Zadebiutował w 2007 roku jako "następca Datsuna 120Y".
Jest napędzany silnikiem, zbudowanym w hermetycznym pomieszczeniu, o pojemności 3.8l, za pomocą dwóch turbosprężarek generuje moc 480 KM, przynajmniej taką liczbę podaje producent.
Napęd jest przekazywany przez dwusprzęgłową skrzynie biegów typu transaxle na obie osie. Mimo, że jest zbudowany z lekkich materiałów, nie jest szczególnie lekki: 1740 kg. Ale chyba nie odczuwa się tego za bardzo, GT-R pokonał Nürburgring w 7:26.7, do setki rozpędza się w 3.5 sekund a prędkość maksymalna wynosi 310 km/h.
Warto też wspomnieć o komputerze pokładowym, zwany Multi Function Display, który został dopracowany przez Polyphony Digital, twórca gry "Gran Turismo". Pozwala kontrolować wiele rzeczy, niektóre mniej potrzebne, inne jeszcze bardziej. (Nie obyło się bez sklejki zdjęć ale to przecież Italianiec - Snupi)
W 2010 roku został ulepszony: producent twierdzi, że jest lżejszy, lepiej wykonany i szybszy. Z zewnątrz zostały lekko zmienione przedni i tylni zderzak. Silnik tym razem generuje 530 KM, co oznacza 2.8 sekund do "setki" i 315 km/h prędkości maksymalnej.
3 lata później przyszedł czas na kolejne zmiany: dotyczą one podzespołów silnika i zawieszenia, dzięki czemu jest jeszcze bardziej szybszy: od 0 do 100 km/h przyspiesza o 0.1 sekund szybciej. Te zmiany pozwoliły pokonać "pętle" Nordschleife w 7:19.10.
Czas na "Datsuna" na zdjęciach: GT-R przygotowany przez Nissan Motorsport, czyli NISMO.
Komentarze