Szukaj
Znalazłem 136 takich materiałów
Chciałbym pochwalić się Obecnie Najmocniejszym Fiatem Uno Turbo Mk1 1,4T 8V W Polsce
Jako baza posłużył 3-drzwiowy Fiat Uno z 1983 roku w dość opłakanym stanie, który znaczną część życia spędził rdzewiejąc w krzakach.
W 2008 roku przyszedł w końcu czas na reanimację zakrojoną na szerszą skalę. Na pierwszy ogień poszła blacharka i tak po kilku miesiącach dłubania, w maju 2009 udało się zakończyć pierwszy etap odbudowy. Następny w kolejności był silnik, niestety seryjne 0,9 o zabójczej mocy 45KM nie napawało optymizmem. Auto zostało uruchomione z kupionym okazyjnie seryjnym silnikiem 1.4 N/A, który był tylko etapem przejściowym na czas poszukiwania jednostki z Uno Turbo. W drugiej połowie 2010r. po wstępnym skompletowaniu gratów potrzebnych do wspomnianego wcześniej swapa motor doczekał się remontu i przy okazji na małej kuracji wzmacniającej był to STAGE 1 na chwilę obecną Doczekał się STAGE 2 Zapraszam do Lektury
Marka i Model: Fiat Uno Mk I 1.4 Turbo '83r.
Silnik:
- Blok 146A2.000
- Konwersja z 1301->1372 cm3
- Układ korbowy Uno 1.4 N/A, nowe panewki, pierścienie
- Wymieniony kompletny rozrząd, uszczelki, simmeringi,termostat, węże,kable, etc.
- Świece NGK BCPR7ET
- Głowica splanowana, dotarte zawory, nowe uszczelniacze
- Wałek 280°/270°, 10,8/9,65mm - REWAR
Układ Paliwowy
-Pompa Zewnętrzna Walbro GSL 392 255l/h
- Paliwo Shell V Power Nitro + Racing 100
- Wtryski 385ccm
Elektronika & Układ zasilania:
- Seryjne UT Mk I (bez odcinki)
- Akumulator Exide Premium w bagażniku
- Ecumaster DET3 + Map Sensor 4b w trybie Fuel Implant
Układ dolotowy:
-Orurowanie custom z nierdzewki
-Intercooler Forge
- Filtr stożkowy plus dolot 3"
-Łączniki silikonowe FMIC Performance
-MBC ProPerfekt
-BOV ProPerfekt Typ I
-Przerobiony kolektor ssący (powiększone runnery + większa przepustnica)
-
Układ wydechowy:
-Turbo KKK K16
-Custom DP 2,78"
-kolektor wydechowy Punto GT w bandażu termoizolacyjnym
-Kpl. wydech z nierdzewki 2,37"
-Tłumik końcowy Custom
Układ chłodzenia:
-Nowa chłodnica BEHR
-Nowa pompa wody, termostat
-Płyn chłodniczy G12+
- Chłodnica Oleju Ori UnoTurbo
Układ napędowy:
-Skrzynia z UT Mk II (górne wybieranie)
-Przegląd, nowe uszczelniacze
-Sprzęgło 215mm z PGT
-Olej Valvoline DuraBlend 75W90
-Nowe przeguby Metelli
Zawieszenie:
-Amortyzatory OEM Magneti Marelli UnoTurbo
-Rozpórka tylnych kielichów Wiechers
- Rozpórka przednia Sparco
- Klatka Bezpieczeństwa
-Sprężyny progresywne Power Tech -60/-60mm
-Nowe wahacze, łączniki, końcówki drążków,łożyska etc.
-Felgi 15" Fiat Croma
- Opony 195/50r15 BFGoodrich GForce Profiler
Układ hamulcowy:
-Przód z Punto GT Tarcze Brembo Max 258mm (wentylowane)
-Tył z Punto GT 240mm tarcze nawiercane i nacinane
-Przód i tył kompletne Zaciski i Jarzma z Punto GT
-Przewody Ferodo
-Płyn hamulcowy Ferodo Racing DOT 5.1
- Korektor Siły Hamowania
Wnętrze:
-OEM Look UT Mk I
-Gałka zmiany biegów OMP
- Kierownica Momo
- Dodaktowe Wskaźniki Boost Auto Gauge
& EGT Greddy
- Fotele kubełkowe Mirco
-Pasy szelkowe 4ro punktowe Sabelt
Body Kit :
-W trakcie
Fabryczna Moc i Moment:
105 KM @ 5750RPM
146Nm @ 3200RPM
STAGE 1
144 Km @ 4600RPM
230Nm @ 2988RPM
STAGE2:
256KM 311Nm
Masa 800Kg
Hamownia ->>> https://www.youtube.com/watch?v=a2WXBQhQ4uc
Więcej zdjęć relacji z Prac Filmów Wykresów itp na oficjalnym Fun Page https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket
Pozdrawiam Adrian
Stay Tuned!
Na CB radiu zawrzało bo samochód bez świateł awaryjnych na lewym pasie ruchu drogi ekspresowej nie jest czymś normalnym. Szybciutko na miejscu pojawiła się policja oraz straż - w tym czasie kierowca dolewał paliwa do samochodu. Felerny kierowca ledwo trzymał się na nogach - wszyscy myśleli, że jest pijany ale po przewiezieniu do szpitala i badaniu na obecność alkoholu okazało się, że jest w 100% trzeźwy ale nie spał od 4 dni!!! Był tak zmęczony, że stracił kontakt z rzeczywistością i nie wiedział co się dzieje. Jak się wyspał to nawet nie wiedział, że jest w Polsce i nie pamiętał jak się tu znalazł.
Paliwo było 10cio procentowe (10% nitrometanu) dlatego tak małe prędkości (około 60-70 km/h).
Obecnie model wykręca jakieś 120 km/h
Skala 1:10
Więcej fotek, filmików na moim profilu
Jest to fakt o tyle istotny, że do tej pory wszelkie agencje środowiskowe, czy Unia Europejska nakazywały używania paliw z dodatkiem bioetanolu, czyli w skrócie benzyny z dodatkiem spirytusu wyprodukowanego z roślin. Do tej pory benzyna na naszym rynku mogła zawierać do 5% dodatku alkoholu, ale po ostatniej nowelizacji będziemy mogli tankować paliwo E10, czyli z 10% biokomponentów. Dystrybutory z E10 będą specjalnie oznakowane.
Benzyna E10, a nawet E15 jest znacznie bardziej popularna na Zachodzie, a szczególnie w Stanach. Istnieje jednak pewien problem. Do tej pory jasne było, że silniki starszego typu – z gaźnikami oraz z układami mechanicznego wtrysku nie są przystosowane do tankowania E10. Teraz jednak nastąpił pewien „przełom”. Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska EPA, stanowiąca przecież pewien wyznacznik w określaniu co jest dobre, a co złe, oficjalnie przyznała, że etanol jest szkodliwy dla silników.
Jak potwierdza EPA, (bio)etanol szkodzi silnikom na dwa sposoby. Po pierwsze wypływa na AFR, czyli Air/Fuel Ratio, czyli stosunek powietrza do paliwa. Stosunek ten przechyla się zbyt mocno w stronę powietrza, co prowadzi do zwiększenia temperatury gazów wylotowych oraz zwiększa stopniowe niszczenie osprzętu odpowiadającego za kontrolę emisji spalin i pogarsza osiąg. W efekcie może dość do awarii katalizatora.
Po drugie bioetanol może powodować problemy z kompatybilnością materiałów, co może prowadzić do awarii poszczególnych podzespołów. W praktyce oznacza to, że takie elementy, jak membrany w rozdzielaczach paliwa, wtryskiwacze, dysze gaźników, pompy paliwa, zbiorniki, przewody, filtry oraz wszelkie elementy plastikowe i silikonowe mogą ulec korozji lub zniszczeniu.
Ponadto kolejną zdolnością bioetanolu jest powodowanie korozji w aluminium i w magnezie. Do tego etanol potrafi absorbować wilgoć z powietrza, a woda w paliwie raczej nie jest pożądanym dodatkiem.
Amerykański Związek Motorowy aktywnie walczy przeciwko biopaliwom oraz stara się wpłynąć na decyzje EPA. Po oficjalnym przyznaniu się EPA do tego, że biopaliwa są szkodliwe dla silników, ta walka może okazać się efektywniejsza.
Póki co jednak, jeżeli posiadacie układy zasilania paliwem starszego typu lub zwyczajnie nie jesteście pewni, czy Wasz silnik zaakceptuje benzynę E10, omijajcie te dystrybutory szerokim łukiem."
-MotoRmania
Co zrobić by wygrać nagrodę, którą przypomnijmy jest miesięczna jazda BMW 4 i mało tego - paliwo na koszt firmy?
Po pierwsze udostępnić materiał na facebooku i polubić nasz fanpage (wystarczy wkleić ten adres http://motokiller.pl/169371 do swojego profilu na FB).
Po drugie - w komentarzu wkleić linek do udostępnionego materiału oraz napisać najlepiej jak potrafisz małą rozprawkę zaczynającą się od słów: Dla mnie BMW to...
Wymagania - wiek (uczestnika lub opiekuna uczestnika) co najmniej 21 lat, prawo jazdy od co najmniej roku oraz aparat cyfrowy robiący zdjęcia dobrej jakości (może być z telefonu, byle zdjęcia były wyraźne)!
UWAGA! w konkursie NIE MOGĄ brać udziału pracownicy i administratorzy BMW i MotoKiller!
Liczy się PIERWSZA odpowiedź - bądź zatem ostrożny!
Powodzenia!
Konkurs startuje dziś i trwa do 03.04.2014. Do tego czasu będzie zawsze na górze głównej! To tylko 3 dni! Warto się pospieszyć!
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w trakcie trwania konkursu.
Edit - powyższy konkurs to oczywiście prima aprilisowy żart. Żartem były też te materiały:
http://motokiller.pl/169297
http://motokiller.pl/169346
http://motokiller.pl/169363
Które przygotowaliśmy wraz z skota741, Folley96 i Italianiec. Dzięki chłopaki za cierpliwość i chęć udziału w żarcie, bo gdybym tylko ja to przygotowywał od razu było by to podejrzane.
A powyższy post pozostanie jeszcze jeden dzień na pierwszym miejscu. Dlaczego? A po to, by dla tych, którzy nie czytają do końca było zaskoczenie i niedowierzanie w stylu: czyli jednak nie żart... Mam nadzieję, że tegoroczne żarciki przypadły Wam do gustu.