Szukaj
Znalazłem 98 takich materiałów
Niekończąca się wstęga adrenaliny…
Bitumicznie sztuczna skóra Matki Ziemi…
ta lepsza…
Obejmująca opony czułymi ramionami tarcia niczym najwspanialsza kochanka…
Wierna… w zdrowiu i chorobie…
Wierna w życiu i wierna w chwili śmierci…
Zawsze przy mnie…
Górski wij wzbudzający zachwyt w oczach…
Prosta strzała dająca kierowcom szanse na zbyt późną naukę łaciny…
Droga… moja…
Sergio był absolwentem inżynierii mechanicznej Politechniki w Turynie. Swoją wielką karierę rozpoczął w zakładzie Carrozzeria Pinin Farina w roku 1950, należącej do jego ojca. W 1960 roku przejął po nim obowiązki i rozpoczął kierownictwo firmą. W 1996 roku został szefem spółki po śmierci ojca.
Był on współprojektantem takich aut jak:
1953 Ferrari 250
1954 Lancia Aurelia B24
1955 Alfa Romeo Giulietta
1957 Lancia Flaminia
1959 Ferrari 250 GT SWB
1963 Chevrolet Corvette Rondine
1964 Ferrari 275 GTS
1965 MGB GT
1966 Alfa Romeo 1600 Spider "Duetto"
1966 Fiat 124 Sport Spider
1967 Ferrari Dino 206
1968 Ferrari Daytona
1969 Peugeot 504 Cabriolet
1971 Ferrari Berlinetta Boxer
1971 Fiat 130 Coupe
1975 Rolls-Royce Camargue
1978 Jaguar XJ-S
1978 Jaguar XJ Spider
1979 Lancia Beta Montecarlo Turbo
1980 Pininfarina Pininfarina 2000 Spider / Pininfarina Azzurra / Pininfarina 2000 Spider Tributo Ferrari
1983 Alfa Romeo 33
1983 Peugeot 205
1984 Ferrari Testarossa
1987 Cadillac Allanté
1987 Ferrari F40
1987 Alfa Romeo 164
1987 Peugeot 405
1989 Ferrari Mythos
1992 Alfa Romeo GTV/Spider
1993 Ferrari F50
1993 Peugeot 306
1994 Fiat Coupé
1997 Peugeot 406 Coupé
1997 Ford Focus
1999 Mitsubishi Pajero
1999 Ferrari 360
2000 Daewoo Tacuma
2000 Ferrari 550 Barchetta
2002 Daewoo Nubira
2002 Ferrari Enzo
2003 Maserati Quattroporte
2005 Maserati Birdcage 75th
2006 Volvo C70
2006 Ferrari P4/5 by Pininfarina
2007 Ferrari 599 GTB Fiorano
2009 Ferrari 458 Italia
Pochylmy czoła przed tym wybitnym człowekiem. Pininfarina zmarł 3 lipca 2012 roku.
STAL NIGDY O TOBIE NIE ZAPOMNI I O TYM CO DLA NIEJ WYWALCZYŁEŚ.
Torem we Wrocławiu powinna się zająć prokuratura.Rok temu Wrocław przepraszał publicznie za przygotowanie toru na mecz z Zieloną Górą i dlatego uniknął kary. Jeśli tor przyczynił się do śmierci Lee (a według mnie tak, zresztą sami widzieliśmy, że nawet gospodarze sobie z nim nie radzili), to osoby odpowiedzialne za przygotowanie tego toru powinny ponieść karę, w końcu one też się przyczyniły do śmierci.
Po ciężkim wypadku podczas Grand Prix San Marino na torze Imola, zmarł w szpitalu w Bolonii we Włoszech w wyniku obrażeń mózgu. Oficjalny moment śmierci wzbudza kontrowersje, ponieważ część lekarzy uznaje, że praktycznie Senna zginął w wypadku na torze, a w drodze do szpitala i w samym szpitalu jego czynności życiowe były podtrzymywane przez maszynę, aż do momentu jej odłączenia. Przez wielu ekspertów i zawodników uważany za najlepszego kierowcę wszech czasów. Jest także jedną z najbardziej rozpoznawalnych osób związanych z F1. Jest ostatnim kierowcą który zginął w zawodach Formuły 1.
Część 2:
http://www.youtube.com/watch?v=leTRyi8fu90&feature=related
Część 3:
http://www.youtube.com/watch?v=6Vq8SMEPM_0&feature=related
W 1995 roku trasę prowadzącą przez boliwijskie Andy Międzyamerykański Bank Rozwoju nazwał "najniebezpieczniejszą drogą na świecie". Zaraz za La Paz droga wznosi się do wysokości ok. 5 km, by potem zejść na wysokość zaledwie 330 metrów.
Trasę zbudowali w latach 30-tych zeszłego wieku peruwiańscy jeńcy wzięci do niewoli w trakcie wojny o sporny region Chaco. Jeśli miał to być sabotaż wroga, to okazał się niezwykle udany, bo kosztował Boliwię już tysiące pojazdów i wiele ludzkich istnień.
Niektórzy widzą w niej jednak dobry interes. Wraki samochodów i autobusów można obserwować z siodełka roweru na "wspomaganym grawitacją zjeździe rowerowym", który oferuje jedna z boliwijskich firm turystycznych. Osiągnięcie ponad 80 km/h nawet dla początkującego rowerzysty podobno nie stanowi problemu.