Szukaj
Znalazłem 77 takich materiałów
Po wielu latach dostarczania silników do bolidów McLarena w Formule 1 Honda postanowiła pokazać, że jej auta to nie tylko niezawodne kompakty i lekkie coupé dla młodych ludzi, ale również pełnoprawne sportowe wozy z najwyższej półki.
NSX był samochodem wyjątkowym, ponieważ po raz pierwszy w historii kierowca Formuły 1 wziął udział w tworzeniu samochodu drogowego. Do sportowej Hondy swoją rękę przyłożył legendarny Ayrton Senna. Znakomity brazylijski kierowca udzielał konstruktorom wskazówek, które pozwoliły doprowadzić samochód do perfekcji. By osiągnąć maksymalną możliwą sztywność nadwozia przy zachowaniu niskiej masy konstrukcji, Honda zastosowała monokokpit z aluminium. Było to pierwsze tego typu rozwiązanie w cywilnym aucie. O tym, jak rewolucyjnym samochodem ze względu na wiele rozwiązań konstrukcyjnych była Honda NSX, może świadczyć fakt, że była ona jednym z głównych źródeł inspiracji dla konstruktorów McLarena F1 – przez ponad dekadę najszybszego samochodu drogowego świata, a do tej pory najszybszego z jednostką wolnossącą.
Ponieważ NSX był autem sportowym, jego najważniejszy element stanowił silnik. Początkowo trafiała tam jednostka C30A – V6 z systemem zmiennych faz rozrządu VTEC. Rozwijała ona 274 KM i 280 momentu obrotowego. Zaletami tego motoru były bardzo niska masa i duża żywotność. W 1997 roku przeprowadzono zmiany w tym silniku. Nowa odmiana została oznaczona symbolem C32B, a jej pojemność skokową zwiększono do 3,2 l. Dzięki temu rozwijała ona 294 KM i 305 Nm.
W przeciwieństwie do innych prototypów zaprojektowanych dla Gran Turismo (np. Subaru, BMW czy Mitsubishi), Chaparral jest prawdziwy. Ale też nie jedyny. Mercedes i Volkswagen także skusili się na zbudowanie oryginalnego modelu.
Chaparral 2X VGT napędzany jest prądem i powietrzem. Litowo-jonowe baterie oraz powietrzny generator razem produkują czystą moc wynoszącą 900 KM. To terytorium McLarena P1 czy Ferrari LaFerrari. Chevy tłumaczy, że ich napęd był inspirowany zaawansowanymi technologiami wykorzystywanymi w statkach kosmicznych. Piękne. Nie będziemy wnikać jak to działa...
2X Vision Gran Turismo ma niespotykany design. Równie kosmiczna jest pozycja za kierownicą. Jak już uda Ci się wsiąść do ciasnej komory, zdasz sobie sprawę, że im lepiej znasz ten pojazd, tym mniej przypomina on samochód. Leży się bowiem z głową skierowaną w dół, a nogi i ręce wyciągnięte są w stronę kół. Są chętni?
„Chaparral 2X VGT pokazuje jak zaawansowane technologie mogą w przyszłości wpłynąć na kształt auta wyścigowego oraz wrażenia z prowadzenia. Samochody i technologie Chaparrala (teksańska firma, która współpracowała z Chevy) były 40. lat temu postrzegane jako szalone i niepotrzebne. Dziś wiemy, że było inaczej. 2X VGT za cztery dekady może stać się codziennością"
Dane:
- V6 3,2 l (3179 cm³), 4 zawory na cylinder
- Układ zasilania: wtrysk Honda PGM-Fi
- Moc maksymalna: 280 KM (206 kW) przy 7300 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy: 298 N•m przy 5300 obr./min
- Prędkość maksymalna: 270 km/h
- Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 5,7 sek
Ciekawostki:
- Proces nakładania lakieru na Hondę NSX składał się z 23 etapów zapewniając piękny połysk oraz świetną konserwację
- Po testach na torze Nurburgring niemiecki kierowca Hans-Joachim Stuck powiedział – “Ta Honda to najlepsze Ferrari”
- Pojazd w swojej kolekcji posiada/posiadał m.in. Tom Cruise, Harrison Ford, Bill Gates, Michael Jordon, Gordon Murray, Robert Redford, Ayrton Senna (2 sztuki), John DeLorean, Steve Wozniak i Alex Zanardi
- Auto było wzorem dla konstruktorów McLarena F1