Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 184 takie materiały
    Ikona żółwia - jej zapalenie się w tym przypadku nie oznacza trybu eko ani innej formy synergii z naturą. No chyba, że mowa o przesiadce na rower :P

    Utarło się przekonanie, że tzw. Tryb Żółwia w aucie elektrycznym, w skrócie "żółwik", oznacza rezerwę. Odpowiem przekornie - nie tylko, lecz także.

    Z dzisiejszego odcinka dowiesz się:
    1. Co to jest Tryb Żółwia?
    2. Jak prawidłowo nazywa się Tryb Żółwia?
    3. Kiedy włącza się żółwik?
    4. Co robić gdy włączy się Tryb Żółwia?
    5. Jak nie dopuścić do przejścia auta w Tryb Żółwia?

    Zapraszam Cię na nowy odcinek z serii #WychowanieElektromoiblne i #BezszelestnySłowniczek
    Zapinaj pasy i jedziemy!
    7 czerwca 2022, 16:02 przez BEZSZELESTNI (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    www.bezszelestni.pl

    W autach wiele rzeczy opisywane jest skrótami. O ile te znane z samochodów spalinowych są dla nas oczywiste z przyzwyczajenia, te od elektryków stanowią nowość.

    Jednym z nich jest parametr SoC.
    SoC - State of Charge

    Co oznacza SoC?
    Gdzie szukać SoC?
    Czy SoC jest w jakiejś aplikacji?
    Jak określany jest SoC?

    Zapraszam Cię na nowy odcinek z serii #WychowanieElektromoiblne i #BezszelestnySłowniczek
    Zapinaj pasy i jedziemy!
    5 czerwca 2022, 13:43 przez BEZSZELESTNI (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    www.bezszelestni.pl

    Peugeot 406 Coupe – Samochód osobowy marki Peugeot produkowany w latach 1997–2004 w zakładzie firmy Pininfarina w San Giorgio Canavese, w pobliżu Turynu. Samochód zaprojektował Sergio Pininfarina. 406 Coupe zostało po raz pierwszy zaprezentowane publicznie na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu w 1996 roku. Samochód cechuje wysoki poziom bezpieczeństwa. W wyposażeniu standardowym znajduje się między innymi układ ESP, system wspomagania hamowania awaryjnego, tempomat, układ kierowniczy ze zmiennym wspomaganiem, a także poduszki powietrzne czołowe i boczne oraz pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia. Samochód był produkowany głównie z silnikami benzynowymi, jednak producent miał w ofercie silniki wysokoprężne o pojemności 2,2 HDI i mocy 133 KM z filtrem cząstek stałych. 406 Coupe z tymi właśnie silnikami są rzadziej spotykane na rynku wtórnym, niż silniki benzynowe. Są one droższe i były montowane w nowszych rocznikach tego modelu. Najsilniejszym dostępnym silnikiem benzynowym jest trzylitrowe V6 ES9J4S, które wytwarza moc 207 KM, dostępne jest z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Samochód otrzymał tytuł najpiękniejszego Coupe na świecie 1997 roku.
    Samochód osobowy marki Peugeot produkowany w latach 1997–2004 w zakładzie firmy Pininfarina w San Giorgio Canavese, w pobliżu Turynu. Samochód zaprojektował Sergio Pininfarina. 406 Coupe zostało po raz pierwszy zaprezentowane publicznie na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu w 1996 roku. Samochód cechuje wysoki poziom bezpieczeństwa. W wyposażeniu standardowym znajduje się między innymi układ ESP, system wspomagania hamowania awaryjnego, tempomat, układ kierowniczy ze zmiennym wspomaganiem, a także poduszki powietrzne czołowe i boczne oraz pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia. Samochód był produkowany głównie z silnikami benzynowymi, jednak producent miał w ofercie silniki wysokoprężne o pojemności 2,2 HDI i mocy 133 KM z filtrem cząstek stałych. 406 Coupe z tymi właśnie silnikami są rzadziej spotykane na rynku wtórnym, niż silniki benzynowe. Są one droższe i były montowane w nowszych rocznikach tego modelu. Najsilniejszym dostępnym silnikiem benzynowym jest trzylitrowe V6 ES9J4S, które wytwarza moc 207 KM, dostępne jest z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Samochód otrzymał tytuł najpiękniejszego Coupe na świecie 1997 roku.
    Hummer H1 – Samochód terenowy klasy wyższej produkowany pod amerykańską marką Hummer w latach 1992–2006 oraz ponownie przez amerykańską firmę VLF jako HUMVEE C-Series od 2017. HMMWV zwany też Humvee opracowano dla armii Stanów Zjednoczonych w 1979 roku. Seryjna produkcja rozpoczęła się w 1985 roku. Dla potrzeb marketingowych producent auta, firma AM General Corporation stworzyła markę Hummer. Prawa do sprzedaży samochodów tej marki ma koncern General Motors. Sprzedaż luksusowych cywilnych wersji Humvee, znanych już jako Hummer, rozpoczęła się w 1992 roku. Wersja cywilna, oferowana w trzech wersjach nadwozia: Wagon, Hard Top i Soft Top, różni się od wersji wojskowej, przede wszystkim wnętrzem, które jest dostosowane do codziennej eksploatacji. Dodano pasy bezpieczeństwa, zagłówki, oświetlenie z halogenowymi żarówkami. Istnieje możliwość dokupienia wyposażenia dodatkowego takiego jak klimatyzacja, skórzane siedzenia, radio satelitarne, podłokietniki, przegrodę części bagażowej, czy chromowane detale nadwozia. Auto charakteryzuje się stałym napędem na 4 koła, oparciem konstrukcji na stalowej ramie, niezależnym zawieszeniem wszystkich kół, dużą zdolnością do pokonywania przeszkód terenowych. Opcjonalnie montowany jest system elektronicznej regulacji ciśnienia w oponach. Najsilniejszą dostępną wersja jest H1 Alpha, która używa silnika V8 Duramax o pojemności 6,6 l, który wytwarza moc maksymalną 305 KM, , połączonego z pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów Allison 1000.
    Samochód terenowy klasy wyższej produkowany pod amerykańską marką Hummer w latach 1992–2006 oraz ponownie przez amerykańską firmę VLF jako HUMVEE C-Series od 2017. HMMWV zwany też Humvee opracowano dla armii Stanów Zjednoczonych w 1979 roku. Seryjna produkcja rozpoczęła się w 1985 roku. Dla potrzeb marketingowych producent auta, firma AM General Corporation stworzyła markę Hummer. Prawa do sprzedaży samochodów tej marki ma koncern General Motors. Sprzedaż luksusowych cywilnych wersji Humvee, znanych już jako Hummer, rozpoczęła się w 1992 roku. Wersja cywilna, oferowana w trzech wersjach nadwozia: Wagon, Hard Top i Soft Top, różni się od wersji wojskowej, przede wszystkim wnętrzem, które jest dostosowane do codziennej eksploatacji. Dodano pasy bezpieczeństwa, zagłówki, oświetlenie z halogenowymi żarówkami. Istnieje możliwość dokupienia wyposażenia dodatkowego takiego jak klimatyzacja, skórzane siedzenia, radio satelitarne, podłokietniki, przegrodę części bagażowej, czy chromowane detale nadwozia. Auto charakteryzuje się stałym napędem na 4 koła, oparciem konstrukcji na stalowej ramie, niezależnym zawieszeniem wszystkich kół, dużą zdolnością do pokonywania przeszkód terenowych. Opcjonalnie montowany jest system elektronicznej regulacji ciśnienia w oponach. Najsilniejszą dostępną wersja jest H1 Alpha, która używa silnika V8 Duramax o pojemności 6,6 l, który wytwarza moc maksymalną 305 KM, , połączonego z pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów Allison 1000.
    1967 Chevrolet Camaro SS – W kwietniu 1965 roku w prasie motoryzacyjnej ogłoszono, że Chevrolet przygotowuje konkurencję dla popularnego Forda Mustanga. Projekt General Motors otrzymał kod XP-836, a kilka pierwszych zdjęć nadwozia modelu opatrzonych było podpisem „Chaparral”. Ostatecznie samochód otrzymał nazwę Camaro i miał swoją premierę w 1966 roku. Produkcja rozpoczęła się szybko po premierze modelu, pod koniec września 1966 roku. Pierwsza generacja Camaro została zbudowana na płycie podłogowej koncernu General Motors o nazwie F-body z wykorzystaniem elementów mechanicznych osobowego Chevroleta Nova. Pod kątem stylistycznym Camaro wyróżniało się proporcjami nadwozia podobnymi do konkurencyjnego Dodge'a Challengera i Forda Mustanga w postaci podłużnej przedniej maski, krótkiego zwisu tylnego oraz muskularnych, wyraźnie zaznaczonych nadkoli. Wersja SS wyposażona była w zmodyfikowane V8 o pojemności 5,7 l o mocy 350 KM oraz silnik big-block V8 L35 o pojemności 6,5 l. SS cechowały dodatkowe wloty powietrza na masce, specjalne pasy malowane na karoserii i znaczki SS znajdujące się na przednim grillu, bagażniku, klaksonie oraz wlewie paliwa. Podczas trwającej 3 lata produkcji pierwszej generacji Chevroleta Camaro, samochód przeszedł dwie restylizacje, z czego największa przypadła na 1968 rok. W jej ramach zmienił się wygląd pasa przedniego na rzecz pojedynczych reflektorów. Zmieniono też wygląd tylnej części nadwozia, montując dłuższe lampy. Produkcję pierwszej generacji zakończono w 1969, a w lutym 1970 roku zaprezentowano drugą generację Camaro.
    W kwietniu 1965 roku w prasie motoryzacyjnej ogłoszono, że Chevrolet przygotowuje konkurencję dla popularnego Forda Mustanga. Projekt General Motors otrzymał kod XP-836, a kilka pierwszych zdjęć nadwozia modelu opatrzonych było podpisem „Chaparral”. Ostatecznie samochód otrzymał nazwę Camaro i miał swoją premierę w 1966 roku. Produkcja rozpoczęła się szybko po premierze modelu, pod koniec września 1966 roku. Pierwsza generacja Camaro została zbudowana na płycie podłogowej koncernu General Motors o nazwie F-body z wykorzystaniem elementów mechanicznych osobowego Chevroleta Nova. Pod kątem stylistycznym Camaro wyróżniało się proporcjami nadwozia podobnymi do konkurencyjnego Dodge'a Challengera i Forda Mustanga w postaci podłużnej przedniej maski, krótkiego zwisu tylnego oraz muskularnych, wyraźnie zaznaczonych nadkoli. Wersja SS wyposażona była w zmodyfikowane V8 o pojemności 5,7 l o mocy 350 KM oraz silnik big-block V8 L35 o pojemności 6,5 l. SS cechowały dodatkowe wloty powietrza na masce, specjalne pasy malowane na karoserii i znaczki SS znajdujące się na przednim grillu, bagażniku, klaksonie oraz wlewie paliwa. Podczas trwającej 3 lata produkcji pierwszej generacji Chevroleta Camaro, samochód przeszedł dwie restylizacje, z czego największa przypadła na 1968 rok. W jej ramach zmienił się wygląd pasa przedniego na rzecz pojedynczych reflektorów. Zmieniono też wygląd tylnej części nadwozia, montując dłuższe lampy. Produkcję pierwszej generacji zakończono w 1969, a w lutym 1970 roku zaprezentowano drugą generację Camaro.
    Cześć! Zastanawiało Cię kiedyś porównanie paliwa i prądu pod kątem energooszczędności?

    Fakt, że taniej jest jeździć na prądzie jest uwarunkowaniem ekonomicznym - po prostu są takie a nie inne stawki za jedno i drugie.
    Ale co odkryjemy, gdy sprowadzimy samochody elektryczne i spalinowe do wspólnego mianownika?

    Czy samochód elektryczny jest energooszczędny, czy tylko tańszy w utrzymaniu?

    Zapraszam Cię na nowy odcinek z serii #HerbatkaZprądem, czyli konkretnie o luźnych tematach.
    Zapinaj pasy i jedziemy!
    28 kwietnia 2022, 12:21 przez BEZSZELESTNI (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    www.bezszelestni.pl

    Autor: Kierowca Nissana przegapiając zjazd, mógł doprowadzić do poważnej tragedii blokując dwa pasy...
    25 kwietnia 2022, 23:51 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Janki al. Krakowska w stronę Raszyna (Okęcia). Ograniczenie 50 km/h choć wielu kierowców myśli, że w tym miejscu jest 70 km/h . Dodatkowo wylot z miasta i 3 pasy ruchu w jednym kierunku.
    Idealne miejsce na "bezpieczną kontrolę" prędkości.
    "Zaskoczyło mnie nagłe wbiegnięcie policjanta (na filmie wygląda to trochę jak w zwolnionym tempie), ale bez przesady."
    6 marca 2022, 4:18 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Cześć! Zimową porą zasięg elektryka potrafi zauważalnie spaść z uwagi na niską temperaturę. Wbrew obiegowej opinii, powodów jest kilka, a nie tylko sam mróz oddziałujący na baterię. Jednak czy wiesz, że mocny upał również nie jest zbawieniem auta elektrycznego?

    Jaka jest zatem optymalna temperatura pracy dla elektryka i od czego ona zależy?

    Zapraszam Cię na nowy odcinek z serii #HerbatkaZprądem!

    Zapinaj pasy i jedziemy!
    24 stycznia 2022, 10:28 przez BEZSZELESTNI (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    www.bezszelestni.pl