Limitowana wersja Toyoty GT86 na rynek Japoński.
Obniżona o 45kg masa, moc 216KM i szereg zmian w zawieszeniu oraz ukłądzie hamulcowym przyczyniły się do stworzenia najlepiej jeżdżącej wersji małego Japońskiego sportowca.
Niestety zostanie wyprodukowanych tylko 100 sztuk.
Jakoś mnie wzięło na dokładniejsze przyjrzenie się wyścigów z lat 90 w Japonii. Informacje znikome na temat Ferio. Japoński język oraz internet jest bardzo trudny do ogarnięcia, nawet z translatorem. Ale nie o tym chce tutaj pisać. Modyfikacje podobne jak w przypadku Accorda. Silnikiem używanym był B18C z pojemnością zwiększoną do 2000cc. Moc w graniach 280 koni mechanicznych. Nie opisuję tu konkretnego modelu, żadnego info nie znalazłem. Wstawiam galerię kilku fotek. Na koniec bonusowy filmik, niestety w języku japońskim, ale warto obejrzeć.
Toyota Corona T40 była jednym z pierwszych modeli marki sprzedawanym w Europie. Ten niezwykły sedan był doskonałym ambasadorem japońskiej motoryzacji w Europie, powyższy egzemplarz zaś już od początku lat 70-tych jeździ po polskich drogach, służąc początkowo w kręgach dyplomatycznych. To trzecia generacja modelu, solidnie zaprojektowana i precyzyjnie wykonana. Wersja Deluxe była najwyższą z trzech dostępnych serii wyposażeniowych. Wśród dodatków można odnaleźć radio, dwie prędkości pracy wycieraczek i ogrzewaną tylną szybę. Wśród stylistycznych dodatków – wlew paliwa ukryty pod tylną rejestracją. 75-konny silnik OHV był większym z dostępnych i dzięki masie własnej poniżej 1 tony zapewniał niezłe osiągi. To niebanalny japoński klasyk wyróżniający się idealnym stanem i ciekawą historią.