Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 98 takich materiałów
    Ducati Street – Droga…
Niekończąca się wstęga adrenaliny…
Bitumicznie sztuczna skóra Matki Ziemi…
ta lepsza…
Obejmująca opony czułymi ramionami tarcia niczym najwspanialsza kochanka…
Wierna… w zdrowiu i chorobie…
Wierna w życiu i wierna w chwili śmierci…
Zawsze przy mnie…
Górski wij wzbudzający zachwyt w oczach…
Prosta strzała dająca kierowcom szanse na zbyt późną naukę łaciny…
Droga… moja…
    Droga…
    Niekończąca się wstęga adrenaliny…
    Bitumicznie sztuczna skóra Matki Ziemi…
    ta lepsza…
    Obejmująca opony czułymi ramionami tarcia niczym najwspanialsza kochanka…
    Wierna… w zdrowiu i chorobie…
    Wierna w życiu i wierna w chwili śmierci…
    Zawsze przy mnie…
    Górski wij wzbudzający zachwyt w oczach…
    Prosta strzała dająca kierowcom szanse na zbyt późną naukę łaciny…
    Droga… moja…
    30 sierpnia 2012, 12:38 przez ja123xd (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Policjanta zmylisz – śmierci już nie
    śmierci już nie
    6 sierpnia 2012, 20:13 przez motogun (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Indian Larry – człowiek legenda - za pan brat ze swoją pasją aż do śmierci
    Człowiek legenda - za pan brat ze swoją pasją aż do śmierci
    17 lipca 2012, 7:59 przez Konto usunięte | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Odszedł od nas Sergio Pininfarina – Sergio Pininfarina urodził się 8 września 1926 roku. Jego prawdziwym nazwiskiem było Farina, które zmienił w 1961 roku na Pininfarina, co zatwierdził w specjalnym dekrecie Giovanni Gronchi, ówczesny prezydent Republiki Włoskiej.

Sergio był absolwentem inżynierii mechanicznej Politechniki w Turynie. Swoją wielką karierę rozpoczął w zakładzie Carrozzeria Pinin Farina w roku 1950, należącej do jego ojca. W 1960 roku przejął po nim obowiązki i rozpoczął kierownictwo firmą. W 1996 roku został szefem spółki po śmierci ojca.

Był on współprojektantem takich aut jak: 

1953 Ferrari 250
1954 Lancia Aurelia B24
1955 Alfa Romeo Giulietta
1957 Lancia Flaminia
1959 Ferrari 250 GT SWB
1963 Chevrolet Corvette Rondine
1964 Ferrari 275 GTS
1965 MGB GT
1966 Alfa Romeo 1600 Spider "Duetto"
1966 Fiat 124 Sport Spider
1967 Ferrari Dino 206
1968 Ferrari Daytona
1969 Peugeot 504 Cabriolet
1971 Ferrari Berlinetta Boxer
1971 Fiat 130 Coupe
1975 Rolls-Royce Camargue
1978 Jaguar XJ-S
1978 Jaguar XJ Spider
1979 Lancia Beta Montecarlo Turbo
1980 Pininfarina Pininfarina 2000 Spider / Pininfarina Azzurra / Pininfarina 2000 Spider Tributo Ferrari
1983 Alfa Romeo 33
1983 Peugeot 205
1984 Ferrari Testarossa
1987 Cadillac Allanté
1987 Ferrari F40
1987 Alfa Romeo 164
1987 Peugeot 405
1989 Ferrari Mythos
1992 Alfa Romeo GTV/Spider
1993 Ferrari F50
1993 Peugeot 306
1994 Fiat Coupé
1997 Peugeot 406 Coupé
1997 Ford Focus
1999 Mitsubishi Pajero
1999 Ferrari 360
2000 Daewoo Tacuma
2000 Ferrari 550 Barchetta
2002 Daewoo Nubira
2002 Ferrari Enzo
2003 Maserati Quattroporte
2005 Maserati Birdcage 75th
2006 Volvo C70
2006 Ferrari P4/5 by Pininfarina
2007 Ferrari 599 GTB Fiorano
2009 Ferrari 458 Italia

Pochylmy czoła przed tym wybitnym człowekiem. Pininfarina zmarł 3 lipca 2012 roku.
    Sergio Pininfarina urodził się 8 września 1926 roku. Jego prawdziwym nazwiskiem było Farina, które zmienił w 1961 roku na Pininfarina, co zatwierdził w specjalnym dekrecie Giovanni Gronchi, ówczesny prezydent Republiki Włoskiej.

    Sergio był absolwentem inżynierii mechanicznej Politechniki w Turynie. Swoją wielką karierę rozpoczął w zakładzie Carrozzeria Pinin Farina w roku 1950, należącej do jego ojca. W 1960 roku przejął po nim obowiązki i rozpoczął kierownictwo firmą. W 1996 roku został szefem spółki po śmierci ojca.

    Był on współprojektantem takich aut jak:

    1953 Ferrari 250
    1954 Lancia Aurelia B24
    1955 Alfa Romeo Giulietta
    1957 Lancia Flaminia
    1959 Ferrari 250 GT SWB
    1963 Chevrolet Corvette Rondine
    1964 Ferrari 275 GTS
    1965 MGB GT
    1966 Alfa Romeo 1600 Spider "Duetto"
    1966 Fiat 124 Sport Spider
    1967 Ferrari Dino 206
    1968 Ferrari Daytona
    1969 Peugeot 504 Cabriolet
    1971 Ferrari Berlinetta Boxer
    1971 Fiat 130 Coupe
    1975 Rolls-Royce Camargue
    1978 Jaguar XJ-S
    1978 Jaguar XJ Spider
    1979 Lancia Beta Montecarlo Turbo
    1980 Pininfarina Pininfarina 2000 Spider / Pininfarina Azzurra / Pininfarina 2000 Spider Tributo Ferrari
    1983 Alfa Romeo 33
    1983 Peugeot 205
    1984 Ferrari Testarossa
    1987 Cadillac Allanté
    1987 Ferrari F40
    1987 Alfa Romeo 164
    1987 Peugeot 405
    1989 Ferrari Mythos
    1992 Alfa Romeo GTV/Spider
    1993 Ferrari F50
    1993 Peugeot 306
    1994 Fiat Coupé
    1997 Peugeot 406 Coupé
    1997 Ford Focus
    1999 Mitsubishi Pajero
    1999 Ferrari 360
    2000 Daewoo Tacuma
    2000 Ferrari 550 Barchetta
    2002 Daewoo Nubira
    2002 Ferrari Enzo
    2003 Maserati Quattroporte
    2005 Maserati Birdcage 75th
    2006 Volvo C70
    2006 Ferrari P4/5 by Pininfarina
    2007 Ferrari 599 GTB Fiorano
    2009 Ferrari 458 Italia

    Pochylmy czoła przed tym wybitnym człowekiem. Pininfarina zmarł 3 lipca 2012 roku.
    5 lipca 2012, 6:48 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Lee Richardson - legendarny żużlowiec zginął po wypadku na torze – Widocznie Bóg go potrzebował w swojej niebiańskiej drużynie. 
STAL NIGDY O TOBIE NIE ZAPOMNI I O TYM CO DLA NIEJ WYWALCZYŁEŚ.

Torem we Wrocławiu powinna się zająć prokuratura.Rok temu Wrocław przepraszał publicznie za przygotowanie toru na mecz z Zieloną Górą i dlatego uniknął kary. Jeśli tor przyczynił się do śmierci Lee (a według mnie tak, zresztą sami widzieliśmy, że nawet gospodarze sobie z nim nie radzili), to osoby odpowiedzialne za przygotowanie tego toru powinny ponieść karę, w końcu one też się przyczyniły do śmierci.
    Widocznie Bóg go potrzebował w swojej niebiańskiej drużynie.
    STAL NIGDY O TOBIE NIE ZAPOMNI I O TYM CO DLA NIEJ WYWALCZYŁEŚ.

    Torem we Wrocławiu powinna się zająć prokuratura.Rok temu Wrocław przepraszał publicznie za przygotowanie toru na mecz z Zieloną Górą i dlatego uniknął kary. Jeśli tor przyczynił się do śmierci Lee (a według mnie tak, zresztą sami widzieliśmy, że nawet gospodarze sobie z nim nie radzili), to osoby odpowiedzialne za przygotowanie tego toru powinny ponieść karę, w końcu one też się przyczyniły do śmierci.
    14 maja 2012, 9:53 przez juras737 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    AYRTON SENNA – Dziś mija 18 rocznica śmierci Ayrtona Senny-najlepszego kierowcy wszech-czasów i ostatniego ,który zginął w wyścigu F1. (*)
    Dziś mija 18 rocznica śmierci Ayrtona Senny-najlepszego kierowcy wszech-czasów i ostatniego ,który zginął w wyścigu F1. (*)
    1 maja 2012, 11:48 przez filip (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    18 lat temu odszedł On... – Ayrton Senna da Silva (ur. 21 marca 1960 w São Paulo, zm. 1 maja 1994 w Bolonii) – brazylijski kierowca wyścigowy, trzykrotny mistrz świata Formuły 1. Wystartował w stu sześćdziesięciu jeden grand prix, zdobył 610 punktów, osiemdziesiąt jeden razy stawał na podium z czego czterdzieści jeden razy na najwyższym jego stopniu. Sześćdziesiąt pięć razy zdobył pole position. Jeździł w zespołach Toleman, Lotus, McLaren i Williams.
Po ciężkim wypadku podczas Grand Prix San Marino na torze Imola, zmarł w szpitalu w Bolonii we Włoszech w wyniku obrażeń mózgu. Oficjalny moment śmierci wzbudza kontrowersje, ponieważ część lekarzy uznaje, że praktycznie Senna zginął w wypadku na torze, a w drodze do szpitala i w samym szpitalu jego czynności życiowe były podtrzymywane przez maszynę, aż do momentu jej odłączenia. Przez wielu ekspertów i zawodników uważany za najlepszego kierowcę wszech czasów. Jest także jedną z najbardziej rozpoznawalnych osób związanych z F1. Jest ostatnim kierowcą który zginął w zawodach Formuły 1.
    Ayrton Senna da Silva (ur. 21 marca 1960 w São Paulo, zm. 1 maja 1994 w Bolonii) – brazylijski kierowca wyścigowy, trzykrotny mistrz świata Formuły 1. Wystartował w stu sześćdziesięciu jeden grand prix, zdobył 610 punktów, osiemdziesiąt jeden razy stawał na podium z czego czterdzieści jeden razy na najwyższym jego stopniu. Sześćdziesiąt pięć razy zdobył pole position. Jeździł w zespołach Toleman, Lotus, McLaren i Williams.
    Po ciężkim wypadku podczas Grand Prix San Marino na torze Imola, zmarł w szpitalu w Bolonii we Włoszech w wyniku obrażeń mózgu. Oficjalny moment śmierci wzbudza kontrowersje, ponieważ część lekarzy uznaje, że praktycznie Senna zginął w wypadku na torze, a w drodze do szpitala i w samym szpitalu jego czynności życiowe były podtrzymywane przez maszynę, aż do momentu jej odłączenia. Przez wielu ekspertów i zawodników uważany za najlepszego kierowcę wszech czasów. Jest także jedną z najbardziej rozpoznawalnych osób związanych z F1. Jest ostatnim kierowcą który zginął w zawodach Formuły 1.
    1 maja 2012, 9:51 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Rocznica śmierci mistrza Janusza Kuliga. –
    14 lutego 2012, 18:15 przez Koxx4650 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne.

    Droga śmierci w Boliwii. 70 kilometrów drogi między La Paz a Coroico pochłania rocznie 200-300 ofiar. Co kilka, kilkanaście dni dochodzi do kolejnego wypadku, po którym powiększa się "porastający" pobocza las krzyży.

    W 1995 roku trasę prowadzącą przez boliwijskie Andy Międzyamerykański Bank Rozwoju nazwał "najniebezpieczniejszą drogą na świecie". Zaraz za La Paz droga wznosi się do wysokości ok. 5 km, by potem zejść na wysokość zaledwie 330 metrów.

    Trasę zbudowali w latach 30-tych zeszłego wieku peruwiańscy jeńcy wzięci do niewoli w trakcie wojny o sporny region Chaco. Jeśli miał to być sabotaż wroga, to okazał się niezwykle udany, bo kosztował Boliwię już tysiące pojazdów i wiele ludzkich istnień.

    Niektórzy widzą w niej jednak dobry interes. Wraki samochodów i autobusów można obserwować z siodełka roweru na "wspomaganym grawitacją zjeździe rowerowym", który oferuje jedna z boliwijskich firm turystycznych. Osiągnięcie ponad 80 km/h nawet dla początkującego rowerzysty podobno nie stanowi problemu.
    26 grudnia 2011, 10:45 przez ~leszek | Do ulubionych | Skomentuj