Kolejna wesoła inwencja twórcza ludzi "naprawiających" polo. Dwa lewe sworznie wahacza. Koło przesunięte o parę centymetrów w przód i opona wesoło wcinająca plastikowe zakole? Tak ma być, wierz mi jestem inżynierem.
Test przyśpieszenia w BMW E36 318is z silnikiem m44b19. Auto w 100% seryjne z szeroką jak na is oponą (225). Samochód mimo pełnoletniości utrzymuje wartości seryjne. Teraz nie pozostaje już tylko modyfikować.
Na liczniku przebiegu odpalony test zegarów, który ma pokazywać "prawdziwą" prędkość chwilową.
Porównanie przyspieszenia na oponach 175/65/14 i 195/50/15. Szersza opona okazała się "wolniejsza". Czasy przedstawione w filmie to średnia z 5 przejazdów na danym rozmiarze (i dobrane wideo najbardziej zbliżone do średniej). Wziąłem pod uwagę przekłamanie licznika (~5km/h dla pierwszego rozmiaru i ~2km/h dla drugiego rozmiaru wg GPS). Poza szerokością różnicę może też powodować masa i średnica. Koło 175/65/14 (D=583,1mm) waży 17kg, 195/50/15 (D=576mm) 19kg. Co ważne test został przeprowadzony na lekkim i dość słabym aucie, tj. ~120KM i ~1000kg razem z kierowcą. W mocniejszych autach ta zależność zapewne odwróci się ze względu na braki trakcyjne.
Dziś mam zaszczyt przedstawić moje skromne auto. W moje ręce wpadło w grudniu 2015 roku jako seria. Teraz trochę danych technicznych:
Silnik: 1.6 ADA 101 Km
klima, elektryka szyb i lusterek
zawias -40/-40 felga r16 7,5j producenta nie pamiętam opona 205/50