Szukaj
Znalazłem 144 takie materiały
Silnik: V8, DOHC, 4948cc, 325KM
V max: 260 Km/h
W roku 1988 osiągnęła prędkość 254.76 MPH (410 km/h) stając się tym najszybszym samochodem na świecie dopuszczonym do ruchu.
Specyfikacja:
Silnik 5733 cm3 V8 Twin Turbo
Konie mechaniczne: 898 bhp (670 kW) @ 6200 rpm
Moment obrotowy: 772.2 lb·ft (1,046.96 N·m) @ 5250 rpm
BHP/Liter: 157.54 bhp (117.48 kW; 159.73 PS)/Liter
Bolid ze Szwecji to auto o osiągach mrożących krew w żyłach. Już od samego czytania o danych technicznych po plecach przechodzą ciarki, a dłonie robią się mokre. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wprawia w osłupienie - 2,9 s! Ale to dopiero początek emocji. Czas, w jakim Agera R rozpędza się od 0 do 300 km/h, to 14,53 s (o 2,2 s lepiej niż Bugatti Veyron Supersport). Jednak w sprincie do 200 mph (320 km/h) szwedzki zawodnik rozkłada Veyrona na łopatki. Podczas gdy 1200-konny bolid potrzebuje na osiągnięcie tej prędkości 22,2 s, auto z kraju sklepów Ikea osiąga ją w 17,68 s! Jeszcze większe wrażenie robi awaryjne hamowanie z 300 km/h, trwa ono zaledwie 6,66 s.
Koenigsegg poinformował serwis internetowy Top Gear o ustanowieniu modelem Agera R sześciu rekordów świata. Nie są one jeszcze oficjalne, gdyż czekają na potwierdzenie światowej Księgi rekordów Guinnessa. Szwedzki producent wystąpił o przyznanie modelowi Agera R tytułu najszybszego samochodu w kategoriach: 0-300 km/h: 14,53 s, 300-0 km/h: 6,66 s, 0-300-0 km/h: 21,19 s, 0-200 mph (320 km/h): 17,68 s, 200-0 mph: 7,28 s, 0-200-0 mph: 24,96 s.
Jeśli ktoś jeszcze nie wpadł w euforię, to podaję informację, że Koenigsegg pragnie, aby Agera R została uznana za najszybszy samochód na świecie dopuszczony do ruchu drogowego. Teoretycznie jego prędkość maksymalna wynosi 442 km/h, co w porównaniu z Bugatti Veyronem Supersport jest wynikiem lepszym o 11 km/h. Na razie firma nie ujawniła, kiedy chce podjąć próbę zdetronizowania obecnego króla.
Koenigsegg Agera R to samochód dla nielicznych. Jest tak nie tylko z powodu jego astronomicznej ceny, która wynosi 1,2 mln euro (4,8 mln zł), ale także z powodu potencjału, jaki drzemie w tym samochodzie wymagającym od kierowcy wyścigowych umiejętności. Ale nawet ci najlepsi mogą nie ośmielić się wypróbować wszystkich rezerw mocy szwedzkiego auta. Tak samo będzie pewnie z prędkością maksymalną, która dla większości właścicieli pozostanie tylko czystą teorią.
Auto siłą rzeczy zostało wyposażone także w ogromne hamulce, również największe jakie kiedykolwiek zdarzyło się stosować w koncernie Chryslera. Mają napis Brembo, 390 mm średnicy, sześć tłoczków zaciskowych i są podobno wyjątkowo wytrzymałe na rozgrzewanie. Nowy, standardowo wyposażony Charger SRT Hellcat pokonuje 1/4 mili w 11 sekund, a dystans 0-100-0 zajmuje mu zaledwie 13 sekund. Prędkość maksymalna robi nie mniejsze wrażenie, jest to 328 km/h.
Auto będzie dostępne wyłącznie z napędem na tylne koła i automatyczną, 8-biegową skrzynią biegów. Z przodu zamontowano 390 milimetrowe (15,4 cala) dwuczęściowe tarcze Brembo z sześcio-tłokowymi zaciskami i 4-tłokowe z tyłu, 20-calowe kute felgi aluminiowe 275/40ZR z oponami Pirelli P Zero.