Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 156 takich materiałów
    Wbrew niektórym fanatykom, podoba mi się fakt, że Honda poszła w turbo. Na przykład Mitsubishi i Toyota już pod koniec lat 80 stworzyli solidne 4-cylindry turbo (np. 4G63t czy 3S-GTE), które napędzały rewelacyjne samochody, do dzisiaj stanowią bazę dla wielu świetnych projektów i jeszcze długo ludzie będą się zachwycać tymi silnikami. Wprawdzie uturbianie Hondowych B- czy K-serii, to dzisiaj chleb powszedni na świecie, ale mimo wszystko, trzeba mieć oficjalną broń w tym segmencie, w nowym samochodzie. Wierzę w to, że nowy 2.0 VTEC Turbo (tak samo jak V6 twin turbo z nowej Hondy NSX) okaże się tak samo solidny, jak reszta najlepszych silników Hondy z ostatniego ćwierć wieku.
    6 czerwca 2014, 20:34 przez staryjaponiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Turbina od HKS dedykowana właśnie do 2JZ-GTE. Potencjał 800-900KM. W Polsce kit T51R to jakieś 40 tysięcy, ale dźwięk jest niepowtarzalny. W drugiej części filmu onboard.
    Kultowe samochody – TOYOTA Supra mkIV

Toyota Supra mkIV, to sportowy samochód osobowy zaliczany do segmentu G. To czwarta generacja tego modelu, którego produkcję przedprodukcyjną rozpoczęto w 1992 roku. Seryjny montaż rozpoczęto następnego roku. Stylistyka w porównaniu do poprzednika była całkowicie zmieniona. Kształty stały się bardziej opływowe, zaokrąglone, zrezygnowano także z chowanych reflektorów. Supra mkIV występowała początkowo jako 2-drzwiowe Coupe. W 1994 roku przedstawiono wersję nadwoziową typu targa. Na rynku japońskim pod maską montowano silnik R6 3,0 l 2JZ-GE o mocy 223 KM oraz wersję turbodoładowaną 2JZ-GTE o mocy 280 KM. Odmiana eksportowa oferowała jeszcze mocniejszy silnik o mocy 324 KM. W czwartej generacji montowano 6-biegową skrzynię manualną V16x, 5-biegową skrzynię W58 oraz 4-biegowy automat A340E. Eksport zakończono w 1998 roku, a produkcję w rodzimej Japonii kilka lat później, w 2002 roku. Toyota nie przedstawiła następcy.

Lata produkcji 1992 - 2002
Nadwozia coupe
Silniki 3.0 i 24V (224KM)	
3.0 i 24V T-turbo (330KM)	
3.0 i 24V Turbo (280KM)
Skrzynie biegów manualna	
automatyczna
Rozstaw osi (mm) 2550
Długość (mm) 4515
Szerokość (mm) 1811
Wysokość (mm) 1265-1275.
    TOYOTA Supra mkIV

    Toyota Supra mkIV, to sportowy samochód osobowy zaliczany do segmentu G. To czwarta generacja tego modelu, którego produkcję przedprodukcyjną rozpoczęto w 1992 roku. Seryjny montaż rozpoczęto następnego roku. Stylistyka w porównaniu do poprzednika była całkowicie zmieniona. Kształty stały się bardziej opływowe, zaokrąglone, zrezygnowano także z chowanych reflektorów. Supra mkIV występowała początkowo jako 2-drzwiowe Coupe. W 1994 roku przedstawiono wersję nadwoziową typu targa. Na rynku japońskim pod maską montowano silnik R6 3,0 l 2JZ-GE o mocy 223 KM oraz wersję turbodoładowaną 2JZ-GTE o mocy 280 KM. Odmiana eksportowa oferowała jeszcze mocniejszy silnik o mocy 324 KM. W czwartej generacji montowano 6-biegową skrzynię manualną V16x, 5-biegową skrzynię W58 oraz 4-biegowy automat A340E. Eksport zakończono w 1998 roku, a produkcję w rodzimej Japonii kilka lat później, w 2002 roku. Toyota nie przedstawiła następcy.

    Lata produkcji 1992 - 2002
    Nadwozia coupe
    Silniki 3.0 i 24V (224KM)
    3.0 i 24V T-turbo (330KM)
    3.0 i 24V Turbo (280KM)
    Skrzynie biegów manualna
    automatyczna
    Rozstaw osi (mm) 2550
    Długość (mm) 4515
    Szerokość (mm) 1811
    Wysokość (mm) 1265-1275.
    2 czerwca 2014, 19:42 przez Walder (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Toyota Caldina T240 – Mało znany, ale za to ciekawy model. Trzecia generacja tego kombi, produkowana była w latach 2000-2007. Sportowa wersja GT-Four, posiada turbodoładowany silnik 3S-GTE 2.0L o mocy 260 KM i napęd na cztery koła. Tradycyjnie jak to bywa dla najlepszych samochodów lub wersji z rynku Japońskiego, Caldina nigdy nie oferowana była w Europie.

Od lat 60 ubiegłego wieku, Toyota nieustannie miała w swojej gamie sportowe samochody, jednak co ciekawe, Caldina GT-Four była jednym z ostatnich sportowych modeli Toyoty, przed nadejściem 5-letniej przerwy (2007-2012 r.), do czasu pojawienia się GT86.

Koniec Caldiny GT-Four, to również zakończenie produkcji kultowego silnika 3S-GTE, jak również samo oznaczenie "GT-Four" przestało obowiązywać w jakichkolwiek samochodach Toyoty.
    Mało znany, ale za to ciekawy model. Trzecia generacja tego kombi, produkowana była w latach 2000-2007. Sportowa wersja GT-Four, posiada turbodoładowany silnik 3S-GTE 2.0L o mocy 260 KM i napęd na cztery koła. Tradycyjnie jak to bywa dla najlepszych samochodów lub wersji z rynku Japońskiego, Caldina nigdy nie oferowana była w Europie.

    Od lat 60 ubiegłego wieku, Toyota nieustannie miała w swojej gamie sportowe samochody, jednak co ciekawe, Caldina GT-Four była jednym z ostatnich sportowych modeli Toyoty, przed nadejściem 5-letniej przerwy (2007-2012 r.), do czasu pojawienia się GT86.

    Koniec Caldiny GT-Four, to również zakończenie produkcji kultowego silnika 3S-GTE, jak również samo oznaczenie "GT-Four" przestało obowiązywać w jakichkolwiek samochodach Toyoty.
    19 maja 2014, 14:51 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Volkswagen Puma GTE – niestety zapomniany i nieznany
    Niestety zapomniany i nieznany
    18 maja 2014, 14:14 przez DamianTDI (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Dobre bo z Polski – Toyota MR2 SW21 
Silnik:3s-gte rev3 2,0 Turbo
Układ dolotowy: Stożek Blitz SonicPower
Układ wydechowy: Mongoose
Zawieszenie: 
Kayaba + obniżone sprężyny
Bilstein z czterostopniową regulacją twardości + obniżone sprężyny
BODY KIT: 
przód: Border
boki: dokładki Greddy,
tył: Toms
Ciekawostka: Samochód odbudowany od podstaw. Poprzedni silnik to 5s-fe 2,2l, 
W źródle link do zdjęcia samochodu przed rozpoczęciem pracy.
    Toyota MR2 SW21
    Silnik:3s-gte rev3 2,0 Turbo
    Układ dolotowy: Stożek Blitz SonicPower
    Układ wydechowy: Mongoose
    Zawieszenie:
    Kayaba + obniżone sprężyny
    Bilstein z czterostopniową regulacją twardości + obniżone sprężyny
    BODY KIT:
    przód: Border
    boki: dokładki Greddy,
    tył: Toms
    Ciekawostka: Samochód odbudowany od podstaw. Poprzedni silnik to 5s-fe 2,2l,
    W źródle link do zdjęcia samochodu przed rozpoczęciem pracy.
    Opel Kadett E GTE –
    24 kwietnia 2014, 22:10 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Opel Kadett C GTE –
    23 kwietnia 2014, 23:08 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Toyota Chaser JZX100 – 1996-2001 r., RWD, R6 (1JZ-GTE) 2.5L turbo (CT15B) 280 KM. Nigdy nie rozumiałem opinii na temat Toyoty jako producenta "nudnych" samochodów. Ludzie widzą to, co chcą zobaczyć zamiast zagłębiać się w temat, a tam czeka więcej tego typu Toyot.
    1996-2001 r., RWD, R6 (1JZ-GTE) 2.5L turbo (CT15B) 280 KM. Nigdy nie rozumiałem opinii na temat Toyoty jako producenta "nudnych" samochodów. Ludzie widzą to, co chcą zobaczyć zamiast zagłębiać się w temat, a tam czeka więcej tego typu Toyot.