Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 118 takich materiałów
    Dodge – Silnik: V 10 - ten sam, który jest seryjnie montowany w Dodge'u Viperze
Masa własna: 680 kg
Rozkład masy przód/tył: 49/51%
Pojemność zb. paliwa: 12,3 l
Spalanie 7 l/100 km
Prędkość maksymalna: ponad 480 km/h, nieoficjalnie ponad 680 km/h
Przyspieszenie: 0-100 km/h w 2,5 sekundy
Pojemność skokowa - 8277 cm³
Benzynowy
L. Cylindrów - 10 w układzie widlastym
Dwa zawory na cylinder
Cena: 500 000 dolarów
    Silnik: V 10 - ten sam, który jest seryjnie montowany w Dodge'u Viperze
    Masa własna: 680 kg
    Rozkład masy przód/tył: 49/51%
    Pojemność zb. paliwa: 12,3 l
    Spalanie 7 l/100 km
    Prędkość maksymalna: ponad 480 km/h, nieoficjalnie ponad 680 km/h
    Przyspieszenie: 0-100 km/h w 2,5 sekundy
    Pojemność skokowa - 8277 cm³
    Benzynowy
    L. Cylindrów - 10 w układzie widlastym
    Dwa zawory na cylinder
    Cena: 500 000 dolarów
    17 lipca 2013, 8:52 przez Lo3ek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lotus Evora - sportowy samochód osobowy produkowany przez brytyjską firmę Lotus od roku 2009. Dostępny jako 2-drzwiowe coupé. Do jego napędu użyto pochodzącego od Toyoty silnika V6 o pojemności 3,5 litra. Moc przenoszona jest na oś tylną poprzez 6-biegową manualną skrzynię biegów. Projektantem nadwozia Evory jest Russell Carr

    Dane Techniczne i osiągi:
    Silnik
    V6 3,5 l (3456 cm³), 4 zawory na cylinder, DOHC
    Układ zasilania: wtrysk EFi
    Średnica × skok tłoka: 94,00 mm × 83,00 mm
    Stopień sprężania: brak danych
    Moc maksymalna: 280 KM (205,8 kW) przy 6400 obr/min
    Maksymalny moment obrotowy: 342 N•m przy 4700 obr/min
    Osiągi:
    Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,9 s
    Prędkość maksymalna: 261 km/h
    17 lipca 2013, 23:48 przez thevirus722 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Polski Demon – Supra Piotra Dobrowolskiego
Pobiła zacne 360km/h przy 1250km pali gumy jadąc 200 km/h 

Turbo kit GREDDY T88H
Kute tłoki Powerhouse
kute korbowody Carillo
Większe zawory o 1mm
Podwójne sprężyny zaworowe
Wyścigowe wałki HKS 264 stopni
HKS DLi
Greddy Racing BOV
Dwie pompy paliwa Walbro
Wtryski Siemens 1000cc
Potrójne karbonowe sprzęgło EXEDY
Przedni intercooler GREDDY 4 rzędowy
Wydech Custom 4’’
Komputer AEM EMS
Kontrola trakcji z F1 Racelogic Traction Control (uślizg 5%, 10%, 15% or 20%)
Wyścigowe świece NGK Racing spark plugs
Szerokopasmowa sonda NGK/NTK wideband O2 sensor
Dwie pompy wody Aquamist water injection systems
Tarcze hamulcowe BREMBO ORO 
Przewody hamulcowe Black Diamond (Teflon/steel)
Kute felgi alu CCW Competition
Opony 295/25 ZR 20 95Y Pilot Sport 2 - PS2 & 335/30 ZR 20 104Y N0 Pilot Sport 2 – PS2
Szpera TRD LSD
Zawieszenie regulowane TEIN Coilovers
Wskaźnik Greddy EGT gauge
Wskaźnik Greddy turbo gauge
Wskaźnik K&N AFR gauge
Filtr powietrza K&N
Wyścigowe pasy Sabelt
Wyścigowe fotele kubełkowe Sabelt
Lakier Paint – PPG Custom 10 wartswowy z xyralic
    Supra Piotra Dobrowolskiego
    Pobiła zacne 360km/h przy 1250km pali gumy jadąc 200 km/h

    Turbo kit GREDDY T88H
    Kute tłoki Powerhouse
    kute korbowody Carillo
    Większe zawory o 1mm
    Podwójne sprężyny zaworowe
    Wyścigowe wałki HKS 264 stopni
    HKS DLi
    Greddy Racing BOV
    Dwie pompy paliwa Walbro
    Wtryski Siemens 1000cc
    Potrójne karbonowe sprzęgło EXEDY
    Przedni intercooler GREDDY 4 rzędowy
    Wydech Custom 4’’
    Komputer AEM EMS
    Kontrola trakcji z F1 Racelogic Traction Control (uślizg 5%, 10%, 15% or 20%)
    Wyścigowe świece NGK Racing spark plugs
    Szerokopasmowa sonda NGK/NTK wideband O2 sensor
    Dwie pompy wody Aquamist water injection systems
    Tarcze hamulcowe BREMBO ORO
    Przewody hamulcowe Black Diamond (Teflon/steel)
    Kute felgi alu CCW Competition
    Opony 295/25 ZR 20 95Y Pilot Sport 2 - PS2 & 335/30 ZR 20 104Y N0 Pilot Sport 2 – PS2
    Szpera TRD LSD
    Zawieszenie regulowane TEIN Coilovers
    Wskaźnik Greddy EGT gauge
    Wskaźnik Greddy turbo gauge
    Wskaźnik K&N AFR gauge
    Filtr powietrza K&N
    Wyścigowe pasy Sabelt
    Wyścigowe fotele kubełkowe Sabelt
    Lakier Paint – PPG Custom 10 wartswowy z xyralic
    13 lipca 2013, 15:42 przez SniFF602 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (8)
    Ferrari F40 – Silnik Ferrari V8 90° 2936cm³ (3,0l) Turbo, DOHC, 32-zaworowy (4 zawory na cylinder), 2 katalizatory, układ wydechowy wykonany w całości z aluminium. 
- Moc maksymalna: 356kW (478KM) przy 7000 obr/min. 
- Maksymalny moment obrotowy: 577Nm przy 4000 obr/min.
- Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna, napęd na tylną oś.
- Układ hamulcowy: wentylowane hamulce tarczowe Brembo
- Przyspieszenie 0-100km/h w 3,9s.
    Silnik Ferrari V8 90° 2936cm³ (3,0l) Turbo, DOHC, 32-zaworowy (4 zawory na cylinder), 2 katalizatory, układ wydechowy wykonany w całości z aluminium.
    - Moc maksymalna: 356kW (478KM) przy 7000 obr/min.
    - Maksymalny moment obrotowy: 577Nm przy 4000 obr/min.
    - Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna, napęd na tylną oś.
    - Układ hamulcowy: wentylowane hamulce tarczowe Brembo
    - Przyspieszenie 0-100km/h w 3,9s.
    9 lipca 2013, 13:34 przez Siechu (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Klasyk BMW 2000CS – Kilka faktów:

Silnik: R4 2,0 (1991 cm3), 2 zawory na cylinder, SOHC

Moc maks.: 120 KM przy 5500 obr/min

Maks. mom. obr.: 167 Nm przy 3600obr/min

0-100 km/h w 11 s

Predkośc maks.: 185 km/h
    Kilka faktów:

    Silnik: R4 2,0 (1991 cm3), 2 zawory na cylinder, SOHC

    Moc maks.: 120 KM przy 5500 obr/min

    Maks. mom. obr.: 167 Nm przy 3600obr/min

    0-100 km/h w 11 s

    Predkośc maks.: 185 km/h
    7 lipca 2013, 19:56 przez Damiannero (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Zawory pechowców. –
    5 czerwca 2013, 20:40 przez Maciek21 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (8)
    Źródło:

    Własne zdjęcie

    K-Jetronic – W dzisiejszym odcinku postanowiłem kontynuować opisywanie systemów zasilania silnika(wcześniejsze to common rail i gaźnik). Mianowicie zajmiemy się wtryskiem mechanicznym K-Jetronic. Jest to dosyć leciwe rozwiązanie, które powstało w 1973 i dziś jest już nieużywane. Łączy ono w sobie zjawiska fizyczne(wykorzystywane w gaźniku) oraz użycie wtryskiwaczy(tak jak w najnowszych elektronicznych systemach). 

Opis działania układu należy zacząć od baku(3). Jest on całkowicie szczelny; powstające opary paliwa tworzą ciśnienie, które wspomaga pompę paliwa. Następnie paliwo trafia do rotacyjnej, komorowej pompy(4). Obracające się komory przeciskają paliwo dalej, przeważnie pod ciśnieniem około 5 barów. Co ciekawe, paliwo jest również obecne w bezpośrednim kontakcie z elementami zasilającymi wirnik pompy, tj. szczotkami i komutatorami, gdzie mogą pojawiać się iskry, ale ze względu na brak powietrza jest to całkowicie bezpieczne. Pompa posiada również zawór bezpieczeństwa otwierający się 8 barów, aby uchronić resztę instalacji przed uszkodzeniem oraz zawór zapobiegający cofaniu się paliwa. Dalej benzyna wędruje do akumulatora ciśnienia(5), który powstrzymuje nagłe skoki ciśnienia oraz stabilizuje je przy jednostajnej pracy silnika. Następnym elementem jest filtr(6), a dalej rozdzielacz paliwa(1).

Rozdzielacz pełni ważną funkcję, ponieważ dostosowuje ilość benzyny w zależności od ilości zasysanego powietrza. Mierzy ją przepływomierz w formie okrągłej „tacki”(na schemacie element nr 2), który przy wyższych prędkościach obrotowych silnika wychyla się bardziej dając o tym znać regulatorowi, który zwiększa ilość paliwa. 

Regulator bimetaliczny(16) reguluje skład mieszanki w zależności od temperatury silnika, przez co działa jak tzw. ssanie w gaźnikach. Wtryskiwacz rozruchowy(13) pomaga uruchomić silnik gdy ten nie jest w stanie wytworzyć wystarczającego ciśnienia powietrza.

Wtryskiwacze w tym systemie podają paliwo cały czas wtryskując je przed zaworami, a to zawory regulują moment dostarczenia mieszanki do cylindra. Stąd literka „K” w nazwie – konstans czyli stały(wtrysk paliwa w tym przypadku).

K-Jetronic niewątpliwie jest lepszy od gaźników(chociaż łączy z nimi pewne zasady działania) lecz z uwagi na brak elektroniki, która może dostosowywać parametry pracy silnika do panujących warunków, nie dorównuje najnowszym wtryskom elektronicznym.
    W dzisiejszym odcinku postanowiłem kontynuować opisywanie systemów zasilania silnika(wcześniejsze to common rail i gaźnik). Mianowicie zajmiemy się wtryskiem mechanicznym K-Jetronic. Jest to dosyć leciwe rozwiązanie, które powstało w 1973 i dziś jest już nieużywane. Łączy ono w sobie zjawiska fizyczne(wykorzystywane w gaźniku) oraz użycie wtryskiwaczy(tak jak w najnowszych elektronicznych systemach).

    Opis działania układu należy zacząć od baku(3). Jest on całkowicie szczelny; powstające opary paliwa tworzą ciśnienie, które wspomaga pompę paliwa. Następnie paliwo trafia do rotacyjnej, komorowej pompy(4). Obracające się komory przeciskają paliwo dalej, przeważnie pod ciśnieniem około 5 barów. Co ciekawe, paliwo jest również obecne w bezpośrednim kontakcie z elementami zasilającymi wirnik pompy, tj. szczotkami i komutatorami, gdzie mogą pojawiać się iskry, ale ze względu na brak powietrza jest to całkowicie bezpieczne. Pompa posiada również zawór bezpieczeństwa otwierający się 8 barów, aby uchronić resztę instalacji przed uszkodzeniem oraz zawór zapobiegający cofaniu się paliwa. Dalej benzyna wędruje do akumulatora ciśnienia(5), który powstrzymuje nagłe skoki ciśnienia oraz stabilizuje je przy jednostajnej pracy silnika. Następnym elementem jest filtr(6), a dalej rozdzielacz paliwa(1).

    Rozdzielacz pełni ważną funkcję, ponieważ dostosowuje ilość benzyny w zależności od ilości zasysanego powietrza. Mierzy ją przepływomierz w formie okrągłej „tacki”(na schemacie element nr 2), który przy wyższych prędkościach obrotowych silnika wychyla się bardziej dając o tym znać regulatorowi, który zwiększa ilość paliwa.

    Regulator bimetaliczny(16) reguluje skład mieszanki w zależności od temperatury silnika, przez co działa jak tzw. ssanie w gaźnikach. Wtryskiwacz rozruchowy(13) pomaga uruchomić silnik gdy ten nie jest w stanie wytworzyć wystarczającego ciśnienia powietrza.

    Wtryskiwacze w tym systemie podają paliwo cały czas wtryskując je przed zaworami, a to zawory regulują moment dostarczenia mieszanki do cylindra. Stąd literka „K” w nazwie – konstans czyli stały(wtrysk paliwa w tym przypadku).

    K-Jetronic niewątpliwie jest lepszy od gaźników(chociaż łączy z nimi pewne zasady działania) lecz z uwagi na brak elektroniki, która może dostosowywać parametry pracy silnika do panujących warunków, nie dorównuje najnowszym wtryskom elektronicznym.
    3 maja 2013, 20:32 przez Sarge (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Ford Transit Supervan 3 – Silnik i napęd:
Typ: V6
Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
Objętość skokowa: 2935 cm3
Moc maksymalna: 264 KM
Objętościowy wskaźnik mocy: 89,95 KM/l
Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna Hewland
Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, węglowe, średnica 279 mm
Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, węglowe, średnica 279 mm
Koła przednie: 10,0 x 13”
Koła tylne: 12,0 x 13”
Masy i wymiary:
Masa własna: 890 kg
Osiągi:
Prędkość maksymalna: 241 km/h
    Silnik i napęd:
    Typ: V6
    Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
    Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
    Objętość skokowa: 2935 cm3
    Moc maksymalna: 264 KM
    Objętościowy wskaźnik mocy: 89,95 KM/l
    Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna Hewland
    Typ napędu: na tylne koła
    Hamulce i koła:
    Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, węglowe, średnica 279 mm
    Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, węglowe, średnica 279 mm
    Koła przednie: 10,0 x 13”
    Koła tylne: 12,0 x 13”
    Masy i wymiary:
    Masa własna: 890 kg
    Osiągi:
    Prędkość maksymalna: 241 km/h
    6 maja 2013, 15:54 przez skota741 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    KTM RC8 – Jest Piękny!  
Dane techniczne:
Typ	Czterosuwowy, dwucylindrowy w układzie V
Chłodzenie	Cieczą
Rozrząd	DOHC, 4 zawory na cylinder
Pojemność skokowa	1148 cm3
Średnica x skok tłoka	103 x 69 mm
Stopień sprężania	12,5 : 1
Moc maksymalna	154KM przy 10 000 obr/min
Maksymalny moment obr.	120Nm przy 8000 obr/min
Zasilanie	Wtrysk Keihin, 52mm
Smarowanie	Z suchą misą olejową
Rozruch	Elektryczny
Akumulator	12V 11,2Ah
Zapłon	CDI
Przeniesienie napędu
Sprzęgło	Wielotarczowe, mokre
Skrzynia biegów	6 stopniowa
Przeniesienie końcowe	Łańcuch o-ring
Podwozie
Rama	Stalowa chromowo- molibdenowa, grzbietowa, otwarta
Zawieszenie przód	Widelec upside- down White Power, śr. goleni 43 mm, skok 120 mm
Zawieszenie tył	Wahacz aluminiowy, pojedynczy element tłumiąco-resorujący White Power, skok 125 mm, pełna regulacja
Hamulec przedni	Podwójny tarczowy o średnicy 320mm, radialne czterotłoczkowe zaciski
Hamulec tylni	Pojedyncza tarcza o średnicy 220 mm, dwutłoczkowy zacisk
Ogumienie przód	120/70 ZR17
Ogumienie tył	190/55 ZR17
Wymiary i masy
Wysokość siedzenia	805- 825 mm
Rozstaw osi	1430 mm
Masa do jazdy	188 kg
Masa z paliwem (wg producenta)	199 kg
Zbiornik paliwa	16,5 l
    Jest Piękny!
    Dane techniczne:
    Typ Czterosuwowy, dwucylindrowy w układzie V
    Chłodzenie Cieczą
    Rozrząd DOHC, 4 zawory na cylinder
    Pojemność skokowa 1148 cm3
    Średnica x skok tłoka 103 x 69 mm
    Stopień sprężania 12,5 : 1
    Moc maksymalna 154KM przy 10 000 obr/min
    Maksymalny moment obr. 120Nm przy 8000 obr/min
    Zasilanie Wtrysk Keihin, 52mm
    Smarowanie Z suchą misą olejową
    Rozruch Elektryczny
    Akumulator 12V 11,2Ah
    Zapłon CDI
    Przeniesienie napędu
    Sprzęgło Wielotarczowe, mokre
    Skrzynia biegów 6 stopniowa
    Przeniesienie końcowe Łańcuch o-ring
    Podwozie
    Rama Stalowa chromowo- molibdenowa, grzbietowa, otwarta
    Zawieszenie przód Widelec upside- down White Power, śr. goleni 43 mm, skok 120 mm
    Zawieszenie tył Wahacz aluminiowy, pojedynczy element tłumiąco-resorujący White Power, skok 125 mm, pełna regulacja
    Hamulec przedni Podwójny tarczowy o średnicy 320mm, radialne czterotłoczkowe zaciski
    Hamulec tylni Pojedyncza tarcza o średnicy 220 mm, dwutłoczkowy zacisk
    Ogumienie przód 120/70 ZR17
    Ogumienie tył 190/55 ZR17
    Wymiary i masy
    Wysokość siedzenia 805- 825 mm
    Rozstaw osi 1430 mm
    Masa do jazdy 188 kg
    Masa z paliwem (wg producenta) 199 kg
    Zbiornik paliwa 16,5 l
    26 kwietnia 2013, 20:34 przez Lo3ek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    BMW Z8 – Silnik

    V8 4,9 l (4941 cm³), 4 zawory na cylinder, DOHC, VANOS
    Układ zasilania: wtrysk
    Średnica cylindra × skok tłoka: 94,00 mm × 89,00 mm
    Stopień sprężania: 11,0:1
    Moc maksymalna: 400 KM (294 kW) przy 6600 obr/min
    Maksymalny moment obrotowy: 500 N•m przy 3800 obr/min

Osiągi

    Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,7 s
    Przyspieszenie 0-160 km/h: 10,2 s
    Czas przejazdu pierwszych 400 m: 12,9 s
    Czas przejazdu pierwszego kilometra: 23,4 s
    Prędkość maksymalna: 250 km/h
    Średnie zużycie paliwa: 14,5 l / 100 km
    Silnik

    V8 4,9 l (4941 cm³), 4 zawory na cylinder, DOHC, VANOS
    Układ zasilania: wtrysk
    Średnica cylindra × skok tłoka: 94,00 mm × 89,00 mm
    Stopień sprężania: 11,0:1
    Moc maksymalna: 400 KM (294 kW) przy 6600 obr/min
    Maksymalny moment obrotowy: 500 N•m przy 3800 obr/min

    Osiągi

    Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,7 s
    Przyspieszenie 0-160 km/h: 10,2 s
    Czas przejazdu pierwszych 400 m: 12,9 s
    Czas przejazdu pierwszego kilometra: 23,4 s
    Prędkość maksymalna: 250 km/h
    Średnie zużycie paliwa: 14,5 l / 100 km
    28 kwietnia 2013, 16:40 przez Vertek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj