Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 173 takie materiały
    Lexus LFA #003 – Lexus LFA - Japoński samuraj.
    Lexus LFA - Japoński samuraj.
    Toyota Soarer MZ20 – Akurat przeglądałem japoński serwis z ogłoszeniami sprzedaży i trafiłem na taką ciekawą Soarer z drugiej generacji (reszta zdjęć w źródle.). Samochód sprzedawany w drugiej połowie lat 80, posiada napęd na tył, w najmocniejszej seryjnej opcji silnik R6 3.0 turbo o mocy 240 KM. Ciekawostką była wersja GT Aero Cabin z elektryczne chowanym dachem łącznie z tylną częścią, oraz wersja C5 Soarer od znanego japońskiego tunera przygotowującego samochody do wyścigów - TOM'S, która miała moc około 270 KM.
    Akurat przeglądałem japoński serwis z ogłoszeniami sprzedaży i trafiłem na taką ciekawą Soarer z drugiej generacji (reszta zdjęć w źródle.). Samochód sprzedawany w drugiej połowie lat 80, posiada napęd na tył, w najmocniejszej seryjnej opcji silnik R6 3.0 turbo o mocy 240 KM. Ciekawostką była wersja GT Aero Cabin z elektryczne chowanym dachem łącznie z tylną częścią, oraz wersja C5 Soarer od znanego japońskiego tunera przygotowującego samochody do wyścigów - TOM'S, która miała moc około 270 KM.
    Paradoks - Lamborghini – Lamborghini jest włoską firmą, która w 1998 roku zbankrutowała i została przejęta przez Audi. Opinie w mediach od tamtego czasu głoszą, że Lamborghini dostało najnowszą technologię Audi i dlatego sprzedaż rośnie, a kolejne modele są hitem rynkowym.
Fakty są nieco inne - silniki V10 w modelach "budżetowych" typu Gallardo nie są autorskim dziełem Audi, tylko konstrukcją Mugena, kupioną przez Audi. Konkretnie wszystkie silniki V10 w Lambo i w Audi wywodzą się od mugenowskiego MF308. Oczywiście po sporych modyfikacjach, ale bazą był silnik japoński.
Jeszcze ciekawiej wygląda sprawa silników V12 - otóż do 2010 roku WSZYSTKIE modele Lamborghini z V12 pod maską, a więc Diablo, Murcielago i Reventon korzystały z oryginalnego silnika V12 konstrukcji Lamborghini, zaprojektowanego przez Giotto Bizzariniego w roku 1963 - tak, flagowy model Lamborghini z roku 2008, czyli Reventon napędzany był silnikiem liczącym sobie DOKŁADNIE 45 lat!
    Lamborghini jest włoską firmą, która w 1998 roku zbankrutowała i została przejęta przez Audi. Opinie w mediach od tamtego czasu głoszą, że Lamborghini dostało najnowszą technologię Audi i dlatego sprzedaż rośnie, a kolejne modele są hitem rynkowym.
    Fakty są nieco inne - silniki V10 w modelach "budżetowych" typu Gallardo nie są autorskim dziełem Audi, tylko konstrukcją Mugena, kupioną przez Audi. Konkretnie wszystkie silniki V10 w Lambo i w Audi wywodzą się od mugenowskiego MF308. Oczywiście po sporych modyfikacjach, ale bazą był silnik japoński.
    Jeszcze ciekawiej wygląda sprawa silników V12 - otóż do 2010 roku WSZYSTKIE modele Lamborghini z V12 pod maską, a więc Diablo, Murcielago i Reventon korzystały z oryginalnego silnika V12 konstrukcji Lamborghini, zaprojektowanego przez Giotto Bizzariniego w roku 1963 - tak, flagowy model Lamborghini z roku 2008, czyli Reventon napędzany był silnikiem liczącym sobie DOKŁADNIE 45 lat!
    31 sierpnia 2014, 11:50 przez polak (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (13)
    Źródło:

    Wikpedia

    Isuzu Bellet – Japoński klasyk.
    Japoński klasyk.
    Nissan Skyline 370GT TYPE SP – Japoński Skyline coupe CV36. W Europie i Ameryce zwany Infiniti G37, a obecnie znany jako Infiniti Q60 Coupe.
    Japoński Skyline coupe CV36. W Europie i Ameryce zwany Infiniti G37, a obecnie znany jako Infiniti Q60 Coupe.
    Toyota Mark II (X70) – Ciekawy tylnonapędowy sedan Toyoty, sprzedawany również w USA z kierownicą "po naszej stronie", jako Cressida (różnił się nieco detalami). Jednak to japońskie wersje tradycyjnie były najmocniejsze, w 1985 roku pojawiła się GX71 GT Twin Turbo, wyposażona w pierwszy japoński silnik DOHC z dwoma turbosprężarkami (R6 2.0L 1G-GTEU, 185 KM i 235 Nm). Generacja X70 do dzisiaj popularna jest w japońskim drifcie oraz wśród tunerów na rodzimym rynku. Klasyczny napęd, mocne, rozwojowe silniki i prosty, elegancki design, to cechy które jeszcze długo będą przedłużać jej życie.
    Ciekawy tylnonapędowy sedan Toyoty, sprzedawany również w USA z kierownicą "po naszej stronie", jako Cressida (różnił się nieco detalami). Jednak to japońskie wersje tradycyjnie były najmocniejsze, w 1985 roku pojawiła się GX71 GT Twin Turbo, wyposażona w pierwszy japoński silnik DOHC z dwoma turbosprężarkami (R6 2.0L 1G-GTEU, 185 KM i 235 Nm). Generacja X70 do dzisiaj popularna jest w japońskim drifcie oraz wśród tunerów na rodzimym rynku. Klasyczny napęd, mocne, rozwojowe silniki i prosty, elegancki design, to cechy które jeszcze długo będą przedłużać jej życie.
    RX7 – Japoński Standard.
    Japoński Standard.
    29 lipca 2014, 15:51 przez shenovsky (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Japoński tuning – Czasami mnie zadziwia.
    Czasami mnie zadziwia.
    23 lipca 2014, 7:48 przez Matteos (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło:

    speedhunters.com

    Nissan 370Z – Dobry, bo Japoński.
    Dobry, bo Japoński.
    20 lipca 2014, 11:28 przez Tryku (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nissan Laurel (C35) – R6 2.5L turbo, 280 KM, napęd na tył. Typowy, szybki japoński sedan, który niestety ominął Europę.
    R6 2.5L turbo, 280 KM, napęd na tył. Typowy, szybki japoński sedan, który niestety ominął Europę.