Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 158 takich materiałów
    2JZ GTE –
    2 marca 2013, 17:41 przez hakaze (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    WLEPKA- silniki JZ – Seria JZ:
1JZ-GE:
Rodzaj paliwa/zasilanie: Benzynowy
Liczba cyl./zawory: R6/24
Pojemność skok.: 2492cm3
Napęd rozrządu: pasek
Moc max: 180KM
Moment obrotowy: 255Nm

1JZ-GTE
Rodzaj paliwa/zasilanie: Benzynowy turbo
Liczba cyl./zawory: R6/24
Pojemność skok.: 2492cm3
Napęd rozrządu: pasek
Moc max: 280KM
Moment obrotowy: 378Nm

2JZ-GE
Rodzaj paliwa/zasilanie: Benzynowy
Liczba cyl./zawory: R6/24
Pojemność skok.: 2997cm3
Napęd rozrządu: pasek
Moc max: 220KM
Moment obrotowy: 294Nm

2JZ-GTE
Rodzaj paliwa/zasilanie: Benzynowy turbo
Liczba cyl./zawory: R6/24
Pojemność skok.: 2997cm3
Napęd rozrządu: pasek
Moc max: 330KM
Moment obrotowy: 441Nm

Tę serię silników zna każdy fan tuningu i każdy, kto oglądał „Szybkich i wściekłych". Jednostki serii JZ to silniki benzynowe o sześciu cylindrach w rzędzie i pojemności 2,5 litra (1JZ) lub 3,0 l (2JZ). Seria JZ zadebiutowała w roku 1990 wraz z silnikiem 1JZ-GE łączonym ze skrzynią automatyczną. Silnik 1JZ występował wyłącznie na rynku japońskim, napędzając takie modele jak Supra JZA70 (trzecia generacja), Chaser/Cresta czy Crown. Początkowo dostępny tylko w wersji wolnossącej, szybko doczekał się także odmiany twin turbo (dwie turbosprężarki działające sekwencyjnie), a w Suprze można było zamówić go z manualną skrzynią biegów. Pierwotny 1JZ-GTE osiągał moc 280 KM i moment obrotowy 363 Nm, co jak na początek lat 90. było wartością zawrotną. Niestety, w początkowych wersjach stosowano ceramiczne koło turbiny, co okazało się kiepskim pomysłem. Koło pękało, a elementy turbiny niszczyły silnik.

Trzylitrowy 2JZ-GE/GTE z 1992 r. zadebiutował w dużym sedanie Aristo (Lexus GS), ale znamy go przede wszystkim z Supry JZA80, gdzie w wersji turbodoładowanej już fabrycznie osiągała moc 330 KM. A co dopiero, gdy do takiego silnika dobrali się tunerzy...
    Seria JZ:
    1JZ-GE:
    Rodzaj paliwa/zasilanie: Benzynowy
    Liczba cyl./zawory: R6/24
    Pojemność skok.: 2492cm3
    Napęd rozrządu: pasek
    Moc max: 180KM
    Moment obrotowy: 255Nm

    1JZ-GTE
    Rodzaj paliwa/zasilanie: Benzynowy turbo
    Liczba cyl./zawory: R6/24
    Pojemność skok.: 2492cm3
    Napęd rozrządu: pasek
    Moc max: 280KM
    Moment obrotowy: 378Nm

    2JZ-GE
    Rodzaj paliwa/zasilanie: Benzynowy
    Liczba cyl./zawory: R6/24
    Pojemność skok.: 2997cm3
    Napęd rozrządu: pasek
    Moc max: 220KM
    Moment obrotowy: 294Nm

    2JZ-GTE
    Rodzaj paliwa/zasilanie: Benzynowy turbo
    Liczba cyl./zawory: R6/24
    Pojemność skok.: 2997cm3
    Napęd rozrządu: pasek
    Moc max: 330KM
    Moment obrotowy: 441Nm

    Tę serię silników zna każdy fan tuningu i każdy, kto oglądał „Szybkich i wściekłych". Jednostki serii JZ to silniki benzynowe o sześciu cylindrach w rzędzie i pojemności 2,5 litra (1JZ) lub 3,0 l (2JZ). Seria JZ zadebiutowała w roku 1990 wraz z silnikiem 1JZ-GE łączonym ze skrzynią automatyczną. Silnik 1JZ występował wyłącznie na rynku japońskim, napędzając takie modele jak Supra JZA70 (trzecia generacja), Chaser/Cresta czy Crown. Początkowo dostępny tylko w wersji wolnossącej, szybko doczekał się także odmiany twin turbo (dwie turbosprężarki działające sekwencyjnie), a w Suprze można było zamówić go z manualną skrzynią biegów. Pierwotny 1JZ-GTE osiągał moc 280 KM i moment obrotowy 363 Nm, co jak na początek lat 90. było wartością zawrotną. Niestety, w początkowych wersjach stosowano ceramiczne koło turbiny, co okazało się kiepskim pomysłem. Koło pękało, a elementy turbiny niszczyły silnik.

    Trzylitrowy 2JZ-GE/GTE z 1992 r. zadebiutował w dużym sedanie Aristo (Lexus GS), ale znamy go przede wszystkim z Supry JZA80, gdzie w wersji turbodoładowanej już fabrycznie osiągała moc 330 KM. A co dopiero, gdy do takiego silnika dobrali się tunerzy...
    21 lutego 2013, 18:11 przez PROmil (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Rx7 FC3S – Samochód, który urzekł mnie na początku zdjęciami, a dopiero później modyfikacjami. Dlaczego później? To proste bo opis był niżej. A co w nim? Mianowicie klasyczny silnik 1JZ GTE, co dowodzi modzie na tę jednostkę wśród tunerów do tego zestaw Twin 18G Turbo Kit Greddy. Oprócz tego pod maską dobrze dobrany sprzęt z renomowanych firm. Same zmiany mechaniczne robią wrażenie, ale to nie wszytko. Bo za nimi idą zmiany stylistyczne, doskonale ze smakiem oraz wyczuciem. Całość współgra z sobą zarówno od strony technicznej, jak i wizualnej. Coraz więcej pojawia się takich projektów co cieszy.
LwG
    Samochód, który urzekł mnie na początku zdjęciami, a dopiero później modyfikacjami. Dlaczego później? To proste bo opis był niżej. A co w nim? Mianowicie klasyczny silnik 1JZ GTE, co dowodzi modzie na tę jednostkę wśród tunerów do tego zestaw Twin 18G Turbo Kit Greddy. Oprócz tego pod maską dobrze dobrany sprzęt z renomowanych firm. Same zmiany mechaniczne robią wrażenie, ale to nie wszytko. Bo za nimi idą zmiany stylistyczne, doskonale ze smakiem oraz wyczuciem. Całość współgra z sobą zarówno od strony technicznej, jak i wizualnej. Coraz więcej pojawia się takich projektów co cieszy.
    LwG
    Ascona GTE – Opel ascona GTE
    Opel ascona GTE
    29 stycznia 2013, 23:09 przez ~Qbasslodz | Do ulubionych | Skomentuj
    SC300 o mocy 848 hp. Pod maską, wiadomo - 2JZ-GTE.
    1 stycznia 2013, 16:43 przez staryjaponiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Toyota Celica GT-Four (ST185) – Przełom lat 80/90. Najmocniejsza wersja na rynek JDM: GT-Four RC, 2.0L turbo 235 KM (3S-GTE). Do tego oczywiście AWD.
    Przełom lat 80/90. Najmocniejsza wersja na rynek JDM: GT-Four RC, 2.0L turbo 235 KM (3S-GTE). Do tego oczywiście AWD.
    21 grudnia 2012, 18:12 przez staryjaponiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Toyota MR2 W20 – Napęd na tył i silnik umieszczony centralnie (w najlepszej wersji JDM - 2.0L turbo 245 KM czyli 3S-GTE).
    Napęd na tył i silnik umieszczony centralnie (w najlepszej wersji JDM - 2.0L turbo 245 KM czyli 3S-GTE).
    16 grudnia 2012, 19:23 przez staryjaponiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    www.flickr.com/photos/mocchetti/

    Toyota Chaser X100 – Jeden z popularnych driftowozów Toyoty z drugiej połowy lat 90, niestety niedostępny w Europie.

W najlepszej wersji pod maską 1JZ-GTE 2.5L turbo (w poprzednich generacjach było twin turbo), 280 KM i 377 Nm. Ale 2JZ-GTE też się zmieści.
    Jeden z popularnych driftowozów Toyoty z drugiej połowy lat 90, niestety niedostępny w Europie.

    W najlepszej wersji pod maską 1JZ-GTE 2.5L turbo (w poprzednich generacjach było twin turbo), 280 KM i 377 Nm. Ale 2JZ-GTE też się zmieści.
    2JZ-GTE by HKS –
    6 grudnia 2012, 1:16 przez slivex (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    2JZ-GTE w BMW e39 – Mi pasuje
    Mi pasuje
    29 listopada 2012, 10:20 przez Cynio (PW) | Do ulubionych | Skomentuj