Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Profil użytkownika

    feanorek

    Kierowca
    Zamieszcza materiały od: 1 sierpnia 2012 - 16:22
    Ostatnio: 20 listopada 2022 - 0:47
    O sobie:

    Prawo jazdy krótko(2010), własne auto krócej(2011), preferuję auta, którymi da się jeździć poza własnym podjazdem/parkingiem.
    Wieśglebom mówię zdecydowane nie!
    Wymądrzającej się smarkaterii mówię: Racz udać się w wycieczkę do mojego wnętrza, i jak już się tam udasz, możesz ponownie zobaczyć, to co wiesz i widziałeś :)

    • Materiałów na głównej: 6 z 6
    • Punktów za materiały: 156
    • Komentarzy: 342
    • Punktów za komentarze: 377
     
    Zachęcony przykładem innych – BMW e36 316i. Przy okazji nachodzi refleksja - ile razy ten licznik pokazywał już taką wartość?
    BMW e36 316i. Przy okazji nachodzi refleksja - ile razy ten licznik pokazywał już taką wartość?
    5 marca 2014, 10:06 przez feanorek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Z cyklu: Napotkane w Portugalii – Citroёn 2CV- Samochód osobowy, produkowany w latach 1948-1990 we Francji oraz Portugalii(1961-90). Auto klasy popularnej, maksymalnie uproszczone, tanie w produkcji i tanie w utrzymaniu. Pierre Boulanger w trakcie projektowania samochodu kierował się myślą "Quatro roues sous un parapluie" czyli "Cztery koła pod parasolem". Prace konstrukcyjne zakończone w 1938, ale ze względu na wybuch II wojny światowej prototypy(250), oprócz jednego egzemplarza, zostały zniszczone.

W pojeździe zostało zastosowane sprzężone  zawieszenie - każde koło jest zawieszone na pojedynczym wahaczu wzdłużnym. Koła przednie i tylne po każdej stronie pojazdu były sprzęgane poprzez zespół poziomych sprężyn w cylindrycznej obudowie. Początkowo samochód był wyposażony tylko w amperomierz i kilka przełączników.

W trakcie całej swojej produkcji, pojazd był wielokrotnie modernizowany - w 1954 zwiększono pojemność silnika(z 374 do 425 centymetrów sześciennych) oraz powiększono moc do 12 km(z 9). Jednocześnie zmodernizowano nadwozie - przed tą modernizacją zamiast blaszanej klapy, stosowano tylko płócienną ścianę tylną. Przy okazji zmieniono też maskę, która otrzymała nowe przetłoczenie. W 1963 moc silnika zwiększono do 18km, przy czym unowocześniono tablicę wskaźników. Dwa lata później wprowadzono boczne okna za drzwiami, a przy półosiach napędowych przeguby równobieżne zamiast krzyżakowych Cardana. 1967 powitał drugą wersję silnikową - 602cm3.
    Citroёn 2CV- Samochód osobowy, produkowany w latach 1948-1990 we Francji oraz Portugalii(1961-90). Auto klasy popularnej, maksymalnie uproszczone, tanie w produkcji i tanie w utrzymaniu. Pierre Boulanger w trakcie projektowania samochodu kierował się myślą "Quatro roues sous un parapluie" czyli "Cztery koła pod parasolem". Prace konstrukcyjne zakończone w 1938, ale ze względu na wybuch II wojny światowej prototypy(250), oprócz jednego egzemplarza, zostały zniszczone.

    W pojeździe zostało zastosowane sprzężone zawieszenie - każde koło jest zawieszone na pojedynczym wahaczu wzdłużnym. Koła przednie i tylne po każdej stronie pojazdu były sprzęgane poprzez zespół poziomych sprężyn w cylindrycznej obudowie. Początkowo samochód był wyposażony tylko w amperomierz i kilka przełączników.

    W trakcie całej swojej produkcji, pojazd był wielokrotnie modernizowany - w 1954 zwiększono pojemność silnika(z 374 do 425 centymetrów sześciennych) oraz powiększono moc do 12 km(z 9). Jednocześnie zmodernizowano nadwozie - przed tą modernizacją zamiast blaszanej klapy, stosowano tylko płócienną ścianę tylną. Przy okazji zmieniono też maskę, która otrzymała nowe przetłoczenie. W 1963 moc silnika zwiększono do 18km, przy czym unowocześniono tablicę wskaźników. Dwa lata później wprowadzono boczne okna za drzwiami, a przy półosiach napędowych przeguby równobieżne zamiast krzyżakowych Cardana. 1967 powitał drugą wersję silnikową - 602cm3.
    26 stycznia 2014, 1:16 przez feanorek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Z cyklu napotkane w Portugalii – Opel Kadett C: Produkowany w latach 1973-1979, w sumie wyprodukowano 1 701 076 samochodów. Samochód miał silnik z przodu i napęd na tył. Przedstawiony egzemplarz najprawdopodobniej ma silnik o pojemności 1.0 litra, o mocy 40km (wersja głównie dla krajów śródziemnomorskich).

Większość Kadettów C miało 4 biegową, synchronizowaną ręczną przekładnię. Można było w opcji dla większych silników zamówić 3-biegową, automatyczną przekładnię "GM Strasbourg" Turbo-Hydramatic 180. W opcji można było również wyposażyć samochód w przednie, tarczowe hamulce o średnicy 238mm - opcja ta była standardem dla wszystkich, oprócz najtańszych wersji (a i tutaj stała się standardem w 1975).
    Opel Kadett C: Produkowany w latach 1973-1979, w sumie wyprodukowano 1 701 076 samochodów. Samochód miał silnik z przodu i napęd na tył. Przedstawiony egzemplarz najprawdopodobniej ma silnik o pojemności 1.0 litra, o mocy 40km (wersja głównie dla krajów śródziemnomorskich).

    Większość Kadettów C miało 4 biegową, synchronizowaną ręczną przekładnię. Można było w opcji dla większych silników zamówić 3-biegową, automatyczną przekładnię "GM Strasbourg" Turbo-Hydramatic 180. W opcji można było również wyposażyć samochód w przednie, tarczowe hamulce o średnicy 238mm - opcja ta była standardem dla wszystkich, oprócz najtańszych wersji (a i tutaj stała się standardem w 1975).
    30 października 2013, 16:39 przez feanorek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Z cyklu: Napotkane w Portugalii – Nieznany mi bliżej, a nietypowy Ford.
    Nieznany mi bliżej, a nietypowy Ford.
    28 października 2013, 22:47 przez feanorek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Z cyklu: napotkane w Portugalii – Za en.wikipedia.org/wiki/Opel_(Olympia)_Rekord_P1


Opel Rekord - przez pierwsze dwa lata sprzedawany jako Opel Olympia Rekord P) to samochód segmentu D, następca Opla Olympii Rekord. Większy niż poprzednik, posiadał wzorowaną na amerykańskich samochodach wygiętą przednią i tylną szybę. Sprzedawany był jako 2 i 4 drzwiowy sedan, a także jako 3-drzwiowe kombi i 3-drzwiowy van. P1 został zastąpiony w 1960 roku przez Opla Rekorda P2, ale był jeszcze sprzedawany jako Opel  1200 w wersji ze zmniejszonym wyposażeniem i mniejszym silnikiem(1.2l) aż do 1962 roku. Samochód był napędzany przez silnik o pojemności 1488 centymetrów sześciennych, z wałkiem rozrządu znajdującym się ponad głowicą, z chłodzeniem wodnym. Silniki z pierwszych lat produkcji osiągały 45 koni mechanicznych przy 3900 obrotach na minutę, ale w 1959 roku po zwiększeniu kompresji miały moc 50 koni. Na zamówienie można było wyposażyć samochód w silnik o pojemności 1680 centymetrów sześciennych, który osiągał 55 koni mechanicznych przy 4000 obrotów na minutę. Napęd był przenoszony przez trzybiegową skrzynię.

Samochód był też produkowany w Republice Południowej Afryki, gdzie produkowany był w wersji z kierownicą po prawej stronie oraz nadwoziem typu Pick-Up.
    Za en.wikipedia.org/wiki/Opel_(Olympia)_Rekord_P1


    Opel Rekord - przez pierwsze dwa lata sprzedawany jako Opel Olympia Rekord P) to samochód segmentu D, następca Opla Olympii Rekord. Większy niż poprzednik, posiadał wzorowaną na amerykańskich samochodach wygiętą przednią i tylną szybę. Sprzedawany był jako 2 i 4 drzwiowy sedan, a także jako 3-drzwiowe kombi i 3-drzwiowy van. P1 został zastąpiony w 1960 roku przez Opla Rekorda P2, ale był jeszcze sprzedawany jako Opel 1200 w wersji ze zmniejszonym wyposażeniem i mniejszym silnikiem(1.2l) aż do 1962 roku. Samochód był napędzany przez silnik o pojemności 1488 centymetrów sześciennych, z wałkiem rozrządu znajdującym się ponad głowicą, z chłodzeniem wodnym. Silniki z pierwszych lat produkcji osiągały 45 koni mechanicznych przy 3900 obrotach na minutę, ale w 1959 roku po zwiększeniu kompresji miały moc 50 koni. Na zamówienie można było wyposażyć samochód w silnik o pojemności 1680 centymetrów sześciennych, który osiągał 55 koni mechanicznych przy 4000 obrotów na minutę. Napęd był przenoszony przez trzybiegową skrzynię.

    Samochód był też produkowany w Republice Południowej Afryki, gdzie produkowany był w wersji z kierownicą po prawej stronie oraz nadwoziem typu Pick-Up.
    3 października 2013, 19:40 przez feanorek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Napotkany w Portugalii – Niebrzydki Fiacik
    Niebrzydki Fiacik
    1 października 2013, 17:48 przez feanorek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)

    1