Szukaj
Znalazłem 128 takich materiałów
Zdjęcie A przedstawia zwykłą oponę,zaś zdjęcie B to opona typu RUN FLAT.
ZALETY:
- Umożliwia jazdę po przebiciu z prędkością nie większą niż 80 - 90 km/h przez dystans 80 – 200 km (w zależności od technologii zastosowanej podczas produkcji opony)
- W przypadku nagłej utraty ciśnienia kierowca nie traci panowania nad pojazdem
- Brak konieczności posiadania koła zapasowego, czyli więcej miejsca w bagażniku
WADY:
- Mała ilość warsztatów posiadających sprzęt do wymiany tego typu ogumienia, gdyż niewłaściwy montaż może stwarzać zagrożenie (W zeszłym roku, w Niemczech opublikowano raport, z którego wynikało, że opony RUN FLAT w znacznym stopniu przyczyniają się do wypadków. Jak się okazało, awaria nie wynikała z ich budowy, tylko z niewłaściwego ich zamontowania, przy użyciu nieodpowiedniego sprzętu.)
- Opony typu RUN FLAT po przebiciu nie nadają się do dalszej jazdy (z wyjątkiem opon w systemie Pax Michelin, które można jednorazowo naprawić, o ile uszkodzenie nie wystąpiło na boku opony)
- Praktyczny brak szans na wymianę ,,od ręki'' w warsztacie, gdyż ze względu na ich cenę, oraaz małą popularność mało który warsztat posiada takie opony w magazynie,lub branżowym sklepie
- Ok 50% droższa od standardowej opony
- Ok 15% większa masa od standardowej opony
- Komfort (opony RUN FLAT są twardsze od standardowych opon, co może być szczególnie dotkliwe na polskich drogach)