Szukaj
Znalazłem 72 takie materiały
Wcześniej polski Solaris zaskarżył przetarg do Krajowej Izby Odwoławczej, wskazując na rażąco niską cenę, która w ich odczuciu była ceną dumpingową. Oznacza to, ze autobusy zostały zaoferowane w cenie niższej niż koszty produkcji. Krajowa Izba Odwoławcza uznała, że kalkulacja ceny autobusu oferowanego przez chiński BYD nie jest wystarczająco poparta dowodami. Efektem tej decyzji Solaris wskoczył na pozycje lidera.
Dane techniczne:
Silnik 5.0l V10 z BMW(S85B50)
Moc 507KM
Moment obrotowy 520Nm
0-100km/h 3.9s
V-max 310km/h
śr spalnie koło 15l/100km
Zwracam się do was z prośbą o opinie na temat wyboru pierwszego auta dla siebie. Mam do wykorzystania kwotę do 13tyś maxymalnie.
Moje typy to:
1. BMW E46 Sedanik, silniczek max 1.9 czyli 318i R4 - Baaardzo się napaliłem na to autko, podoba mi się straasznie, ale... (nobo zawsze jest jakieś ale). Naczytałem się na forum BMW, że po zakupie trzeba wydać około 2tys na nowe części ( oleje filtry itp) i że jeśli mam tylko tyle pieniędzy to lepiej sobie odpuścić zważając też na to, że nie pracuję ( student ) i nie będe przeznaczał na auto wiele.
Druga sprawa to spalanie, myśle że zmieścił bym się w granicach 8 litrach w trybie mieszanym. Moja kieszeń powinna to wytrzymać.
318i to dość oszczędne autko oraz nie aż tak drogie w eksploatacji, ale posty na forum BMW trochę mnie zdołowały i poważnie przemyślam ta opcje.
2. Seat Cordoba III - autko dość tanie, ładne z zewnątrz lecz w środku już gorzej. Silniki też nie najgorsze, oszczędne lecz niezbyt dynamiczne
3. Honda Civic V bądź VI - silniki dobre, dynamiczne, autka ładne lecz stare i blacha w każdym modelu przerdzewiała co bardzo odstrasza.
Proszę o opinie na temat tych autek, najbardziej mnie interesuje opinia na BMW ;d Zaznaczam, że nie interesują mnie VW w tym też i Golfy bądź Audi, nie mam nic do tych marek lecz po prostu nie są w moim guście.
Z góry dziękuje ! ;)
Plany:
-Obniżenie zawieszenia o 20mm
-Polerka karoserii oraz wydechu (końcówki)
-Naprawienie problemu z falującymi obrotami (Czasami obroty falują kiedy jest dosyć ciepło, natomiast po "przepałowaniu" go silnik chodzi jak nówka sztuka.
-Pozbycie się małych ognisk korozji z tylnego pasa (I tu moje pytanie, jakie w miarę tanie, a dobre środki polecacie na pozbycie się ognisk?)
W pojeździe zostało zastosowane sprzężone zawieszenie - każde koło jest zawieszone na pojedynczym wahaczu wzdłużnym. Koła przednie i tylne po każdej stronie pojazdu były sprzęgane poprzez zespół poziomych sprężyn w cylindrycznej obudowie. Początkowo samochód był wyposażony tylko w amperomierz i kilka przełączników.
W trakcie całej swojej produkcji, pojazd był wielokrotnie modernizowany - w 1954 zwiększono pojemność silnika(z 374 do 425 centymetrów sześciennych) oraz powiększono moc do 12 km(z 9). Jednocześnie zmodernizowano nadwozie - przed tą modernizacją zamiast blaszanej klapy, stosowano tylko płócienną ścianę tylną. Przy okazji zmieniono też maskę, która otrzymała nowe przetłoczenie. W 1963 moc silnika zwiększono do 18km, przy czym unowocześniono tablicę wskaźników. Dwa lata później wprowadzono boczne okna za drzwiami, a przy półosiach napędowych przeguby równobieżne zamiast krzyżakowych Cardana. 1967 powitał drugą wersję silnikową - 602cm3.