Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 186 takich materiałów
    Lexus RC F – Luksusowe coupe produkowane przez japoński koncern Toyota od 2014 roku pod marką Lexus. Samochód miał swój debiut podczas targów motoryzacyjnych w Tokio w listopadzie 2013 roku. Samochód jest połączeniem stylistyki konceptów LF-LC i LF-CC. Powstał na płycie podłogowej modelu GS. Samochód wzorem gamy modelowej marki posiada charakterystyczną atrapę chłodnicy z charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej w kształcie litery L wykonanymi w technologii LED. W styczniu 2014 roku Lexus podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentował model RC F. Samochód prezentuje się agresywniej w porównaniu do zwykłego modelu RC. Pojazd otrzymał zadziorniejszy przedni zderzak, maskę z wlotem powietrza i otwory wentylacyjne w błotnikach oraz światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED umieszczone pod reflektorami. Z tyłu pojazdu umieszczono zderzak z czterema końcówkami układu wydechowego oraz wysuwany spojler, który unosi się przy prędkości powyżej 80 km/h i chowa gdy prędkość spadnie poniżej 40 km/h. RC F napędzany jest pięciolitrowym silnikiem V8 o mocy 460 KM, który napędza tylną oś pojazdu poprzez ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów. Samochód osiąga prędkość maksymalną 270 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 4,5 sekundy.
    Luksusowe coupe produkowane przez japoński koncern Toyota od 2014 roku pod marką Lexus. Samochód miał swój debiut podczas targów motoryzacyjnych w Tokio w listopadzie 2013 roku. Samochód jest połączeniem stylistyki konceptów LF-LC i LF-CC. Powstał na płycie podłogowej modelu GS. Samochód wzorem gamy modelowej marki posiada charakterystyczną atrapę chłodnicy z charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej w kształcie litery L wykonanymi w technologii LED. W styczniu 2014 roku Lexus podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentował model RC F. Samochód prezentuje się agresywniej w porównaniu do zwykłego modelu RC. Pojazd otrzymał zadziorniejszy przedni zderzak, maskę z wlotem powietrza i otwory wentylacyjne w błotnikach oraz światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED umieszczone pod reflektorami. Z tyłu pojazdu umieszczono zderzak z czterema końcówkami układu wydechowego oraz wysuwany spojler, który unosi się przy prędkości powyżej 80 km/h i chowa gdy prędkość spadnie poniżej 40 km/h. RC F napędzany jest pięciolitrowym silnikiem V8 o mocy 460 KM, który napędza tylną oś pojazdu poprzez ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów. Samochód osiąga prędkość maksymalną 270 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 4,5 sekundy.
    24 sierpnia 2022, 19:19 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari F12 TDF – F12 to samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2012-2017. Samochód zaprezentowany po raz pierwszy w marcu 2012 roku na Geneva Motor Show jako zastępcę modelu 599 GTB Fiorano. Dzięki zmniejszonemu rozstawowi osi oraz obniżeniu pozycji silnika, tablicy rozdzielczej oraz siedzeń, F12berlinetta uzyskał także niżej osadzony środek ciężkości w stosunku do dotychczas produkowanego poprzednika. Do konstrukcji zaprojektowanej przez firmę Scaglietti ramy przestrzennej użyto dwunastu różnych stopów aluminium dzięki czemu zwiększono sztywność nadwozia o 20% przy jednoczesnym obniżeniu masy samochodu. W październiku 2015 roku Ferrari przedstawiło topową, wyczynową odmianę F12 TDF. Pod kątem wizualnym samochód przeszedł obszerny zakres zmian, zyskując przeprojektowany pas przedni z węższą atrapą chłodnicy poprowadzoną do krawędzi zderzaka, brak tylnych bocznych okienek na rzecz większych wlotów powietrza oraz inaczej wyglądający tył. Samochód posiada ten sam silnik co F12berlinetta - 6,2-litrowe V12 współpracujące z 7-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. Silnik ten generuje moc 780 KM i moment obrotowy 690 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 340 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 2,9 sekundy. Samochód zudowany został w ściśle limitowanej serii ograniczonej do 799 egzemplarzy.
    F12 to samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2012-2017. Samochód zaprezentowany po raz pierwszy w marcu 2012 roku na Geneva Motor Show jako zastępcę modelu 599 GTB Fiorano. Dzięki zmniejszonemu rozstawowi osi oraz obniżeniu pozycji silnika, tablicy rozdzielczej oraz siedzeń, F12berlinetta uzyskał także niżej osadzony środek ciężkości w stosunku do dotychczas produkowanego poprzednika. Do konstrukcji zaprojektowanej przez firmę Scaglietti ramy przestrzennej użyto dwunastu różnych stopów aluminium dzięki czemu zwiększono sztywność nadwozia o 20% przy jednoczesnym obniżeniu masy samochodu. W październiku 2015 roku Ferrari przedstawiło topową, wyczynową odmianę F12 TDF. Pod kątem wizualnym samochód przeszedł obszerny zakres zmian, zyskując przeprojektowany pas przedni z węższą atrapą chłodnicy poprowadzoną do krawędzi zderzaka, brak tylnych bocznych okienek na rzecz większych wlotów powietrza oraz inaczej wyglądający tył. Samochód posiada ten sam silnik co F12berlinetta - 6,2-litrowe V12 współpracujące z 7-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. Silnik ten generuje moc 780 KM i moment obrotowy 690 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 340 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 2,9 sekundy. Samochód zudowany został w ściśle limitowanej serii ograniczonej do 799 egzemplarzy.
    23 sierpnia 2022, 20:39 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Pininfarina Battista – Elektryczny hipersamochód produkowany przez niemieckie przedsiębiorstwo Automobili Pininfarina od 2020 roku. Na salonie samochodowym Geneva Motor Show w marcu 2019 roku nowo powstałe przed rokiem przedsiębiorstwo Automobili Pininfarina przedstawiło swój pierwszy samochód w postaci supersamochodu o w pełni elektrycznym napędzie. Nazwany Pininfarina Battista, jest przez to hołdem dla założyciela studia projektowego Pininfarina, żyjącego w latach 1893–1966 Battisy Pininfariny. Zespół stylistów Pininfariny, któremu dowodził Luca Borgogno, odpowiedzialny był również za projekt nadwozia pojazdu, wyróżniając się smukłą sylwetką łączącą kontrastowe barwy nadwozia z malowanym na czarno dachem oraz licznymi przetłoczeniami płynnie połączonymi z wlotami powietrza. Pas przedni przyozdobiła charakterystyczna, świetlista listwa z diod LED. Battista w momencie debiutu został określony najszybszym produkcyjnym samochodem w historii włoskiej motoryzacji oraz najszybszym samochodem elektrycznym na rynku. Samochód zapożyczył podzespoły od chorwackiej firmy Rimac. W ten sposób, układ napędowy Battisty tworzą cztery silniki elektryczne umieszczone przy każdym z kół, które generują łączną moc 1900 KM i moment obrotowy 2300 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 350 km/h i przyspiesza do 100 km/h w mniej niż 2 sekundy.
    Elektryczny hipersamochód produkowany przez niemieckie przedsiębiorstwo Automobili Pininfarina od 2020 roku. Na salonie samochodowym Geneva Motor Show w marcu 2019 roku nowo powstałe przed rokiem przedsiębiorstwo Automobili Pininfarina przedstawiło swój pierwszy samochód w postaci supersamochodu o w pełni elektrycznym napędzie. Nazwany Pininfarina Battista, jest przez to hołdem dla założyciela studia projektowego Pininfarina, żyjącego w latach 1893–1966 Battisy Pininfariny. Zespół stylistów Pininfariny, któremu dowodził Luca Borgogno, odpowiedzialny był również za projekt nadwozia pojazdu, wyróżniając się smukłą sylwetką łączącą kontrastowe barwy nadwozia z malowanym na czarno dachem oraz licznymi przetłoczeniami płynnie połączonymi z wlotami powietrza. Pas przedni przyozdobiła charakterystyczna, świetlista listwa z diod LED. Battista w momencie debiutu został określony najszybszym produkcyjnym samochodem w historii włoskiej motoryzacji oraz najszybszym samochodem elektrycznym na rynku. Samochód zapożyczył podzespoły od chorwackiej firmy Rimac. W ten sposób, układ napędowy Battisty tworzą cztery silniki elektryczne umieszczone przy każdym z kół, które generują łączną moc 1900 KM i moment obrotowy 2300 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 350 km/h i przyspiesza do 100 km/h w mniej niż 2 sekundy.
    Mazda RX-8 – Samochód osobowy produkowany przez japońską markę Mazda w latach 2003-2012. Samochód został po raz pierwszy zaprezentowany na North American International Auto Show w 2001 roku jako następca Mazdy RX-7. W 2009 roku samochód przeszedł face lifting mylnie kojarzony z drugą generacja modelu. W aucie zmieniono m.in. przedni zderzak, przednie reflektory oraz tylne reflektory wykonane w technologii LED i kierownicę oraz zegary, a także system audio marki Bose. RX-8 podobnie jak RX-7 wyposażony był w silnik z tłokiem obrotowym, zwany potocznie silnikiem Wankla. Silnik jest umiejscowiony z przodu i przekazuje napęd na koła tylne. Jednostka o oznaczeniu 13B-MSP RENESIS trafiła jako serce Mazdy RX-8. Jest to silnik o pojemności 2 × 0,65 l o katalogowej pojemności  1,3 l. Zastosowany system MSP pozwalał na uzyskanie większej mocy z tego samego silnika. Standardowy Renesis z czterema portami generuje moc 192 KM, a jednostka o wysokiej mocy wykorzystywała sześć portów i przy tej samej pojemności produkowała moc 231 KM. Dla rynku amerykańskiego standardowy Renesis osiągał 197KM, a wersja "High Power" – 238 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 210 Nm. RX-8 osiąga prędkość maksymalną 235 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 6,4 sekundy. W ciągu dziewięciu lat produkcji powstało 192,094 egzemplarzy RX-8.
    Samochód osobowy produkowany przez japońską markę Mazda w latach 2003-2012. Samochód został po raz pierwszy zaprezentowany na North American International Auto Show w 2001 roku jako następca Mazdy RX-7. W 2009 roku samochód przeszedł face lifting mylnie kojarzony z drugą generacja modelu. W aucie zmieniono m.in. przedni zderzak, przednie reflektory oraz tylne reflektory wykonane w technologii LED i kierownicę oraz zegary, a także system audio marki Bose. RX-8 podobnie jak RX-7 wyposażony był w silnik z tłokiem obrotowym, zwany potocznie silnikiem Wankla. Silnik jest umiejscowiony z przodu i przekazuje napęd na koła tylne. Jednostka o oznaczeniu 13B-MSP RENESIS trafiła jako serce Mazdy RX-8. Jest to silnik o pojemności 2 × 0,65 l o katalogowej pojemności 1,3 l. Zastosowany system MSP pozwalał na uzyskanie większej mocy z tego samego silnika. Standardowy Renesis z czterema portami generuje moc 192 KM, a jednostka o wysokiej mocy wykorzystywała sześć portów i przy tej samej pojemności produkowała moc 231 KM. Dla rynku amerykańskiego standardowy Renesis osiągał 197KM, a wersja "High Power" – 238 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 210 Nm. RX-8 osiąga prędkość maksymalną 235 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 6,4 sekundy. W ciągu dziewięciu lat produkcji powstało 192,094 egzemplarzy RX-8.
    Renault Clio V6 – Sportowy model Renault zbudowany na bazie drugiej generacji Clio. Produkowany w latach 2001-2005 w fabryce Alpine. Prace nad Clio V6 rozpoczęto w 1998 roku, a pierwsza prezentacja miała miejsce podczas wyścigu w Hiszpanii w kwietniu 1999 roku. W 1998 roku podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu zaprezentowano jeden z prototypów pojazdu z silnikiem 3,0 o mocy 285 KM. Wkrótce potem podjęto oficjalną decyzję o wprowadzeniu na rynek drogowej wersji pojazdu z silnikiem V6. Opracowanie projektu powierzone zostało brytyjskiej firmie Tom Walkinshaw Racing. Produkcję rozpoczęto w Szwecji, gdzie firma TWR miała swoją fabrykę. Do napędu wersji produkcyjnej wykorzystano widlastego sześciocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 2,9 l, który umieszczony został centralnie, tuż za przednimi fotelami. Pochodzi on z sportowego Renault Laguna. Napęd przenoszony jest za pomocą 6-biegowej manualnej skrzyni biegów na tylną oś pojazdu. Z powodu dużego zapotrzebowania na powietrze z boku pojazdu umieszczono duże wloty powietrza oraz poszerzono wszystkie zderzaki. W 2003 roku Clio V6 przeszło face lifting. Zmieniono m.in. pas przedni i tylny pojazdu. Zastosowano m.in. nowe reflektory oraz wnętrze. Przy okazji zmieniono układ zawieszenia, a z pomocą konstruktorów Porsche zwiększono moc silnika do 255 KM, a produkcję pojazdu przeniesiono do Francji. Ze zwiększoną mocą samochód osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 5,8 sekund.
    Sportowy model Renault zbudowany na bazie drugiej generacji Clio. Produkowany w latach 2001-2005 w fabryce Alpine. Prace nad Clio V6 rozpoczęto w 1998 roku, a pierwsza prezentacja miała miejsce podczas wyścigu w Hiszpanii w kwietniu 1999 roku. W 1998 roku podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu zaprezentowano jeden z prototypów pojazdu z silnikiem 3,0 o mocy 285 KM. Wkrótce potem podjęto oficjalną decyzję o wprowadzeniu na rynek drogowej wersji pojazdu z silnikiem V6. Opracowanie projektu powierzone zostało brytyjskiej firmie Tom Walkinshaw Racing. Produkcję rozpoczęto w Szwecji, gdzie firma TWR miała swoją fabrykę. Do napędu wersji produkcyjnej wykorzystano widlastego sześciocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 2,9 l, który umieszczony został centralnie, tuż za przednimi fotelami. Pochodzi on z sportowego Renault Laguna. Napęd przenoszony jest za pomocą 6-biegowej manualnej skrzyni biegów na tylną oś pojazdu. Z powodu dużego zapotrzebowania na powietrze z boku pojazdu umieszczono duże wloty powietrza oraz poszerzono wszystkie zderzaki. W 2003 roku Clio V6 przeszło face lifting. Zmieniono m.in. pas przedni i tylny pojazdu. Zastosowano m.in. nowe reflektory oraz wnętrze. Przy okazji zmieniono układ zawieszenia, a z pomocą konstruktorów Porsche zwiększono moc silnika do 255 KM, a produkcję pojazdu przeniesiono do Francji. Ze zwiększoną mocą samochód osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 5,8 sekund.
    Porsche 918 Spyder – Hipersamochód produkowany przez niemiecką markę Porsche w latach 2013-2015,  zaprezentowany podczas 80. Międzynarodowej Wystawy Samochodowej w Genewie w 2010 roku jako następca Carrery GT. Auto zostało wyprodukowane jako seria limitowana w liczbie 918 sztuk. Pierwsze egzemplarze pojazdu pojawiły się w salonach w listopadzie 2013 roku. 918 finalnie wdrożono do produkcji we wrześniu 2013 roku. Prototyp został wyposażony w centralnie umieszczony 4,6-litrowy silnik V8 o mocy 540 KM oraz w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 230 KM. Łączna moc prototypu w podanej konfiguracji to 770 KM. Silnik spalinowy napędzał tylną oś pojazdu natomiast silniki elektryczne przednią. Wersja produkcyjna wyposażona jest w ten sam silnik spalinowy, lecz jego moc zwiększono do 608 KM. Moc silników elektrycznych także uległa zwiększeniu. Przedni elektromotor generuje 127 KM, a tylny 154 KM. Łącznie wersja produkcyjna generuje moc aż 889 KM. 918 Spyder osiąga prędkość maksymalną 350 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 2,5 sekundy. We wrześniu 2012 roku podano do wiadomości, że auto pokonało Północną Pętlę toru Nurburgring w czasie 6 minut i 57 sekund. Wersja produkcyjna różniła się szczegółami od konceptu. Wydechy zostały umieszczone w miejscu wysuwanych wlotów powietrza, czyli tuż nad silnikiem. W czerwcu 2015 roku Porsche ogłosiło, że produkcja modelu dobiegła końca po dokładnie 21 miesiącach wytwarzania w zakładach marki w Zuffenhausen.
    Hipersamochód produkowany przez niemiecką markę Porsche w latach 2013-2015, zaprezentowany podczas 80. Międzynarodowej Wystawy Samochodowej w Genewie w 2010 roku jako następca Carrery GT. Auto zostało wyprodukowane jako seria limitowana w liczbie 918 sztuk. Pierwsze egzemplarze pojazdu pojawiły się w salonach w listopadzie 2013 roku. 918 finalnie wdrożono do produkcji we wrześniu 2013 roku. Prototyp został wyposażony w centralnie umieszczony 4,6-litrowy silnik V8 o mocy 540 KM oraz w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 230 KM. Łączna moc prototypu w podanej konfiguracji to 770 KM. Silnik spalinowy napędzał tylną oś pojazdu natomiast silniki elektryczne przednią. Wersja produkcyjna wyposażona jest w ten sam silnik spalinowy, lecz jego moc zwiększono do 608 KM. Moc silników elektrycznych także uległa zwiększeniu. Przedni elektromotor generuje 127 KM, a tylny 154 KM. Łącznie wersja produkcyjna generuje moc aż 889 KM. 918 Spyder osiąga prędkość maksymalną 350 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 2,5 sekundy. We wrześniu 2012 roku podano do wiadomości, że auto pokonało Północną Pętlę toru Nurburgring w czasie 6 minut i 57 sekund. Wersja produkcyjna różniła się szczegółami od konceptu. Wydechy zostały umieszczone w miejscu wysuwanych wlotów powietrza, czyli tuż nad silnikiem. W czerwcu 2015 roku Porsche ogłosiło, że produkcja modelu dobiegła końca po dokładnie 21 miesiącach wytwarzania w zakładach marki w Zuffenhausen.
    Peugeot 308 GTi – Samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany produkowany przez francuską markę Peugeot od 2007 roku. Druga generacja 308 zadebiutowała podczas wrześniowego Frankfurt Motor Show 2013. Jest to pierwszy Peugeot, który zapoczątkował nową politykę nazewniczą. Według niej, następcy poszczególnych modeli z końcówką nazwy '8' noszą już taką samą nazwę i zostają zwyczajnie następnymi generacjami dotychczasowych modeli. Samochód zbudowano w oparciu o najnowszą, modułową płytę podłogową EMP2. Wnętrze nowego modelu nawiązuje do rozwiązań zastosowanych w Peugeocie 208. W połowie 2015 roku oferta została poszerzona o wersję GTi. Ta sportowa odmiana napędzana jest wyłącznie benzynowym silnikiem R4 THP o pojemności 1,6 l, mocy 250 lub 270 KM i momencie obrotowym 330 Nm. Prędkość maksymalna z oboma silnikami wynosi 250 km/h, lecz przyspieszenie do 100 km/h z 250-konnym silnikiem trwa 6,2 sekundy, a z 270-konnym trwa 6 sekund. W 2017 roku samochód przeszedł facelifting. Zmieniono atrapę chłodnicy, przedni i tylny zderzak, kształt przednich reflektorów oraz tylne lampy. Przy okazji liftingu wprowadzono dwa nowe wysokoprężne silniki: 1,5 BlueHDI o mocy 130 KM, a także 2,0 BlueHDI o mocy 177 KM.
    Samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany produkowany przez francuską markę Peugeot od 2007 roku. Druga generacja 308 zadebiutowała podczas wrześniowego Frankfurt Motor Show 2013. Jest to pierwszy Peugeot, który zapoczątkował nową politykę nazewniczą. Według niej, następcy poszczególnych modeli z końcówką nazwy '8' noszą już taką samą nazwę i zostają zwyczajnie następnymi generacjami dotychczasowych modeli. Samochód zbudowano w oparciu o najnowszą, modułową płytę podłogową EMP2. Wnętrze nowego modelu nawiązuje do rozwiązań zastosowanych w Peugeocie 208. W połowie 2015 roku oferta została poszerzona o wersję GTi. Ta sportowa odmiana napędzana jest wyłącznie benzynowym silnikiem R4 THP o pojemności 1,6 l, mocy 250 lub 270 KM i momencie obrotowym 330 Nm. Prędkość maksymalna z oboma silnikami wynosi 250 km/h, lecz przyspieszenie do 100 km/h z 250-konnym silnikiem trwa 6,2 sekundy, a z 270-konnym trwa 6 sekund. W 2017 roku samochód przeszedł facelifting. Zmieniono atrapę chłodnicy, przedni i tylny zderzak, kształt przednich reflektorów oraz tylne lampy. Przy okazji liftingu wprowadzono dwa nowe wysokoprężne silniki: 1,5 BlueHDI o mocy 130 KM, a także 2,0 BlueHDI o mocy 177 KM.
    Jeep Grand Cherokee Trailhawk – Samochód osobowy typu SUV klasy średniej, a następnie klasy wyższej produkowany pod amerykańską marką Jeep od 1992 roku. W 1992 roku Jeep przedstawił nowy, średniej wielkości model SUVa plasujący się w ofercie powyżej kompaktowego Cherokee. W lutym 2009 roku została zaprezentowana czwarta generacja Grand Cherokee. Samochód otrzymał kod fabryczny WK2 i powstał na zmodernizowanej platformie poprzednika, będąc ostatnim modelem Jeepa opracowanym jeszcze za czasów partnerstwa z Mercedesem. Samochód zyskał bardziej zaokrąglony kształt nadwozia, z wyżej poprowadzoną linią szyb i masywniejszym przodem. Pojawiła się tam atrapa chłodnicy, bardziej prostokątne reflektory, a także chromowana listwa znajdująca się między tylnymi lampami. W 2013 roku podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowano wersję po obszernej restylizacji. Auto otrzymało zmodyfikowany pas przedni ze światłami do jazdy dziennej wykonanymi w technologii LED, zmieniony przedni zderzak i nowy wzór atrapy chłodnicy. Zmienił się też kształt tylnych lamp, z kolei we wnętrzu auta zmieniono kierownicę, drążek zmiany biegów, panel klimatyzacji, centralny wyświetlacz z systemem multimedialnym i nawigacją oraz zastosowano cyfrową tablicę zegarów. W 2017 zaprezentowana została bardziej uterenowiona odmiana Trailhawk. Odmiana bazująca na wersji Limited otrzymała m.in. opony o bardziej terenowym profilu, zderzaki o dużej nielakierowanej powierzchni, pneumatyczne zawieszenie Quadra Lift o dodatkowo zwiększonym prześwicie, mechanizm różnicowy o regulowanym poślizgu, matową kalkomanię na masce, która ma zapobiegać olśnieniu kierowcy przez słońce. Dzięki zmianom zwiększyły się także parametry terenowe w postaci kątów: natarcia, zejścia i rampowego. Najsilniejszym silnikiem dostępnym w wersji Trailhawk jest 5,7-litrowe Hemi V8 generujące moc 360 KM i moment obrotowy 529 Nm.
    Samochód osobowy typu SUV klasy średniej, a następnie klasy wyższej produkowany pod amerykańską marką Jeep od 1992 roku. W 1992 roku Jeep przedstawił nowy, średniej wielkości model SUVa plasujący się w ofercie powyżej kompaktowego Cherokee. W lutym 2009 roku została zaprezentowana czwarta generacja Grand Cherokee. Samochód otrzymał kod fabryczny WK2 i powstał na zmodernizowanej platformie poprzednika, będąc ostatnim modelem Jeepa opracowanym jeszcze za czasów partnerstwa z Mercedesem. Samochód zyskał bardziej zaokrąglony kształt nadwozia, z wyżej poprowadzoną linią szyb i masywniejszym przodem. Pojawiła się tam atrapa chłodnicy, bardziej prostokątne reflektory, a także chromowana listwa znajdująca się między tylnymi lampami. W 2013 roku podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowano wersję po obszernej restylizacji. Auto otrzymało zmodyfikowany pas przedni ze światłami do jazdy dziennej wykonanymi w technologii LED, zmieniony przedni zderzak i nowy wzór atrapy chłodnicy. Zmienił się też kształt tylnych lamp, z kolei we wnętrzu auta zmieniono kierownicę, drążek zmiany biegów, panel klimatyzacji, centralny wyświetlacz z systemem multimedialnym i nawigacją oraz zastosowano cyfrową tablicę zegarów. W 2017 zaprezentowana została bardziej uterenowiona odmiana Trailhawk. Odmiana bazująca na wersji Limited otrzymała m.in. opony o bardziej terenowym profilu, zderzaki o dużej nielakierowanej powierzchni, pneumatyczne zawieszenie Quadra Lift o dodatkowo zwiększonym prześwicie, mechanizm różnicowy o regulowanym poślizgu, matową kalkomanię na masce, która ma zapobiegać olśnieniu kierowcy przez słońce. Dzięki zmianom zwiększyły się także parametry terenowe w postaci kątów: natarcia, zejścia i rampowego. Najsilniejszym silnikiem dostępnym w wersji Trailhawk jest 5,7-litrowe Hemi V8 generujące moc 360 KM i moment obrotowy 529 Nm.
    Plymouth Hemi Superbird – Samochód sportowy typu muscle car klasy wyższej produkowany pod amerykańska marką Plymouth w latach 1970–1972. Powstał on na bazie modelu Road Runner jako wyczynowy samochód sportowy, skierowany także do brania udziału w sportach motorowych jako samochód wyścigowy. Premiera samochodu odbyła się w październiku 1970 roku podczas inauguracji sezonu NASCAR. Samochód posiadał aerodynamiczny stożek przedni, masywny tylny spojler oraz "skrzydła" w wersji street. Siedmiolitrowe 426 Hemi V8 wytwarza moc 425 KM i moment obrotowy 664 Nm, dzięki czemu samochód przyspiesza do 60 mph w 5,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 241 km/h. Z tym silnikiem powstało tylko 135 egzemplarzy.
    Samochód sportowy typu muscle car klasy wyższej produkowany pod amerykańska marką Plymouth w latach 1970–1972. Powstał on na bazie modelu Road Runner jako wyczynowy samochód sportowy, skierowany także do brania udziału w sportach motorowych jako samochód wyścigowy. Premiera samochodu odbyła się w październiku 1970 roku podczas inauguracji sezonu NASCAR. Samochód posiadał aerodynamiczny stożek przedni, masywny tylny spojler oraz "skrzydła" w wersji street. Siedmiolitrowe 426 Hemi V8 wytwarza moc 425 KM i moment obrotowy 664 Nm, dzięki czemu samochód przyspiesza do 60 mph w 5,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 241 km/h. Z tym silnikiem powstało tylko 135 egzemplarzy.
    Subaru WRX STI – Samochód sportowy o nadwoziu sedan produkowany przez japońską markę Subaru od 2014 roku, po raz pierwszy zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles pod koniec 2013 roku. WRX jest mocniejszą oraz agresywniejszą odmianą czwartej generacji Imprezy w wersji sedan. W stosunku do Imprezy IV zastosowano zupełnie nowy zderzak przedni, nakładki na progi oraz tylny zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem, zmieniono także m.in. reflektory, które zaczerpnięte zostały z modelu Levorg, a także zwiększono rozstaw osi pojazdu. We wnętrzu pojazdu zmienione zostały fotele oraz zestaw wskaźników, a na szczycie konsoli środkowej umieszczono ciekłokrystaliczny wyświetlacz nawigacji satelitarnej. W styczniu 2014 roku podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowana została najmocniejsza wersja - WRX STI. Samochód napędzany jest silnik B4 turbo o pojemności 2,5 l, który wytwarza moc maksymalną 305 KM i moment obrotowy 407 Nm. Prędkość maksymalna WRX STI wynosi 255 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 5,2 sekundy.
    Samochód sportowy o nadwoziu sedan produkowany przez japońską markę Subaru od 2014 roku, po raz pierwszy zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles pod koniec 2013 roku. WRX jest mocniejszą oraz agresywniejszą odmianą czwartej generacji Imprezy w wersji sedan. W stosunku do Imprezy IV zastosowano zupełnie nowy zderzak przedni, nakładki na progi oraz tylny zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem, zmieniono także m.in. reflektory, które zaczerpnięte zostały z modelu Levorg, a także zwiększono rozstaw osi pojazdu. We wnętrzu pojazdu zmienione zostały fotele oraz zestaw wskaźników, a na szczycie konsoli środkowej umieszczono ciekłokrystaliczny wyświetlacz nawigacji satelitarnej. W styczniu 2014 roku podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowana została najmocniejsza wersja - WRX STI. Samochód napędzany jest silnik B4 turbo o pojemności 2,5 l, który wytwarza moc maksymalną 305 KM i moment obrotowy 407 Nm. Prędkość maksymalna WRX STI wynosi 255 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 5,2 sekundy.
    24 czerwca 2022, 21:40 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj