superfast Aperta oparty na 599
-612 GTS Pavesi oparty na 599
-Superamerica 45 oparty na 599
-SP12 EC oparty na 458
-SP Arya oparty na 599
-SP FFX oparty na FF
Jednostki 4-cylindrowe nie są jednak niczym nowym w ofercie Porsche. Były stosowane wielokrotnie w długiej historii firmy, także całkiem niedawno. Jednostka 4-cylindrowa pracująca w układzie V zadebiutowała ostatnio w modelu rajdowym 919 Hybrid.
Samochód został oficjalnie zaprezentowany podczas imprezy Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2014 i jest dziełem Mini oraz studia projektowego Touring Superleggera. Pod względem designu miało to być „spotkanie brytyjskiego ducha motoryzacji z włoską duszą samochodu”.
Dane techniczne? Niestety Mini nie zdradza zbyt wiele. Wiemy jedynie, że za napęd odpowiada jednostka elektryczne. BMW nic nie wspomina jednak, czy Mini Superleggera w ogóle trafi do sprzedaży. Pozostaje mieć nadzieję, że tak się stanie.
Pierwszy raz o jego istnieniu usłyszeliśmy w 2012 roku, gdy amerykański producent zaprezentował pierwszy działający prototyp. Wtedy jednak nie wiedzieliśmy, czy uda się wyeliminować wszystkie problemy z pojazdem i czy w ogóle trafi do seryjnej produkcji. W tym czasie udało się ustabilizować tor lotu i sprawić, że wg. twórców Aero-X zaczął prowadzić się jak… motocykl.
Producent przedstawia Aero-X jako pojazd, który dotrze wszędzie tam, gdzie nie ma dróg. Może być wykorzystywany w geodezji, poszukiwaniach, ratownictwie, straży granicznej, w czasie klęsk żywiołowych. Nic nie stoi na przeszkodzie, by przekształcić go w… pojazd rolniczy, np. do nawożenia pól.
Mitsubishi Lancer Evolution to zarówno ikona japońskiej marki jak i rajdów samochodowych. Na przestrzeni 22 lat powstało 10 i pół ewolucji tego kultowego auta. Tę połówkę stanowi Lancer Evo 6.5 Tommi Makinen. Łącznie sprzedano ponad 250 000 sztuk wszystkich generancji – 92 000 w Japonii i 154 000 na pozostałych rynkach.
Lancer Evolution utrwalił się w naszej świadomości jako pełnokrwista rajdówka i samochód dający mnóstwo frajdy z jazdy. Za kierownicą Mitsubishi Tommi Makinen zdobył cztery tytuły Rajdowego Mistrza Świata WRC (1996-1999). Przez wiele lat Lancer Evo dominował w rajdowej grupie N na wszystkich kontynentach. Ponadto święcił triumfy w wyścigach, zgromadził wokół siebie potężną grupę miłośników i przez lata miał tylko jednego równego sobie konkurenta: Subaru Imprezę STI.
Co jak co ale czy tylko ja poczułem dziwny żal i smutek?
Wszystkie modele od 1 do 10 generacji były niepowtarzalne i budziły żar w sercu