Szukaj
Znalazłem 86 takich materiałów
Jestem pierwszym właścicielem w kraju i drugim ogólnie. Przebieg co było dla mnie dużym zaskoczeniem autentyczny książka prowadzona do końca, samochód sprawdziłem w serwisie. Po naprawie blacharskiej został zmieniony rozrząd w serwisie oleje i filtry sam zmieniłem. Ogólnie z wszystkimi naprawami częściami rejestracją i kompletem nowych letnich opon wyszedł mnie prawie 20 tyś zł.Pewnie nie jeden powie że to dużo jak za golfa 4 generacji ale mam pewne auto przy którym większość napraw jestem w stanie sam przeprowadzić tanim kosztem a o to mi chodziło.
Na nowo ustawiłem rozrząd na fabryczne znaki. (był o ząbek przestawiony)
Zrobiłem w końcu konkretnie aparat zapłonowy (czujnik Halla nawalał)
Wymieniłem kable na ori Bosch o wartości 450zł.
Wymieniłem świece na NGK PFR7Q z Audi RS4.
Został zmieniony również sterownik zapłonu na nowszy model (z 2.3 NG z 1993, mój był z 1989)
W ten sposób uzyskałem około 150KM jeszcze nie hamowane.
Do tego wleci przepustnica z TPS (około +5KM) oraz w końcu zamontuję sondę lambda aby komputer mógł w końcu ogarniać w pełni co się dzieje z silnikiem.
Kupiłem go pół roku temu, na stalowej feldze z chińskimi lampami, z czerwonymi plastikami w środku, ogólnie był w kiepskim stanie. Fiat kosztował mnie tysiąc złotych, a ponad trzy razy tyle w niego wsadziłem, a zrobiłem w nim:
-LPG BRC w tym silniku (55KM) może i nie jest demonem prędkości ale pali 7-8l gazu na 100km
- wymieniłem rozrząd
- wymieniłem lampy i kierunkowskazy na orginał
- wsadziłem żarówki Bosma Blue Laser
- dołożyłem halogeny
- zmieniłem wszystkie plastiki w środku na oryginalne
- kupiłem alufelgi
- zrobiłem poprawki lakiernicze
- wymieniłem wszystkie płyny i uszczelniłem silnik
- zamontowałem kilka innych przydatnych pierdół takie jak : porządne radio, głośniki 240w na półkę, siłowniki przedniej maski etc...
Wielu z was powie po co ładować w Fiata tyle kasy... może i macie racje ale mam do Kropka jakiś specjalny sentyment i będę go dofinansowywał i starał się żeby trzymał się jak najlepiej i dbał o niego wizualnie jak i mechanicznie mimo, że to Fiat i ma tylko 55KM + LPG to robię nim tygodniowo ponad 1000 km i nigdy mnie nie zawiódł.
- dokupiłem jej alufelgi, ale takie ze Scenica - według mnie ładniejsze niż dedykowane do Megane.
- przyciemniłem szyby tylne
- zamontowałem światła DRL Philips
- nakleiłem nalepkę na wlew, by było śmieszniej
- w środku wymieniłem całe bursztynowe podświetlenie - teraz przyciski są czerwone, a zegary i zegarek - białe
- dałem jej ledy własnej roboty
- zrobiłem oświetlenie ambiente
- dodałem oświetlenie nóg z przodu i z tyłu
- dołożyłem alarm
- pożegnałem boczne pomarańczowe kierunkowskazy a dałem dymione - ładnie się prezentują
- podświetliłem klamki, bo ładniej wyglądają
- dałem klamki wewnętrzne takie srebrne - ładniej wyglądają
Ale przede wszystkim skupiłem się na doprowadzeniu jej do mechanicznie stanu idealnego. Więc:
- zreperowałem skrzynię biegów (elektrozawory, filtr i olej)
- wymieniłem tarcze i klocki z przodu szczęki i bębny z tyłu
- wymieniony został czujnik ABS przód prawy
- wymieniłem opornicę i przy okazji niepotrzebnie wiatrak i 3 inne opornice, bo mechanik się zamotał
- wymieniłem światła przednie na takie niemalże idealne
- wymieniłem szkła lusterek obu, bo przestały grzać poprzednie
- wymieniłem wszystkie 4 amortyzatory na nówki Kyaba
- zreperowałem pompę, bo puszczała lewe powietrze, przy okazji wymieniając na niej czujnik temperatury
- zagnałem wszystkie konie do stadniny wymieniając końcówki wtrysków oraz wymieniając uszczelki pod wtryskiwaczami
- wymieniłem sworznie i wszystkie gumy pod wahaczami oraz mocowanie belki tylnej
- wymieniłem silniczek wycieraczki tylnej
- założyłem jej nowy akumulator (BOSCH Silver S5)
- wymieniłem jej kompletny rozrząd (pasek, koła, rolki napinacze i pompę wody)
- klimatyzacja odgrzybiona
- co roku Mega dostaje kabinowy filtr Knecht z węglem aktywnym, silnikowy filtr Mann oraz olej Motul 6100 półsyntetyk
Efekt starań jest taki, ze auto odpala zawsze - nawet w najgorsze mrozy i prowadzi się jak marzenie.
Kilka słów o samochodzie. Jest to wersja RXE w całkiem fajnym kolorze MV931, który zmienia się w zależności od oświetlenia i jest złoty, zielonkawy lub siwy. Wyposażenie:
- 4 biegowy automat
- wspomaganie kierownicy
- centralny zamek otwierany z pilota w kluczyku
- 4 elektryczne szyby
- elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
- podgrzewane siedzenia
- podgrzewana elektrycznie przednia szyba
- welurowa tapicerka
- ABS
Silnik to 98 konny dTi.
Szerszy opis i więcej zdjęć w linku źródłowym.
- konserwacja podłogi
- wymiana olejów i filtrów
- rozrząd
- nowa maglownica
- audio
- polerka
- pranie wnętrza
- opłaty
I wyjedzie w końcu.
Pozdrawiam i zapraszam do śledzenia projektu, który możecie znaleźć w źródle strony.
Opis projektu:
Silnik: 2JZ VVTI
- korby seria GTE
- panewki główne i korbowodowe ASO
- wszystkie uszczelki i uszczelniacze ORI ASO
- nowy rozrząd
- oleje i płyny MOTUL
Układ dolotowy:
- filtr K&N
- orurowanie aluminiowe 3" od www.FMIC.pl
- duży IC od www.FMIC.pl
- przepustnica 80mm od www.FMIC.pl
- kolektora ssący HKS od www.FMIC.pl
- zawór upustowy 50mm od www.FMIC.pl
Układ wydechowy:
- Turbosprężarka T04Z
- wydech 3,5"
- kolektor TS T4 od www.FMIC.pl
Układ napędowy :
- skrzynia R154
- dyfer supra mkIII ze szperą
Układ wtryskowy:
- wtryskiwacze 1000cc (E85)
- 2x bosch fuel pump
Układ chłodzenia:
- chłodnica supra mkIV
Układ napędowy:
- tarcza orginiczna wzmocniona z kewlarem
- docisk custom
Zawieszenie:
- gwint bilstein
Elektronika:
- tablet zamiast navi współpracujący z EMU od www.FMIC.pl
- EBC MAC
- STAND ALONE EMU ( LC , FS , SL , boost po biegach)
- CEWKI VAG
Wnętrze:
- seria
Koła:
- ROTA GRID IKR 18"
Waga 1390kg
Opis projektu:
Silnik: 2JZ VVTI
- korby seria GTE
- panewki główne i korbowodowe ASO
- wszystkie uszczelki i uszczelniacze ORI ASO
- nowy rozrząd
- oleje i płyny MOTUL
Układ dolotowy:
- filtr K&N
- orurowanie aluminiowe 3" od www.FMIC.pl
- duży IC od www.FMIC.pl
- przepustnica 80mm od www.FMIC.pl
- kolektora ssący HKS od www.FMIC.pl
- zawór upustowy 50mm od www.FMIC.pl
Układ wydechowy:
- Turbosprężarka T04Z
- wydech 3,5"
- kolektor TS T4 od www.FMIC.pl
Układ napędowy :
- skrzynia R154
- dyfer supra mkIII ze szperą
Układ wtryskowy:
- wtryskiwacze 1000cc (E85)
- 2x bosch fuel pump
Układ chłodzenia:
- chłodnica supra mkIV
Układ napędowy:
- tarcza orginiczna wzmocniona z kewlarem
- docisk custom
Zawieszenie:
- gwint bilstein
Elektronika:
- tablet zamiast navi współpracujący z EMU od www.FMIC.pl
- EBC MAC
- STAND ALONE EMU ( LC , FS , SL , boost po biegach)
- CEWKI VAG
Wnętrze:
- seria
Koła:
- ROTA GRID IKR 18"
Waga 1390kg