Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 77 takich materiałów
    McLaren Speedtail – Hybrydowy hipersamochód wyprodukowany przez brytyjską marką McLaren od 2020 roku. Speedtail został zaprezentowany po raz pierwszy pod koniec października 2018 roku jako pierwszy, pełnowymiarowy i topowy supersamochód McLarena od czasu zakończenia produkcji P1 w 2015 roku. Wygląd i proporcje nadwozia modelu podporządkowano parametrom technicznym modelu - kabina pasażerska otoczona jest przez specjalnie wyprofilowane nadwozie, a tył zyskał wydłużony kształt wzbogacony spojlerem. Na przednich kołach zamontowano specjalne kołpaki z włókna węglowego, których rolą jest zmniejszenie zawirowań powietrza podczas szybkiej jazdy. McLaren Speedtail jest samochodem trzyosobowym z centralnie umieszczonym fotelem kierowcy. Rozwiązanie to zaczerpnięto z protoplasty - F1 z 1995 roku. Samochód napędza hybrydowy układ z silnikiem elektrycznym o mocy 308 KM, który współtworzy podwójnie doładowane V8 o pojemności 4 l o mocy 1050 KM, co pozwala na osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego 1150 Nm. Speedtail osiąga prędkość maksymalną 403 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3 sekundy, za to do 300 km/h w 13 sekund.
    Hybrydowy hipersamochód wyprodukowany przez brytyjską marką McLaren od 2020 roku. Speedtail został zaprezentowany po raz pierwszy pod koniec października 2018 roku jako pierwszy, pełnowymiarowy i topowy supersamochód McLarena od czasu zakończenia produkcji P1 w 2015 roku. Wygląd i proporcje nadwozia modelu podporządkowano parametrom technicznym modelu - kabina pasażerska otoczona jest przez specjalnie wyprofilowane nadwozie, a tył zyskał wydłużony kształt wzbogacony spojlerem. Na przednich kołach zamontowano specjalne kołpaki z włókna węglowego, których rolą jest zmniejszenie zawirowań powietrza podczas szybkiej jazdy. McLaren Speedtail jest samochodem trzyosobowym z centralnie umieszczonym fotelem kierowcy. Rozwiązanie to zaczerpnięto z protoplasty - F1 z 1995 roku. Samochód napędza hybrydowy układ z silnikiem elektrycznym o mocy 308 KM, który współtworzy podwójnie doładowane V8 o pojemności 4 l o mocy 1050 KM, co pozwala na osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego 1150 Nm. Speedtail osiąga prędkość maksymalną 403 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3 sekundy, za to do 300 km/h w 13 sekund.
    18 kwietnia 2022, 20:30 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Pininfarina Battista – Elektryczny hipersamochód produkowany przez niemieckie przedsiębiorstwo Automobili Pininfarina od 2020 roku. Podczas salonu samochodowego Geneva Motor Show w marcu 2019 roku nowo powstałe przed rokiem przedsiębiorstwo Automobili Pininfarina przedstawiło swój pierwszy pojazd w postaci supersamochodu o w pełni elektrycznym napędzie. Nazwany Pininfarina Battista, jest przez to hołdem dla założyciela studia projektowego Pininfarina, żyjącego w latach 1893–1966 Battisy Pininfariny. Zespół stylistów Pininfariny, któremu dowodził Luca Borgogno, odpowiedzialny był również za projekt nadwozia pojazdu, wyróżniając się smukłą sylwetką łączącą kontrastowe barwy nadwozia z malowanym na czarno dachem oraz licznymi przetłoczeniami płynnie połączonymi z wlotami powietrza. Pas przedni przyozdobiła charakterystyczna, świetlista listwa z diod LED. Kabina pasażerska Battisty zyskała luksusowy i zarazem cyfrowy charakter, wyróżniając się dwoma ekranami dotykowymi okalającymi kierowcę, a także kołem kierownicym w formie zaokrąglonego, wyprofilowanego sześciokąta. W momencie debiutu samochód został określony najszybszym produkcyjnym samochodem w historii włoskiej motoryzacji oraz najszybszym samochodem elektrycznym na rynku. Podczas prac nad pojazdem zaangażowano inżynierów z bogatym doświadczeniem w pracach nad supersamochodami, działającymi wcześniej dla m.in. Bugatti, McLarena czy Porsche. Pod kątem technicznym samochód zapożyczył podzespoły od chorwackiej firmy Rimac. W ten sposób, układ napędowy Battisty tworzą cztery silniki elektryczne umieszczone przy każdym z kół, które rozwijają łączną moc 1900 KM i maksymalny moment obrotowy 2300 Nm. Dzięki temu Battista osiąga prędkość maksymalną 350 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w mniej niż 2 sekundy.
    Elektryczny hipersamochód produkowany przez niemieckie przedsiębiorstwo Automobili Pininfarina od 2020 roku. Podczas salonu samochodowego Geneva Motor Show w marcu 2019 roku nowo powstałe przed rokiem przedsiębiorstwo Automobili Pininfarina przedstawiło swój pierwszy pojazd w postaci supersamochodu o w pełni elektrycznym napędzie. Nazwany Pininfarina Battista, jest przez to hołdem dla założyciela studia projektowego Pininfarina, żyjącego w latach 1893–1966 Battisy Pininfariny. Zespół stylistów Pininfariny, któremu dowodził Luca Borgogno, odpowiedzialny był również za projekt nadwozia pojazdu, wyróżniając się smukłą sylwetką łączącą kontrastowe barwy nadwozia z malowanym na czarno dachem oraz licznymi przetłoczeniami płynnie połączonymi z wlotami powietrza. Pas przedni przyozdobiła charakterystyczna, świetlista listwa z diod LED. Kabina pasażerska Battisty zyskała luksusowy i zarazem cyfrowy charakter, wyróżniając się dwoma ekranami dotykowymi okalającymi kierowcę, a także kołem kierownicym w formie zaokrąglonego, wyprofilowanego sześciokąta. W momencie debiutu samochód został określony najszybszym produkcyjnym samochodem w historii włoskiej motoryzacji oraz najszybszym samochodem elektrycznym na rynku. Podczas prac nad pojazdem zaangażowano inżynierów z bogatym doświadczeniem w pracach nad supersamochodami, działającymi wcześniej dla m.in. Bugatti, McLarena czy Porsche. Pod kątem technicznym samochód zapożyczył podzespoły od chorwackiej firmy Rimac. W ten sposób, układ napędowy Battisty tworzą cztery silniki elektryczne umieszczone przy każdym z kół, które rozwijają łączną moc 1900 KM i maksymalny moment obrotowy 2300 Nm. Dzięki temu Battista osiąga prędkość maksymalną 350 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w mniej niż 2 sekundy.
    1987 Buick GNX – Regal Grand National został zaprezentowany w 1982 roku, jako muscle car zbudowany na bazie wersji coupe modelu Regal. Rok 1987 był ostatnim rokiem produkcji Grand Nationala. Buick wyprodukował w limitowanej liczbie 547 egzemplarzy wersję Grand National GNX. W samochodzie zamontowano silnik zmodyfikowany przez McLarena, osiągał on moc maksymalną 276 KM i 488 Nm momentu obrotowego. Wprowadzono ulepszone zawieszenie, turbosprężarkę z ceramicznym wirnikiem, znacznie wydajniejszą chłodnicę powietrza doładowanego, układ wydechowy z dwoma tłumikami czy też przeprogramowaną skrzynię biegów Turbo Hydramatic 200-4R z niestandardowym sprzęgłem hydrokinetycznym. Zewnętrzne zmiany stylistyczne objęły otwory znajdujące się przednich błotnikach, zastosowano także 16-calowe czarne felgi. GNX osiąga prędkość maksymalną 230 km/h, a osiągnięcie 100 km/h zajmuje 5 sekund.
    Regal Grand National został zaprezentowany w 1982 roku, jako muscle car zbudowany na bazie wersji coupe modelu Regal. Rok 1987 był ostatnim rokiem produkcji Grand Nationala. Buick wyprodukował w limitowanej liczbie 547 egzemplarzy wersję Grand National GNX. W samochodzie zamontowano silnik zmodyfikowany przez McLarena, osiągał on moc maksymalną 276 KM i 488 Nm momentu obrotowego. Wprowadzono ulepszone zawieszenie, turbosprężarkę z ceramicznym wirnikiem, znacznie wydajniejszą chłodnicę powietrza doładowanego, układ wydechowy z dwoma tłumikami czy też przeprogramowaną skrzynię biegów Turbo Hydramatic 200-4R z niestandardowym sprzęgłem hydrokinetycznym. Zewnętrzne zmiany stylistyczne objęły otwory znajdujące się przednich błotnikach, zastosowano także 16-calowe czarne felgi. GNX osiąga prędkość maksymalną 230 km/h, a osiągnięcie 100 km/h zajmuje 5 sekund.
    7 kwietnia 2022, 21:44 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    McLaren 650S – Supersamochód klasy średniej produkowany pod brytyjską marką McLaren w latach 2014-2017. Został zaprezentowany jako nowy model, ale w rzeczywistości jest głęboko zmodernizowanym McLarenem 12C, odróżniając się od niego ok. 25% nowych części. 650S został zaprezentowany w lutym 2014 podczas Geneva Motor Show. Nadwozie samochodu, podobnie jak w przypadku McLarena 12C, jest wykonane z kompozytów włókien węglowych. Napędzany jest silnikiem V8 McLaren M838T Twin-Turbo o pojemności 3,8 l o mocy maksymalnej 650 KM. Moc jest przekazywana na tylne koła za pośrednictwem siedmiostopniowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów. 650S osiąga prędkość maksymalną 333 km/h oraz w 3 sekundy osiąga prędkość 100 km/h.
    Supersamochód klasy średniej produkowany pod brytyjską marką McLaren w latach 2014-2017. Został zaprezentowany jako nowy model, ale w rzeczywistości jest głęboko zmodernizowanym McLarenem 12C, odróżniając się od niego ok. 25% nowych części. 650S został zaprezentowany w lutym 2014 podczas Geneva Motor Show. Nadwozie samochodu, podobnie jak w przypadku McLarena 12C, jest wykonane z kompozytów włókien węglowych. Napędzany jest silnikiem V8 McLaren M838T Twin-Turbo o pojemności 3,8 l o mocy maksymalnej 650 KM. Moc jest przekazywana na tylne koła za pośrednictwem siedmiostopniowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów. 650S osiąga prędkość maksymalną 333 km/h oraz w 3 sekundy osiąga prędkość 100 km/h.
    6 kwietnia 2022, 21:24 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    McLaren 720S – Samochód został zaprezentowany 7 marca 2017 roku na targach w Genewie, zastąpił model 650S. Wiele cech stylistycznych samochodu pochodzi z McLarena P1 oraz F1. Kształt samochodu ma nawiązywać do kształtu rekina. 720S posiada czterolitrowe V8 z dwiema turbosprężarkami, które jest wersją rozwojową jednostki stosowanej w 650S. Silnik generuje moc 720 KM, co daje przyspieszenie od 0-100 km/h w ciągu 2,9 sekundy oraz prędkość maksymalną 341 km/h.
    Samochód został zaprezentowany 7 marca 2017 roku na targach w Genewie, zastąpił model 650S. Wiele cech stylistycznych samochodu pochodzi z McLarena P1 oraz F1. Kształt samochodu ma nawiązywać do kształtu rekina. 720S posiada czterolitrowe V8 z dwiema turbosprężarkami, które jest wersją rozwojową jednostki stosowanej w 650S. Silnik generuje moc 720 KM, co daje przyspieszenie od 0-100 km/h w ciągu 2,9 sekundy oraz prędkość maksymalną 341 km/h.
    Lotus Esprit Turbo SE – W 1987 roku Esprit został zmodernizowany przez brytyjskiego projektanta Petera Stevensa. Stevens, który później zaprojektował McLarena F1, zaprojektował mniej kanciastego, bardziej zaokrąglonego Esprita. Zmieniony Esprit nie otrzymał nowego numeru serii, ale często jest nazywany kodem projektu X180. W 1989 roku system K-Jetronic został zastąpiony systemem wielopunktowego wtrysku paliwa Lotus/Delco. Ten zmieniony silnik znany był jako Typ 910S.  Silnik 910S trafił do nowego modelu Special Equipment (SE), który również otrzymał zmiany w nadwoziu, z progami bocznymi równoległymi do nadwozia, pięcioma kanałami powietrznymi w przedniej tamie, lusterkami bocznymi z Citroena CX i dodanie tylnego skrzydła. Nowy silnik wytwarzał moc 264 KM. Prędkość maksymalna wynosiła 257 km/h, a czas przyspieszania do 100 km/h 5,2 sekundy.
    W 1987 roku Esprit został zmodernizowany przez brytyjskiego projektanta Petera Stevensa. Stevens, który później zaprojektował McLarena F1, zaprojektował mniej kanciastego, bardziej zaokrąglonego Esprita. Zmieniony Esprit nie otrzymał nowego numeru serii, ale często jest nazywany kodem projektu X180. W 1989 roku system K-Jetronic został zastąpiony systemem wielopunktowego wtrysku paliwa Lotus/Delco. Ten zmieniony silnik znany był jako Typ 910S. Silnik 910S trafił do nowego modelu Special Equipment (SE), który również otrzymał zmiany w nadwoziu, z progami bocznymi równoległymi do nadwozia, pięcioma kanałami powietrznymi w przedniej tamie, lusterkami bocznymi z Citroena CX i dodanie tylnego skrzydła. Nowy silnik wytwarzał moc 264 KM. Prędkość maksymalna wynosiła 257 km/h, a czas przyspieszania do 100 km/h 5,2 sekundy.
    Mercedes-Benz SLR McLaren – Produkowany we współpracy niemieckiej firmy Mercedes-Benz i angielskiego McLarena w latach 2003-2009. Pierwszy prototyp pojazdu zaprezentowano w Detroit w 1999 roku. Wersja produkcyjna auta zadebiutowała 17 listopada 2003 roku podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Do współpracy między Mercedesem, a McLarenem doszło, ponieważ obie firmy ściśle współpracowały wówczas ze sobą w Formule 1, a McLaren był także w 40% własnością ówczesnej firmy Daimler AG. Silnik V8 o pojemności 5,4 l uzyskał 626 KM. Prędkość maksymalna wynosi 334 km/h, a przyspiesza do 100 km/h w 3,7 sekundy. Samochód ma wyjątkowo krótkie rury wydechowe, a ich ujście kończy się za przednimi kołami co nawiązuje stylistyką do Mercedesa 300 SL. Wyloty powietrza znajdujące się z boku i na masce także nawiązują do 300 SL.
    Produkowany we współpracy niemieckiej firmy Mercedes-Benz i angielskiego McLarena w latach 2003-2009. Pierwszy prototyp pojazdu zaprezentowano w Detroit w 1999 roku. Wersja produkcyjna auta zadebiutowała 17 listopada 2003 roku podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Do współpracy między Mercedesem, a McLarenem doszło, ponieważ obie firmy ściśle współpracowały wówczas ze sobą w Formule 1, a McLaren był także w 40% własnością ówczesnej firmy Daimler AG. Silnik V8 o pojemności 5,4 l uzyskał 626 KM. Prędkość maksymalna wynosi 334 km/h, a przyspiesza do 100 km/h w 3,7 sekundy. Samochód ma wyjątkowo krótkie rury wydechowe, a ich ujście kończy się za przednimi kołami co nawiązuje stylistyką do Mercedesa 300 SL. Wyloty powietrza znajdujące się z boku i na masce także nawiązują do 300 SL.
    TVR Cerbera Speed 12 – Prototyp samochodu firmy TVR. W latach 1996-1998 powstały 3 egzemplarze. Napędzany silnikiem V12 o pojemności 7,7 l podobno wytwarzał prawie 1000 KM, lecz nigdy nie doszło do dokładnych pomiarów mocy. Niemniej jednak twierdzono, że samochód osiąga prędkość maksymalną większą od McLarena F1.
    Prototyp samochodu firmy TVR. W latach 1996-1998 powstały 3 egzemplarze. Napędzany silnikiem V12 o pojemności 7,7 l podobno wytwarzał prawie 1000 KM, lecz nigdy nie doszło do dokładnych pomiarów mocy. Niemniej jednak twierdzono, że samochód osiąga prędkość maksymalną większą od McLarena F1.
    24 marca 2022, 20:08 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    McLaren 570GT – W lutym 2016 rozpoczęła się produkcja kolejnego wariantu McLarena 570S. Tym razem był to zorientowany na komfort wariant 570GT. Samochód zyskał dedykowany wzór alufelg, dodatkową przestrzeń bagażową, a także odchylaną na bok tylną szybę dającą dostęp do przestrzeni bagażowej. Dodatkowo, pojazd wyposażono także w zoptymalizowaną izolację przed hałasem zewnętrznym, a także bardziej komfortowo zestrojone zawieszenie. Samochód posiada silnik V8 M838T o pojemności 3.8 l, dzięki któremu samochód osiąga prędkość maksymalną 328 km/h, a w 3,2 sekundy rozpędza się do 100 km/h.
    W lutym 2016 rozpoczęła się produkcja kolejnego wariantu McLarena 570S. Tym razem był to zorientowany na komfort wariant 570GT. Samochód zyskał dedykowany wzór alufelg, dodatkową przestrzeń bagażową, a także odchylaną na bok tylną szybę dającą dostęp do przestrzeni bagażowej. Dodatkowo, pojazd wyposażono także w zoptymalizowaną izolację przed hałasem zewnętrznym, a także bardziej komfortowo zestrojone zawieszenie. Samochód posiada silnik V8 M838T o pojemności 3.8 l, dzięki któremu samochód osiąga prędkość maksymalną 328 km/h, a w 3,2 sekundy rozpędza się do 100 km/h.
    3 czerwca 2021, 23:53 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj