Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 144 takie materiały
    Niewielu z was zapewne wiedziało o takim modelu Hondy. "Ile zaworów ma Twój motocykl? 16? 20 jeśli masz R1? Cóż, Honda NR750 miała ich 32, a wszystkie były wykonane z tytanu. I nawet to nie jest najbardziej zaskakujące, bowiem motoryzacja motocyklowa przyzwyczaiła nas do tego, że tłoki mają okrągły kształt, jednak tutaj są one owalne. Mało tego, do każdego z nich przyczepione są po dwa korbowody. A do tego osiem świec pracujących w silniku V4." Nie był to najszybszy motocykl w tamtym okresie natomiast swoją zaawansowaną technologią potrafi zadziwić również dziś.
    31 października 2014, 19:46 przez DMstudiomotors (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Czerwony - najszybszy – Tegoroczny zlot w Lipnie. Więcej zdjęć znajdziesz na stronie w linku źródłowym.
    Tegoroczny zlot w Lipnie. Więcej zdjęć znajdziesz na stronie w linku źródłowym.
    20 października 2014, 14:11 przez ~lowstyle | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Alfa Romeo Bimotore – Jak wskazuje nazwa ma dwa silniki: jeden normalnie przed kierowcą, drugi za jego plecami, oby dwa R8. W sumie ta wyścigówa dysponowała mocą 540 KM. Autorem tego pomysłu był Enzo Ferrari, ów czas dyrektor działu wyścigowego Alfy Romeo. Ten model przeszedł do historii jako najszybszy samochód na świecie 321,428 km/h na jednym kilometrze i 323,125 km/h na jednej mili, osiągając prędkośc maksymalną 364km/h.
    Jak wskazuje nazwa ma dwa silniki: jeden normalnie przed kierowcą, drugi za jego plecami, oby dwa R8. W sumie ta wyścigówa dysponowała mocą 540 KM. Autorem tego pomysłu był Enzo Ferrari, ów czas dyrektor działu wyścigowego Alfy Romeo. Ten model przeszedł do historii jako najszybszy samochód na świecie 321,428 km/h na jednym kilometrze i 323,125 km/h na jednej mili, osiągając prędkośc maksymalną 364km/h.
    13 września 2014, 14:59 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło:

    własne

    Maserati 5000 GT "Scià di Persia" – W 1958 Szachinszach Perski skontaktował się z Maserati, żeby zamówić " najszybszy samochód na świecie". Maserati zlecił nadwozie Carrozzerii Toruing. Jako baza zostało użyte podwozie z 3500GT, ale z nowym silnikiem 5000 V8 pochodzący od wyścigówki 450S. To jest pierwszy egzemplarz z serii 5000 GT, powstały kolejne 33. Nadwozia, tak jak z pierwszym egzemplarzem, były produkowane były przez różne firmy trudniące się ich projektowaniem (np. Carrozzeria Touring, Carrozzeria Allemano, Pietro Frua, Carrozzeria Monterosa, Pininfarina, Ghia, Michelotti czy Bertone). 

Silnik: V8, DOHC, 4948cc, 325KM
V max: 260 Km/h
    W 1958 Szachinszach Perski skontaktował się z Maserati, żeby zamówić " najszybszy samochód na świecie". Maserati zlecił nadwozie Carrozzerii Toruing. Jako baza zostało użyte podwozie z 3500GT, ale z nowym silnikiem 5000 V8 pochodzący od wyścigówki 450S. To jest pierwszy egzemplarz z serii 5000 GT, powstały kolejne 33. Nadwozia, tak jak z pierwszym egzemplarzem, były produkowane były przez różne firmy trudniące się ich projektowaniem (np. Carrozzeria Touring, Carrozzeria Allemano, Pietro Frua, Carrozzeria Monterosa, Pininfarina, Ghia, Michelotti czy Bertone).

    Silnik: V8, DOHC, 4948cc, 325KM
    V max: 260 Km/h
    13 września 2014, 15:02 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Callaway Sledgehammer Corvette – Chevrolet Corvette C4 1988 zmodyfikowana przez Callaway Cars Inc. Najszybszy "street legal" samochód na świecie w latach 1988-1999.

W roku 1988 osiągnęła prędkość 254.76 MPH (410 km/h)  stając się tym najszybszym samochodem na świecie dopuszczonym do ruchu.

Specyfikacja:
Silnik 5733 cm3 V8 Twin Turbo
Konie mechaniczne: 898 bhp (670 kW) @ 6200 rpm
Moment obrotowy: 772.2 lb·ft (1,046.96 N·m) @ 5250 rpm
BHP/Liter: 157.54 bhp (117.48 kW; 159.73 PS)/Liter
    Chevrolet Corvette C4 1988 zmodyfikowana przez Callaway Cars Inc. Najszybszy "street legal" samochód na świecie w latach 1988-1999.

    W roku 1988 osiągnęła prędkość 254.76 MPH (410 km/h) stając się tym najszybszym samochodem na świecie dopuszczonym do ruchu.

    Specyfikacja:
    Silnik 5733 cm3 V8 Twin Turbo
    Konie mechaniczne: 898 bhp (670 kW) @ 6200 rpm
    Moment obrotowy: 772.2 lb·ft (1,046.96 N·m) @ 5250 rpm
    BHP/Liter: 157.54 bhp (117.48 kW; 159.73 PS)/Liter
    Bugatti EB110 – Bugatti EB110 z nieco młodszym i szybszym bratem - Veyronem.
Najszybszy samochód świata aż do zaprezentowania McLarena F1 w 1992.
    Bugatti EB110 z nieco młodszym i szybszym bratem - Veyronem.
    Najszybszy samochód świata aż do zaprezentowania McLarena F1 w 1992.
    Agera R! – Gdy mowa o najszybszych samochodach na świecie, z reguły w centrum uwagi znajduje się silnik i jego moc maksymalna. Tym razem będzie inaczej, gdyż opisywany samochód nie robi wrażenia ogromnym silnikiem (ma on "zaledwie" 5 l pojemności), a jego moc, choć bardzo wysoka (1115 KM), jest mniejsza od mocy dzierżącego tytuł najszybszego samochodu świata - Bugatti Veyrona Supersport (1200 KM). Nie ma to jednak znaczenia, gdyż w sportowym samochodzie liczy się nie tyle sama moc, ile jej stosunek do masy auta. W wypadku Koenigsegga Agery R na 1 KM przypada 1,15 kg, a to wynik sporo lepszy niż w wypadku Veyrona.

Bolid ze Szwecji to auto o osiągach mrożących krew w żyłach. Już od samego czytania o danych technicznych po plecach przechodzą ciarki, a dłonie robią się mokre. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wprawia w osłupienie - 2,9 s! Ale to dopiero początek emocji. Czas, w jakim Agera R rozpędza się od 0 do 300 km/h, to 14,53 s (o 2,2 s lepiej niż Bugatti Veyron Supersport). Jednak w sprincie do 200 mph (320 km/h) szwedzki zawodnik rozkłada Veyrona na łopatki. Podczas gdy 1200-konny bolid potrzebuje na osiągnięcie tej prędkości 22,2 s, auto z kraju sklepów Ikea osiąga ją w 17,68 s! Jeszcze większe wrażenie robi awaryjne hamowanie z 300 km/h, trwa ono zaledwie 6,66 s.

Koenigsegg poinformował serwis internetowy Top Gear o ustanowieniu modelem Agera R sześciu rekordów świata. Nie są one jeszcze oficjalne, gdyż czekają na potwierdzenie światowej Księgi rekordów Guinnessa. Szwedzki producent wystąpił o przyznanie modelowi Agera R tytułu najszybszego samochodu w kategoriach: 0-300 km/h: 14,53 s, 300-0 km/h: 6,66 s, 0-300-0 km/h: 21,19 s, 0-200 mph (320 km/h): 17,68 s, 200-0 mph: 7,28 s, 0-200-0 mph: 24,96 s.

Jeśli ktoś jeszcze nie wpadł w euforię, to podaję informację, że Koenigsegg pragnie, aby Agera R została uznana za najszybszy samochód na świecie dopuszczony do ruchu drogowego. Teoretycznie jego prędkość maksymalna wynosi 442 km/h, co w porównaniu z Bugatti Veyronem Supersport jest wynikiem lepszym o 11 km/h. Na razie firma nie ujawniła, kiedy chce podjąć próbę zdetronizowania obecnego króla.

Koenigsegg Agera R to samochód dla nielicznych. Jest tak nie tylko z powodu jego astronomicznej ceny, która wynosi 1,2 mln euro (4,8 mln zł), ale także z powodu potencjału, jaki drzemie w tym samochodzie wymagającym od kierowcy wyścigowych umiejętności. Ale nawet ci najlepsi mogą nie ośmielić się wypróbować wszystkich rezerw mocy szwedzkiego auta. Tak samo będzie pewnie z prędkością maksymalną, która dla większości właścicieli pozostanie tylko czystą teorią.
    Gdy mowa o najszybszych samochodach na świecie, z reguły w centrum uwagi znajduje się silnik i jego moc maksymalna. Tym razem będzie inaczej, gdyż opisywany samochód nie robi wrażenia ogromnym silnikiem (ma on "zaledwie" 5 l pojemności), a jego moc, choć bardzo wysoka (1115 KM), jest mniejsza od mocy dzierżącego tytuł najszybszego samochodu świata - Bugatti Veyrona Supersport (1200 KM). Nie ma to jednak znaczenia, gdyż w sportowym samochodzie liczy się nie tyle sama moc, ile jej stosunek do masy auta. W wypadku Koenigsegga Agery R na 1 KM przypada 1,15 kg, a to wynik sporo lepszy niż w wypadku Veyrona.

    Bolid ze Szwecji to auto o osiągach mrożących krew w żyłach. Już od samego czytania o danych technicznych po plecach przechodzą ciarki, a dłonie robią się mokre. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wprawia w osłupienie - 2,9 s! Ale to dopiero początek emocji. Czas, w jakim Agera R rozpędza się od 0 do 300 km/h, to 14,53 s (o 2,2 s lepiej niż Bugatti Veyron Supersport). Jednak w sprincie do 200 mph (320 km/h) szwedzki zawodnik rozkłada Veyrona na łopatki. Podczas gdy 1200-konny bolid potrzebuje na osiągnięcie tej prędkości 22,2 s, auto z kraju sklepów Ikea osiąga ją w 17,68 s! Jeszcze większe wrażenie robi awaryjne hamowanie z 300 km/h, trwa ono zaledwie 6,66 s.

    Koenigsegg poinformował serwis internetowy Top Gear o ustanowieniu modelem Agera R sześciu rekordów świata. Nie są one jeszcze oficjalne, gdyż czekają na potwierdzenie światowej Księgi rekordów Guinnessa. Szwedzki producent wystąpił o przyznanie modelowi Agera R tytułu najszybszego samochodu w kategoriach: 0-300 km/h: 14,53 s, 300-0 km/h: 6,66 s, 0-300-0 km/h: 21,19 s, 0-200 mph (320 km/h): 17,68 s, 200-0 mph: 7,28 s, 0-200-0 mph: 24,96 s.

    Jeśli ktoś jeszcze nie wpadł w euforię, to podaję informację, że Koenigsegg pragnie, aby Agera R została uznana za najszybszy samochód na świecie dopuszczony do ruchu drogowego. Teoretycznie jego prędkość maksymalna wynosi 442 km/h, co w porównaniu z Bugatti Veyronem Supersport jest wynikiem lepszym o 11 km/h. Na razie firma nie ujawniła, kiedy chce podjąć próbę zdetronizowania obecnego króla.

    Koenigsegg Agera R to samochód dla nielicznych. Jest tak nie tylko z powodu jego astronomicznej ceny, która wynosi 1,2 mln euro (4,8 mln zł), ale także z powodu potencjału, jaki drzemie w tym samochodzie wymagającym od kierowcy wyścigowych umiejętności. Ale nawet ci najlepsi mogą nie ośmielić się wypróbować wszystkich rezerw mocy szwedzkiego auta. Tak samo będzie pewnie z prędkością maksymalną, która dla większości właścicieli pozostanie tylko czystą teorią.
    Najszybszy sedan na świecie: Dodge Charger SRT Hellcat o mocy 707 KM – Pod maską nowego Chargera SRT Hellcat znalazł się ten sam silnik, który zamontowano w zaprezentowanym niedawno Challengerze SRT Hellcat. Jest to V8 HEMI o pojemności 6.2 litra wyposażone w sprężarkę generującą ciśnienie do 1595 psi. W efekcie potężna jednostka generuje aż 707 KM oraz 881 Nm momentu obrotowego, co daje jej tytuł najmocniejszego silnika w historii koncernu Chrysler. Przy okazji oznacza to również, że nowy Charger został najmocniejszym i najszybszym produkowanym aktualnie sedanem.

Auto siłą rzeczy zostało wyposażone także w ogromne hamulce, również największe jakie kiedykolwiek zdarzyło się stosować w koncernie Chryslera. Mają napis Brembo, 390 mm średnicy, sześć tłoczków zaciskowych i są podobno wyjątkowo wytrzymałe na rozgrzewanie. Nowy, standardowo wyposażony Charger SRT Hellcat pokonuje 1/4 mili w 11 sekund, a dystans 0-100-0 zajmuje mu zaledwie 13 sekund. Prędkość maksymalna robi nie mniejsze wrażenie, jest to 328 km/h.
    Pod maską nowego Chargera SRT Hellcat znalazł się ten sam silnik, który zamontowano w zaprezentowanym niedawno Challengerze SRT Hellcat. Jest to V8 HEMI o pojemności 6.2 litra wyposażone w sprężarkę generującą ciśnienie do 1595 psi. W efekcie potężna jednostka generuje aż 707 KM oraz 881 Nm momentu obrotowego, co daje jej tytuł najmocniejszego silnika w historii koncernu Chrysler. Przy okazji oznacza to również, że nowy Charger został najmocniejszym i najszybszym produkowanym aktualnie sedanem.

    Auto siłą rzeczy zostało wyposażone także w ogromne hamulce, również największe jakie kiedykolwiek zdarzyło się stosować w koncernie Chryslera. Mają napis Brembo, 390 mm średnicy, sześć tłoczków zaciskowych i są podobno wyjątkowo wytrzymałe na rozgrzewanie. Nowy, standardowo wyposażony Charger SRT Hellcat pokonuje 1/4 mili w 11 sekund, a dystans 0-100-0 zajmuje mu zaledwie 13 sekund. Prędkość maksymalna robi nie mniejsze wrażenie, jest to 328 km/h.
    Dodge Charger SRT Hellcat – Najszybszy i najmocniejszy sedan świata. Pod maską auta zamontowano silnik 6.2 V8 Supercharged o mocy 707 koni, setkę osiąga w 3,7s, a 1/4 mili pokonuje w równe 11s.

Auto będzie dostępne wyłącznie z napędem na tylne koła i automatyczną, 8-biegową skrzynią biegów. Z przodu zamontowano 390 milimetrowe (15,4 cala) dwuczęściowe tarcze Brembo z sześcio-tłokowymi zaciskami i 4-tłokowe z tyłu, 20-calowe kute felgi aluminiowe 275/40ZR z oponami Pirelli P Zero.
    Najszybszy i najmocniejszy sedan świata. Pod maską auta zamontowano silnik 6.2 V8 Supercharged o mocy 707 koni, setkę osiąga w 3,7s, a 1/4 mili pokonuje w równe 11s.

    Auto będzie dostępne wyłącznie z napędem na tylne koła i automatyczną, 8-biegową skrzynią biegów. Z przodu zamontowano 390 milimetrowe (15,4 cala) dwuczęściowe tarcze Brembo z sześcio-tłokowymi zaciskami i 4-tłokowe z tyłu, 20-calowe kute felgi aluminiowe 275/40ZR z oponami Pirelli P Zero.
    13 sierpnia 2014, 22:07 przez hondacbr11 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    Źródło:

    Netcarshow

    Range Rover Sport SVR – najszybszy model w historii brytyjskiej marki – Pod maską znalazł się 5-litrowy, doładowany silnik V8, który rozpędza auto do 60 mph w czasie 4,5 sekundy. Nowy SVR pokonał tor Nürburgring w 8 min 14 s, co oznacza że ten potężny SUV jest tylko nieco wolniejszy od BMW M6, czy Mercedesa C63 AMG.
    Pod maską znalazł się 5-litrowy, doładowany silnik V8, który rozpędza auto do 60 mph w czasie 4,5 sekundy. Nowy SVR pokonał tor Nürburgring w 8 min 14 s, co oznacza że ten potężny SUV jest tylko nieco wolniejszy od BMW M6, czy Mercedesa C63 AMG.