Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Z cyklu: Napotkane w Portugalii

    Z cyklu: Napotkane w Portugalii – Citroёn 2CV- Samochód osobowy, produkowany w latach 1948-1990 we Francji oraz Portugalii(1961-90). Auto klasy popularnej, maksymalnie uproszczone, tanie w produkcji i tanie w utrzymaniu. Pierre Boulanger w trakcie projektowania samochodu kierował się myślą "Quatro roues sous un parapluie" czyli "Cztery koła pod parasolem". Prace konstrukcyjne zakończone w 1938, ale ze względu na wybuch II wojny światowej prototypy(250), oprócz jednego egzemplarza, zostały zniszczone.

W pojeździe zostało zastosowane sprzężone  zawieszenie - każde koło jest zawieszone na pojedynczym wahaczu wzdłużnym. Koła przednie i tylne po każdej stronie pojazdu były sprzęgane poprzez zespół poziomych sprężyn w cylindrycznej obudowie. Początkowo samochód był wyposażony tylko w amperomierz i kilka przełączników.

W trakcie całej swojej produkcji, pojazd był wielokrotnie modernizowany - w 1954 zwiększono pojemność silnika(z 374 do 425 centymetrów sześciennych) oraz powiększono moc do 12 km(z 9). Jednocześnie zmodernizowano nadwozie - przed tą modernizacją zamiast blaszanej klapy, stosowano tylko płócienną ścianę tylną. Przy okazji zmieniono też maskę, która otrzymała nowe przetłoczenie. W 1963 moc silnika zwiększono do 18km, przy czym unowocześniono tablicę wskaźników. Dwa lata później wprowadzono boczne okna za drzwiami, a przy półosiach napędowych przeguby równobieżne zamiast krzyżakowych Cardana. 1967 powitał drugą wersję silnikową - 602cm3.
    Citroёn 2CV- Samochód osobowy, produkowany w latach 1948-1990 we Francji oraz Portugalii(1961-90). Auto klasy popularnej, maksymalnie uproszczone, tanie w produkcji i tanie w utrzymaniu. Pierre Boulanger w trakcie projektowania samochodu kierował się myślą "Quatro roues sous un parapluie" czyli "Cztery koła pod parasolem". Prace konstrukcyjne zakończone w 1938, ale ze względu na wybuch II wojny światowej prototypy(250), oprócz jednego egzemplarza, zostały zniszczone.

    W pojeździe zostało zastosowane sprzężone zawieszenie - każde koło jest zawieszone na pojedynczym wahaczu wzdłużnym. Koła przednie i tylne po każdej stronie pojazdu były sprzęgane poprzez zespół poziomych sprężyn w cylindrycznej obudowie. Początkowo samochód był wyposażony tylko w amperomierz i kilka przełączników.

    W trakcie całej swojej produkcji, pojazd był wielokrotnie modernizowany - w 1954 zwiększono pojemność silnika(z 374 do 425 centymetrów sześciennych) oraz powiększono moc do 12 km(z 9). Jednocześnie zmodernizowano nadwozie - przed tą modernizacją zamiast blaszanej klapy, stosowano tylko płócienną ścianę tylną. Przy okazji zmieniono też maskę, która otrzymała nowe przetłoczenie. W 1963 moc silnika zwiększono do 18km, przy czym unowocześniono tablicę wskaźników. Dwa lata później wprowadzono boczne okna za drzwiami, a przy półosiach napędowych przeguby równobieżne zamiast krzyżakowych Cardana. 1967 powitał drugą wersję silnikową - 602cm3.
    26 stycznia 2014, 1:16 przez feanorek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj

    Komentarze

    Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…