Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 175 takich materiałów
    16 grudnia 2023, 13:13 przez ~Zachary9876 | Do ulubionych | Skomentuj
    14 sierpnia 2023, 22:22 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Test przyspieszenia rodzinnego dupowozu po delikatnych modach.
    18 grudnia 2022, 16:58 przez ~TRDSS | Do ulubionych | Skomentuj
    Mazda MX-5 Super 220 –
    29 listopada 2022, 21:01 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lancia 037 Stradale – Samochód sportowy produkowany przez włoską markę Lancia z pomocą firmy Abarth w latach 1982-1984. Za wygląd samochodu odpowiada włoskie studio projektowe Pininfarina, które również zaprojektowało oryginalny samochód drogowy Montecarlo, na którego bazie stworzono 037. Samochód został zbudowany z myślą o udziale w rajdach grupy B. Wymagania homologacyjne dla Grupy B Rajdowych Mistrzostw Świata wymagały stworzenia co najmniej 200 egzemplarzy drogowych w celu brania udziału w mistrzostwach Lancią 037. Wyprodukowano 207 egzemplarzy 037 Stradale. Do napędu użyto dwulitrowego silnika R4 DOHC pochodzącego z Fiata 131 z doładowaniem mechanicznym zamiast turbosprężarki. Rozwiązanie to niwelowało zjawisko turbodziury. Silnik w 037 Stradale wytwarza moc maksymalną 208 KM i 226 Nm momentu obrotowego. Samochód osiąga prędkość maksymalną 220 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 5,8 sekund.
    Samochód sportowy produkowany przez włoską markę Lancia z pomocą firmy Abarth w latach 1982-1984. Za wygląd samochodu odpowiada włoskie studio projektowe Pininfarina, które również zaprojektowało oryginalny samochód drogowy Montecarlo, na którego bazie stworzono 037. Samochód został zbudowany z myślą o udziale w rajdach grupy B. Wymagania homologacyjne dla Grupy B Rajdowych Mistrzostw Świata wymagały stworzenia co najmniej 200 egzemplarzy drogowych w celu brania udziału w mistrzostwach Lancią 037. Wyprodukowano 207 egzemplarzy 037 Stradale. Do napędu użyto dwulitrowego silnika R4 DOHC pochodzącego z Fiata 131 z doładowaniem mechanicznym zamiast turbosprężarki. Rozwiązanie to niwelowało zjawisko turbodziury. Silnik w 037 Stradale wytwarza moc maksymalną 208 KM i 226 Nm momentu obrotowego. Samochód osiąga prędkość maksymalną 220 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 5,8 sekund.
    Toyota 2000GT – Sportowy samochód osobowy produkowany przez japońską markę Toyota we współpracy z firmą Yamaha w latach 1967-1970. 2000GT zaprezentowano po raz pierwszy na salonie samochodowym w Tokio jesienią 1965 roku. Samochód napędzany jest przez dwulitrowy silnik R6 zasilany przez trzy gaźniki. Silnik ten generuje moc 152 KM i 175 Nm momentu obrotowego. Napęd przenoszony jest na tylną oś za pomocą 5-biegowej manualnej lub 3-biegowej automatycznej skrzyni biegów. 2000GT przyspiesza do 100 km/h w 8,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 220 km/h. Powstało 351 egzemplarzy 2000GT. W lipcu 2020 Toyota wznowiła produkcję i sprzedaż części do 2000GT.
    Sportowy samochód osobowy produkowany przez japońską markę Toyota we współpracy z firmą Yamaha w latach 1967-1970. 2000GT zaprezentowano po raz pierwszy na salonie samochodowym w Tokio jesienią 1965 roku. Samochód napędzany jest przez dwulitrowy silnik R6 zasilany przez trzy gaźniki. Silnik ten generuje moc 152 KM i 175 Nm momentu obrotowego. Napęd przenoszony jest na tylną oś za pomocą 5-biegowej manualnej lub 3-biegowej automatycznej skrzyni biegów. 2000GT przyspiesza do 100 km/h w 8,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 220 km/h. Powstało 351 egzemplarzy 2000GT. W lipcu 2020 Toyota wznowiła produkcję i sprzedaż części do 2000GT.
    Alfa Romeo Montreal – Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 1971−1977. Projekt Montreal powstał z okazji targów Expo 1967. Został zbudowany wspólnie z firmą projektową Bertone. Na początku nie podejrzewano, że samochód trafi do produkcji seryjnej, jednak tak właśnie się stało. Wersję produkcyjną oficjalnie zaprezentowano na Salonie Samochodowym w Genewie w 1970 roku. W produkcję tego modelu były zaangażowane trzy zakłady. Fabryka Alfy Romeo w Arese wykonywała wytłoczki nadwozia. Spawano i zgrzewano z nich nadwozie w zakładach Bertone w Caselle, były one następnie lakierowane w Grugliasco koło Turynu. Po czym w wysuszonych nadwoziach montowano wyposażenie wnętrza i akcesoria zewnętrzne. Tak skompletowane nadwozie przewożono do Arese, gdzie odbywał się montaż zespołów mechanicznych. Do napędu samochodu został użyty silnik V8 o pojemności 2,6 l, który wytwarza moc maksymalną 200 KM i moment obrotowy 255 Nm. Prędkość maksymalna wynosi 220 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 7,6 sekund. Powstało 3925 egzemplarzy Alfy Romeo Montreal.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 1971−1977. Projekt Montreal powstał z okazji targów Expo 1967. Został zbudowany wspólnie z firmą projektową Bertone. Na początku nie podejrzewano, że samochód trafi do produkcji seryjnej, jednak tak właśnie się stało. Wersję produkcyjną oficjalnie zaprezentowano na Salonie Samochodowym w Genewie w 1970 roku. W produkcję tego modelu były zaangażowane trzy zakłady. Fabryka Alfy Romeo w Arese wykonywała wytłoczki nadwozia. Spawano i zgrzewano z nich nadwozie w zakładach Bertone w Caselle, były one następnie lakierowane w Grugliasco koło Turynu. Po czym w wysuszonych nadwoziach montowano wyposażenie wnętrza i akcesoria zewnętrzne. Tak skompletowane nadwozie przewożono do Arese, gdzie odbywał się montaż zespołów mechanicznych. Do napędu samochodu został użyty silnik V8 o pojemności 2,6 l, który wytwarza moc maksymalną 200 KM i moment obrotowy 255 Nm. Prędkość maksymalna wynosi 220 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 7,6 sekund. Powstało 3925 egzemplarzy Alfy Romeo Montreal.
    Mercedes-Benz 300 SL Gullwing – Pierwszą generację Mercedesa SL zaprezentowano po raz pierwszy w lutym 1954 roku podczas salonu motoryzacyjnego International Motor Sports Show w Nowym Jorku. Samochód otrzymał kod fabryczny W198 dla wersji coupe i W121 dla odmiany roadster. Samochód był lepiej znany pod nazwą 300 SL Gullwing. Pierwowzorem 300 SL był wprowadzony dwa lata wcześniej sportowy Mercedes 300 S, z którego przejęto nowoczesny silnik wyposażony we wtrysk paliwa oraz przestrzenną ramę o skomplikowanej konstrukcji, którą spawano z rurek o niewielkiej średnicy. Mimo nie najlepszej sytuacji finansowej, w 1954 roku Mercedes postanowił wprowadzić do produkcji seryjną wersję tego samochodu. 300 SL początkowo był uznawany za auto sportowe. Brał udział w wyścigach na torze w Le Mans, Norymberdze i Carrera Panamericana Mexico. Samochód wyposażony jest w podnoszone do góry drzwi oraz płaską karoserię z podkreślonymi wcięciami. Drzwi o niezwykłej w latach 50. konstrukcji, otwierające się do góry razem z fragmentami dachu, kształtem przypominające nieco skrzydło, zapewniły mu po angielsku potoczną nazwę Gullwing, która przylgnęła historycznie do tego modelu. Powodem zastosowania takiego rozwiązania nie były wcale względy natury estetycznej. Aby zapewnić odpowiednią sztywność nadwozia, samochód miał bardzo wysokie progi i zastosowanie klasycznie otwieranych drzwi przestało wchodzić w rachubę – konstruktorzy zdecydowali się zatem na drzwi otwierane do góry. Gullwing napędzany jest przez sześciocylindrowy silnik M186 o pojemności 3 l. Silnik generuje moc 220 KM i moment obrotowy 275 Nm dzięki czemu samochód przyspiesza do 100 km/h w 8,8 sekund i osiąga prędkość maksymalną 260 km/h. Wyprodukowano łącznie 3258 egzemplarzy.
    Pierwszą generację Mercedesa SL zaprezentowano po raz pierwszy w lutym 1954 roku podczas salonu motoryzacyjnego International Motor Sports Show w Nowym Jorku. Samochód otrzymał kod fabryczny W198 dla wersji coupe i W121 dla odmiany roadster. Samochód był lepiej znany pod nazwą 300 SL Gullwing. Pierwowzorem 300 SL był wprowadzony dwa lata wcześniej sportowy Mercedes 300 S, z którego przejęto nowoczesny silnik wyposażony we wtrysk paliwa oraz przestrzenną ramę o skomplikowanej konstrukcji, którą spawano z rurek o niewielkiej średnicy. Mimo nie najlepszej sytuacji finansowej, w 1954 roku Mercedes postanowił wprowadzić do produkcji seryjną wersję tego samochodu. 300 SL początkowo był uznawany za auto sportowe. Brał udział w wyścigach na torze w Le Mans, Norymberdze i Carrera Panamericana Mexico. Samochód wyposażony jest w podnoszone do góry drzwi oraz płaską karoserię z podkreślonymi wcięciami. Drzwi o niezwykłej w latach 50. konstrukcji, otwierające się do góry razem z fragmentami dachu, kształtem przypominające nieco skrzydło, zapewniły mu po angielsku potoczną nazwę Gullwing, która przylgnęła historycznie do tego modelu. Powodem zastosowania takiego rozwiązania nie były wcale względy natury estetycznej. Aby zapewnić odpowiednią sztywność nadwozia, samochód miał bardzo wysokie progi i zastosowanie klasycznie otwieranych drzwi przestało wchodzić w rachubę – konstruktorzy zdecydowali się zatem na drzwi otwierane do góry. Gullwing napędzany jest przez sześciocylindrowy silnik M186 o pojemności 3 l. Silnik generuje moc 220 KM i moment obrotowy 275 Nm dzięki czemu samochód przyspiesza do 100 km/h w 8,8 sekund i osiąga prędkość maksymalną 260 km/h. Wyprodukowano łącznie 3258 egzemplarzy.