Szukaj
Znalazłem 86 takich materiałów
P.S. Zdjęcie nie jest modyfikowane. Po prostu mam taki ładny lakier :)
Wyposażenie auta jak na połowę lat 90. należy uznać za wystarczające. Samochód w standardzie posiadał 2 poduszki powietrzne, centralny zamek, ABS, szyberdach, elektryczne szyby, elektryczne lusterka, w wersjach bogatszych dodatkowo klimatyzację.
Silnik o pojemności 1.5 litra i mocy 90 KM to trwały motor. Jest efektem współpracy inżynierów Toyoty i Yamahy. Dość dobrze znoszący upływ czasu, obsługiwany zgodnie z zaleceniami producenta, potrafi pokonać bardzo duże przebiegi.
Rozrząd napędzają dwa wałki. Jeden steruje zaworami wylotowymi, drugi zaworami ssącymi. Dzięki temu silnik uzyskuje większą moc i inny przebieg momentu obrotowego. Na niskich obrotach silnik jest zaskakująco ekonomiczny spalanie 6-6,5 litra na 100 km, jednak wciskając pedał gazu i dynamicznie wchodząc na obroty, motor potrafi pokazać lwi pazur.
Rozpędzenie od 0-100 km/h zajmuje 10,9 sekundy.
Silnik i napęd:
Typ: B4, FA20
Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
Objętość skokowa: 1998 cm3
Moc maksymalna: ≈ 300 KM
Objętościowy wskaźnik mocy: ≈ 150,15 KM/l
Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane AP Racing
Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane AP Racing
Koła przednie: 18”
Koła tylne: 18”
Masy i wymiary:
Rozstaw osi: 2570 mm
JEŚLI KTOŚ GO CHCE LEPIEJ ZOBACZYĆ PISAĆ MAM WIĘCEJ FOTEK SILNIKA TEŻ
Pod maską Challengera SRT8 fabrycznie zainstalowana była 8-cylindrowa widlasta jednostka Hemi o objętości skokowej 6,1 l. Miała ona moc 431 KM i maksymalny moment obrotowy 569 Nm. Według informacji silnik został rozwiercony do 7 l. Nie jestem jednak pewien, czy po prostu nie wymieniono motoru na 7-litrowy agregat z Corvette Z06. Tak czy inaczej teraz serce Dodge’a generuje moc 608 KM i moment obrotowy 638 Nm
Dane techniczne
Silnik i napęd:
Typ: V8
Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
Objętość skokowa: ≈ 7000 cm3
Moc maksymalna: 608 KM
Objętościowy wskaźnik mocy: ≈ 86,86 KM/l
Maksymalny moment obrotowy: 638 Nm
Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm
Koła przednie: 9,0” x 22”
Koła tylne: 10,0” x 22”
Opony przednie: 265/35 R 22
Opony tylne: 295/30 R 22
Masy i wymiary:
Długość: 5022 mm
Szerokość: 1923 mm
Rozstaw osi: 2946 mm
Osiągi:
Prędkość maksymalna: ponad 300 km/h
Silnik i napęd:
Typ: V8, 918
Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
Objętość skokowa: 3504 cm3
Doładowanie: dwie turbosprężarki
Moc maksymalna: 492 KM
Objętościowy wskaźnik mocy: 140,41 KM (seryjny – 101,03 KM/l)
Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
Koła przednie: 8,5 x 17”
Koła tylne: 10,0 x 18”
Opony przednie: 235/40 R 17
Opony tylne: 285/35 R 18
Masy i wymiary:
Masa własna: 1378 kg
Stosunek masy do mocy: 2,80 kg/KM (seryjny – 3,89 kg/KM)
Długość: 4414 mm
Szerokość: 1883 mm
Wysokość: 1150 mm
Rozstaw osi: 2420 mm
Osiągi:
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,30 s
Prędkość maksymalna: 305 km/h
Silnik i napęd:
Typ: V10, 90o, S85B50
Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
Objętość skokowa: 4999 cm3
Doładowanie: Dwa kompresory ASA T1-316
Moc maksymalna: 800 KM przy 7500-8000 obr./min
Moc litrowa: 160,03 KM/l (seryjny – 101,42 KM/l)
Maksymalny moment obrotowy: 800 Nm przy 5000 obr./min
Skrzynia biegów: 7-biegowa, manualna zautomatyzowana z sekwencyjną zmianą biegów SMG
Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm, 8-tłoczkowe zaciski
Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm, 6-tłoczkowe zaciski
Koła przednie: 9,0 x 20”
Koła tylne: 10,5 x 20”
Opony przednie: 255/35 R 20
Opony tylne: 285/30 R 20
Masy i wymiary:
Masa własna: 1785 kg
Stosunek masy do mocy: 2,23 kg/KM (seryjny – 3,52 kg/KM)
Długość: 4871 mm
Szerokość: 1855 mm
Rozstaw osi: 2781 mm
Osiągi:
Przyspieszenie 0-100 km/h: Poniżej 4,35 s
Przyspieszenie 0-200 km/h: 9,50 s
Przyspieszenie 0-300 km/h: 24,90 s
Prędkość maksymalna: Ponad 370 km/h
Koszty:
Cena gotowego auta: 252 100,84 euro + podatki
Imponujące dane techniczne i ten dzwięk.
Silnik i napęd:
Typ: V10, 90o, S85B50
Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
Objętość skokowa: 4999 cm3
Doładowanie: Dwa kompresory ASA T1-316
Moc maksymalna: 750 KM przy 7500-8000 obr./min
Objętościowy wskaźnik mocy: 150,03 KM/l (101,42 KM/l)
Maksymalny moment obrotowy: ok. 750 Nm przy 5000 obr./min
Skrzynia biegów: 7-biegowa, manualna zautomatyzowana z sekwencyjną zmianą biegów SMG
Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 396 mm, 6-tłoczkowe zaciski
Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm, 4-tłoczkowe zaciski
Koła przednie: 20″ Silverstone Diamond
Koła tylne: 20″ Silverstone Diamond
Opony przednie: 255/35 R 20
Opony tylne: 285/30 R 20
Masy i wymiary:
Masa własna: 1955 kg
Stosunek masy do mocy: 2,61 kg/KM (seryjny – 3,86 kg/KM)
Długość: 4855 mm
Szerokość: 1846 mm
Rozstaw osi: 2889 mm
Osiągi:
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,50 s
Przyspieszenie 0-200 km/h: 9,70 s
Przyspieszenie 0-300 km/h: 26,00 s
Prędkość maksymalna: 359 km/h