Każdy zna Bugatti Veyrona, bez dwóch zdań. Jednak w dzisiejszych czasach już prawie całkowicie zapomniano o EB110... No bo nie ukrywajmy, poza wiernymi fanami motoryzacji mało kto rozpoznałby to auto.
A szkoda, bo w końcu EB110 też kiedyś był najszybszy, tak jak jego syn Veyron...
Tak brzmi jego 12 cylindrowe, poczwórnie doładowane serce.
Silnik to 6-cylindrowe 3.5L Twin-Turbo rozwijające 542 KM przy 7000 RPM pozwalał osiągnąć 355 km/h przy wadze 1372 kg. Był to najszybszy seryjnie produkowany samochód w roku 1992. Jaguar XJ220 dzierżył również miano najszybszego auta na torze Nurburgring, seryjne auto prowadzone przez Johna Nielsena z czasem 7:46:37 sekundy stało się najszybszym autem na tym torze pomiędzy 1992 a 2000 rokiem.
Nieoficjalnie najszybszy sedan na świecie w latach 1989- 1996. Podstawą do modyfikacji było BMW E34 z silnikiem M30B35 (211KM seryjnie) doładowane 2 turbosprężarkami co w efekcie dało 360KM, 520 Nm przy 4000 RPM. Wyprodukowano 507 egzemplarzy, z których każdy był numerowany. Konkurentem Alpiny B10 był Lotus Omega.