Szukaj
Znalazłem 176 takich materiałów
Pod względem konstrukcyjnym XL1 opiera się na wzorcu samochodów sportowych. Dzięki minimalnej masie (795 kg), znakomitej aerodynamice (cw 0,189) i niezwykle nisko położonemu punktowi ciężkości (wysokość 1153 mm), auto pali zaledwie 0,9 litra na 100 km. Pod maską znalazła się jednostka hybrydowa, czyli 2-cylindrowy diesel o pojemności 0.8 litra i mocy 48 KM współpracujący silnikiem elektrycznym generującym kolejne 27 KM. Auto ma też 7-biegową skrzynią DSG.
Osiągi samochodu wcale nie należą do najgorszych. Nie jest to wprawdzie auto wyścigowe, ale XL1 do 100 km/h może rozpędzić się w czasie 12,7 sekund, a przestaje się przyspieszać dopiero przy 160 km/h. Ponadto przy 100 km/h do zachowania prędkości potrzebuje tylko 8,4 KM, a w trybie elektrycznym – 0,1 kWh. XL1 może jeździć zupełnie bez pomocy silnika spalinowego, a jego zasięg wynosi 50 km. Wykorzystuje wtedy baterię litowo-jonową o pojemności 5,5 kWh. Innymi słowy, dysponując energią z ogniw słonecznych możemy dzięki XL1 codziennie podróżować do pracy zupełnie za darmo.
W limitowanej odmianie Megane zmieniono także amortyzatory, zastosowano inne opony oraz przeprojektowano układ wydechowy. Nowa wersja wydechu wykonana jest z tytanu i wg słów Renault powoduje, że Megane R.S. 275 brzmi jeszcze lepiej. Auto będzie można z łatwością odróżnić od klasycznej edycji R.S. Model Trophy ma inny kolor splittera na przdnim zderzaku, inne nakładki progów oraz przede wszystkim – dosyć duży logotyp na boku karoserii.
W standardowym modelu Iceni Magna o mocy 430 KM poruszającym się z prędkością 112 km/h obroty wynoszą zaledwie… 980 obr./min. Nowatorska koncepcja ma też inną zaletę – spalanie. Samochody Trident są przez to bardzo ekonomiczne. Producent podaje że Iceni na jednym baku potrafi przejechać ponad 3200 km. Średnie zużycie paliwa jakie podaje producent (w które chcemy uwierzyć) to 4,1 litra na 100 km.