Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Profil użytkownika

    Koxx4650

    Kierowca
    Zamieszcza materiały od: 11 października 2011 - 19:11
    Ostatnio: 15 lutego 2012 - 12:41
    • Materiałów na głównej: 3 z 3
    • Punktów za materiały: 102
    • Komentarzy: 0
    • Punktów za komentarze: 0
     
    Rocznica śmierci mistrza Janusza Kuliga. –
    14 lutego 2012, 18:15 przez Koxx4650 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne.

    Audi Quattro zadebiutowało 3 marca w 1980 roku w Genewie. Nad autem pracowano od lutego 1977. Wtedy to Ferdynand Piech, Jorg Bensinger, Hans Nedvidek i kilku projektantów z Audi zaczęło pracować nad rewolucyjnym sportowym wozem. Idea napędu na 4 koła zrodziła się podczas zimowych testów Audi 200 oraz Volkswagena Iltisa. Okazało się wówczas, że powolna terenówka radzi sobie lepiej w zimowych warunkach niż sportowa limuzyna ze 170 konnym silnikiem. Grupa inżynierów postanowiła zaadaptować napęd na 4 koła do auta osobowego. Powstał wówczas pierwszy prototyp opierający się na Audi 80 B1, wyposażony w układ napędu na 4 koła z Volkswagena Iltisa i silnik z Audi 200. Kolejny prototyp opierał się już na przygotowywanym do produkcji Audi 80 Typ 81 (B2). Po przeprowadzeniu testów i przekonaniu zarządu projekt dostał zielone światło i zlecono opracowanie nadwozia opierającego się na Audi 80. Pierwszym kierowcą testowym był Hannu Mikkola. Po krótkim teście skomentował możliwości wozu: „Właśnie doświadczyłem powiewu przyszłości. Ten samochód zrewolucjonizuje rajdy na zawsze”. Pierwszy prototyp określany był skrótem „A1” to: „Allrad 1” (czyli po prostu: „z napędem na wszystkie koła”). To samo oznaczenie nosiła potem pierwsza ewolucja rajdowa tego auta.
    19 stycznia 2012, 20:11 przez Koxx4650 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    11 października 2011, 19:12 przez Koxx4650 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj

    1