Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 77 takich materiałów
    McLaren 540C – 570S - samochód sportowy klasy średniej produkowany pod brytyjską marką McLaren w latach 2015–2021. Pierwszy w dziejach McLarena podstawowy, bazowy model został przedstawiony pod koniec marca 2015 roku. Producent opracował 570S z myślą o konkurowaniu m.in. z Porsche 911 i zainicjowaniu serii najmniejszych oraz najprzystępniejszych cenowo modeli producenta z linii Sport Series. McLaren 570S został zaprojektowany z myślą o wygodzie w codziennym użytkowaniu, oferując relatywnie dużą przestrzeń na bagaż oraz równowagę pomiędzy użytkowaniem w warunkach torowych i wyczynowych, a ulicznych. Miesiąc po premierze McLarena 570S, w kwietniu 2015 roku podczas wystawy samochodowej Shanghai Auto Show w Chinach przedstawiony został niżej pozycjonowany i tańszy wariant McLaren 540C. Pod kątem wizualnym zyskał on przeprojektowane zderzaki, a także silnik V8 generujący moc 533 KM i moment obrotowy 540 Nm. Odmiana ta została zmodyfikowana pod kątem poruszania się w warunkach miejskich, wyróżniając się zarazem najniższą ceną spośród wszystkich wariantów najmniejszego modelu McLarena.
    570S - samochód sportowy klasy średniej produkowany pod brytyjską marką McLaren w latach 2015–2021. Pierwszy w dziejach McLarena podstawowy, bazowy model został przedstawiony pod koniec marca 2015 roku. Producent opracował 570S z myślą o konkurowaniu m.in. z Porsche 911 i zainicjowaniu serii najmniejszych oraz najprzystępniejszych cenowo modeli producenta z linii Sport Series. McLaren 570S został zaprojektowany z myślą o wygodzie w codziennym użytkowaniu, oferując relatywnie dużą przestrzeń na bagaż oraz równowagę pomiędzy użytkowaniem w warunkach torowych i wyczynowych, a ulicznych. Miesiąc po premierze McLarena 570S, w kwietniu 2015 roku podczas wystawy samochodowej Shanghai Auto Show w Chinach przedstawiony został niżej pozycjonowany i tańszy wariant McLaren 540C. Pod kątem wizualnym zyskał on przeprojektowane zderzaki, a także silnik V8 generujący moc 533 KM i moment obrotowy 540 Nm. Odmiana ta została zmodyfikowana pod kątem poruszania się w warunkach miejskich, wyróżniając się zarazem najniższą ceną spośród wszystkich wariantów najmniejszego modelu McLarena.
    McLaren P1 – Hybrydowy hipersamochód produkowany przez brytyjską firmę McLaren w latach 2013-2015. P1 został po raz pierwszy zaprezentowany w 2012 roku na Paris Motor Show, pod kątem stylistycznym jest zbliżony do McLarena MP4-12C. Samochód napędzany jest przez V8 generujące moc 727 KM i moment obrotowy 719 Nm oraz silnik elektryczny, który generuje 176 KM i 260 Nm momentu obrotowego. Łączna moc generowana przez obydwa silniki to 903 KM i 979 Nm momentu obrotowego. Wersja produkcyjna zaprezentowana w Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie 2013 miała zamontowany ogranicznik prędkości do 350 km/h. W wersji produkcyjnej zmieniono także wloty powietrza z przodu i z tyłu wozu. Aerodynamika nie została zmieniona. P1 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,8 sekund, a prędkość maksymalna bez ograniczenia wynosi 384 km/h.
    Hybrydowy hipersamochód produkowany przez brytyjską firmę McLaren w latach 2013-2015. P1 został po raz pierwszy zaprezentowany w 2012 roku na Paris Motor Show, pod kątem stylistycznym jest zbliżony do McLarena MP4-12C. Samochód napędzany jest przez V8 generujące moc 727 KM i moment obrotowy 719 Nm oraz silnik elektryczny, który generuje 176 KM i 260 Nm momentu obrotowego. Łączna moc generowana przez obydwa silniki to 903 KM i 979 Nm momentu obrotowego. Wersja produkcyjna zaprezentowana w Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie 2013 miała zamontowany ogranicznik prędkości do 350 km/h. W wersji produkcyjnej zmieniono także wloty powietrza z przodu i z tyłu wozu. Aerodynamika nie została zmieniona. P1 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,8 sekund, a prędkość maksymalna bez ograniczenia wynosi 384 km/h.
    McLaren 675LT – McLaren przedstawił model 675LT na Geneva Motor Show w lutym 2015 roku. Jest topowym, wyczynowym wariantem McLarena 650S. Samochód zyskał dedykowany zestaw zderzaków, nakładek na progi, spojlerów oraz alufelg. Pod kątem technicznym samochód wyposażono w wzmocniony silnik V8 Twin-turbo o pojemności 3,8 l, który generuje moc maksymalną o 25 KM większą od standardowego 650S - 675 KM oraz maksymalny moment obrotowy o 20 Nm większy od 650S - 700 Nm. Samochód zyskał też 30% nowych komponentów o obniżonej masie, przekładając się za niższą wagę pojazdu, dzięki czemu prędkość maksymalna wynosi 330 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 2,9 sekund.
    McLaren przedstawił model 675LT na Geneva Motor Show w lutym 2015 roku. Jest topowym, wyczynowym wariantem McLarena 650S. Samochód zyskał dedykowany zestaw zderzaków, nakładek na progi, spojlerów oraz alufelg. Pod kątem technicznym samochód wyposażono w wzmocniony silnik V8 Twin-turbo o pojemności 3,8 l, który generuje moc maksymalną o 25 KM większą od standardowego 650S - 675 KM oraz maksymalny moment obrotowy o 20 Nm większy od 650S - 700 Nm. Samochód zyskał też 30% nowych komponentów o obniżonej masie, przekładając się za niższą wagę pojazdu, dzięki czemu prędkość maksymalna wynosi 330 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 2,9 sekund.
    Lamborghini Veneno – Hipersamochód produkowany przez włoskie Lamborghini w latach 2013–2014, został zaprezentowany po raz pierwszy podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodowej w Genewie w marcu 2013 roku, celebrując podczas premiery 50-lecie istnienia marki. Veneno to pierwszy hipersamochód w historii firmy o tak wyczynowym charakterze, wyróżniając się także awangardową stylizacją z licznymi przetłoczeniami i wlotami powietrza, a także motywem litery Y w reflektorach, jak i lampach tylnych. Konstrukcyjnie jako techniczną bazę dla Veneno było Lamborghini Aventador, z kolei jego karoseria została wykonana została w całości z włókna węglowego dla uzyskania jak najniższej masy całkowitej. Samochód w momencie debiutu był najmocniejszym  historii Lamborghini, konkurując z debiutującymi wówczas podobnymi samochodami Ferrari czy McLarena. Do napędu użyto 6,5-litrowego V12 o mocy maksymalnej 750 KM, przez co samochód osiąga prędkość maksymalną 355 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 2,5 sekundy.
    Hipersamochód produkowany przez włoskie Lamborghini w latach 2013–2014, został zaprezentowany po raz pierwszy podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodowej w Genewie w marcu 2013 roku, celebrując podczas premiery 50-lecie istnienia marki. Veneno to pierwszy hipersamochód w historii firmy o tak wyczynowym charakterze, wyróżniając się także awangardową stylizacją z licznymi przetłoczeniami i wlotami powietrza, a także motywem litery Y w reflektorach, jak i lampach tylnych. Konstrukcyjnie jako techniczną bazę dla Veneno było Lamborghini Aventador, z kolei jego karoseria została wykonana została w całości z włókna węglowego dla uzyskania jak najniższej masy całkowitej. Samochód w momencie debiutu był najmocniejszym historii Lamborghini, konkurując z debiutującymi wówczas podobnymi samochodami Ferrari czy McLarena. Do napędu użyto 6,5-litrowego V12 o mocy maksymalnej 750 KM, przez co samochód osiąga prędkość maksymalną 355 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 2,5 sekundy.
    McLaren F1 LM – Hipersamochód produkowany przez brytyjską markę McLaren w latach 1993-1998, dostępny jako 2-drzwiowe coupe. W 1988 roku konstruktor Gordon Murray i projektant Peter Stevens przedstawili pierwsze szkice sportowego coupe Ronowi Dennisowi, szefowi McLarena. Samochód miał być ulicznym ucieleśnieniem sukcesu firmy w Formule 1. Pierwszy prototyp gotowy był w połowie 1991 roku. 28 maja 1992 w Monako miała miejsce pierwsza prezentacja a w 1994 pojazd trafił do pierwszych, cywilnych odbiorców. Wersja F1 LM została wyprodukowana w hołdzie wygranego w 1995 roku wyścigu Le Mans, bazuje na modelu McLaren F1 GTR. To najdroższa wersja drogowego McLarena. Wyprodukowano ją tylko w 5 egzemplarzach, jest pozbawiona wygłuszeń i klimatyzacji. Do napędu F1 LM użyto 6,1-litrowego V12 o mocy 680 KM i momencie obrotowym 705 Nm. Osiąga prędkość maksymalną 362 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 2,8 s.
    Hipersamochód produkowany przez brytyjską markę McLaren w latach 1993-1998, dostępny jako 2-drzwiowe coupe. W 1988 roku konstruktor Gordon Murray i projektant Peter Stevens przedstawili pierwsze szkice sportowego coupe Ronowi Dennisowi, szefowi McLarena. Samochód miał być ulicznym ucieleśnieniem sukcesu firmy w Formule 1. Pierwszy prototyp gotowy był w połowie 1991 roku. 28 maja 1992 w Monako miała miejsce pierwsza prezentacja a w 1994 pojazd trafił do pierwszych, cywilnych odbiorców. Wersja F1 LM została wyprodukowana w hołdzie wygranego w 1995 roku wyścigu Le Mans, bazuje na modelu McLaren F1 GTR. To najdroższa wersja drogowego McLarena. Wyprodukowano ją tylko w 5 egzemplarzach, jest pozbawiona wygłuszeń i klimatyzacji. Do napędu F1 LM użyto 6,1-litrowego V12 o mocy 680 KM i momencie obrotowym 705 Nm. Osiąga prędkość maksymalną 362 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 2,8 s.
    Jaguar XJR-15 – Supersamochód skonstruowany i wyprodukowany przez brytyjską firmę Jaguar we współpracy z TWR. Nadwozie zaprojektował Peter Stevens - stylista McLarena F1. Docelowo XJR-15 jako samochód supersportowy miał zrobić to samo na drodze co dokonał jego protoplasta Jaguar XJR-9LM na torze. Jaguar chciał tym modelem wejść na rynek, dominujących od lat Ferrari i Lamborghini. W roku 1984 po prezentacji Ferrari 288 GTO zaczęto równocześnie prowadzić pracę nad XJR-15 i XJ220. XJR-15 miał być przekształceniem XJR-9 w model drogowy. XJR-15 posiadał sześciolitrowe V12 o mocy 450 KM i momencie obrotowym 570 Nm zaprojektowane przez firmę TWR. Samochód osiągał prędkość maksymalną 307 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 3,1 s. W chwili swojego debiutu na rynku cena wynosiła ponad 960,000 $. Był wówczas najdroższym samochodem do czasu pojawienia się McLarena F1. W sumie wyprodukowano tylko 50 egzemplarzy.
    Supersamochód skonstruowany i wyprodukowany przez brytyjską firmę Jaguar we współpracy z TWR. Nadwozie zaprojektował Peter Stevens - stylista McLarena F1. Docelowo XJR-15 jako samochód supersportowy miał zrobić to samo na drodze co dokonał jego protoplasta Jaguar XJR-9LM na torze. Jaguar chciał tym modelem wejść na rynek, dominujących od lat Ferrari i Lamborghini. W roku 1984 po prezentacji Ferrari 288 GTO zaczęto równocześnie prowadzić pracę nad XJR-15 i XJ220. XJR-15 miał być przekształceniem XJR-9 w model drogowy. XJR-15 posiadał sześciolitrowe V12 o mocy 450 KM i momencie obrotowym 570 Nm zaprojektowane przez firmę TWR. Samochód osiągał prędkość maksymalną 307 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 3,1 s. W chwili swojego debiutu na rynku cena wynosiła ponad 960,000 $. Był wówczas najdroższym samochodem do czasu pojawienia się McLarena F1. W sumie wyprodukowano tylko 50 egzemplarzy.
    Czy da się poprawić samochód będący inspiracją dla McLarena F1 i ustawiany przez samego Ayrtona Sennę? No pewnie, że się da. Żywym dowodem na poparcie tej tezy jest znakomita Honda NSX-R, która w tym roku kończy 30 lat.
    29 kwietnia 2022, 14:16 przez DanAndCarsOfficial (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    McLaren Senna LM – Supersamochód klasy wyższej produkowany przez brytyjską marką McLaren od 2018 roku. Senna to wyczynowy supersamochód zbudowany jako alternatywa dla mniejszych modeli 570S i 720S o bardziej drogowym charakterze. Samochód po raz pierwszy zaprezentowano zaprezentowano pod koniec 2017 roku. Nazwa wyścigowego modelu to hołd McLarena dla utytułowanego brazylijskiego kierowcy wyścigowego Ayrtona Senny zmarłego podczas wyścigu na torze Imola w 1994 roku. We wrześniu 2020 roku McLaren zaprezentował ściśle limitowaną wersję Senny w postaci modelu LM o charakterze cywilno-drogowym. Samochód wyróżnił się jednolitą, pomarańczową barwą nadwozia, którą nawiązało do klasycznego McLarena F1 LM z lat 90. Do napędu użyto silnika V8 twin-turbo o pojemności 4 l, który wytwarzał moc maksymalną 814 KM, tyle samo ile Senna GTR. Senna LM powstał w ograniczonej serii 5 sztuk.
    Supersamochód klasy wyższej produkowany przez brytyjską marką McLaren od 2018 roku. Senna to wyczynowy supersamochód zbudowany jako alternatywa dla mniejszych modeli 570S i 720S o bardziej drogowym charakterze. Samochód po raz pierwszy zaprezentowano zaprezentowano pod koniec 2017 roku. Nazwa wyścigowego modelu to hołd McLarena dla utytułowanego brazylijskiego kierowcy wyścigowego Ayrtona Senny zmarłego podczas wyścigu na torze Imola w 1994 roku. We wrześniu 2020 roku McLaren zaprezentował ściśle limitowaną wersję Senny w postaci modelu LM o charakterze cywilno-drogowym. Samochód wyróżnił się jednolitą, pomarańczową barwą nadwozia, którą nawiązało do klasycznego McLarena F1 LM z lat 90. Do napędu użyto silnika V8 twin-turbo o pojemności 4 l, który wytwarzał moc maksymalną 814 KM, tyle samo ile Senna GTR. Senna LM powstał w ograniczonej serii 5 sztuk.
    25 kwietnia 2022, 23:12 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Porsche 911 GT1 – GT1 to odmiana modelu Porsche 911, produkowana w latach 1995-1999. Samochód był stworzony głównie do startów w wyścigach w kategorii GT1, od których pochodzi nazwa, jako konkurent m.in. McLarena F1 GTR czy Mercedesa-Benz CLK GTR. Pierwsza wersja Porsche 911 GT1 powstała w roku 1995 jako wariacja modelu Porsche 911 (993). Jednak z typowego 911 pochodziły jedynie elementy przedniego zawieszenia - tył został natomiast przejęty z wyścigowego prototypu Porsche 962, z którego pochodził również silnik V6 o pojemności 3,2 l generujący moc 600 KM,  który w dodatku został umieszczony centralnie, a nie za tylną osią, jak w innych modelach 911. Debiut wersji 993 miał miejsce podczas 24-godzinnego Le Mans w roku 1996 - gdzie dwa 911 GT1 wygrały kategorię GT1. Inne wersje wyścigowe GT1 to: Evolution (996) oraz wersja na 1998 rok. W roku 1999, FIA wprowadziła poważne zmiany w regulaminie technicznym pojazdów GT - wskutek których, Porsche 911 GT1 nie mogło już startować w wyścigach jako samochód GT, ale tylko jako prototyp wyścigowy LMP, gdzie 911 GT1 odstawało od konkurencji, co doprowadziło do decyzji Porsche o zakończeniu produkcji. Powstała również wersja drogowa - 911 GT1 Straßenversion. Wszystkie Straßenversion miały silnik o mocy zredukowanej do 544 KM i moment obrotowy 600 Nm. Osiągały prędkość maksymalną 310 km/h i 100 km/h w 3,7 s.
    GT1 to odmiana modelu Porsche 911, produkowana w latach 1995-1999. Samochód był stworzony głównie do startów w wyścigach w kategorii GT1, od których pochodzi nazwa, jako konkurent m.in. McLarena F1 GTR czy Mercedesa-Benz CLK GTR. Pierwsza wersja Porsche 911 GT1 powstała w roku 1995 jako wariacja modelu Porsche 911 (993). Jednak z typowego 911 pochodziły jedynie elementy przedniego zawieszenia - tył został natomiast przejęty z wyścigowego prototypu Porsche 962, z którego pochodził również silnik V6 o pojemności 3,2 l generujący moc 600 KM, który w dodatku został umieszczony centralnie, a nie za tylną osią, jak w innych modelach 911. Debiut wersji 993 miał miejsce podczas 24-godzinnego Le Mans w roku 1996 - gdzie dwa 911 GT1 wygrały kategorię GT1. Inne wersje wyścigowe GT1 to: Evolution (996) oraz wersja na 1998 rok. W roku 1999, FIA wprowadziła poważne zmiany w regulaminie technicznym pojazdów GT - wskutek których, Porsche 911 GT1 nie mogło już startować w wyścigach jako samochód GT, ale tylko jako prototyp wyścigowy LMP, gdzie 911 GT1 odstawało od konkurencji, co doprowadziło do decyzji Porsche o zakończeniu produkcji. Powstała również wersja drogowa - 911 GT1 Straßenversion. Wszystkie Straßenversion miały silnik o mocy zredukowanej do 544 KM i moment obrotowy 600 Nm. Osiągały prędkość maksymalną 310 km/h i 100 km/h w 3,7 s.
    23 kwietnia 2022, 22:23 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari F40 – Ferrari F40 - Samochód zadebiutował w 1987 roku, w którym firma Ferrari obchodziła swoje 40-lecie. Kompozytowe panele nadwozia wykonane zostały z wzajemnie ze sobą posklejanych włókien węglowych. Pod nadwoziem zamontowano rurową ramę przestrzenną, do której zamocowano silnik. Silnik to zmodyfikowana jednostka pochodząca od poprzednika, modelu 288 GTO. Ulokowana centralnie jednostka V8 była montowana ręcznie. Moc silnika zwiększały dwie turbosprężarki japońskiej firmy IHI. Napęd przekazywany był na oś tylną. W modelu F40 jedna z turbin pracowała w dolnym zakresie zaś druga włączała się na wyższych prędkościach obrotowych (od 5000 obr./min).

W zawieszeniu zastosowano podwójne wahacze oraz spiralne amortyzatory. Prędkość maksymalna wynosiła 320 km/h. Ferrari F40 jest ostatnim modelem wyprodukowanym za czasów właściciela firmy, Enzo Ferrari. F40 jest obok Porsche 959, Jaguara XJ220, Lamborghini Diablo, McLarena F1 i Bugatti EB 110 jednym z charakterystycznych supersamochodów przełomu lat 80. i 90.
    Ferrari F40 - Samochód zadebiutował w 1987 roku, w którym firma Ferrari obchodziła swoje 40-lecie. Kompozytowe panele nadwozia wykonane zostały z wzajemnie ze sobą posklejanych włókien węglowych. Pod nadwoziem zamontowano rurową ramę przestrzenną, do której zamocowano silnik. Silnik to zmodyfikowana jednostka pochodząca od poprzednika, modelu 288 GTO. Ulokowana centralnie jednostka V8 była montowana ręcznie. Moc silnika zwiększały dwie turbosprężarki japońskiej firmy IHI. Napęd przekazywany był na oś tylną. W modelu F40 jedna z turbin pracowała w dolnym zakresie zaś druga włączała się na wyższych prędkościach obrotowych (od 5000 obr./min).

    W zawieszeniu zastosowano podwójne wahacze oraz spiralne amortyzatory. Prędkość maksymalna wynosiła 320 km/h. Ferrari F40 jest ostatnim modelem wyprodukowanym za czasów właściciela firmy, Enzo Ferrari. F40 jest obok Porsche 959, Jaguara XJ220, Lamborghini Diablo, McLarena F1 i Bugatti EB 110 jednym z charakterystycznych supersamochodów przełomu lat 80. i 90.